SKOPAL, Pavel. Svoboda pod dohledem. Zahájení koprodukčního modelu výroby v kinematografiích socialistických zemí na příkladu Barrandova (1954 až 1960). In Skopal, Pavel. Naplánovaná kinematografie : český filmový průmysl 1945 až 1960. Vyd. 1. Praha: Academia, 2012. s. 102-148. Šťastné zítřky ; sv. 7. ISBN 978-80-200-2096-3.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Svoboda pod dohledem. Zahájení koprodukčního modelu výroby v kinematografiích socialistických zemí na příkladu Barrandova (1954 až 1960)
Název anglicky Liberty under a surveillance. The first period of co-productions in the socialist countries - with Barrandov as the case study (19541960)
Autoři SKOPAL, Pavel (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Vyd. 1. Praha, Naplánovaná kinematografie : český filmový průmysl 1945 až 1960, od s. 102-148, 47 s. Šťastné zítřky ; sv. 7, 2012.
Nakladatel Academia
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor Písemnictví, masmedia, audiovize
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14210/12:00057530
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-200-2096-3
Klíčová slova anglicky film co-productions; transnational cinema; socialist cinema
Štítky rivok
Změnil Změnil: doc. Mgr. Pavel Skopal, Ph.D., učo 18130. Změněno: 30. 10. 2015 20:26.
Anotace
Koprodukce nabízejí možnost zkoumat filmový průmysl uvnitř východního bloku z nadnárodní perspektivy: přes odlišnosti v ustavených technických a produkčních normách, institučních mechanismech či parametrech kulturní politiky sdílel filmový průmysl většiny zemí sovětského bloku např. ekonomické a politické determinanty centrálního plánování či program technologického soupeření s kapitalistickými státy. Koprodukce tak poskytly vhodný výchozí bod pro porovnání podobností a diferencí mezi jednotlivými národními kinematografiemi: mohou poukazovat jak na snahu o synchronizaci postupu jednotlivých národních kinematografií, tak také na míru (ne)kompatibility produkčních podmínek a ekonomických, uměleckých i ideologických parametrů jejich fungování.
Anotace anglicky
Co-productions provide us with a chance to research on a film industry inside the Eastern Bloc from the trans-national perspective.This model of production points to the attempt to synchronize the practices of the individual film industries inside the Soviet bloc.
Návaznosti
GAP409/11/0586, projekt VaVNázev: Komparativní výzkum filmové kultury ve východním bloku, 1945-1970
Investor: Grantová agentura ČR, Komparativní výzkum filmové kultury ve východním bloku, 1945-1970
VytisknoutZobrazeno: 19. 3. 2024 09:50