Masaryk University

Publication Records

česky | in English

Filter publications

    2023

    1. MÍSAŘOVÁ, Darina, Hana SVOBODOVÁ, Vendula MAŠTEROVÁ, Radek DURNA, Jan HERCIK, Petr ŠIMÁČEK, Hana ŠVEDOVÁ and Petr KUBÍČEK. The Concept of Developing Geoinformatics Skills in Teaching at Primary and Secondary Schools (Koncepce rozvoje geoinformačních dovedností ve výuce na základních a středních školách). 1., elektronické. Brno: Masarykova univerzita, 2023, 67 pp. ISBN 978-80-280-0352-4. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M280-0352-2023.
    2. MÍSAŘOVÁ, Darina, Hana SVOBODOVÁ, Vendula MAŠTEROVÁ, Radek DURNA, Jan HERCIK, Petr ŠIMÁČEK, Hana ŠVEDOVÁ and Petr KUBÍČEK. The Concept of Developing Geoinformatics Skills in Teaching at Primary and Secondary Schools (Koncepce rozvoje geoinformačních dovedností ve výuce na základních a středních školách). Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2023. ISBN 978-80-280-0352-4. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M280-0352-2023.

    2021

    1. SVOBODOVÁ, Hana, Radek DURNA, Darina MÍSAŘOVÁ and Eduard HOFMANN. A proposal of a concept of outdoor education for primary and lower secondary schools – the case of the Czech Republic. Journal of Adventure Education and Outdoor Learning. Taylor & Francis, 2021, vol. 21, No 4, p. 336-356. ISSN 1472-9679. Available from: https://dx.doi.org/10.1080/14729679.2020.1830138.
    2. MÍSAŘOVÁ, Darina, Hana SVOBODOVÁ, Vendula MAŠTEROVÁ, Jan HERCÍK, Petr ŠIMÁČEK, Hana ŠVEDOVÁ, Petr KUBÍČEK and Radek DURNA. GIT do škol: Implementace geografických informačních systémů do výuky na základních a středních školách (GIT to school: Implementation of geographic information systems in teaching at primary and secondary schools). Brno, 2021.
    3. VAVROUCHOVÁ, Hana, Pavla POKORNÁ, Hana SVOBODOVÁ, Jan OULEHLA, Radek DURNA and Petra FUKALOVÁ. Hodnoty a problémy krajiny optikou jejich uživatelů. 2021.
    4. VAVROUCHOVÁ, Hana, Pavla POKORNÁ, Jan OULEHLA, Hana SVOBODOVÁ, Radek DURNA and Petra FUKALOVÁ. Hrajina. 2021.
    5. Hrajina (software)
      VAVROUCHOVÁ, Hana, Pavla POKORNÁ, Jan OULEHLA, Hana SVOBODOVÁ, Radek DURNA and Petra FUKALOVÁ. Hrajina. 2021.
    6. SVOBODOVÁ, Hana, Darina MÍSAŘOVÁ, Radek DURNA and Vendula MAŠTEROVÁ. Implementation of GIS in upper secondary curriculum in Czechia – current situation and future perspectives. In EUGEO 2021. 2021.
    7. SVOBODOVÁ, Hana, Darina MÍSAŘOVÁ, Radek DURNA and Vendula MAŠTEROVÁ. Implementation of GIS in upper secondary curriculum in Czechia – current situation and future perspectives. In EUGEO 2021. 2021.
    8. MÍSAŘOVÁ, Darina, Hana SVOBODOVÁ, Vendula MAŠTEROVÁ, Radek DURNA, Jan HERCÍK, Petr ŠIMÁČEK, Hana ŠVEDOVÁ and Petr KUBÍČEK. Koncepce rozvoje geoinformačních dovedností ve výuce na základních a středních školách (The Concept of development of geoinformation skills in teaching at primary and secondary schools). Brno: Masarykova univerzita, 2021, 67 pp. ISBN 978-80-280-0010-3. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M280-0011-2021.
