Masaryk University

Publication Records

česky | in English

Filter publications

    2023

    1. KORBEL, Václav, Karel GARGULÁK, Jitka UHROVÁ, Marek POUR, Michal OSTRÝ, Nina FABŠÍKOVÁ, Kateřina ŠAFÁŘOVÁ, Jakub KOMÁREK, Jan ZEMAN, Karina HOŘENÍ, Martin KRATOCHVÍL, Lucie OBROVSKÁ, Tomáš KOHOUTEK, Daniel PROKOP and Martin BUCHTÍK. Specializované činnosti pedagogických pracovníků a nepedagogická práce či další činnosti v regionálním školství: analýza stavu a návrhy doporučení – syntetická zpráva a doporučení (Specialized activities of teaching staff and non-pedagogical work or other activities in the regional education: analysis of the situation and proposals for recommendations - synthetic report and recommendations). Praha: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy České republiky, 2023.
      URL
      Name in Czech: Specializované činnosti pedagogických pracovníků a nepedagogická práce či další činnosti v regionálním školství: analýza stavu a návrhy doporučení – syntetická zpráva a doporučení
      Name (in English): Specialized activities of teaching staff and non-pedagogical work or other activities in the regional education: analysis of the situation and proposals for recommendations - synthetic report and recommendations

      Keywords in English: teaching staff, specialized activities, non-teaching work

      Changed by: Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D., učo 19783. Changed: 16/4/2024 15:19.

    2022

    1. KOHOUTEK, Tomáš. Ošetřit emoce tak, aby nebolely. In ...a pak bylo ticho / Tornádo v Moravské Nové Vsi. Hodonín: Jihomoravská komunitní nadace, 2022, p. 124-141. ISBN 978-80-11-01633-3.
      Changed by: Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D., učo 19783. Changed: 19/9/2022 05:09.
    2. KOHOUTEK, Tomáš, Jan ŠIRŮČEK and Hynek CÍGLER. Podněty k rozvoji psychodiagnostické praxe při stanovování podpůrných opatření (včetně zařazování do tříd a škol, zřízených podle § 16 odst. 9 školského zákona) (Incentives for the development of psychodiagnostic practice when establishing support measures (including placement in classes and schools established pursuant to pursuant to Section 16(9) of the Education Act). In Hoření, K. et al., Výzkumná zpráva: Analýza příčin vyššího podílu romských žáků vzdělávajících se dle RVP ZV UV ve třídách zřízených podle § 16 odst. 9, Školského zákona a návrh souboru opatření pro oblast vzdělávání a další relevantní oblasti. TAČR, MŠMT, 2022, 14 pp.
      URL
      Name (in English): Incentives for the development of psychodiagnostic practice when establishing support measures (including placement in classes and schools established pursuant to pursuant to Section 16(9) of the Education Act

      Changed by: Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D., učo 19783. Changed: 11/5/2023 21:53.
    3. KOHOUTEK, Tomáš. Škola jako pestrá obec (School as a diverse community). Praha: Česká školní inspekce, 2022.
      URL
      Name in Czech: Škola jako pestrá obec
      Name (in English): School as a diverse community

      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Changed: 31/1/2023 13:03.
    4. HOŘENÍ, Karina, Klára ZAJÍČKOVÁ, Jitka UHROVÁ, Lucie OBROVSKÁ, Karel GARGULÁK, Daniel PROKOP, Michal KUNC, Tomáš KOHOUTEK, Martin BUCHTÍK, Nina FABŠÍKOVÁ, Jakub KOMÁREK, Václav KORBEL and Martin PHILIPP. Výzkumná zpráva: Analýza příčin vyššího podílu romských žáků vzdělávajících se dle RVP ZV UV ve třídách zřízených podle § 16 odst. 9, školského zákona a návrh souboru opatření pro oblast vzdělávání a další relevantní oblasti (Research report: Analysis of the causes of the higher proportion of Romani pupils educated according to the framework curriculum for basic education in classes established pursuant to Section 16(9) of the Education Act and proposal of a set of measures). Praha: TAČR, Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, 2022.
      URL
      Name (in English): Research report: Analysis of the causes of the higher proportion of Romani pupils educated according to the framework curriculum for basic education in classes established pursuant to Section 16(9) of the Education Act and proposal of a set of measures

      Changed by: Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D., učo 19783. Changed: 11/5/2023 21:33.

    2021

    1. KOHOUTEK, Tomáš. Cena děkana. (Dean´s Award). Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity, 2021.
      Name (in English): Dean´s Award
      Czech Republic.
      Keywords in English: tornado, catastrophic event, psychosocial assistance

      Changed by: Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D., učo 19783. Changed: 25/2/2022 14:54.
    2. KOHOUTEK, Tomáš. Potřebujeme krytinu, plachty a psychologa. (We need roofing, tarpaulins and a psychologist.). Praha: VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2021, p. 28-31. Vlasta. ISSN 0139-6617.
      Name (in English): We need roofing, tarpaulins and a psychologist.
      Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: tornado, catastrophic event, psychosocial assistance

      Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 16/3/2022 11:49.

    2020

    1. HANUŠOVÁ, Světlana, Michaela PÍŠOVÁ, Tomáš KOHOUTEK, Eva MINAŘÍKOVÁ, Stanislav JEŽEK, Tomáš JANÍK, Jan MAREŠ and Miroslav JANÍK. Novice teachers in the Czech Republic and their drop-out intentions. European Journal of Education. Hoboken , NJ USA: John Wiley & Sons, 2020, vol. 55, No 2, p. 275- 291. ISSN 0141-8211. Available from: https://dx.doi.org/10.1111/ejed.12373.
      URL
      Name in Czech: Začínající učitelé v České republice a jejich záměry odejít
      Name (in English): Novice teachers in the Czech Republic and their drop-out intentions
      RIV/00216224:14410/20:00114019 Article in a journal. English. United States of America.
      Hanušová, Světlana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Píšová, Michaela (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Kohoutek, Tomáš (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Minaříková, Eva (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Ježek, Stanislav (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Janík, Tomáš (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Mareš, Jan (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Janík, Miroslav (203 Czech Republic, belonging to the institution)
      Keywords in English: novice teacher; dropout; professional socialisation; objective determinants of socialization
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D., učo 22918. Changed: 14/3/2022 11:15.
    2. VLČKOVÁ, Kateřina, Kateřina LOJDOVÁ, Josef LUKAS, Jan MAREŠ, Lucie ŠKARKOVÁ, Tomáš KOHOUTEK, Petr KVĚTON and Stanislav JEŽEK. Řízení třídy: studenti učitelství a jejich provázející učitelé (Classroom Management: Student Teachers and Mentor Teachers). 1st ed. Brno: Munipress, 2020, 278 pp. Pedagogický výzkum, sv. 1. ISBN 978-80-210-9651-6. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9652-2020.
      URL
      Name (in English): Classroom Management: Student Teachers and Mentor Teachers
      RIV/00216224:14410/20:00114352 Book on a specialized topic. Czech. Czech Republic.
      Vlčková, Kateřina (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Lojdová, Kateřina (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Lukas, Josef (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Mareš, Jan (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Škarková, Lucie (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Kohoutek, Tomáš (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Květon, Petr (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Ježek, Stanislav (203 Czech Republic, belonging to the institution)
      Keywords in English: Classroom management; behavioral management; instructional management; need for closure; mixed methods; student teachers; mentor teachers; lower secondary education
      Reviewed: yes

      Changed by: doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D., učo 23594. Changed: 12/3/2021 12:22.
    3. VLČKOVÁ, Kateřina, Kateřina LOJDOVÁ, Josef LUKAS, Jan MAREŠ, Lucie ŠKARKOVÁ, Tomáš KOHOUTEK, Petr KVĚTON and Stanislav JEŽEK. Řízení třídy: studenti učitelství a jejich provázející učitelé (Classroom Management: Student Teachers and Mentor Teachers). Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2020, 278 pp. Pedagogický výzkum, sv. 1. ISBN 978-80-210-9652-3.
      Čítárna Munispace
      Name (in English): Classroom Management: Student Teachers and Mentor Teachers
      Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: Classroom management; behavioral management; instructional management; need for closure; mixed methods; student teachers; mentor teachers; lower secondary education
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá, učo 13047. Changed: 21/4/2021 08:39.
    4. VLČKOVÁ, Kateřina, Kateřina LOJDOVÁ, Josef LUKAS, Jan MAREŠ, Lucie ŠKARKOVÁ, Tomáš KOHOUTEK, Petr KVĚTON and Stanislav JEŽEK. Řízení třídy: studenti učitelství a jejich provázející učitelé (Classroom Management: Student Teachers and Mentor Teachers). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2020, 278 pp. Pedagogický výzkum, sv. 1. ISBN 978-80-210-9651-6.
      Name (in English): Classroom Management: Student Teachers and Mentor Teachers
      Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: Classroom management; behavioral management; instructional management; need for closure; mixed methods; student teachers; mentor teachers; lower secondary education
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá, učo 13047. Changed: 21/4/2021 08:24.

