Masarykova univerzita

Výpis publikací

česky | in English

Filtrování publikací

    2024

    1. NOVÁKOVÁ, Eva. Metacognitive Skills of Pupils in Primary Mathematics Education. Journal of Elementary Education. University of Maribor Press, 2024, roč. 17, č. 2, s. 223–239. ISSN 1855-4431. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.18690/rei.3274.
    2. NOVÁKOVÁ, Eva a Paola VIGHI. Non-standard problems as a ressource to verifi multiplication understanding in primary school. In B. Maj-Tatsis & K. Tatsis. Educational Resources in the Mathematical Classroom. Rzeszów. Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2024, s. 126–136. ISBN 978-83-8277-174-9.
    3. NOVÁKOVÁ, Eva, Zora SYSLOVÁ a Veronika NAJVAROVÁ. Personal development of the child in a heterogeneous classroom. In Innovative Educational Technologies in the System of Continuous Education: From Preschool Education to Adult Education Ukrainian and Global Experience of Implementation. 2024.
    4. NOVÁKOVÁ, Eva, Zora SYSLOVÁ a Veronika NAJVAROVÁ. Školní zralost dětí vzdělávaných v heterogenních a homogenních třídách mateřských škol. In Spolupráce oborů pro podporu kvality vzdělávání. 2024. ISBN 978-80-7392-421-8.
    5. NOVÁKOVÁ, Eva, Zora SYSLOVÁ a Veronika NAJVAROVÁ. Školní zralost dětí vzdělávaných v heterogenních a homogenních třídách mateřských škol. Online. In Rozkovcová, A., & Pivarč, J. (Eds.). (2024). Spolupráce oborů pro podporu kvality vzdělávání: Sborník příspěvků z XXXII. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. MSD. Spolupráce oborů pro podporu kvality vzdělávání. první. Česká asociace pedagogického výzkumu, 2024. ISBN 978-80-7392-421-8.
    6. NOVÁKOVÁ, Eva, Zora SYSLOVÁ a Veronika NAJVAROVÁ. The view of future kindergarten teachers on the personal development of the child in a heterogeneous classroom settings. Online. In Olefirenko, T. et al. Innovative educational technologies in the system of lifelong learning: from preschool education to adult education (domestic and international experience of implementation). 1. vydání. Kyjev, 2024, s. 95-101.
    7. NOVÁKOVÁ, Eva a Blažková RŮŽENA. Úlohy s tematikou pravděpodobnosti na 1. stupni základní školy: zkušenost z realizace projektu. Učitel matematiky. Jednota českých matematiků a fyziků, 2024, roč. 32, č. 2, s. 78-94. ISSN 1210-9037. Dostupné z: https://dx.doi.org/.
    8. NOVÁKOVÁ, Eva. Vetřelec. Aritmetická úloha rozvíjející kritické myšlení. In EME 2024. 2024. ISBN 978-80-557-2134-7.

    2023

    1. NOVÁKOVÁ, Eva. Children educated in heterogeneous and homogeneous kindergarten classes: comparing their results in early years mathematics. In 13th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13). 2023.
    2. NOVÁKOVÁ, Eva. Children educated in heterogeneous and homogeneous kindergarten classes: Comparing their results in early years mathematics. Online. In P. Drijvers, C. Csapodi, H. Palmér, K. Gosztonyi, & E. Kónya. Proceedings of the Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13). Alfréd Rényi Institute of Mathematics and ERME, 2023, s. 2168-2175, 7 s. ISBN 978-963-7031-04-5.
    3. NOVÁKOVÁ, Eva. Inovativní pojetí identifikace a rozvoje dětí s nadáním pro matematiku na samém počátku školního vzdělávání. Pedagogická orientace. 2023, roč. 33, č. 2, s. 293–298.
    4. NOVÁKOVÁ, Eva. Jedna z cest k tvorbě profesního portfolia v přípravném vzdělávání učitelů mateřských škol. In „Aká je a aká by mohla byť príprava budúcich učitelov“. 2023.
    5. NOVÁKOVÁ, Eva. Jedna z cest k tvorbě profesního portfolia v přípravném vzdělávání učitelů mateřských škol. In M. Kožuchová, J. Gunčaga, M. Droščák. Aká je a aká by mohla byť príprava budúcich učitelov. Bratislava: Univerzita Komenského, 2023, s. 134-142. ISBN 978-80-223-5722-7.
    6. NOVÁKOVÁ, Eva. Kompetence k rozvoji matematické pregramotnosti dětí očima budoucích učitelů mateřských škol. Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae Universitas Catholica. 2023, s. 167-177. ISSN 1336-2232. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.54937/ssf.2023.22.5.167-177.
    7. NOVÁKOVÁ, Eva a Marie BUDÍKOVÁ. Prediction and self-evaluation of word problem solving as an opportunity to develop the metacognitive potential of primary school students. In Novotná, J., Moraová, H. International Symposium Elementary Mathematics Teaching: New Directions in Elementary Mathematics Education. Praha: Charles University, 2023, s. 238-247. ISBN 978-80-7603-409-9.
    8. NOVÁKOVÁ, Eva. Reflexe aktivit se stavebnicí Magformers v přípravě učitelů mateřské školy. Journal of Technology and Information Education. Olomouc, 2023, roč. 14, č. 2, s. 174-190. ISSN 1803-537X. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5507/jtie.2022.012.
    9. NOVÁKOVÁ, Eva. Rozhovor se Šárkou Portešovou o nadání a nadaných dětech, jejich vyhledávání a rozvoji ve školách. Komenský. Brno: Masarykova univerzita, 2023, roč. 148, č. 1, s. 3-10. ISSN 0323-0449.
    10. NOVÁKOVÁ, Eva. Rozhovor se Zdeňkou Jančíkovou o péči o nadané žáky ve škole. Komenský. Brno: Masarykova univerzita, 2023, roč. 148, č. 1, s. 11-15. ISSN 0323-0449.
    11. NOVÁKOVÁ, Eva. Zlomek pohledem nadaného prvňáčka. In EME 2023: „Výzvy primárního vzdělávání matematice jako součást učitelství pro 21. století“. 2023.

