J 2012

Nevyčíslitelné porozumění: kvalitativní výzkum online sociálních sítí

MACEK, Jakub

Základní údaje

Originální název

Nevyčíslitelné porozumění: kvalitativní výzkum online sociálních sítí

Název česky

Nevyčíslitelné porozumění: kvalitativní výzkum online sociálních sítí

Název anglicky

Incalculable understanding:qualitative research of social networking sites

Autoři

MACEK, Jakub (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

ProInflow: časopis pro informační vědy, 2012, 1804-2406

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

Písemnictví, masmedia, audiovize

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14230/12:00060658

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

Klíčová slova česky

Nová média; online sociální sítě; sociální změna; kvalitativní výzkum; mediální etnografie

Klíčová slova anglicky

New media; social networking sites; social change; qualitative research; media etnography

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 31. 1. 2013 00:17, doc. Mgr. Jakub Macek, Ph.D.

Anotace

V originále

Studie se zabývá kvalitativním - a především pak etnografickým - výzkumem nových médií a konkrétně především online sociálních sítí. Soustředí se na pozici těchto metodologických přístupů v rámci studií nových médií a dochází k závěru, že kvalitativní výzkum a mediální etnografie by měly sehrávat jednu z klíčových rolí v rámci induktivního výzkumu probíhajícího v kontextu odehrávající se sociotechnické změny. V závěru text shrnuje některé předběžné závěry plynoucí z několika kvalitativní výzkumů online sociálních sítí vedených na Fakultě sociálních studií Masarykovy univerzity.

Anglicky

The paper deals with qualitative - and mainly ethnographic - research of new media and, specifically, social networking site. It specifies position of this methodological approach within new media studies and concludes that qualitative methods and media ethnography should play a distinctive role in an inductive research of new media in time of social and technical change. Finally, the paper sums up some preliminary findings emerging from several qualitative researches of social networking site conducted at Faculty of Social Studies, Masaryk University.

Návaznosti

EE2.3.20.0184, projekt VaV
Název: Vytvoření interdisciplinárního týmu v oblasti výzkumu internetu a nových médií

Přiložené soubory

Jakub_Macek_Nova_Media.pdf
Požádat o autorskou verzi souboru