    2019

    1. HANUŠOVÁ, Světlana and Tomáš KOHOUTEK. Chtějí zůstat nebo odejít? Začínající učitelé v českých základních školách (Do they want to stay or leave? Novice teachers at Czech primary and lower secondary schols). In ZAČÍNAJÍCÍ UČITEL II. 5. mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků. 2019.
      Name in Czech: Chtějí zůstat nebo odejít? Začínající učitelé v českých základních školách
      Name (in English): Do they want to stay or leave? Novice teachers at Czech primary and lower secondary schols
      RIV/00216224:14410/19:00108158 Requested lectures. Czech. Czech Republic.
      Hanušová, Světlana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Kohoutek, Tomáš (203 Czech Republic, belonging to the institution)
      Keywords in English: novice teacher;pupils; school; leadership; colleagues
      Type of participation: requested lecture
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D., učo 33747. Changed: 25/3/2020 16:53.
    2. HANUŠOVÁ, Světlana, Michaela PÍŠOVÁ and Tomáš KOHOUTEK. Novice Teachers of English as a Foreign Language in the Czech Republic and their Drop-Out Intentions. Journal of Language and Cultural Education. Nitra: OZ SlovakEdu, 2019, vol. 7, No 2, p. 51-77. ISSN 1339-4045. Available from: https://dx.doi.org/10.2478/jolace-2019-0011.
      URL
      Name in Czech: Začínající učitelé angličtiny jako cizího jazyka v České republice a jejich záměr odejít ze školy/ze školství
      Name (in English): Novice Teachers of English as a Foreign Language in the Czech Republic and their Drop-Out Intentions
      RIV/00216224:14410/19:00107790 Article in a journal. English. Slovakia.
      Hanušová, Světlana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Píšová, Michaela (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Kohoutek, Tomáš (203 Czech Republic, belonging to the institution)
      Keywords in English: teaching English as a foreign language; novice teachers; drop-out
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 19/3/2020 10:38.
    3. VLČKOVÁ, Kateřina, Stanislav JEŽEK, Tomáš KOHOUTEK and Jan MAREŠ. Zkrácená škála kognitivního uzavření: struktura české verze u vzorku studentů učitelství a učitelů (Short Version of Need for Closure Scale: The Structure of the Czech Version on the Student Teachers’ and Teachers’ Sample). Orbis Scholae. Praha: UK, 2019, vol. 13, No 2, p. 49-64. ISSN 1802-4637. Available from: https://dx.doi.org/10.14712/23363177.2019.11.
      full text Orbis Scholae
      Name (in English): Short Version of Need for Closure Scale: The Structure of the Czech Version on the Student Teachers’ and Teachers’ Sample
      RIV/00216224:14410/19:00107603 Article in a journal. Czech. Czech Republic.
      Vlčková, Kateřina (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Ježek, Stanislav (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Kohoutek, Tomáš (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Mareš, Jan (203 Czech Republic, belonging to the institution)
      Keywords in English: Need for Closure Scale; teachers; student teachers; lower secondary education
      Reviewed: yes

      Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 9/3/2020 10:19.

    2018

    1. HANUŠOVÁ, Světlana, Michaela PÍŠOVÁ, Tomáš KOHOUTEK, Eva MINAŘÍKOVÁ, Miroslav JANÍK, Tomáš JANÍK, Jan MAREŠ, Klára ULIČNÁ and Stanislav JEŽEK. Cena děkana (Dean's Award). Masarykova univerzita, 2018.
      Name in Czech: Cena děkana
      Name (in English): Dean's Award
      Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: novice teacher; dropout; primary and lower secondary schools; professional socialisation; objective determinants of socialization
      Reviewed: yes

      Changed by: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D., učo 33747. Changed: 14/3/2022 16:56.
    2. HANUŠOVÁ, Světlana, Michaela PÍŠOVÁ, Tomáš KOHOUTEK, Eva MINAŘÍKOVÁ, Miroslav JANÍK, Tomáš JANÍK, Jan MAREŠ, Klára ULIČNÁ and Stanislav JEŽEK. Chtějí zůstat nebo odejít? Začínající učitelé v českých základních školách (Do they want to stay or leave?). 1. dotisk 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2018, 322 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, č. 45. ISBN 978-80-210-8889-4.
      Name in Czech: Chtějí zůstat nebo odejít? Začínající učitelé v českých základních školách
      Name (in English): Do they want to stay or leave?
      Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: novice teacher; dropout; primary and lower secondary schools; professional socialisation; objective determinants of socialization
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Changed: 14/11/2018 15:22.
    3. HANUŠOVÁ, Světlana, Michaela PÍŠOVÁ, Tomáš KOHOUTEK, Eva MINAŘÍKOVÁ, Miroslav JANÍK, Tomáš JANÍK, Jan MAREŠ, Klára ULIČNÁ and Stanislav JEŽEK. Chtějí zůstat nebo odejít? Začínající učitelé v českých základních školách (Do they want to stay or leave?). 1. dotisk 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2018, 322 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi 45. ISBN 978-80-210-8889-4.
      Name in Czech: Chtějí zůstat nebo odejít? Začínající učitelé v českých základních školách
      Name (in English): Do they want to stay or leave?
      Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: novice teacher; dropout; primary and lower secondary schools; professional socialisation; objective determinants of socialization
      Reviewed: yes

      Changed by: Bc. Jiří Hotárek, učo 235101. Changed: 12/10/2018 10:42.
    4. KOHOUTEK, Tomáš and Jan MAREŠ. Profesní socializace začínajících učitelů – zkušenosti s diagnostikou a evaluací (Professional Socialization of Novice Teachers - Research Assessment and Evaluation Experience). In Pedagogická diagnostika a evaluace 2018. 2018.
      URL
      Name (in English): Professional Socialization of Novice Teachers - Research Assessment and Evaluation Experience
      RIV/00216224:14410/18:00101235 Presentations at conferences. Czech. Czech Republic.
      Kohoutek, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Mareš, Jan (203 Czech Republic, belonging to the institution)
      Keywords in English: novice teachers; professional socialization of novice teachers; questionaires; assessment; well-being
      Type of participation: active participation (giving a lecture, organization, etc.)

      Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 20/3/2019 16:09.

    2017

    1. MINAŘÍKOVÁ, Eva, Světlana HANUŠOVÁ, Miroslav JANÍK, Tomáš JANÍK, Tomáš KOHOUTEK and Klára ULIČNÁ. Career Change Intentions of Novice Teachers in the Czech Republic: The Role of Out-of-school Factors. In European Conference on Educational Research. 2017.
      Name in Czech: Úvahy o změně profese začínajících učitelů v České republice: role mimoškolních faktorů
      Name (in English): Career Change Intentions of Novice Teachers in the Czech Republic: The Role of Out-of-school Factors
      RIV/00216224:14410/17:00095393 Presentations at conferences. Pedagogy and education. English. Denmark.
      Minaříková, Eva (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Hanušová, Světlana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Janík, Miroslav (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Janík, Tomáš (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Kohoutek, Tomáš (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Uličná, Klára (203 Czech Republic)
      Keywords in English: Career Change;Novice Teachers;Out-of-school Factors;parents;community;educational context
      Type of participation: active participation (giving a lecture, organization, etc.)