    2022

    1. NOVÁKOVÁ, Eva. Identifikace a rozvoj matematicky nadaných žáků na počátku školní docházky. In In EME 2022: Nové výzvy ve vzdělávání matematice v primární škole. 2022.
    2. NOVÁKOVÁ, Eva. Identifikace a rozvoj matematicky nadaných žáků na počátku školní docházky. In EME 2022: Nové výzvy ve vzdělávání matematice v primární škole. Liberec. 2022.
    3. NOVÁKOVÁ, Eva. Matematická pregramotnost v českém předškolním vzdělávání. Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání. 2022, roč. 6, č. 2, s. 153-173. ISSN 2533-7882.
    4. PORTEŠOVÁ, Šárka, Eva NOVÁKOVÁ, Růžena BLAŽKOVÁ, Michal JABŮREK, Ondřej STRAKA, Michal RŮŽIČKA, Matěj SMETANA, Jaroslav TOČÍK, Jana UNČOVSKÁ, Kateřina KREPSOVÁ, Ondřej DVOŘÁK, Ondřej VORÁČ, Jan KOTTMAN, Zdeněk NOVÁK, Petra BUŠKOVÁ, Jindřiška SVOBODOVÁ, Eva MALACHOVÁ a Tereza HRSTKOVÁ. Podporujeme nadané prvňáčky. 2022.
    5. NOVÁKOVÁ, Eva. .Reflection of pupils’ composition of word problems: a contribution to the development of didactic competences of prospective primary school teachers. 2022. ISBN 978-83-8277-012-4.
    6. NOVÁKOVÁ, Eva. Reflection of pupils’ composition of word problems: a contribution to the development of didactic competences of prospective primary school teachers. In B. Maj-Tatsis & K. Tatsis. Critical thinking practices in mathematics education and beyond. Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2022, s. 71-79. ISBN 978-83-8277-013-1.
    7. NOVÁKOVÁ, Eva. Reflection of pupils’ composition of word problems: a contribution to the development of didactic competences of prospective primary school teachers. 2022.
    8. NOVÁKOVÁ, Eva a Růžena BLAŽKOVÁ. Rozvíjení matematické gramotnosti s využitím inovativního modulu systematického rozvoje akcelerovaných žáků 1. až 3. tříd. Online. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2022. ISBN 978-80-280-0271-8.
    9. NOVÁKOVÁ, Eva a Růžena BLAŽKOVÁ. Rozvíjení matematické gramotnosti s využitím inovativního modulu systematického rozvoje akcelerovaných žáků 1. až 3. tříd. Metodický text pro učitele. Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2022. ISBN 978-80-280-0271-8.
    10. NOVÁKOVÁ, Eva a Růžena BLAŽKOVÁ. Rozvíjení matematické gramotnosti žáků s využitím inovativního modulu. In „Nadaný prvňáček“ – identifikace a podpora akcelerovaných dětí v matematice. 2022.
    11. NOVÁKOVÁ, Eva. Tvorba a řešení autentických slovních úloh z tištěných i elektronických médií jako nástroj motivace v praxi školní výuky. Propojení mediální, čtenářské a matematické gramotnosti v kontextu primárního matematického vzdělávání. Prezentace průběhu a výsledků výzkumu, pedagogická reflexe. 2022.
    12. SYSLOVÁ, Zora, Veronika NAJVAROVÁ, Eva NOVÁKOVÁ, Anna POSPÍCHALOVÁ a Kateřina VÁCLAVKOVÁ. Věkově heterogenní třídy v mateřské škole. Praha: Portál, 2022, 150 s. ISBN 978-80-262-1960-6.
    13. SMETANA, Matěj, Eva NOVÁKOVÁ, Růžena BLAŽKOVÁ, Šárka PORTEŠOVÁ, Ondřej DVOŘÁK a Ondřej VORÁČ. Video moduly pro rozvoj matematicky nadaných žáků prvních tříd. Masarykova univerzita, 2022.
    14. NOVÁKOVÁ, Eva. Vnímají budoucí učitelé proces tvorby slovních úloh jako příležitost k rozvoji tvořivého myšlení žáků? In B. Bastl, & M. Lávička. Setkání učitelů matematiky všech typů a stupňů škol. Plzeň: JČMF, FAV ZČU, 2022, s. 157–164.

