Masarykova univerzita

Výpis publikací

česky | in English

Filtrování publikací

    2016

  1. OPEKAR, Aleš. „Jazz není mrtev, jen podivně zapáchá.“ Frank Zappa a jazzová hudba. In Vladimír Papoušek, David Skalický. Fenomén Zappa. Praha: Akropolis, 2016. s. 79-82. ISBN 978-80-7470-143-6.
  2. OPEKAR, Aleš. Kořeny české zappománie. Zappovske ohlasy v české hudbě. In Vladimír Papoušek, David Skalický. Fenomén Zappa. Praha: Akropolis, 2016. s. 103-109. ISBN 978-80-7470-143-6.
  3. OPEKAR, Aleš. Lehké decibelové průsaky skrze těžce železnou oponu. Praha: Radioservis, 2016. s. 121-131. Rozdělený svět? Evropa a Češi mezi svobodou a totalitou. ISBN 978-80-87530-83-2.
  4. OPEKAR, Aleš. Opus nula. Juvenilie a jejich potenciál na příkladu Lenky Dusilové. In Irena Přibylová, Lucie Uhlíková. Od folkloru k world music: Na počátku bylo... Náměšť nad Oslavou: Městské kulturní středisko v Náměšti nad Oslavou, 2016. s. 197-216. ISBN 978-80-904905-8-1.
  5. OPEKAR, Aleš a Radek DIESTLER. Říci to písní. Obrazy z dějin české populární hudby pro začátečníky i přiměřeně pokročilé. In Daniela Kramerová. Retromuseum Cheb. Životní styl a design v ČSSR. Cheb: GAVU, 2016. s. 271-289. ISBN 978-80-87395-22-6.
  6. 2015

  7. OPEKAR, Aleš. Hudba Kapverdských ostrovů aneb Tcheka na Fogu a jiné nestrojenosti. In Irena Přibylová, Lucie Uhlíková. Od folkloru k world music: Na scéně a mimo scénu. Náměšť nad Oslavou: Městské kulturní středisko v Náměšti nad Oslavou, 2015. s. 166-189. ISBN 978-80-904905-7-4.
  8. 2014

  9. OPEKAR, Aleš. Karel Kryl písničkář. In Ivana Denčevová, Michal Stehlík. Fenomén Karel Kryl. Praha: Radioservis, 2014. s. 95-132.
  10. OPEKAR, Aleš. My cizinou jsme bloudili... Česká alternativní hudba a její ojedinělé šance na úspěch v zahraničí. In Irena Přibylová, Lucie Uhlíková. Od folkloru k world music: Svět v nás, my ve světě. Náměšť nad Oslavou: Městské kulturní středisko v Náměšti nad Oslavou, 2014. s. 83-96. ISBN 978-80-904905-3-6.
  11. 2013

  12. OPEKAR, Aleš. World Music – heslo do encyklopedie aneb definice nedefinovatelného. Náměšť nad Oslavou: Městské kulturní středisko v Náměšti nad Oslavou, 2013. s. 95-111. ISBN 978-80-904905-2-9.
  13. 2012

  14. OPEKAR, Aleš. Opatrné černobílé námluvy v hudbě Jižní Afriky. Náměšť nad Oslavou: Městské kulturní středisko v Náměšti nad Oslavou, 2012. s. 116-132. ISBN 978-80-904905-1-2.
  15. 2011

  16. OPEKAR, Aleš. Polka. Od lidových kořenů přes měšťanské bály až k postmoderním fúzím aneb Z východních Čech do Jižní Ameriky. Náměšť nad Oslavou: Městské kulturní středisko v Náměšti nad Oslavou, 2011. s. 75-86. ISBN 978-80-904905-0-5.
  17. 2010

  18. OPEKAR, Aleš. Rituály v populární hudbě. In Irena Přibylová, Lucie Uhlíková. Od folkloru k world music: Hudba a rituál. Náměšť nad Oslavou: Městské kulturní středisko v Náměšti nad Oslavou, 2010. s. 92-104. ISBN 978-80-903416-9-2.
  19. 2002

  20. OPEKAR, Aleš. Preserving Historic Sound: Processing of Historical Audio & Video Documents in the Libri Prohibiti Library and the Popmuseum. Kimi Kärki, Rebecca Leydon, Henri Terho. In Looking Back, Looking Ahead, Popular Music Studies 20 Years Later. Turku (Finsko), 2002. s. 649-654.
  21. 2000

  22. OPEKAR, Aleš. Czechoslovak Jazz-rock Music: A local Version of an International Phenomenon in the 1970´s. Tony Mitchell, Peter Doyle. In Changing Sounds: New Directions and Configurations in Popular Music. Sydney (Austrálie), 2000. s. 183-187.
  23. OPEKAR, Aleš. Etnická hudba - základ pop music 21. století. Trištvrte revue. Bratislava (Slovensko): Liberté, 2000, č. 3, s. 16-17. ISSN 1335-3509.
  24. OPEKAR, Aleš. Rock ve škole nebo za školou. Ivan Poledňák. In Populární hudba a škola. Praha: Pedagogická fakulta UK, 2000. s. 79-83.
  25. 1999

