D 2012

Hodnocení Implementace školního vzdělávacího programu v oblasti hotelnictví: případová studie Hotelové školy Brno

GAJZLEROVÁ, Lenka, Jan TRÁVNÍČEK a Jakub TROJAN

Základní údaje

Originální název

Hodnocení Implementace školního vzdělávacího programu v oblasti hotelnictví: případová studie Hotelové školy Brno

Název česky

Hodnocení Implementace školního vzdělávacího programu v oblasti hotelnictví: případová studie Hotelové školy Brno

Název anglicky

Evaluation of implementation of school curriculum in the hotel industry: Brno Hotel School case study

Autoři

GAJZLEROVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí), Jan TRÁVNÍČEK (203 Česká republika) a Jakub TROJAN (203 Česká republika)

Vydání

první. Brno, Konkurenceschopnost v cestovním ruchu, gastronomii a hotelnictví. Sborník příspěvků z páté mezinárodní konference, od s. 69-76, 8 s. 2012

Nakladatel

Vysoká škola obchodní a hotelová

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/12:00059853

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-87300-19-0

Klíčová slova česky

evaluace; kvantitativní metody; kvalitativní metody; vzdělávání pro konkurenceschopnost; školní vzdělávací program

Klíčová slova anglicky

evaluation; quantitative methods; qualitative methods; education for competitiveness; school educational program

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 20. 3. 2013 13:26, PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek představuje metodologii a výsledky hodnocení projektového záměru realizovaného v oblasti sekundárního vzdělávání v hotelnictví. Případová studie se zabývá projektem Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Hotelové školy Brno s názvem Implementace ŠVP Hotelové školy Brno. Hodnocený projektový záměr směřuje od vybudování tvrdé platformy (technologické vybavení) přes nové edukační nástroje (výukové materiály, učebnice, software) k inovaci celkového výukového procesu s jejich využitím. Kombinovaná forma metodologie a rozsáhlý sběr primárních dat od cílových skupin představuje možný přístup k hodnocení tohoto typu projektů OP VK. Výstupem hodnocení jsou jednak doporučení pro zefektivnění procesu implementace ŠVP a jednak obecné principy zachování a rozvíjení výstupů projektu OP VK po ukončení realizace (v době udržitelnosti), které lze aplikovat i v jiných obdobných projektech.

Anglicky

The paper presents results and methodology of the evaluation of project plan concerning secondary education in the field of hotel management. The case study deals with the project held under Operational Programme Education for Competitiveness in the Hotel school Brno titled Implementation of the SEP of Hotel school in Brno. Evaluated project aims to build the hard platform (technological infrastructure) over the new educational tools (teaching materials, textbooks, software) to upgrade the overall learning process with their use. Combined study methodology and an extensive collection of primary data from the target groups is a possible approach to evaluate this type of project. The outputs are recommendations for streamlining the implementation process of SEP and the general principles of conservation and development of project outputs after the implementation process (sustainability), which can be applied in other similar projects.