THOMAS, James Edward a Alex BOULTON. Input, Process and Product: Developments in Teaching and Language Corpora. 1. vyd. Brno: Masaryk University Press, 2012, 352 s. ISBN 978-80-210-5896-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Input, Process and Product: Developments in Teaching and Language Corpora
Autoři THOMAS, James Edward a Alex BOULTON.
Vydání 1. vyd. Brno, 352 s. 2012.
Nakladatel Masaryk University Press
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Input, Process and Product: Developments in Teaching and Language Corpora
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-210-5896-5
Klíčová slova anglicky corpus, language teaching, linguistics
Štítky Munipress
Změnil Změnila: Mgr. Jana Pelclová, Ph.D., učo 39970. Změněno: 17. 1. 2017 11:41.
Anotace
The tremendous variety of language corpora, tools and ways to access them have opened up entire new spheres of application in language teaching and learning. The book deals with a variety of uses of language corpora in foreign or second language teaching and learning, and is divided into four parts. Sections 1 and 2 look at corpora as input, first exploring general issues of how they can inform language teaching, and second describing how this can be put into practice and evaluating concrete uses of corpora with learners. Sections 3 and 4 look at learner corpora as output: this includes comparison with native-speaker corpora to identify ‘errors’ or areas of difficulty, but also shows what learners can and do know at different levels of proficiency, and what this tells us about the learning process.
Anotace česky
Tato publikace je sborníkem 21 příspěvků, přednesených na 9. ročníku konference „Teaching and Learning Corpora“, která se uskutečnila na Masarykově univerzitě v létě 2010. Statě byly vybrány na základě dvou anonymních posudků, poskytnutých vědeckou radou konané konference. Kniha se zabývá rozmanitými způsoby využití jazykových korpusů při výuce a při studiu cizího jazyka, a je rozdělena do čtyř oddílů. Oddíly 1 a 2 pohlížejí na korpus jako vstupní zdroj, zkoumají nejdříve obecně jak mohou korpusy obohatit výuku jazyka, poté na konkrétních případech ukazují, jak převést poznatky do praxe, a nakonec hodnotí jednotlivé využití korpusů studenty. Oddíly 3 a 4 tematizují korpus jako výstup, což představuje především srovnání s korpusy rodilých mluvčích a následnou identifikaci „chyb“ či problémových oblastí, ale také ukazují, co studenti mohou vědět a skutečně ví v různých úrovních pokročilosti, a pokouší se zodpovědět na otázku, co nám tyto informace říkají o samotném procesu učení.
VytisknoutZobrazeno: 27. 8. 2024 12:17