      Changed by: Mgr. Eva Minaříková, Ph.D., učo 102818. Changed: 29/3/2018 09:58.
    2. HANUŠOVÁ, Světlana, Michaela PÍŠOVÁ, Tomáš KOHOUTEK, Eva MINAŘÍKOVÁ, Miroslav JANÍK, Tomáš JANÍK, Jan MAREŠ, Klára ULIČNÁ and Stanislav JEŽEK. Chtějí zůstat nebo odejít? Začínající učitelé v českých základních školách (Do they want to stay or leave?). 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2017, 326 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi 45. ISBN 978-80-210-8889-4. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8922-2017.
      URL
      Name in Czech: Chtějí zůstat nebo odejít? Začínající učitelé v českých základních školách
      Name (in English): Do they want to stay or leave?
      RIV/00216224:14410/17:00101500 Book on a specialized topic. Czech. Czech Republic.
      Hanušová, Světlana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Píšová, Michaela (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Kohoutek, Tomáš (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Minaříková, Eva (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Janík, Miroslav (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Janík, Tomáš (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Mareš, Jan (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Uličná, Klára (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Ježek, Stanislav (203 Czech Republic, belonging to the institution)
      Keywords in English: novice teacher; dropout; primary and lower secondary schools; professional socialisation; objective determinants of socialization
      Reviewed: yes

      Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 22/2/2019 15:33.
    3. HANUŠOVÁ, Světlana, Michaela PÍŠOVÁ, Tomáš KOHOUTEK, Eva MINAŘÍKOVÁ, Miroslav JANÍK, Tomáš JANÍK, Jan MAREŠ, Klára ULIČNÁ and Stanislav JEŽEK. Chtějí zůstat nebo odejít? Začínající učitelé v českých základních školách (Do they want to stay or leave?). Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2017, 322 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, č. 45. ISBN 978-80-210-8922-8.
      Čítárna Munispace
      Name in Czech: Chtějí zůstat nebo odejít? Začínající učitelé v českých základních školách
      Name (in English): Do they want to stay or leave?
      Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: novice teacher; dropout; primary and lower secondary schools; professional socialisation; objective determinants of socialization
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Changed: 14/11/2018 15:36.
    4. HANUŠOVÁ, Světlana, Michaela PÍŠOVÁ, Tomáš KOHOUTEK, Eva MINAŘÍKOVÁ, Miroslav JANÍK, Tomáš JANÍK, Jan MAREŠ, Klára ULIČNÁ and Stanislav JEŽEK. Chtějí zůstat nebo odejít? Začínající učitelé v českých základních školách (Do they want to stay or leave?). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2017, 322 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, č. 45. ISBN 978-80-210-8889-4.
      Name in Czech: Chtějí zůstat nebo odejít? Začínající učitelé v českých základních školách
      Name (in English): Do they want to stay or leave?
      Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: novice teacher; dropout; primary and lower secondary schools; professional socialisation; objective determinants of socialization
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Changed: 14/11/2018 15:24.
    5. MINAŘÍKOVÁ, Eva, Světlana HANUŠOVÁ, Tomáš KOHOUTEK, Miroslav JANÍK, Tomáš JANÍK, Jan MAREŠ and Klára ULIČNÁ. Novice teachers in the Czech Republic: Why do they leave and change schools? In EARLI 2017. 2017.
      URL
      RIV/00216224:14410/17:00095379 Presentations at conferences. Pedagogy and education. English. Czech Republic.
      Minaříková, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Hanušová, Světlana (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Kohoutek, Tomáš (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Janík, Miroslav (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Janík, Tomáš (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Mareš, Jan (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Uličná, Klára (203 Czech Republic, belonging to the institution)
      Keywords in English: novice teachers; drop-out
      Type of participation: active participation (giving a lecture, organization, etc.)
      International impact: yes

      Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 9/4/2018 15:15.
    6. HANUŠOVÁ, Světlana, Tomáš JANÍK, Eva MINAŘÍKOVÁ, Tomáš KOHOUTEK, Miroslav JANÍK, Klára ULIČNÁ and Jan MAREŠ. Should I stay or should I go aneb Co drží začínající učitele v profesi? (Should I stay or should I go or What keeps beginning teachers in the profession?). In XXV. ročník konference ČAPV Vliv technologií v oblasti vzdělávání a v pedagogickém výzkumu. 2017.
      Name in Czech: Should I stay or should I go aneb Co drží začínající učitele v profesi?
      Name (in English): Should I stay or should I go or What keeps beginning teachers in the profession?
      RIV/00216224:14410/17:00095109 Presentations at conferences. Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Hanušová, Světlana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Janík, Tomáš (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Minaříková, Eva (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Kohoutek, Tomáš (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Janík, Miroslav (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Uličná, Klára (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Mareš, Jan (203 Czech Republic, belonging to the institution)
      Keywords in English: novice teacher; drop-out; predictors
      Type of participation: active participation (giving a lecture, organization, etc.)

      Changed by: Mgr. Eva Minaříková, Ph.D., učo 102818. Changed: 5/4/2018 15:51.
    7. HANUŠOVÁ, Světlana, Tomáš JANÍK, Eva MINAŘÍKOVÁ, Tomáš KOHOUTEK, Miroslav JANÍK, Klára ULIČNÁ and Jan MAREŠ. Should I stay or should I go aneb Co drží začínající učitele v profesi? (Should I stay or should I go or What keeps beginning teachers in the profession?). In XXV. ročník konference ČAPV Vliv technologií v oblasti vzdělávání a v pedagogickém výzkumu. 2017. ISBN 978-80-7435-688-9.
      Name in Czech: Should I stay or should I go aneb Co drží začínající učitele v profesi?
      Name (in English): Should I stay or should I go or What keeps beginning teachers in the profession?
      RIV/00216224:14410/17:00095108 Conference abstract. Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Hanušová, Světlana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Janík, Tomáš (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Minaříková, Eva (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Kohoutek, Tomáš (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Janík, Miroslav (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Uličná, Klára (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Mareš, Jan (203 Czech Republic, belonging to the institution)
      Keywords in English: novice teacher; drop-out; predictors
      Type of participation: active participation (giving a lecture, organization, etc.)
      Reviewed: yes

      Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 15/3/2018 10:36.
    8. MAREŠ, Jan and Tomáš KOHOUTEK. Well-being začínajících učitelů - výzkumná studie (Beginning teachers well-being - research study). In XXV. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu Hradec Králové. 2017.
      URL
      Name in Czech: Well-being začínajících učitelů - výzkumná studie
      Name (in English): Beginning teachers well-being - research study
      RIV/00216224:14410/17:00094971 Presentations at conferences. Psychology. Czech. Czech Republic.
      Mareš, Jan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Kohoutek, Tomáš (203 Czech Republic, belonging to the institution)
      Keywords in English: beginning teacher; well-being; beginning teacher socialization
      Type of participation: active participation (giving a lecture, organization, etc.)

      Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 15/3/2018 10:46.
    9. MAREŠ, Jan and Tomáš KOHOUTEK. Životní spokojenost začínajících učitelů (Novice teachers well being). In Novinky v pedagogické a školní psychologii 2017: Příklady dobré praxe. 2017.
      URL
      Name (in English): Novice teachers well being
      RIV/00216224:14410/17:00095373 Presentations at conferences. Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Mareš, Jan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Kohoutek, Tomáš (203 Czech Republic, belonging to the institution)
      Keywords in English: well being; novice teachers
      Type of participation: active participation (giving a lecture, organization, etc.)
      Reviewed: yes

      Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 15/3/2018 10:52.

    2016

    1. VLČKOVÁ, Kateřina, Kateřina LOJDOVÁ, Josef LUKAS, Jan MAREŠ and Tomáš KOHOUTEK. Moc ve školních třídách studentů učitelství: souhrnné výsledky projektu GAČR (Power in Classess Taught by Student Teachers: Summarizing Research Results). 2016.
      Name (in English): Power in Classess Taught by Student Teachers: Summarizing Research Results
      RIV/00216224:14410/16:00088522 Conference abstract. Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Vlčková, Kateřina (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Lojdová, Kateřina (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Lukas, Josef (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Mareš, Jan (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Kohoutek, Tomáš (203 Czech Republic, belonging to the institution)
      Keywords in English: power in the classroom; mixed methods design; student teachers; teaching practice
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D., učo 19783. Changed: 22/9/2017 16:32.
    2. VLČKOVÁ, Kateřina, Kateřina LOJDOVÁ, Josef LUKAS, Jan MAREŠ and Tomáš KOHOUTEK. Moc ve školních třídách studentů učitelství: souhrnné výsledky projektu GAČR (Power in Classess Taught by Student Teachers: Summarizing Research Results). 2016.
      Name (in English): Power in Classess Taught by Student Teachers: Summarizing Research Results
      RIV/00216224:14410/16:00088505 Presentations at conferences. Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Vlčková, Kateřina (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Lojdová, Kateřina (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Lukas, Josef (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Mareš, Jan (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Kohoutek, Tomáš (203 Czech Republic, belonging to the institution)
      Keywords in English: power in the classroom; mixed methods design; student teachers; teaching practice
      Type of participation: active participation (giving a lecture, organization, etc.)