    2021

    1. NOVÁKOVÁ, Eva. Mistakes in solutions by primary school pupils in selected problems of mathematical kangaroo competition. In Chova LG., Martínez AL., Torres IC. 13th international Conference on Education and New Learning Technologies EDULEARN21. Seville: IATED Academy, 2021, s. 4300-4307. ISBN 978-84-09-31267-2. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2021.0907.
    2. NOVÁKOVÁ, Eva. Příprava učitelů mateřské školy k rozvoji matematické pregramotnosti dětí na Pedagogické fakultě MU v Brně. 2021.
    3. NOVÁKOVÁ, Eva. Připravenost k rozvoji matematické pregramotnosti dětí pohledem budoucích učitelek mateřské školy. Online. In M. Miňová, M. Slováček. Výchova a vzdelávanie v materskej škole: aktuálne otázky a odpovede. 1. vyd. Rokus, s.r.o. Slovenský výbor OMEP, 2021, s. 146-165. ISBN 978-80-8238-005-0.
    4. NOVÁKOVÁ, Eva. Readiness of teachers to develop mathematical pre-literacy of children of pre-school age. In Chova LG., Martínez AL., Torres IC. 13th international Conference on Education and New Learning Technologies EDULEARN21. Seville: IATED Academy, 2021, s. 4223-4229. ISBN 978-84-09-31267-2. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2021.0895.
    5. NOVÁKOVÁ, Eva. Rozměr Země – úloha inspirovaná médiem. Acta Mathematica Nitriensia. Nitra: UKF, 2021, roč. 7, č. 1, s. 1-9. ISSN 2453-6083. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.17846/AMN.2021.7.1.1-9.
    6. NOVÁKOVÁ, Eva. Rozvíjení matematické gramotnosti při řešení úloh ze soutěže Matematický klokan. In Minikonference matematické gramotnosti. 2021.
    7. NOVÁKOVÁ, Eva. Vliv uspořádání třídy na rozvoj matematické pregramotnosti dětí pohledem budoucích učitelů. In EME 2021 Proceedings: Aktuální výzvy primárního vzdělávání matematice v 21 století. 2021. 2021.
    8. SYSLOVÁ, Zora, Eva NOVÁKOVÁ a Veronika NAJVAROVÁ. Vliv věkového uspořádání tříd na edukaci v mateřských školách. Studia paedagogica. Brno: Masarykova univerzita, 2021, roč. 26, č. 3, s. 109-130. ISSN 1803-7437. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/SP2021-3-5.
    9. NOVÁKOVÁ, Eva. Vliv věkového uspořádání třídy na rozvoj matematické pregramotnosti dětí pohledem budoucích učitelů. Elementary Mathematics Education Journal. 2021, roč. 3, č. 1, s. 33-42. ISSN 2694-8133.
    10. NOVÁKOVÁ, Eva. Word problems developing critical thinking of pupils as seen by primary school prospective teachers. In Bożena Maj-Tatsis, Konstantinos Tatsis. Critical Thinking in Mathematics: Perspectives and Challenges. Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2021, s. 26-35. první. ISBN 978-83-7996-903-6.
    11. NOVÁKOVÁ, Eva. Word problems developing critical thinking of pupils as seen by primary school prospective teachers. In Contemporary Mathematics Education Critical thinking in mathematics: Perspectives and challenges. 2021.

