D 2011

Sdílení tacitních znalostí jako významný rys profesionality vysokoškolských učitelů

ŠVEC, Vlastimil

Základní údaje

Originální název

Sdílení tacitních znalostí jako významný rys profesionality vysokoškolských učitelů

Název anglicky

Sharing Tacit Knowledge as an Important Feature of Professionalism of University Teachers

Autoři

ŠVEC, Vlastimil (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Ostrava, Vzdělávání jako významný faktor konkurenceschopnosti, od s. 51-56, 6 s. 2011

Nakladatel

Pedagogická fakulta OU v Ostravě

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/11:00056887

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7368-986-5

Klíčová slova anglicky

profeessionalism of university teachers; tacit knowledge; sharing tacit knowledge; self-reflection
Změněno: 24. 6. 2014 14:28, prof. PhDr. Vlastimil Švec, CSc.

Anotace

V originále

Vysokoškolský učitel je profesionálem v oboru, kterému vyučuje, ale také v didaktice tohoto oboru (ve výuce oboru). Základem jeho profesionality jsou zejména tacitní (skryté) znalosti. Jsou založeny na reflektovaných praktických zkušenostech vysokoškolského učitele. Tacitní znalosti se obtížně vyjadřují slovy. Přesto je lze sdílet, a to nepřímo prostřednictvím společného řešení odborných a didaktických problémů.

Anglicky

A university teacher is a professional in the field which he/she teaches, but also in didactics of this field (in teaching his/her specialization). The basis of his/her professionalism is especially tacit (hidden) knowledge. It is based on reflected practical experience of a university teacher. Unlike explicit knowledge, it is more difficult to be expressed by words. However, even tacit knowledge can be shared mainly indirectly by means of common solving of professional and and didactic problems.