      Changed by: doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D., učo 23594. Changed: 8/1/2017 18:59.
    3. HANUŠOVÁ, Světlana, Eva MINAŘÍKOVÁ, Tomáš JANÍK, Klára ULIČNÁ, Miroslav JANÍK, Jan MAREŠ and Tomáš KOHOUTEK. Proč odcházejí začínající učitelé ze školství? (Why do novice teachers leave schools?). In XXIV. ročník ČAPV Síťování v pedagogickém výzkumu. 2016. ISBN 978-80-7394-596-1.
      Name in Czech: Proč odcházejí začínající učitelé ze školství?
      Name (in English): Why do novice teachers leave schools?
      Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: novice teacher; drop-out; objective factors
      Type of participation: active participation (giving a lecture, organization, etc.)
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D., učo 19783. Changed: 22/9/2017 16:33.
    4. HANUŠOVÁ, Světlana, Eva MINAŘÍKOVÁ, Tomáš JANÍK, Klára ULIČNÁ, Miroslav JANÍK, Jan MAREŠ and Tomáš KOHOUTEK. Proč odcházejí začínající učitelé ze školství? (Why do novice teachers leave schools?). In XXIV. ročník ČAPV Síťování v pedagogickém výzkumu. 2016.
      Name in Czech: Proč odcházejí začínající učitelé ze školství?
      Name (in English): Why do novice teachers leave schools?
      Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: novice teacher; drop-out; objective factors
      Type of participation: active participation (giving a lecture, organization, etc.)
      Reviewed: yes

      Changed by: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D., učo 33747. Changed: 17/2/2017 10:34.
    5. MAREŠ, Jan and Tomáš KOHOUTEK. Začínající učitelé a jejich well-being (Beginning teachers and their well-being). In Učíme psychologii / Teaching psychology 2016. 2016.
      URL
      Name (in English): Beginning teachers and their well-being
      Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: wellbeing; beginning teachers; professional identity; professional socialization
      Type of participation: active participation (giving a lecture, organization, etc.)

      Changed by: Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D., učo 22918. Changed: 12/12/2016 14:47.

    2015

    1. KOHOUTEK, Tomáš and Jan MAREŠ. Referenční báze moci aneb dobrý učitel jako dobrý člověk (Reference base of power: a good teacher, a good man). In Z posluchárny za katedru: Mocenské vztahy ve výuce studentů učitelství. 1st ed. Brno: Munipress, 2015, p. 157-177, 20 pp. verze 1. ISBN 978-80-210-8096-6.
      Name (in English): Reference base of power: a good teacher, a good man
      Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: reference base of power; student teacher; pregradual teacher education; lower secondary education; power bases
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D., učo 22918. Changed: 26/2/2016 14:44.
    2. MAREŠ, Jan and Tomáš KOHOUTEK. Well-being u začínajících učitelů (Well-being of the beginning teachers). In Učíme psychologii / Teaching psychology 2015. 2015.
      URL
      Name (in English): Well-being of the beginning teachers
      RIV/00216224:14410/15:00081364 Presentations at conferences. Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Mareš, Jan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Kohoutek, Tomáš (203 Czech Republic, belonging to the institution)
      Keywords in English: wellbeing; beginning teachers; professional identity; professional socialization
      Type of participation: active participation (giving a lecture, organization, etc.)

      Changed by: Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D., učo 22918. Changed: 5/4/2016 09:43.
    3. VLČKOVÁ, Kateřina, Kateřina LOJDOVÁ, Josef LUKAS, Jan MAREŠ, Zuzana ŠALAMOUNOVÁ, Tomáš KOHOUTEK, Jarmila BRADOVÁ and Stanislav JEŽEK. Z posluchárny za katedru: Mocenské vztahy ve výuce studentů učitelství (From a Lecture Hall to a Teacher´s Desk Power Relations in Student Teacher Classes). 1st ed. Brno: Munipress, 2015, 238 pp. verze 1. ISBN 978-80-210-8096-6.
      full text Munispace
      Name (in English): From a Lecture Hall to a Teacher´s Desk Power Relations in Student Teacher Classes
      RIV/00216224:14410/15:00081507 Book on a specialized topic. Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Vlčková, Kateřina (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Lojdová, Kateřina (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Lukas, Josef (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Mareš, Jan (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Šalamounová, Zuzana (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Kohoutek, Tomáš (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Bradová, Jarmila (703 Slovakia, belonging to the institution) -- Ježek, Stanislav (203 Czech Republic, belonging to the institution)
      Keywords in English: Power; power relations; student teacher; pregradual teacher education; teaching practice; lower secondary education; power bases; coercive power; legitimate power; referent power; reward power; expert power
      Reviewed: yes

      Changed by: doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D., učo 23594. Changed: 20/6/2017 14:11.
    4. VLČKOVÁ, Kateřina, Kateřina LOJDOVÁ, Josef LUKAS, Jan MAREŠ, Zuzana ŠALAMOUNOVÁ, Tomáš KOHOUTEK, Jarmila BRADOVÁ and Stanislav JEŽEK. Z posluchárny za katedru: Mocenské vztahy ve výuce studentů učitelství (From a Lecture Hall to a Teacher´s Desk Power Relations in Student Teacher Classes). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 237 pp. ISBN 978-80-210-8096-6.
      Name (in English): From a Lecture Hall to a Teacher´s Desk Power Relations in Student Teacher Classes
      Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: Power; power relations; student teacher; pregradual teacher education; teaching practice; lower secondary education; power bases; coercive power; legitimate power; referent power; reward power; expert power

      Changed by: PhDr. Lea Novotná, učo 110512. Changed: 2/6/2016 13:46.
    5. VLČKOVÁ, Kateřina, Kateřina LOJDOVÁ, Josef LUKAS, Jan MAREŠ, Zuzana ŠALAMOUNOVÁ, Tomáš KOHOUTEK, Jarmila BRADOVÁ and Stanislav JEŽEK. Z posluchárny za katedru: Mocenské vztahy ve výuce studentů učitelství (From a Lecture Hall to a Teacher´s Desk Power Relations in Student Teacher Classes). Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 237 pp. ISBN 978-80-210-8097-3. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8097-2015.
      Čítárna Munispace
      Name (in English): From a Lecture Hall to a Teacher´s Desk Power Relations in Student Teacher Classes

      Keywords in English: Power; power relations; student teacher; pregradual teacher education; teaching practice; lower secondary education; power bases; coercive power; legitimate power; referent power; reward power; expert power

      Changed by: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Changed: 16/2/2016 12:07.

    2014

    1. KOHOUTEK, Tomáš. Ohlasy jungovských témat v současné teoretické psychologii: teorie interakce osobnostních systémů (Reception of jungian topics in contemporary theoretical psychology: The personality systems interaction theory). In Konference ČSAP - Hranice psychoterapeutického prostoru. 2014.
      URL
      Name (in English): Reception of jungian topics in contemporary theoretical psychology: The personality systems interaction theory
      Psychology. Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: jungian typology, personality styles, PSI theory
      Type of participation: active participation (giving a lecture, organization, etc.)
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D., učo 19783. Changed: 18/2/2015 13:51.

    2013

    1. BUCKOVÁ, Jolana and Tomáš KOHOUTEK. Možnosti využití hry v písku (Sandspiel) v diagnostice a terapii rodinných vztahů I: východiska pro strukturovaný přístup (Possibilities of use of sandplay for the purposes of family relationships diagnostics and therapy I: foundations of structured approach). In Psychologická diagnostika - výzkum, prevence a poradenství. 2013.
      Name (in English): Possibilities of use of sandplay for the purposes of family relationships diagnostics and therapy I: foundations of structured approach

      Type of participation: active participation (giving a lecture, organization, etc.)

      Changed by: Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D., učo 19783. Changed: 30/1/2014 18:34.
    2. BUCKOVÁ, Jolana and Tomáš KOHOUTEK. Možnosti využití hry v písku (Sandspiel) v diagnostice a terapii rodinných vztahů II: popis metodiky a příklady případové práce (Possibilities of use of sandplay for the purposes of family relationships diagnostics and therapy II: description of the method, case examples). In Psychologická diagnostika - výzkum, prevence a poradenství. 2013.
      Name (in English): Possibilities of use of sandplay for the purposes of family relationships diagnostics and therapy II: description of the method, case examples

      Keywords in English: projective methods, diagnostics of the family relationships, sandplay

      Changed by: Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D., učo 19783. Changed: 30/1/2014 18:31.

