KRČÁL, Ondřej. An agent-based model of price flexing by chain-store retailers. In Jaroslav Ramík, Daniel Stavárek. Proceedings of the 30th International Conference Mathematical Methods in Economics 2012. 1. vyd. Karviná: Silesian University in Opava, School of Business Administration in Karviná, 2012, s. 461-466. ISBN 978-80-7248-779-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název An agent-based model of price flexing by chain-store retailers
Název česky Agentový simulační model cenové diskriminace maloobchodních řetězců
Autoři KRČÁL, Ondřej (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Karviná, Proceedings of the 30th International Conference Mathematical Methods in Economics 2012, od s. 461-466, 6 s. 2012.
Nakladatel Silesian University in Opava, School of Business Administration in Karviná
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14560/12:00060881
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-80-7248-779-0
UT WoS 000316715900079
Klíčová slova česky maloobchod supermarket price flexing agentový místní uniformní
Klíčová slova anglicky retail supermarket price flexing agent-based local uniform
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Ing. Ondřej Krčál, Ph.D., učo 63249. Změněno: 26. 3. 2014 09:19.
Anotace
The goal of this paper is to explain the differences in prices of beer in the hospitality sector in Europe. Using cross-section data for 27 European countries, the paper finds that a rise in labor costs and a reduction in on-trade per capita consumption and number of beers served per employee in the hospitality sector increases the price of beer and the value added in the hospitality sector. Moreover, these variables explain a large proportion of the variance in prices and the value added in the European data. The empirical results are consistent with the predictions of an extension of the Salop circular city model, which is used as a model of beer consumption in the hospitality sector.
Anotace česky
Cílem článku je vysvětlit rozdíly v cenách piva v horeca sektoru v Evropě. S použitím
VytisknoutZobrazeno: 18. 9. 2024 23:51