    2020

    1. NOVÁKOVÁ, Eva a Růžena BLAŽKOVÁ. Číselné trojúhelníky: pohled budoucích učitelů na netradiční úlohy. Elementary Mathematics Education Journal. Olomouc: PdF UP, 2020, roč. 2, č. 2, s. 22-31. ISSN 2694-8133.
    2. NOVÁKOVÁ, Eva a Kristýna NOVÁKOVÁ. K tvorbě profesního portfolia budoucích učitelů mateřských škol: aktivity rozvíjející matematickou pregramotnost. Elementary Mathematics Education Journal. Olomouc: PdF UP, 2020, roč. 2, č. 1, s. 35-45. ISSN 2694-8133.
    3. BENDL, Václav, Jana DUŇKOVÁ, Eduard FUCHS, Hana HAVLÍNOVÁ, Darina JIROTKOVÁ, Hana LIŠKOVÁ, Eva NOVÁKOVÁ, Jana SLEZÁKOVÁ a Eva ZELENDOVÁ. Matematická gramotnost v uzlových bodech vzdělávání. Metodický podpůrný materiál pro projekt PPUČ. Praha: Národní pedagogický institut ČR, 2020.
    4. NOVÁKOVÁ, Eva. Rozvíjeli jsme digitální gramotnost žáků při řešení „autentických úloh“. Národní pedagogický institut České republiky, 2020, 3 s.
    5. NOVÁKOVÁ, Eva. Rozvíjení kritického myšlení žáků 1. stupně ZŠ prostřednictvím řešení úloh. Online. In Bohumír Bastl, Miroslav Lávička. Setkání učitelů matematiky všech typů a stupňů škol. Plzeň: JČMF, FAV ZČU, 2020, s. 89-94. ISBN 978-80-86843-69-8.
    6. NOVÁKOVÁ, Eva. Stavím, stavíš, stavíme. In Eduard Fuchs. Jak učit matematice žáky ve věku 10-16 let. 1. vyd. Praha: JČMF, 2020, 10 s. ISBN 978-80-7015-038-2.
    7. NOVÁKOVÁ, Eva. ŽÁCI, UČITELÉ A CVRČEK: „DĚLALI JSME CVRČKA" – A CO DÁL? Učitel matematiky. Jednota českých matematiků a fyziků, 2020, roč. 28, č. 4, s. 194-207. ISSN 1210-9037.

    2019

    1. NOVÁKOVÁ, Eva a Kristýna NOVÁKOVÁ. INSPIRACE K ROZVOJI VZTAHŮ MEZI ČTENÁŘSKOU A MATEMATICKOU PREGRAMOTNOSTÍ (Reflexe aktivit inspirovaných literárním textem v kontextu rozvoje matematické pregramotnosti). Online. In K. Uličná, J. Ronková, J. Slezáková. ROZVOJ PREGRAMOTNOSTÍ V PŘEDŠKOLNÍM VZDĚLÁVÁNÍ. Praha: PdF UK, 2019, s. 107-117. ISBN 978-80-7603-125-8.
    2. NOVÁKOVÁ, Eva a Veronika RODOVÁ. Když se žáci učí v pátek odpoledne. Komenský. 2019, roč. 144, č. 1, s. 28-33.
    3. NOVÁKOVÁ, Eva. Lietavcová, M. & Lišková, H. (2018). Rozvíjíme předmatematické myšlení dětí. Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání. 2019, roč. 3, č. 2, s. 191-192.
    4. NOVÁKOVÁ, Eva a Bohumil NOVÁK. Matematická pregramotnost a učitelé mateřské školy. první. Brno: Masarykova univerzita, 2019, 174 s. Matematika a didaktika matematiky, sv. 5. ISBN 978-80-210-9418-5.
    5. NOVÁKOVÁ, Eva a Bohumil NOVÁK. Matematická pregramotnost a učitelé mateřských škol. první. Brno: Masarykova univerzita, 2019, 174 s. Matematika a didaktika matematiky, sv. 5. ISBN 978-80-210-9418-5. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9419-2019.
    6. NOVÁKOVÁ, Eva a Bohumil NOVÁK. Matematická pregramotnost a učitelé mateřských škol. Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2019, 174 s. Matematika a didaktika matematiky, sv. 5. ISBN 978-80-210-9419-2. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9419-2019.
    7. NOVÁKOVÁ, Eva a Bohumil NOVÁK. Matematická pregramotnost a učitelé mateřských škol. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2019, 174 s. Matematika a didaktika matematiky, sv. 5. ISBN 978-80-210-9418-5.
    8. NOVÁKOVÁ, Eva. Matematické učební úlohy očima studentů učitelství pro 1. stupeň ZŠ. Elementary Mathematics Education Journal. Olomouc: Univerzita Palackého, 2019, roč. 1, č. 1, s. 72-82. ISSN 2694-8133.
    9. SYSLOVÁ, Zora a Eva NOVÁKOVÁ. Oborové didaktiky v přípravě učitelů mateřských škol. In Oborové didaktiky v profesní přípravě učitelů MŠ a 1. stupně ZŠ. 2019.
    10. NOVÁKOVÁ, Eva. Protržená přehrada Bílá Desná (matematika v médiích). Komenský. 2019, roč. 144, č. 1, s. 34-38.
    11. NOVÁKOVÁ, Eva. REFLECTION OF VIDEORECORDINGS AS A PART OF THE CREATION PROCESS OF PROSPECTIVE KINDERGARTEN TEACHERS’ PROFESSIONAL PORTFOLIO. In Jarmila Novotná and Hana Moraová. International Symposium Elementary Mathematics Teaching : Opportunities in Learning and Teaching Elementary Mathematics. Prague: Charles University, 2019, s. 271-280. ISBN 978-80-7603-069-5.
    12. NOVÁKOVÁ, Eva, Iva ČAPKOVÁ a Hana SCHENKOVÁ. VYUŽITÍ FOTOGRAFIE PRO ROZVOJ MATEMATICKÝCH PŘEDSTAV V MATEŘSKÉ ŠKOLE. Online. In K. Uličná, J. Ronková, J. Slezáková. ROZVOJ PREGRAMOTNOSTÍ V PŘEDŠKOLNÍM VZDĚLÁVÁNÍ. Praha: PdF UK, 2019, s. 118-127. ISBN 978-80-7603-125-8.