    2012

    1. KOHOUTEK, Tomáš and Jan MAREŠ. Anketa pro učitele. Anketa škole na míru. (Surveys for teachers). Praha: NÚV, 2012. ISBN 978-80-87063-73-6.
      URL
      Name (in English): Surveys for teachers
      RIV/00216224:14230/12:00059297 Special-purpose publication. Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Kohoutek, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Mareš, Jan (203 Czech Republic, belonging to the institution)
      Keywords in English: school self-evaluation; self-evaluation tool; survey for parents; survey user manual
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D., učo 19783. Changed: 21/2/2013 01:48.
    2. KOHOUTEK, Tomáš and Jan MAREŠ. Anketa pro žáky. Anketa škole na míru. (Surveys for students). Praha: NÚV, 2012. ISBN 978-80-87652-94-7.
      URL
      Name (in English): Surveys for students
      RIV/00216224:14230/12:00059426 Special-purpose publication. Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Kohoutek, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Mareš, Jan (203 Czech Republic, belonging to the institution)
      Keywords in English: school self-evaluation; self-evaluation tool; survey for students; survey user manual
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D., učo 19783. Changed: 21/2/2013 01:47.
    3. MAREŠ, Jan and Tomáš KOHOUTEK. Ankety pro žáky, učitele a rodiče (Surveys for pupils, teachers and parents). In XX. konference České asociace pedagogického výzkumu "Kvalita ve vzdělávání". 2012.
      URL
      Name (in English): Surveys for pupils, teachers and parents
      RIV/00216224:14230/12:00060895 Requested lectures. Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Mareš, Jan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Kohoutek, Tomáš (203 Czech Republic, belonging to the institution)
      Keywords in English: school self-evaluation; self-evaluation tool; survey for students; survey for teachers; survey for parents; surveys user manual; methodology of surveys development;
      Type of participation: requested lecture
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D., učo 22918. Changed: 30/11/2012 11:12.
    4. MAREŠ, Jan and Tomáš KOHOUTEK. Ankety pro žáky, učitele a rodiče: zkušenosti s přípravou autoevaluačního nástroje pro potřeby základních a středních škol (Surveys for pupils, teachers and parents: the experience with the preparation of the selfevaluation tool for elementary and secondary schools). Online. In Věra Ježková. Kvalita ve vzdělávání: Sborník příspěvků z XX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. Praha: Univerzita Karlova, 2012, p. 48-57. ISBN 978-80-7290-620-8.
      URL
      Name (in English): Surveys for pupils, teachers and parents: the experience with the preparation of the selfevaluation tool for elementary and secondary schools
      RIV/00216224:14230/12:00069614 Proceedings paper. Psychology. Czech. Czech Republic.
      Mareš, Jan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Kohoutek, Tomáš (203 Czech Republic, belonging to the institution)
      Keywords in English: school climate; school self-evaluation; surveys for students; surveys for teachers; surveys for parents; educational research; practice-based approach; online questionnaire
      Type of proceedings: post-proceedings
      Reviewed: yes

      Changed by: Ing. Alena Raisová, učo 36962. Changed: 25/4/2014 11:16.

    2011

    1. KOHOUTEK, Tomáš and Jan MAREŠ. Ankety pro rodiče. Anketa škole na míru. (Surveys for parents). Praha: NÚV, 2011. ISBN 978-80-87063-49-1.
      Manuál Evaluační nástroj
      Name (in English): Surveys for parents
      RIV/00216224:14230/11:00054139 Special-purpose publication. Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Kohoutek, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Mareš, Jan (203 Czech Republic, belonging to the institution)
      Keywords in English: school self-evaluation; self-evaluation tool; survey for parents; survey user manual
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D., učo 22918. Changed: 8/2/2012 14:47.
    2. KOHOUTEK, Tomáš, Jan MAREŠ and Stanislav JEŽEK. Dotazník způsobů zvládání zátěže: konstrukce nástroje využitého v brněnské části longitudinální studie ELSPAC, souhrn nejvýznamnějších výsledků (The coping questionnaire: the construction of questionnaire administrated in the Brno ELSPAC longitudinal study, a summary of the main findings). In konference Psychologická diagnostika dětí a dospívajících: Výzkum, prevence a školní poradenství. 2011.
      URL
      Name (in English): The coping questionnaire: the construction of questionnaire administrated in the Brno ELSPAC longitudinal study, a summary of the main findings
      RIV/00216224:14230/11:00052663 Presentations at conferences. Psychology. Czech. Czech Republic.
      Kohoutek, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Mareš, Jan (203 Czech Republic) -- Ježek, Stanislav (203 Czech Republic, belonging to the institution)
      Keywords in English: Adolescence; Coping; Coping and development; Coping in adolescence; Coping questionnaire; Coping questionnaire structure
      Type of participation: active participation (giving a lecture, organization, etc.)

      Changed by: Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D., učo 22918. Changed: 8/7/2011 11:38.
    3. MAREŠ, Jan and Tomáš KOHOUTEK. Strategie zvládání zátěže v adolescenci: styly odpovídání a limity dotazníkového šetření (Coping strategies in adolescence: responding styles and the survey limits). In konference Psychologická diagnostika dětí a dospívajících: Výzkum, prevence a školní poradenství. 2011.
      URL
      Name (in English): Coping strategies in adolescence: responding styles and the survey limits
      RIV/00216224:14230/11:00052662 Presentations at conferences. Psychology. Czech. Czech Republic.
      Mareš, Jan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Kohoutek, Tomáš (203 Czech Republic, belonging to the institution)
      Keywords in English: Adolescence; coping; coping and development; responding styles; survey limits
      Type of participation: active participation (giving a lecture, organization, etc.)

      Changed by: Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D., učo 22918. Changed: 8/7/2011 11:38.

    2010

    1. DVOŘÁČKOVÁ, Dagmar and Tomáš KOHOUTEK. Psychosociální determinanty zdraví a vnímání kvality života seniorů (Psychosocial determinants of health and perceived quality of life by seniors). Revue sociálnych služieb. Trnava: Oliva, 2010, vol. 2, No 2, p. 50-65. ISSN 1338-1075.
      Name (in English): Psychosocial determinants of health and perceived quality of life by seniors

      Keywords in English: senior, ageing process, home for seniors, quality of life, psychosocial determinants of health

      Changed by: Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D., učo 19783. Changed: 28/1/2011 00:17.

    2009

    1. KOHOUTEK, Tomáš, Jan MAREŠ and Stanislav JEŽEK. Changes in Coping During Adolescence: Possible Conceptualisations. Studia psychologica: časopis pre základný výskum v psychologických vedách. Bratislava: Slovak Academic Press, 2009, 51/2009, 2-3, p. 167-182. ISSN 0039-3320.
      URL
      Name in Czech: Změny ve struktuře zvládání zátěže v adolescenci: možnosti konceptualizace
      RIV/00216224:14230/09:00035743 Article in a journal. Psychology. English. Slovakia.
      Kohoutek, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor) -- Mareš, Jan (203 Czech Republic) -- Ježek, Stanislav (203 Czech Republic)
      Keywords in English: coping; stress; transactional approach; development; change; structure
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D., učo 19783. Changed: 6/10/2009 14:09.
    2. KOHOUTEK, Tomáš, Dalibor ŠPOK and Ivo ČERMÁK. Neštěstí, krizové události, katastrofy a jedinec (Critical incidents, disasters and an individual). In Kohoutek, T., Čermák, I. (editoři). Psychologie katastrofické události. 1st ed. Praha: Academia, 2009, p. 18-92. ISBN 978-80-200-1816-8.
      Name (in English): Critical incidents, disasters and an individual
      Psychology. Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: disasters; floods; stress; trauma
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D., učo 19783. Changed: 9/11/2009 15:35.
    3. NAVRÁTIL, Marek, Ivo ČERMÁK and Tomáš KOHOUTEK. Povodně a pomoc z perspektivy pomáhajících (The floods and the help from the view of aid workers). In Kohoutek, T., Čermák, I. (editoři). Psychologie katastrofické události. 1st ed. Praha: Academia, 2009, p. 192-230, 40 pp. ISBN 978-80-200-1816-8.
      Name (in English): The floods and the help from the view of aid workers
      Psychology. Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: floods; focus groups; aid workers
      Reviewed: yes

