KUNC, Josef, Petr TONEV, Zdeněk SZCZYRBA a Zuzana GREPLOVÁ. Perspektivy nákupních center v České republice s důrazem na lokalizaci v urbánním prostředí: příklad města Brna. Urbanismus a územní rozvoj. Brno: Ústav územního rozvoje, 2012, XV, č. 2, s. 14-20. ISSN 1212-0855.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Perspektivy nákupních center v České republice s důrazem na lokalizaci v urbánním prostředí: příklad města Brna
Název anglicky Prospects of Czech shopping centres in view of their urban localization: the example of the city of Brno
Autoři KUNC, Josef (203 Česká republika, garant, domácí), Petr TONEV (203 Česká republika, domácí), Zdeněk SZCZYRBA (203 Česká republika) a Zuzana GREPLOVÁ (203 Česká republika).
Vydání Urbanismus a územní rozvoj, Brno, Ústav územního rozvoje, 2012, 1212-0855.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor Zemský magnetismus, geodesie, geografie
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14560/12:00057095
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
Klíčová slova česky nákupní centra; urbánní prostředí; perspektivy; Brno; Česká repubika
Klíčová slova anglicky shopping centres; urban environment; prospects; Brno city; the Czech republic
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Petr Tonev, Ph.D., učo 7580. Změněno: 25. 11. 2012 15:59.
Anotace
Nákupní centra jsou velice úspěšným fenoménem současné doby. O jejich expanzi lze v České republice hovořit od konce 90. let a zdá se, že hlavní vlna výstavby se zarazila spolu s počínající ekonomickou krizí v roce 2008. Některá centra mají problémy s odlivem zákazníků a první již také skončila. Trh je do značné míry nasycený a konkurence je velká. Rozhodujícími faktory úspěchu se stávají atraktivní lokalita, vhodný mix nájemců a stále populárnější možnosti zábavy a trávení volného času. Investice budou v dohledné době více směřovat do modernizací a rekonstrukcí starších prodejních jednotek, ale i do nových konceptů, např. typu retail park. Kontroverzní zůstává lokalizace velkých nákupních center mimo urbánní rezidenční prostor, ale i v blízkosti městských center, jež v důsledku odlivu návštěvníků nezřídka ztrácejí svoji obchodní a společenskou funkci.
Anotace anglicky
A very successful phenomenon of the current era is shopping centres. The main wave of their expansion dates back to the end of the 1990s, but it came to a stop with the start of the economic crisis in 2008. Some centres have problems with the outfl ow of customers and a few have now closed down. The market is saturated in many places and competition is intense. Today’s decisive factors for success are attractive location, suitable mix of lessees, and more popular opportunities for entertainment and leisure. Investments will be directed at modernization and reconstruction of older commercial premises or new concepts such as retail parks. What remains controversial, however, is the localization of large shopping centres outside urban residential areas and near town centres, which often lose their commercial and social functions due to the outfl ow of visitors.
Návaznosti
IAA301670901, projekt VaVNázev: Časoprostorová organizace denních urbánních systémů: analýza a hodnocení vybraných procesů
Investor: Akademie věd ČR, Časoprostorová organizace denních urbánních systémů: analýza a hodnocení vybraných procesů
VytisknoutZobrazeno: 14. 5. 2024 19:36