    2018

    1. NOVÁKOVÁ, Eva. členství ve výboru Společnosti učitelů matematiky JČMF. 2018.
    2. NOVÁKOVÁ, Eva. Jak vnímají matematiku budoucí učitelé mateřské školy? In EME 2018 Proceedings: Perspektivy primárního vzdělávání matematice. 2018. ISBN 978-80-905281-7-8.
    3. NOVÁKOVÁ, Eva. JAK VNÍMAJÍ MATEMATIKU BUDOUCÍ UČITELÉ MATEŘSKÉ ŠKOLY. Magister: reflexe primárního a preprimáního vzdČlávání ve výzkumu. Olomouc: Univerzita Palackého, 2018, roč. 1, s. 7-24. ISSN 1805-7152.
    4. KRÁTKÁ, Magdalena, Jana CÁCHOVÁ, Eva ZELENDOVÁ, Jiří PŘIBYL a Eva NOVÁKOVÁ. Matematika a její aplikace. Online. In Analýza zahraničních systémů hodnocení klíčových kompetencí. Praha, 2018, s. 20-43, 23 s. ISBN 978-80-88087-16-8.
    5. SYSLOVÁ, Zora, Michaela PÍŠOVÁ, Veronika RODOVÁ, Monika ČERNÁ, Lucie GRŮZOVÁ, Eva NOVÁKOVÁ a Hana STADLEROVÁ. Podpora tvorby profesního portfolia v přípravném vzdělávání učitelů mateřských a 1. stupně základních škol. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2018. ISBN 978-80-210-9177-1.
    6. NOVÁKOVÁ, Eva. PREDICTION AND SELF-EVALUATION AS A PART OF THE PROCESS OF SOLVING NON-STANDARD MATHEMATICAL TASKS. In Piotr Błaszczyk, Barbara Pieronkiewicz. MATHEMATICAL TRANSGRESSIONS 2015. Krakow: Universitas, 2018, s. 283-294. ISBN 978-83-242-3196-6.
    7. NOVÁKOVÁ, Eva. Rozvoj geometrických představ Studijní opora DiV. Online. Brno. 2018, 66 s.
    8. NOVÁKOVÁ, Eva. THE CROWN OF THE HIMALAYAS. In Maj-Tatsis B., Tatsis K., Swoboda E. Mathematics in the Real Word. Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018, s. 34 - 42. první. ISBN 978-83-7996-554-0.
    9. NOVÁKOVÁ, Eva. THE CROWN OF THE HIMALAYAS. In Contemporary Mathematics Education. 2018.
    10. NOVÁKOVÁ, Eva. Učební úlohy pro každého (žáka i učitele) neboli "všem všechno všestranně". In Eduard Fuchs. Jak učit matematice žáky ve věku 10-16 let. Praha: Jednota českých matematiků a fyziků, 2018, s. 150-158. ISBN 978-80-7015-030-6.
    11. NOVÁKOVÁ, Eva. Úloha s výběrem odpovědí v soutěži Matematický klokan - příležitost pro rozvíjení kompetencí žáka? Učitel matematiky. Jednota českých matematiků a fyziků, 2018, roč. 26, č. 3, s. 167 - 183. ISSN 1210-9037.