      Changed by: prof. PhDr. Ivo Čermák, CSc., učo 27253. Changed: 3/12/2009 00:55.
    4. KOHOUTEK, Tomáš, Tomáš URBÁNEK, Ivo ČERMÁK and Bohumila BAŠTECKÁ. Povodně a pomoc z perspektivy zasažených (The floods and the help from the view of flood victims). In Kohoutek, T., Čermák, I. (editoři). Psychologie katastrofické události. 1st ed. Praha: Academia, 2009, p. 110-191. ISBN 978-80-200-1816-8.
      Name (in English): The floods and the help from the view of flood victims
      Psychology. Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: floods; stress; trauma; psychosocial assistance
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D., učo 19783. Changed: 9/11/2009 15:41.
    5. KOHOUTEK, Tomáš and Ivo ČERMÁK. Psychologie katastrofické události (The Psychology of Disastrous Events). Vyd. 1. Praha: Academia, 2009, 362 pp. 10332. ISBN 978-80-200-1816-8.
      Name (in English): The Psychology of Disastrous Events
      RIV/00216224:14230/09:00028626 Book on a specialized topic. Psychology. Czech. Czech Republic.
      Kohoutek, Tomáš (203 Czech Republic) -- Čermák, Ivo (203 Czech Republic, guarantor)
      Keywords in English: floods; psychosocial assistance; crisis psychology; stress; trauma
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D., učo 19783. Changed: 8/3/2010 20:04.
    6. KOLÁŘOVÁ, Kateřina, Marek BLATNÝ and Tomáš KOHOUTEK. Vztah mezi sebepojetím a zvládáním zátěže (Self-concept relation to coping). In L. Golecká, J. Gurňáková, I. Ruisel (Eds.). Sociálne procesy a osobnosť 2008. Zborník z konferencie. Bratislava: Ústav experimentálnej psychológie SAV, 2009, p. s. 655 – 663, 9 pp. ISBN 978-80-88910-26-8.
      Name in Czech: Vztah mezi sebepojetím a zvládáním zátěže
      Name (in English): Self-concept relation to coping

      Keywords in English: coping; personality; self-concept
      Type of proceedings: post-proceedings

      Changed by: PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D., učo 1130. Changed: 15/4/2011 14:19.
    7. MAREŠ, Jan, Stanislav JEŽEK and Tomáš KOHOUTEK. Změny v hodnocení problémů a strategií zvládání zátěže v průběhu dospívání - longitudinální studie (Changes in the problems perception and coping styles in adolescence - a longitudinal study.). In Sociální procesy a osobnost 2009: Člověk na cestě životem: rizika, výzvy, příležitosti. 2009.
      URL
      Name in Czech: Changes in the assessment of problems and coping styles and strategies during adolescence - a longitudinal study
      Name (in English): Changes in the problems perception and coping styles in adolescence - a longitudinal study.
      RIV/00216224:14230/09:00037134 Presentations at conferences. Psychology. Czech. Czech Republic.
      Mareš, Jan (203 Czech Republic, guarantor) -- Ježek, Stanislav (203 Czech Republic) -- Kohoutek, Tomáš (203 Czech Republic)
      Keywords in English: coping; stress; transactional approach; adolescence; change; structure; longitudinal study; ELSPAC
      Type of participation: active participation (giving a lecture, organization, etc.)

      Changed by: Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D., učo 22918. Changed: 10/11/2009 17:20.

    2008

    1. KOHOUTEK, Tomáš, Jan MAREŠ and Stanislav JEŽEK. Coping in Adolescence. In Ježek, S., Lacinová, L. (Eds.). Fifteen-Year-Olds in Brno: A Slice of Longitudinal Self-Reports. Brno: Masarykova univerzita, 2008, p. 55-64. Psychologie. ISBN 978-80-210-4755-6.
      Name in Czech: Zvládání v adolescenci
      RIV/00216224:14230/08:00027203 Chapter(s) of a specialized book. Psychology. English. Czech Republic.
      Kohoutek, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Mareš, Jan (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Ježek, Stanislav (203 Czech Republic, belonging to the institution)
      Keywords in English: coping; adolescence; ELSPAC
      Reviewed: yes

      Changed by: doc. Mgr. Stanislav Ježek, Ph.D., učo 18832. Changed: 30/9/2011 11:38.
    2. MILLOVÁ, Katarína, Marek BLATNÝ and Tomáš KOHOUTEK. Demanding life situations in university students: gender aspect. Social Processes & Personality. 2008, vol. 1, No 1, p. 12 - 19.
      URL
      Name in Czech: Zátěžové situace u vysokoškolských studentů: genderové hledisko
      Psychology. English. Czech Republic.
      Keywords in English: appraisal; coping; coping strategies; demanding life situations; gender differences
      Reviewed: yes

      Changed by: prof. PhDr. Marek Blatný, DrSc., učo 30587. Changed: 14/4/2010 18:11.
    3. MILLOVÁ, Katarína, Marek BLATNÝ and Tomáš KOHOUTEK. Osobnostné aspekty zvládania záťaže (Personality aspects of coping with stress). E-psychologie [online]. 2008, vol. 2, No 1, p. 1 - 8. ISSN 1802-8853.
      URL
      Name in Czech: Osobnostní aspekty zvládání zátěže
      Name (in English): Personality aspects of coping with stress
      RIV/00216224:14230/08:00024161 Article in a journal. Psychology. Slovak. Czech Republic.
      Millová, Katarína (703 Slovakia, guarantor) -- Blatný, Marek (203 Czech Republic) -- Kohoutek, Tomáš (203 Czech Republic)
      Keywords in English: coping strategies; personality styles; coping; personality
      Reviewed: yes

      Changed by: prof. PhDr. Marek Blatný, DrSc., učo 30587. Changed: 14/4/2010 18:20.
    4. KOLÁŘOVÁ, Kateřina, Marek BLATNÝ and Tomáš KOHOUTEK. Osobnostní souvislosti zvládání zátěže (Personality relation to coping). SPFFBU. Řada psychologická (P). Annales Psychologici. Brno: Masarykova univerzita, 2008, roč. 56, P 12, p. 67-77. ISSN 1211-3522.
      Name in Czech: Osobnostní souvislosti zvládání zátěže
      Name (in English): Personality relation to coping
      RIV/00216224:14210/08:00047606 Article in a journal. Psychology. Czech. Czech Republic.
      Kolářová, Kateřina (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Blatný, Marek (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Kohoutek, Tomáš (203 Czech Republic)
      Keywords in English: Coping; personality; Big Five

      Changed by: PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D., učo 1130. Changed: 15/4/2011 14:12.
    5. KOHOUTEK, Tomáš, Jan MAREŠ and Stanislav JEŽEK. Reakce na školní zátěž: longitudinální perspektivy (Responses to academic stress: longitudinal perspectives). In XVI celostátní konference ČAPV: Pedagogický výzkum jako podpora proměny současné školy. 2008.
      Name (in English): Responses to academic stress: longitudinal perspectives
      RIV/00216224:14230/08:00028431 Presentations at conferences. Psychology. Czech. Czech Republic.
      Kohoutek, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor) -- Mareš, Jan (203 Czech Republic) -- Ježek, Stanislav (203 Czech Republic)
      Keywords in English: stress; coping; early adolescence; school achievement
      Type of participation: active participation (giving a lecture, organization, etc.)

      Changed by: Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D., učo 22918. Changed: 16/3/2010 14:25.
    6. ELICHOVÁ, Markéta and Tomáš KOHOUTEK. Romská dětská populace a tvořivost (Romanian children and creativity). In Socialia. Trnava: Tranavská univerzita v Trnave, 2008, p. 506-508. ISBN 978-808082-160-9.
      Name (in English): Romanian children and creativity
      RIV/00216224:14230/08:00024312 Proceedings paper. Psychology. Czech. Czech Republic.
      Elichová, Markéta (203 Czech Republic) -- Kohoutek, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor)
      Keywords in English: creativity; Romanian chidren
      Type of proceedings: post-proceedings
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D., učo 19783. Changed: 6/11/2008 14:12.
    7. KOLÁŘOVÁ, Kateřina, Marek BLATNÝ and Tomáš KOHOUTEK. Vztah mezi sebepojetím a zvládáním zátěže (poster) (Self-concept relation to coping). In Sociálne procesy a osobnosť 2008. Zborník z konferencie. 2008. ISBN 978-80-88910-26-8.
      Name in Czech: Vztah mezi sebepojetím a zvládáním zátěže
      Name (in English): Self-concept relation to coping
      Psychology. Czech. Slovakia.
      Keywords in English: coping; personality; self-concept

      Changed by: PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D., učo 1130. Changed: 15/4/2011 14:24.
    8. KOHOUTEK, Tomáš, Jan MAREŠ and Stanislav JEŽEK. Zvládání zátěže v adolescenci: stabilita a kontext změn mezi 13. a 15. rokem (Coping in adolescence: stability and context of changes between 13 and 15 years of age). In Sociálne procesy a osobnosť 2008. 2008.
      Name (in English): Coping in adolescence: stability and context of changes between 13 and 15 years of age
      RIV/00216224:14230/08:00028430 Presentations at conferences. Psychology. Czech. Czech Republic.
      Kohoutek, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor) -- Mareš, Jan (203 Czech Republic) -- Ježek, Stanislav (203 Czech Republic)
      Keywords in English: stress; coping; adolescence
      Type of participation: active participation (giving a lecture, organization, etc.)
      International impact: yes

      Changed by: Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D., učo 22918. Changed: 16/3/2010 14:26.

