MENOLD, Natalja, Lars KACZMIREK, Timo LENZNER a Aleš NEUSAR. How do respondents attend to verbal labels in rating scales? Field Methods. Sage, 2013, in print. ISSN 1525-822X.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název How do respondents attend to verbal labels in rating scales?
Název česky Jak respondenti vnímají verbální hodnotící škály?
Autoři MENOLD, Natalja, Lars KACZMIREK, Timo LENZNER a Aleš NEUSAR.
Vydání Field Methods, Sage, 2013, 1525-822X.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW web časopisu
Impakt faktor Impact factor: 0.875
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
UT WoS 000329510100002
Klíčová slova česky Cognitive response process, rating scales, labeling, eye-tracking
Klíčová slova anglicky Kognitivní proces odpovídání, hodnotící škála, škálování, eye-tracking
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Aleš Neusar, učo 195480. Změněno: 7. 5. 2012 07:05.
Anotace
Two formats of labeling in rating scales are commonly used in questionnaires: verbal labels for the end categories only (END form) and verbal labels for each of the categories (ALL form). We examine attention processes and respondents’ burden in using verbal labels in rating scales. Attention was tracked in a laboratory setting employing eye-tracking technology. The results of two experiments are presented: one applied seven and the other applied five categories in rating scales comparing END and ALL forms (n = 47 in each experiment). The results show that the ALL form provides higher reliability, although the probability that respondents attend to a verbal label seems to decrease as the number of verbally labeled categories increases.
Anotace česky
Běžně se používají dva typy lebelů v ratingových škálách. Slovní labely pro koncové kategorie anebo labely pro všechny kategorie.
Návaznosti
MSM0021622406, záměrNázev: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
VytisknoutZobrazeno: 11. 5. 2024 04:44