  26. OPEKAR, Aleš. Bigbítové šlápoty. Obrazy z rockových dějin českých. Rock & Pop. Praha, 1999, X, 1-12, s. vždy 64-65.
  27. 1998

  28. OPEKAR, Aleš. Bigbítové šlápoty. Obrazy z rockových dějin českých. Rock & Pop. Praha, 1998, IX, 1-12, s. vždy 64-65.
  29. OPEKAR, Aleš. Early Czech Rock´n´Roll: Social conditions and Four Sounds in Preserved Recordings. Toru Mitsui. In Popular Music: Intercultural Interpretations. Kanazawa (Japonsko), 1998. s. 349-356.
  30. OPEKAR, Aleš. Terminologie ve výzkumu populární hudby. Miloš Schnierer. In Soudobá problematika nonartificiální hudby a hudební výchova. České Budějovice: Jihočeská univerzita, 1998. s. 17-21.
  31. 1997

  32. OPEKAR, Aleš. Bigbítové šlápoty. Obrazy z rockových dějin českých. Rock & Pop. Praha, 1997, roč. 8, 1-12, s. vždy 64-65.
  33. 1996

  34. OPEKAR, Aleš. Bigbítové šlápoty. Obrazy z rockových dějin českých. Rock & Pop. Praha, 1996, roč. 7, 1-12, s. vždy 72-73.
  35. 1995

  36. OPEKAR, Aleš. The Influence of Czech Folklore on Czech Rock Music. Will Straw. In Popular Music - Style and Identity. Montreal (Kanada), 1995. s. 229-231.
  37. 1994

  38. OPEKAR, Aleš. Towards the History of Czech Rock Music: Turtle - the First LP by a Czech Rock Group. Aleš Opekar. In Central European Popular Music. Praha, 1994. s. 66-72.
  39. OPEKAR, Aleš. Z New Orleansu do Seattlu. Stručný americký pop zeměpis. Rock & Pop. 1994, roč. 5, 1-12,17-21, s. 21-22.
  40. 1993

  41. OPEKAR, Aleš. Analýza rockového alba: Flamengo - Kuře v hodinkách. Česká literatura. Praha: Ústav pro českou literaturu AV ČR, 1993, roč. 41, č. 2, s. 187-198. ISSN 0009-0468.
  42. OPEKAR, Aleš. K počátkům českého rocku. Nad prvním profilovým albem skupiny Olympic. Hudební věda. Praha: Academia, 1993, roč. 30, č. 1, s. 60-69. ISSN 0018-7003.
  43. 1992

  44. OPEKAR, Aleš. Analysis of a Rock Album "Straka v hrsti" by the Group Pražský výběr. Rossana Dalmonte, Mario Baroni. In Studi e testi 1, Secondo convegno Europeo di analisi musicale. Trento (Itálie), 1992. s. 359-365.
  45. OPEKAR, Aleš. Two Great World Influences to the Czech Music Culture. Antoine Hennion. In Musique, histoire, démocratie. 1789-1989. Paříž (Francie), 1992. s. 649-654.
  46. 1991

  47. OPEKAR, Aleš. Základní vývojové tendence v české rockové hudbě (3). Hudební rozhledy. Praha, 1991, roč. 44, č. 1, s. 43-47. ISSN 0018-6996.
  48. 1990

  49. OPEKAR, Aleš. Základní vývojové tendence v české rockové hudba (2). Hudební rozhledy. Praha, 1990, roč. 43, č. 12, s. 567-571. ISSN 0018-6996.
  50. OPEKAR, Aleš. Základní vývojové tendence v české rockové hudbě (1). Hudební rozhledy. Praha, 1990, roč. 43, č. 11, s. 525-528. ISSN 0018-6996.
  51. OPEKAR, Aleš. Zvířecí trilogie I. Straka v hrsti. Opus musicum. Brno, 1990, roč. 22, č. 9, s. XVII-XXV. ISSN 00862-8505.
  52. 1989

  53. OPEKAR, Aleš. Hodnotová orientace v rockové hudbě I. a II. Opus musicum. Brno, 1989, roč. 21, 4 a 5, s. 105-115 a XVII-XXII. ISSN 00862-8505.
  54. OPEKAR, Aleš. Teorie a praxe stylově-žánrového členění hudby. Rozhlasová práce. Praha: Československý rozhlas, 1989, XIII, č. 4, s. 18-31.
  55. 1987

  56. OPEKAR, Aleš. Je médium tzv. demokazety jevem dočasným? Opus musicum. Brno, 1987, roč. 19, č. 7, s. 220-222. ISSN 00862-8505.
Zobrazit podrobně
Zobrazeno: 19. 1. 2021 06:28