    2007

    1. KOHOUTEK, Tomáš, Tomáš URBÁNEK, Ivo ČERMÁK, Dalibor ŠPOK and Marek NAVRÁTIL. Dopady povodní v ČR v roce 2002 z perspektivy zasažených a pomáhajících: implikace pro organizaci pomoci, psychosociální aspekty pomoci (Flooding in the Czech Republic in 2002 from the perspective of victims and helpers: implications for the organization of the help, psychosocial aspects of the help). In Veřejná a soukromá řešení dopadů živelních pohrom v ČR : konference s mezinárodní účastí 6.6.-7.6.2007 / [editor Petr Červinek]. Brno: Masarykova univerzita, 2007, p. 102 - 113, 11 pp. ISBN 978-80-210-4395-4.
      Name (in English): Flooding in the Czech Republic in 2002 from the perspective of victims and helpers: implications for the organization of the help, psychosocial aspects of the help
      RIV/00216224:14210/07:00041874 Proceedings paper. Psychology. Czech. Czech Republic.
      Kohoutek, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Urbánek, Tomáš (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Čermák, Ivo (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Špok, Dalibor (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Navrátil, Marek (203 Czech Republic)
      Keywords in English: floods; needs of the victims; traumatic experience; psychosocial aid
      Type of proceedings: post-proceedings

      Changed by: Mgr. Petra Georgala, učo 32967. Changed: 6/5/2011 11:36.
    2. KOHOUTEK, Tomáš, Jan MAREŠ and Stanislav JEŽEK. Experienced problems and coping with them in adolescence. 2007.
      URL
      Name in Czech: Pociťované problémy a způsob jejich zvládání v adolescenci.
      RIV/00216224:14210/07:00019479 Audiovisual works. Psychology. English. Czech Republic.
      Kohoutek, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor) -- Mareš, Jan (203 Czech Republic) -- Ježek, Stanislav (203 Czech Republic)
      Keywords in English: coping; coping strategies; adolescence; individual development

      Changed by: Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D., učo 19783. Changed: 12/3/2008 13:58.
    3. MILLOVÁ, Katarína, Marek BLATNÝ and Tomáš KOHOUTEK. Osobnostné súvislosti zvládania záťaže (Personality relation to coping with stress). In Sociální procesy a osobnost 2007 (sborník příspěvků). Brno: Psychologický ústav Filozofické fakulty Masarykovy univerzity, 2007, p. 317-321. ISBN 978-80-7392-016-6.
      Name in Czech: Osobnostní souvislosti zvládání zátěže
      Name (in English): Personality relation to coping with stress
      Psychology. Slovak. Czech Republic.
      Keywords in English: personality; coping; demanding life situations

      Changed by: PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D., učo 1130. Changed: 29/3/2012 09:14.
    4. MILLOVÁ, Katarína, Marek BLATNÝ and Tomáš KOHOUTEK. Osobnostné súvislosti zvládania záťaže (poster) (Personality relation to coping with stress (poster)). In Konference "Sociální procesy a osobnost". 2007.
      Name in Czech: Osobnostní souvislosti zvládání zátěže (poster)
      Name (in English): Personality relation to coping with stress (poster)
      Psychology. Slovak. Czech Republic.
      Keywords in English: personality; coping; demanding life situations
      Type of participation: active participation (giving a lecture, organization, etc.)

      Changed by: PhDr. Katarína Millová, Ph.D., učo 64592. Changed: 8/10/2010 11:11.
    5. ELICHOVÁ, Markéta and Tomáš KOHOUTEK. Tvořivost - potenciální síla pro umění i seberealizaci (tvořivost u romských dětí) (Creativity - potential power for artistry and self-fulfillment (creativity among Romanian children)). In Kvalitativní přístup a metody ve vědách o člověku: vybrané aspekty teorie a praxe. Praha: Centrum adiktologie, 2007, p. 12-15. ISBN 80-86620-14-X.
      Name (in English): Creativity - potential power for artistry and self-fulfillment (creativity among Romanian children)
      RIV/00216224:14230/07:00024311 Proceedings paper. Psychology. Czech. Czech Republic.
      Elichová, Markéta (203 Czech Republic) -- Kohoutek, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor)
      Keywords in English: creativity; Romanian children; impact of the family
      Type of proceedings: post-proceedings
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D., učo 19783. Changed: 6/11/2008 14:00.
    6. KOHOUTEK, Tomáš, Jan MAREŠ and Stanislav JEŽEK. Způsob zvládání zátěže v adolescenci (The coping strategies in adolescence). 2007.
      URL
      Name (in English): The coping strategies in adolescence
      RIV/00216224:14210/07:00019361 Audiovisual works. Psychology. Czech. Czech Republic.
      Kohoutek, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor) -- Mareš, Jan (203 Czech Republic) -- Ježek, Stanislav (203 Czech Republic)
      Keywords in English: coping; coping strategies; adolescence

      Changed by: Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D., učo 19783. Changed: 12/3/2008 14:00.

    2006

    1. JAKUBEKOVÁ, Ivana, Petra BOKOVÁ and Tomáš KOHOUTEK. Hudba a osobnost: souvislosti profesní dráhy hudebníků a proměnných jejich osobnostního stylu (vývěskové sdělení) (Music and personality: connections between career of the musicians and variables of their personality style). In Kvalitativní přístup a metody ve vědách o člověku - "Umění ve vědě, věda v umění". 2006.
      Name (in English): Music and personality: connections between career of the musicians and variables of their personality style
      Psychology. Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: music; personality; career

      Changed by: Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D., učo 19783. Changed: 12/3/2008 17:51.
    2. KOHOUTEK, Tomáš. Katastrofy a jedinec: člověk v situaci mimořádné zátěže (Disasters and the individual: people under extreme stress). 2006.
      URL
      Name (in English): Disasters and the individual: people under extreme stress
      RIV/00216224:14210/06:00041873 Audiovisual works. Psychology. Czech. Czech Republic.
      Kohoutek, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
      Keywords in English: disasters PTSD stress Chernobyl

      Changed by: Mgr. Petra Georgala, učo 32967. Changed: 6/5/2011 11:32.
    3. KOHOUTEK, Tomáš, Stanislav JEŽEK and Jan MAREŠ. Otázky vztahu stylu zvládání zátěže mladšími adolescenty a jejich sociální pozice ve školní třídě (Coping strategies in early adolescence and its influence to the social status in the clasroom). Blatný, M., Vobořil, D., Květon, P., Jelínek, M., Sobotková, V. (eds.). In Sociální procesy a osobnost 2005. Brno: PsÚ AV ČR, 2006, p. 185-197, 12 pp. ISBN 80-86174-09-3.
      Name (in English): Coping strategies in early adolescence and its influence to the social status in the clasroom
      RIV/00216224:14410/06:00018422 Proceedings paper. Psychology. Czech. Czech Republic.
      Kohoutek, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor) -- Ježek, Stanislav (203 Czech Republic) -- Mareš, Jan (203 Czech Republic)
      Keywords in English: coping; coping strategies; clasroom; social statutus
      Type of proceedings: post-proceedings
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D., učo 19783. Changed: 12/3/2008 14:01.

