ŠVEC, Vlastimil. Sdílení tacitních znalostí jako významný rys profesionality vysokoškolských učitelů. In Josef Malach. Vzdělávání jako významný faktor konkurenceschopnosti. Ostrava: Pedagogická fakulta OU v Ostravě, 2011, s. 51-56. ISBN 978-80-7368-986-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Sdílení tacitních znalostí jako významný rys profesionality vysokoškolských učitelů
Název anglicky Sharing Tacit Knowledge as an Important Feature of Professionalism of University Teachers
Autoři ŠVEC, Vlastimil (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Ostrava, Vzdělávání jako významný faktor konkurenceschopnosti, od s. 51-56, 6 s. 2011.
Nakladatel Pedagogická fakulta OU v Ostravě
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/11:00056887
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7368-986-5
Klíčová slova anglicky profeessionalism of university teachers; tacit knowledge; sharing tacit knowledge; self-reflection
Změnil Změnil: prof. PhDr. Vlastimil Švec, CSc., učo 190. Změněno: 24. 6. 2014 14:28.
Anotace
Vysokoškolský učitel je profesionálem v oboru, kterému vyučuje, ale také v didaktice tohoto oboru (ve výuce oboru). Základem jeho profesionality jsou zejména tacitní (skryté) znalosti. Jsou založeny na reflektovaných praktických zkušenostech vysokoškolského učitele. Tacitní znalosti se obtížně vyjadřují slovy. Přesto je lze sdílet, a to nepřímo prostřednictvím společného řešení odborných a didaktických problémů.
Anotace anglicky
A university teacher is a professional in the field which he/she teaches, but also in didactics of this field (in teaching his/her specialization). The basis of his/her professionalism is especially tacit (hidden) knowledge. It is based on reflected practical experience of a university teacher. Unlike explicit knowledge, it is more difficult to be expressed by words. However, even tacit knowledge can be shared mainly indirectly by means of common solving of professional and and didactic problems.
VytisknoutZobrazeno: 11. 5. 2024 18:13