    2017

    1. NOVÁKOVÁ, Eva. Jeden jako druhý – nebo ne? MjUNI. 2017.
    2. NOVÁKOVÁ, Eva. K vytváření geometrických pojmů u žáků 1. stupně. In Eduard Fuchs. Jak učit matematice žáky ve věku 10-16 let. Kritická místa ve výuce matematiky. Praha: JČMF, 2017, s. 134-140. ISBN 978-80-7015-040-5.
    3. NOVÁKOVÁ, Eva. Primary school Mathematical Kangaroo: Mistakes in selected word problems. In Jarmila Novotná, Hana Moraová. International Symposium Elementary Maths Teaching: Equity and diversity in elementary mathematics education. Praha: Univerzita Karlova, 2017, s. 493-497. ISBN 978-80-7290-955-1.
    4. NOVÁKOVÁ, Eva. Proces třídění v komunikaci učitelky a dítěte (v mateřské škole). In Katarína Sebínová, Ĺubica Gerová, Patrik Voštinár. Primárne matematické vzdelávanie - teória, výskum a prax. Banská Bystrica: UMB/Edícia:FPV UMB, 2017, s. 81-85. ISBN 978-80-557-1236-9.
    5. NOVÁKOVÁ, Eva. Řešení nestandardních úloh v matematických soutěžích - jedna z cest ke změně vztahu žáků k matematice. In Květoslav Bártek. Reflexe vzdělávacích potřeb učitelů matematiky jako východisko jejich profesního vývoje. Olomouc: Univerzita Palackého, 2017, s. 128-153. ISBN 978-80-244-5118-3.
    6. NOVÁKOVÁ, Eva. Učební úlohy pro každého (žáka i učitele) neboli „všem všechno všestranně“: konference Jak učit matematice žáky ve věku 10 - 16 let. 2017.
    7. NOVÁKOVÁ, Eva. Úlohy ze soutěže Matematický klokan a možnosti jejich využití k identifikaci nadaných (příležitost pro žáky i učitele). 2017.
    8. NOVÁKOVÁ, Eva. Využití úloh mezinárodní soutěže Matematický klokan. Online. In Eva Zelendová. Rozvíjíme matematické nadání žáků Náměty pro 1. stupeň základní školy. Praha: NÚV, 2017, s. 44-57. ISBN 978-80-7481-190-6.

    2016

    1. NOVÁKOVÁ, Eva. Analýza úloh ze soutěže Matematický klokan a jejich řešení žáky primární školy. Shrnutí výsledků výzkumného šetření. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 152 s. Matematika a didaktika matematiky; svazek 1. ISBN 978-80-210-8482-7.
    2. NOVÁKOVÁ, Eva. Analýza úloh ze soutěže Matematický klokan a jejich řešení žáky primární školy. Shrnutí výsledků výzkumného šetření. Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 152 s. Matematika a didaktika matematiky, sv. 1. ISBN 978-80-210-8483-4. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8483-2016.
    3. NOVÁKOVÁ, Eva. Analýza úloh ze soutěže Matematický klokan a jejich řešení žáky primární školy. Shrnutí výsledků výzkumného šetření. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 152 s. Matematika a didaktika matematiky, sv. 1. ISBN 978-80-210-8482-7.
    4. NOVÁKOVÁ, Eva. DISCOVERING GEOMETRICAL CONCEPTS IN THE COUNTRYSIDE AND IN MATHEMATICS EDUCATION. In Inquiry based mathematical education. Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2016, s. 137-145. ISBN 978-83-7996-292-1.
    5. NOVÁKOVÁ, Eva. Jedna stolní hra aneb proč to nezkusit trochu jinak. 2016.
    6. NOVÁKOVÁ, Eva. K dovednosti žáků primární školy predikovat svou úspěšnost v řešení nestandardních úloh. Magister. Olomouc: Univerzita Palackého, 2016, roč. 2015, č. 2, s. 33-51. ISSN 1805-7152.
    7. NOVÁKOVÁ, Eva. Oči do vesmíru. In Martina Uhlířová. Primární matematické vzdělávání v souvislostech. Profi-tisk Group, 2016, s. 158-162. ISBN 978-80-905281-3-0.
    8. NOVÁKOVÁ, Eva. Recence pro časopis DIDACTICA MATHEMATICAE. 2016.
    9. NOVÁKOVÁ, Eva. Recenze publikace: Dictionary of mathematical terminology (Czech - English / English Czech) - Slovník matematické terminologie (Česko - anglický / anglicko - český). 2016. ISBN 978-80-244-4743-8.
    10. NOVÁKOVÁ, Eva. Recenze sborníku: EME2016 Proceedings. Primární matematické vzdělávání v souvislostech. Olomouc, 2016. ISBN 978-80-905281-3-0.

    2015

    1. NOVÁKOVÁ, Eva a Naďa VONDROVÁ. Číslo a početní operace, Číslo a proměnná. první. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2015, s. 8-41. ISBN 978-80-7481-140-1.
    2. NOVÁKOVÁ, Eva, Blanka BLAŽKOVÁ, Jana DUŇKOVÁ a Zdeňka JÓNOVÁ. Ilustrativní texty a aktivity pro žáky 1. stupně ZŠ. In FUCHS, E., ZELENDOVÁ, E. Matematika v médiích. Využiti slovních úloh při kooperativní výuce na základních a středních školách. Praha: JČMF, 2015, s. 16-55. ISBN 978-80-7015-145-7.
    3. NOVÁKOVÁ, Eva. K dovednosti žáků primární školy predikovat svou úspěšnost v řešení nestandardních úloh. Magister Reflexe primárního a preprimárního vzdělávání ve výzkumu. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015, roč. 2015, č. 2, s. 33-51. ISSN 1805-7152.
    4. NOVÁKOVÁ, Eva. K dovednosti žáků primární školy predikovat svou úspěšnost v řešení nestandardních úloh. Magister Reflexe primárního a preprimárního vzdělávání ve výzkumu. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015, roč. 2015, č. 2, s. 33-51. ISSN 1805-7152.
    5. NOVÁKOVÁ, Eva. Prediction and self-evaluation as a part of the process of soving non-standard mathematical tasks. In II INTERDISCIPLINARY SCIETIFIC CONFERENCE MATHEMATICAL TRANSGRESSIONS KRAKOW. 2015.
    6. NOVÁKOVÁ, Eva. Sebehodnocení žáků primární školy jako součást řešení matematické úlohy. Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae. Ružomberok: Verbum, 2015, roč. 14, č. 2, s. 160-164. ISSN 1336-2232.
    7. NOVÁKOVÁ, Eva. Učební úlohy s různou obtížností jako nástroj řízení učební činnosti žáků a jejich řešení žáky primární školy. In Jiřina Novotná. Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách IV. Masarykova univerzita, 2015, s. 61-65. ISBN 978-80-210-8146-8.