    9. MÍSAŘOVÁ, Darina, Hana SVOBODOVÁ, Vendula MAŠTEROVÁ, Jan HERCIK, Petr ŠIMÁČEK, Hana ŠVEDOVÁ, Petr KUBÍČEK and Radek DURNA. Koncepce rozvoje geoinformačních dovedností ve výuce na základních a středních školách (The Concept of development of geoinformation skills in teaching at primary and secondary schools). Brno: Masarykova univerzita, 2021, 67 pp. ISBN 978-80-280-0010-3.
    10. MÍSAŘOVÁ, Darina, Hana SVOBODOVÁ, Vendula MAŠTEROVÁ, Jan HERCÍK, Petr ŠIMÁČEK, Hana ŠVEDOVÁ, Petr KUBÍČEK and Radek DURNA. Koncepce rozvoje geoinformačních dovedností ve výuce na základních a středních školách (The Concept of development of geoinformation skills in teaching at primary and secondary schools). Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2021, 67 pp. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M280-0011-2021.
    11. VAVROUCHOVÁ, Hana, Radek DURNA, Pavla POKORNÁ, Hana SVOBODOVÁ, Jan OULEHLA, Jana TRUHLÁŘOVÁ and Petra FUKALOVÁ. Mapování hodnot krajiny – nástroj pro participativní plánování i součást výuky. Geografické rozhledy. Praha: Nakladatelství České geografické společnosti s.r.o., 2021, vol. 30, No 4, p. 30-33. ISSN 1210-3004.
    12. HOFMANN, Eduard, Hana SVOBODOVÁ, Iva FRÝZOVÁ, Tereza ČEŠKOVÁ, Radek DURNA, Darina MÍSAŘOVÁ, Petr KNECHT, Jaromír KOLEJKA, Miroslav JIREČEK, Světlana HANUŠOVÁ, Ailsa Marion RANDALL, Jaroslav SUCHÝ, Alena DOBROVOLNÁ, Pavla BUCHTOVÁ, Zuzana KRŠKOVÁ, Ondřej KRAHULEC, Filip PULTAR, Ondřej VITULA, Marek ANTAL, Jaroslav VRBAS, Marek TRÁVNÍČEK and Petr SOJÁK. Outdoor Education and its Inclusion into Teaching at PdF MU. Support for the Use of Technology and the Implementation of Research Activities in the Undergraduate Education of Future Teachers. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2021, 202 pp. ISBN 978-80-280-0007-3.
    13. HOFMANN, Eduard, Hana SVOBODOVÁ, Iva FRÝZOVÁ, Tereza ČEŠKOVÁ, Radek DURNA, Darina MÍSAŘOVÁ, Petr KNECHT, Jaromír KOLEJKA, Miroslav JIREČEK, Světlana HANUŠOVÁ, Ailsa Marion RANDALL, Jaroslav SUCHÝ, Alena DOBROVOLNÁ, Pavla BUCHTOVÁ, Zuzana KRŠKOVÁ, Ondřej KRAHULEC, Filip PULTAR, Ondřej VITULA, Marek ANTAL, Jaroslav VRBAS, Marek TRÁVNÍČEK and Petr SOJÁK. Outdoor Education and its Inclusion into Teaching at PdF MU. Support for the Use of Technology and the Implementation of Research Activities in the Undergraduate Education of Future Teachers. Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2021, 202 pp. ISBN 978-80-280-0008-0. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M280-0008-2021.
    14. ČEŠKOVÁ, Tereza, Hana SVOBODOVÁ, Radek DURNA, Jana TRUHLÁŘOVÁ, Anna HRICKOVÁ and Lucie GREBÍKOVÁ. Outdoor Education Around the World: A Systematic Mapping Review (Terénní výuka: systematická mapující studie). In HRICKOVÁ, Anna and Jana TRUHLÁŘOVÁ. IGU-CGE Conference 2021: Making Connections: Cooperation and Networking in Geographical Education. 2021.