    2005

    1. KOHOUTEK, Tomáš, Tomáš URBÁNEK, Ivo ČERMÁK, Dalibor ŠPOK and Bohumila BAŠTECKÁ. Flooding: Czech Republic 2002: Impact on the mind of victims and issues of psychosocial aid. Granada 3 - 8 July 2005, Spain, 2005.
      URL
      Name in Czech: Povodně v ČR v roce 2002: dopad na psychiku zasažených a otázky psychosociální pomoci
      RIV/00216224:14210/05:00019501 Audiovisual works. Psychology. English. Czech Republic.
      Kohoutek, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor) -- Urbánek, Tomáš (203 Czech Republic) -- Čermák, Ivo (203 Czech Republic) -- Špok, Dalibor (203 Czech Republic) -- Baštecká, Bohumila (203 Czech Republic)
      Keywords in English: floods; symptoms of PTSD; psychosocial aid
      International impact: yes

      Changed by: Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D., učo 19783. Changed: 12/3/2008 14:03.
    2. KOHOUTEK, Tomáš, Stanislav JEŽEK and Jan MAREŠ. Otázky vztahu stylu zvládání zátěže mladšími adolescenty a jejich sociální pozice ve školní třídě (Coping strategies in early adolescence and its influence to the social status in the clasroom). Brno: konference PsÚ AV ČR, PÚ SAV, 2005. VIII. Sociální procesy a osobnost.
      Name (in English): Coping strategies in early adolescence and its influence to the social status in the clasroom
      RIV/00216224:14410/05:00013982 Audiovisual works. Psychology. Czech. Czech Republic.
      Kohoutek, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor) -- Ježek, Stanislav (203 Czech Republic) -- Mareš, Jan (203 Czech Republic)
      Keywords in English: coping; coping strategies; clasroom; social statutus

      Changed by: Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D., učo 19783. Changed: 12/3/2008 14:02.

    2004

    1. SVOBODA, Mojmír, Vladimír ŘEHAN, Zdeněk VTÍPIL, Helena KLIMUSOVÁ, Pavel HUMPOLÍČEK, Tomáš URBÁNEK and Tomáš KOHOUTEK. Aplikovaná psychodiagnostika v České republice (Applied psychological assessment in the Czech Republic). První vydání. Brno: MSD, s.r.o. Brno, 2004, 234 pp. ISBN 80-86633-12-8.
      Name (in English): Applied psychological assessment in the Czech Republic
      RIV/00216224:14210/04:00011372 Book on a specialized topic. Psychology. Czech. Czech Republic.
      Svoboda, Mojmír (203 Czech Republic, guarantor) -- Řehan, Vladimír (203 Czech Republic) -- Vtípil, Zdeněk (203 Czech Republic) -- Klimusová, Helena (203 Czech Republic) -- Humpolíček, Pavel (203 Czech Republic) -- Urbánek, Tomáš (203 Czech Republic) -- Kohoutek, Tomáš (203 Czech Republic)
      Keywords in English: psychological assessment; assessment methods; questionnaire survey

      Changed by: prof. PhDr. Mojmír Svoboda, CSc., učo 1679. Changed: 29/6/2009 08:06.
    2. BALAŠTÍKOVÁ, Veronika, Marek BLATNÝ and Tomáš KOHOUTEK. Aspekty sebepojetí jako determinanty výběru strategií zvládání u adolescentů (Aspects of self-concept as a determinants of coping strategies in adolescence). Československá psychologie: Časopis pro psychologickou teorii a praxi. Praha: Academia, 2004, vol. 48, No 5, p. 410-415. ISSN 0009-062X.
      Name (in English): Aspects of self-concept as a determinants of coping strategies in adolescence
      Psychology. Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: self-concept; coping; adolescence
      Reviewed: yes

      Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 23/3/2015 17:24.
    3. KOHOUTEK, Tomáš, Tomáš URBÁNEK and Dalibor ŠPOK. Prožívání povodňových událostí: výskyt symptomů zátěže jako indikátor specifických potřeb zasažených osob (Experience of the flood). In Víme o sobě? vydáno u příležitosti konání konference Psychosociální pomoc v situacích mimořádných událostí. Praha: Magistrát hlavního města Prahy, 2004, p. 19-26.
      Name (in English): Experience of the flood
      RIV: Proceedings paper. Psychology. Czech. Czech Republic.
      Kohoutek, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor) -- Urbánek, Tomáš (203 Czech Republic) -- Špok, Dalibor (203 Czech Republic)
      Keywords in English: flood;traumatic experiences;coping

      Changed by: prof. PhDr. Tomáš Urbánek, Ph.D., učo 18094. Changed: 26/6/2007 15:53.

    2003

    1. BALAŠTÍKOVÁ, Veronika, Marek BLATNÝ and Tomáš KOHOUTEK. Aspekty Já jako determinanty výběru copingových strategií. In Sociální procesy a osobnost - sborník příspěvků. Brno: Psychologický ústav FF MU, 2003, p. 13-14. ISBN 80-86633-09-8.
      Changed by: Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D., učo 19783. Changed: 14/7/2004 14:34.
    2. MAREŠ, Jan, Tomáš KOHOUTEK and Stanislav JEŽEK. Copingové strategie a jejich vývoj v adolescenci (Coping Strategies and Development in Adolescence). Pavlov: konference Sociální procesy a osobnost., 2003. PsÚ FF MU, PsÚAV ČR, ÚEP SAV, SpÚ SAV.
      URL
      Name (in English): Coping Strategies and Development in Adolescence
      RIV/00216224:14410/03:00008937 Audiovisual works. Psychology. Czech. Czech Republic.
      Mareš, Jan (203 Czech Republic, guarantor) -- Kohoutek, Tomáš (203 Czech Republic) -- Ježek, Stanislav (203 Czech Republic)
      Keywords in English: Coping; coping strategies; adolescence; development

      Changed by: Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D., učo 22918. Changed: 29/5/2009 12:29.
    3. MAREŠ, Jan, Tomáš KOHOUTEK and Stanislav JEŽEK. Copingové strategie v adolescenci (Coping Strategies in Adolescence). Brno: konference Učitelé a zdraví., 2003. PedF MU.
      URL
      Name (in English): Coping Strategies in Adolescence
      RIV/00216224:14410/03:00008939 Audiovisual works. Psychology. Czech. Czech Republic.
      Mareš, Jan (203 Czech Republic, guarantor) -- Kohoutek, Tomáš (203 Czech Republic) -- Ježek, Stanislav (203 Czech Republic)
      Keywords in English: Coping; coping strategies; adolescence; development

      Changed by: Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D., učo 22918. Changed: 29/5/2009 12:32.
    4. MAREŠ, Jan, Tomáš KOHOUTEK and Stanislav JEŽEK. Time changes in adolescents' relationship towards school - a coping perspective. Milano: The European Society for Developmental Psychology, 2003. XIth European Conference on Developmental Psych.
      URL
      Name (in English): Time changes in adolescents' relationship towards school - a coping perspective
      RIV/00216224:14410/03:00008934 Audiovisual works. Psychology. English. Czech Republic.
      Mareš, Jan (203 Czech Republic, guarantor) -- Kohoutek, Tomáš (203 Czech Republic) -- Ježek, Stanislav (203 Czech Republic)
      Keywords in English: development; adolescence; coping; coping strategies; attitudes; school

      Changed by: Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D., učo 22918. Changed: 29/5/2009 12:33.
    5. KOHOUTEK, Tomáš, Marek BLATNÝ and Miroslav BRÉDA. Zdravotní stesky, copingové strategie a kognitivně-emoční typologie osobnosti: analýza vzájemných souvislostí. In Sociální procesy a osobnost. Brno: Psychologický ústav FF MU, 2003, p. 159-168. ISBN 80-86633-09-8.
      Changed by: Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D., učo 19783. Changed: 14/7/2004 14:30.

    2002

    1. BLATNÝ, Marek, Tomáš KOHOUTEK and Petra JANUŠOVÁ. Dimensionality of coping encounter and its relationship to appraisal and personality. 11th European Conference on Personality, 2002. ISBN 3-936142-78-5.
      Changed by: Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D., učo 19783. Changed: 6/9/2002 15:17.
    2. BLATNÝ, Marek, Tomáš KOHOUTEK and Petra JANUŠOVÁ. Situačně kognitivní a osobnostní determinanty chování v zátěžové situaci (Situational-cognitive and personality determinants of coping behavior). Československá psychologie. Praha: AV ČR, 2002, vol. 46, No 2, p. 97-108. ISSN 0009-062X.
      Name (in English): Situational-cognitive and personality determinants of coping behavior
      Psychology. Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: personality; coping; appraisal

      Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 23/3/2015 17:27.
Displayed: 1/5/2024 16:33