2012
Perspektivy nákupních center v České republice s důrazem na lokalizaci v urbánním prostředí: příklad města Brna
KUNC, Josef, Petr TONEV, Zdeněk SZCZYRBA a Zuzana GREPLOVÁZákladní údaje
Originální název
Perspektivy nákupních center v České republice s důrazem na lokalizaci v urbánním prostředí: příklad města Brna
Název anglicky
Prospects of Czech shopping centres in view of their urban localization: the example of the city of Brno
Autoři
KUNC, Josef (203 Česká republika, garant, domácí), Petr TONEV (203 Česká republika, domácí), Zdeněk SZCZYRBA (203 Česká republika) a Zuzana GREPLOVÁ (203 Česká republika)
Vydání
Urbanismus a územní rozvoj, Brno, Ústav územního rozvoje, 2012, 1212-0855
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
Zemský magnetismus, geodesie, geografie
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14560/12:00057095
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
Klíčová slova česky
nákupní centra; urbánní prostředí; perspektivy; Brno; Česká repubika
Klíčová slova anglicky
shopping centres; urban environment; prospects; Brno city; the Czech republic
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 25. 11. 2012 15:59, Mgr. Petr Tonev, Ph.D.
V originále
Nákupní centra jsou velice úspěšným fenoménem současné doby. O jejich expanzi lze v České republice hovořit od konce 90. let a zdá se, že hlavní vlna výstavby se zarazila spolu s počínající ekonomickou krizí v roce 2008. Některá centra mají problémy s odlivem zákazníků a první již také skončila. Trh je do značné míry nasycený a konkurence je velká. Rozhodujícími faktory úspěchu se stávají atraktivní lokalita, vhodný mix nájemců a stále populárnější možnosti zábavy a trávení volného času. Investice budou v dohledné době více směřovat do modernizací a rekonstrukcí starších prodejních jednotek, ale i do nových konceptů, např. typu retail park. Kontroverzní zůstává lokalizace velkých nákupních center mimo urbánní rezidenční prostor, ale i v blízkosti městských center, jež v důsledku odlivu návštěvníků nezřídka ztrácejí svoji obchodní a společenskou funkci.
Anglicky
A very successful phenomenon of the current era is shopping centres. The main wave of their expansion dates back to the end of the 1990s, but it came to a stop with the start of the economic crisis in 2008. Some centres have problems with the outfl ow of customers and a few have now closed down. The market is saturated in many places and competition is intense. Today’s decisive factors for success are attractive location, suitable mix of lessees, and more popular opportunities for entertainment and leisure. Investments will be directed at modernization and reconstruction of older commercial premises or new concepts such as retail parks. What remains controversial, however, is the localization of large shopping centres outside urban residential areas and near town centres, which often lose their commercial and social functions due to the outfl ow of visitors.
Návaznosti
IAA301670901, projekt VaV |
|