2011
Příprava učitelů odborných předmětů pro odborná učiliště a praktické školy se zaměřením na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
BARTOŇOVÁ, Miroslava a Marie VÍTKOVÁZákladní údaje
Originální název
Příprava učitelů odborných předmětů pro odborná učiliště a praktické školy se zaměřením na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
Název anglicky
Training for teachers of vocational subjects for vocational schools and vocational schools with a focus on pupils with special educational needs
Autoři
Vydání
1. vyd. Bratislava, Inkluzívna edukácia ako multidimenzionálny výchovný problém. Inklusive Edukation als mehrdimensionales Erziehungsproblem. Viktor Lechta (ed.), od s. 117-126, 10 s. 2011
Nakladatel
Milan Štefanko - IRIS, Bratislava 2011
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-89256-69-3
Klíčová slova česky
speciální pedagogika inkluzivní vzdělávání žáci se speciálními vzdělávacími potřebami střední škola učitel odborných předmětů
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 23. 8. 2012 17:13, prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
V originále
Kapitola v knize se zabývá problematikou inkluzivního vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v prostředí středních škol v České republice z pohledu učitelů odborných předmětů. Text obsahuje analýzu úspěšnosti studijního oboru Speciální pedagogika pro učitele středních škol v kombinaci se studijním oborem Učitelství odborných předmětů pro střední školy. Kapitola také představuje vybrané výsledky výzkumného šetření, jehož se zúčastnilo 486 respondentů - žáků SOŠ a SOU a analyzuje zízkaná data z tohoto šetření.
Anglicky
Chapter in the book deals with the issue of inclusive education for pupils with special educational needs at secondary schools in the Czech Republic from the perspective of teachers of vocational subjects. The text contains an analysis of the success of the field of study Special Education for secondary school teachers in conjunction with the field of study Teacher Training for Secondary Schools. This chapter also presents selected results of the survey, which was attended by 486 respondents - SOS and SOU students and analyze the data obtained from this investigation.