SVATOŇOVÁ, Hana, Libor LNĚNIČKA, Eduard HOFMANN, Jaromír KOLEJKA, Darina MÍSAŘOVÁ, Irena PLUCKOVÁ, Vladislav NAVRÁTIL, Aleš RUDA, Boris RYCHNOVSKÝ, Hana SVOBODOVÁ and Jindřiška SVOBODOVÁ. Integrovaná přírodověda 1–6 - Materiál pro učitele (Integrated Science 1–6. - Teacher’s book). 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2012, 402 pp. ISBN 978-80-210-5755-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Integrovaná přírodověda 1–6 - Materiál pro učitele
Name (in English) Integrated Science 1–6. - Teacher’s book
Authors SVATOŇOVÁ, Hana, Libor LNĚNIČKA, Eduard HOFMANN, Jaromír KOLEJKA, Darina MÍSAŘOVÁ, Irena PLUCKOVÁ, Vladislav NAVRÁTIL, Aleš RUDA, Boris RYCHNOVSKÝ, Hana SVOBODOVÁ and Jindřiška SVOBODOVÁ.
Edition 1. vydání. Brno, 402 pp. 2012.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Teaching aids, texts (including individual chapters in textbooks)
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5755-5
Tags Munipress
Changed by Changed by: Mgr. Ing. Libor Lněnička, Ph.D., učo 272260. Changed: 6/3/2013 12:27.
Abstract
Text „Integrovaná přírodověda 1–6“ sestává z šesti částí: „Jezdíme autem“, „Domácnost – svět v malém“, „Město a venkov“, „Počasí a podnebí“, „Šaty dělají člověka“, „Robinsonem dnes aneb Jak si poradíme, když…“. Všechny texty jsou zpracovány integrovaně a synteticky s cílem podpořit rozvoj syntetického myšlení či přemýšlení o věcech, které nás obklopují. Právě na příkladech všedního života, na jejich hlubším pochopení, hledání vztahů a souvislostí lze vhodně ukázat užitečnost syntézy poznatků věd. Projektový tým (projekt ESF „Syntézou poznatků přírodních věd k rozvoji klíčových kompetencí učitelů s důrazem na realizaci kurikulární reformy“) si kladl za hlavní cíl napomoci učitelům v jejich vlastním nahlížení na některé témata i z pohledů oborů, které sami nestudovali, a především pomoci v přípravě integrované výuky. K textům pro učitele jsou přiřazeny vždy pracovní či metodické listy (přiloženy na CD), které učitelé mohou využít či je dále upravit dle své potřeby, a tabulky průřezových témat, které mohou napomoci při zařazování integrovaných témat do výuky. Výsledná publikace z důvodu velkého objemu dat není nahrána v repozitáři.
Abstract (in English)
Integrated Science 1–6 is a text which consists of six parts. These are: Going by Car, Household – A Small World, City and Countryside, Weather and Climate, Clothes Make a Man, Robinson Today – What to Do When… The texts are written with regard to the integration and synthesis and with the aim to support development of synthesis thinking about things around us. The examples from everyday life and from searching for relationships and connections were used as the examples for scientific synthesis. The main aim of a project team was to help teachers to think of some topic from other points of view, especially from other subject point of view, and to help teachers to prepare integrated teaching. Teachers’ texts are completed with worksheets and methodological sheets that are enclosed on the CD. Teachers can use all of the material according to their need and necessity. Every part of the Teachers’ book includes the table of cross-curriculum subjects and topics that can help teachers to use integrated topic in their teaching.
Links
CZ.1.07/1.3.10/01.0013, interní kód MUName: Syntézou poznatků přírodních věd k rozvoji klíčových kompetencí učitelů s důrazem na realizaci kurikulární reformy (Acronym: Integrovaná přírodověda)
Investor: South-Moravian Region, By Means of Synthesis of Natural Sciences Knowledge to the Development of Teachers' Key Competences with Emphasis on Realization of Curricular Reform, 1.3 Further education of employees of schools and educational institutes
PrintDisplayed: 22/5/2024 18:16