HORKÁ, Hana. Подготовочное энвиронментальное обучение преподавателей в контексте изменения концепции основного обучения в Чешской Республике. In Экологическое образование для устойчивого развития в условиях реализации федеральных государственных образовательных стандартов. Uljanovsk: Uljanovskij gosudarstvennyj pedagogičeskij universitet, 2011, s. 343-348. ISBN 978-5-86045-479-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Подготовочное энвиронментальное обучение преподавателей в контексте изменения концепции основного обучения в Чешской Республике
Název česky Přípravné environmentální vzdělávání učitelů v kontextu proměny kurikula základního vzdělávání v České republice
Název anglicky Ecological/Environmental Education Across the Curriculum of Undergraduate Teacher Training for Lower Classes of Elementary School
Autoři HORKÁ, Hana.
Vydání Uljanovsk, Экологическое образование для устойчивого развития в условиях реализации федеральных государственных образовательных стандартов, od s. 343-348, 6 s. 2011.
Nakladatel Uljanovskij gosudarstvennyj pedagogičeskij universitet
Další údaje
Originální jazyk ruština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Rusko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-5-86045-479-8
Klíčová slova česky Environmentální výchova; přípravné učitelské vzdělávání; Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání; kompetence environmentální/ekopedagogická; pedagogická kompetence; hodnotová dimenze vzdělávání; biofilní orientace vzdělání
Klíčová slova anglicky Environmental education; undergraduate teacher training; Framework Educational Programme for Elementary Schools; ecopedagogical competence; pedagogical competence; value dimension of competence; biophiled orientation of education
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PaedDr. Hana Horká, CSc., učo 2749. Změněno: 12. 11. 2012 13:46.
Anotace česky
Autorka poukazuje na možnosti utváření způsobilosti úspěšně vést environmentální výchovu. Vymezuje standard environmentální přípravy učitelů s uvedením základních okruhů pro přípravné vzdělávání učitelů. Zvláštní pozornost je věnována problematice komplementarity otázek přírodovědných a humanitních a společenskovědních. Ukazuje se, že environmentální příprava se může stát katalyzátorem řešení problému, který přináší složité mnohorozměrné kurikulum oboru Učitelství pro 1. stupeň základní školy. Je však třeba se vyvarovat jistých limitujících faktorů, uvedených v závěru stati.
Anotace anglicky
The author points out the possibilities of developing the competence to implement environmental education (EV) successfully.
Návaznosti
MSM0021622421, záměrNázev: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století
VytisknoutZobrazeno: 31. 7. 2024 05:24