    2014

    1. NOVÁKOVÁ, Eva. Dejme dětem prostor ke hraní. In Martina Uhlířová. Matematické vzdělávání v primární škole - tradice, inovace. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2014, s. 172-176. ISBN 978-80-244-4062-0.
    2. NOVÁKOVÁ, Eva a Bohumil NOVÁK. Inquiry based mathematics education (IBME) and its reflection by primary school teachers. Scientific Issues Jan Długosz University in Czestochowa. CZESTOCHOWA: JAN DŁUGOSZ UNIVERSITY in CZESTOCHOWA, 2014, roč. 2014, Mathematics XIX, s. 121-128. ISSN 1896-0286.
    3. NOVÁKOVÁ, Eva. K využití pomůcky při spontánní hře dítěte předškolního věku. In PhDr. Zora Syslová, Ph.D. & Mgr. Veronika Rodová, Ph.D. Předškolní vzdělávání v teorii a praxi. Jaká je současná situace v České republice a zahraniční východiska pro vzdělávání u nás. 11.–12.11.2014. Brno: Masarykova univerzita, 2014, s. 95-100. ISBN 978-80-210-7370-8.
    4. NOVÁKOVÁ, Eva. Manipulativní činnosti v pedagogické praxi. In Didaktický seminář - Katedra matematiky PdF UP. 2014.
    5. NOVÁKOVÁ, Eva. Soutěž pro nadané a pro ty ostatní. In Jiřina Novotná. Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách III. Brno: Masarykova univerzita, 2014, s. 74-79. ISBN 978-80-210-7599-3.
    6. NOVÁKOVÁ, Eva. The Cricket at Czech schools - one of the ways to popularize mathematics. In Children’s Mathematical Education Poznań. 2014.
    7. NOVÁKOVÁ, Eva. Žák primární školy a Cvrček. In Mgr. Hana Valešová, Ph.D. Mgr. Zuzana Pechová, Ph.D. Sborník příspěvků z konference s mezinárodní účastí „Inovativní přístupy v primárním vzdělávání“. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2014, s. 102-106. ISBN 978-80-7494-046-0.

    2013

    1. NOVÁKOVÁ, Eva. Educational Values in Contemporary School. Recenze. e-Pedagogium. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013, roč. 2013, IV, s. 74-78. ISSN 1213-7499.
    2. NOVÁKOVÁ, Eva. Od rutinního počítání k objevování. In Jiřina Novotná. Moderní trendy ve vyučování matematiky a přírodovědných předmětů. první. Brno: Masarykova Univerzita, 2013, s. 74-78. ISBN 978-80-210-6724-0.

    2010

    1. NOVÁKOVÁ, Eva. Pět let se Cvrčkem. In UHLÍŘOVÁ, M. Matematické vzdělávání v kontextu proměn primární školy. Olomouc: Vydavatelství UP, 2010, s. 205-208. ISBN 978-80-244-2511-5.

    2008

    1. NOVÁK, Bohumil a Eva NOVÁKOVÁ. Matematika a její aplikace. In Průvodce výukou dle RVP na 1. stupni ZŠ. 2. díl. Olomouc: Prodos, 2008, s. 107-158. ISBN 978-80-7230-235-2.

    2007

    1. NOVÁK, Bohumil a Eva KUBÁTOVÁ. Počítejte s Klokanem - kategorie Klokánek. Sbírka úloh s řešením pro 4. a 5. ročník ZŠ z mezinárodní soutěžem Matematický klokan 2000-2004. Olomouc: Prodos, 2007, 64 s. ISBN 978-80-7230-176-8.

    2006

    1. KUBÁTOVÁ, Eva a Bohumil NOVÁK. Matematika a její aplikace. In Průvodce výukou dle RVP na 1. stupni ZŠ 1. díl. Olomouc: Prodos, 2006, s. 104-137. ISBN 80-7230-169-1.
    2. NOVÁK, Bohumil a Eva KUBÁTOVÁ. Obrazové reprezentace v žákovském řešení jedné soutěžní úlohy. In UHLÍŘOVÁ, M. Matematika jako prostředí pro rozvoj osobnosti žáka primární školy. Acta Univ. Palack. Olomucensis, Fac. Paed., Mathematica V - 2006. Olomouc: Vydavatelství UP, 2006, s. 157-162. ISBN 80-7230-169-1.
    3. KUBÁTOVÁ, Eva a Bohumil NOVÁK. Žáci, učitelé, rodiče a matematika. In UHLÍŘOVÁ, M. Matematika jako prostředí pro rozvoj osobnosti žáka primární školy. Acta Univ. Palack. Olomucensis, Fac. Paed., Mathematica V - 2006. Olomouc: Vydavatelství UP, 2006, s. 136-139. ISBN 80-244-1311-6.

    2005

    1. KUBÁTOVÁ, Eva. Cvrček. Matematická soutěž pro žáky primární školy. Komenský. 2005, roč. 130, č. 1, s. 33-34. ISSN 0323-0449.
    2. NOVÁK, Bohumil, Eva KUBÁTOVÁ, Josef MOLNÁR a Dita NAVRÁTILOVÁ. Deset let s Matematickým klokanem. Olomouc: UP, 2005, 38 s. ISBN 80-244-1179-2.
    3. NOVÁK, Bohumil a Eva KUBÁTOVÁ. Reflexe matematické soutěže v názorech studentů učitelství. In PORTÍK,M. Sborník z mezinárodní konference "Príprava učitelov elementaristov a európsky multikultúrny priestor". Prešov: PF PU, 2005, s. 344-349. ISBN 80-8068-372-7.

    2004

    1. KUBÁTOVÁ, Eva. Dyslexia and Mathematics. Recenze. e-Pedagogium. Olomouc, 2004, č. 1. ISSN 1213-7499.
    2. KUBÁTOVÁ, Eva. Možnosti využití interdisciplinárních vztahů při výuce na 1. stupni ZŠ. In UHLÍŘOVÁ, M. Sborník z konference s mezinárodní účastí "Cesty (k) poznávání v matematice primární školy. Olomouc: UP, 2004, s. 154-157. ISBN 80-244-0818-X.
    3. KUBÁTOVÁ, Eva. The National Numeracy Strategy. Framework for Teaching Mathematics. Recenze. e-Pedagogium. 2004, č. 1. ISSN 1213-7499.

    2003

    1. KUBÁTOVÁ, Eva. Einige Vorschläge zur Bildung und Ausnutzung der Lehrmittel für den Mathematikunterricht an der Grundschule. In CHRÁSKA, M. ml. Sborník příspěvků z mezinárodní vědecko-odborné konference "Trendy technického vzdělávání 2003". Olomouc: UP, 2003, s. 503-506. ISBN 80-7220-150-6.
    2. NOVÁK, Bohumil a Eva KUBÁTOVÁ. Chyba v žákovském řešení matematické úlohy. In COUFALOVÁ, J. Sborník z konference s mezinárodní účastí "Od činnosti k poznatku". Plzeň: ZČU, 2003, s. 111-114. ISBN 80-7082-955-9.
    3. KUBÁTOVÁ, Eva. Role učitele v organizační činnosti žáků. In CHRÁSKA, M. & CHRÁSKA, M. ml. "Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů I.". UP. Olomouc, 2003, s. 88-91. ISBN 80-7220-163-8.

    2002

    1. KUBÁTOVÁ, Eva. Řešení úloh studenty a žáky. In Zborník medzinárodnej vedeckej konferencie "Príprava učitelov-elementaristov v novom storočí". Prešov. PU, 2002, s. 378-380. ISBN 80-8068-146-5.

    2001

    1. NOVÁK, Bohumil a Eva KUBÁTOVÁ. Matematická učební úloha v přípravě učitelů primární školy. Bánská Bystrica: Sborník z mezinárodní vědecké konference "Matematika v přípravě učitelů", 2001, s. 29-34. ISBN 80-8055-519-2.
    2. NOVÁK, Bohumil a Eva KUBÁTOVÁ. Školní projekt jako příležitost k integraci matematiky a pracovních činností. In CHRÁSKA, M. ml. Sborník příspěvků z mezinárodní vědecko-odborné konference "Trendy technického vzdělávání 2001. Olomouc: UP, 2001, s. 209-212. ISBN 80-244-0287-4.
    3. KUBÁTOVÁ, Eva. Tvořivost v úlohách a analýza řešení jedné z úloh. In Sborník příspěvků z XIX. vědeckého kolokvia o řízení osvojovacího procesu. Vyškov. VVŠ PV, 2001, s. 203-206. ISBN 80-7231-071-2.
Zobrazit podrobně
Zobrazeno: 10. 11. 2024 21:22