    15. HOFMANN, Eduard, Hana SVOBODOVÁ, Radek DURNA, Darina MÍSAŘOVÁ, Tereza ČEŠKOVÁ, Iva FRÝZOVÁ, Miroslav JIREČEK, Petr KNECHT, Marek TRÁVNÍČEK, Jaroslav VRBAS, Světlana HANUŠOVÁ, Ailsa Marion RANDALL, Jaroslav SUCHÝ, Alena DOBROVOLNÁ, Pavla BUCHTOVÁ, Zuzana KRŠKOVÁ, Ondřej KRAHULEC, Jaromír KOLEJKA, Filip PULTAR, Ondřej VITULA, Marek ANTAL and Petr SOJÁK. Support for the Use of Technology and the Implementation of Research Activities in the Undergraduate Education of Future Teachers. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2021, 204 pp. ISBN 978-80-280-0007-3. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M280-0008-2021.
    16. HOFMANN, Eduard, Hana SVOBODOVÁ, Radek DURNA, Darina MÍSAŘOVÁ, Tereza ČEŠKOVÁ, Iva FRÝZOVÁ, Miroslav JIREČEK, Petr KNECHT, Marek TRÁVNÍČEK, Jaroslav VRBAS, Světlana HANUŠOVÁ, Ailsa Marion RANDALL, Jaroslav SUCHÝ, Alena DOBROVOLNÁ, Pavla BUCHTOVÁ, Zuzana KRŠKOVÁ, Ondřej KRAHULEC, Jaromír KOLEJKA, Filip PULTAR, Ondřej VITULA, Marek ANTAL and Petr SOJÁK. Terénní výuka na PdF MU. Podpora využití technologií a realizace výzkumných aktivit v pregraduálním vzdělávání budoucích učitelů (Outdoor education at Faculty of Education, Masaryk University. Support for the use of technology and the implementation of research activities in the undergraduate education of future teachers). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2021, 154 pp. ISBN 978-80-210-9916-6. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9917-2021.
    17. HOFMANN, Eduard, Hana SVOBODOVÁ, Iva FRÝZOVÁ, Tereza ČEŠKOVÁ, Radek DURNA, Darina MÍSAŘOVÁ, Petr KNECHT, Jaromír KOLEJKA, Miroslav JIREČEK, Světlana HANUŠOVÁ, Ailsa Marion RANDALL, Jaroslav SUCHÝ, Alena DOBROVOLNÁ, Pavla BUCHTOVÁ, Zuzana KRŠKOVÁ, Ondřej KRAHULEC, Filip PULTAR, Ondřej VITULA, Marek ANTAL, Jaroslav VRBAS, Marek TRÁVNÍČEK and Petr SOJÁK. Terénní výuka na PdF MU. Podpora využití technološgií a realizace výzkumných aktivit v pregraduálním vzdělávání budoucích učitelů (Outdoor Education and its Inclusion into Teaching at PdF MU. Support for the Use of Technology and the Implementation of Research Activities in the Undergraduate Education of Future Teachers). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2021. ISBN 978-80-210-9916-6.
    18. HOFMANN, Eduard, Hana SVOBODOVÁ, Iva FRÝZOVÁ, Tereza ČEŠKOVÁ, Radek DURNA, Darina MÍSAŘOVÁ, Petr KNECHT, Jaromír KOLEJKA, Miroslav JIREČEK, Světlana HANUŠOVÁ, Ailsa Marion RANDALL, Jaroslav SUCHÝ, Alena DOBROVOLNÁ, Pavla BUCHTOVÁ, Zuzana KRŠKOVÁ, Ondřej KRAHULEC, Filip PULTAR, Ondřej VITULA, Marek ANTAL, Jaroslav VRBAS, Marek TRÁVNÍČEK and Petr SOJÁK. Terénní výuka na PdF MU. Podpora využití technološgií a realizace výzkumných aktivit v pregraduálním vzdělávání budoucích učitelů (Outdoor Education and its Inclusion into Teaching at PdF MU. Support for the Use of Technology and the Implementation of Research Activities in the Undergraduate Education of Future Teachers). Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2021. ISBN 978-80-210-9917-3. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9917-2021.

    2020

    1. DURNA, Radek. Bariéry terénní výuky u učitelů zeměpisu: konstrukce a validace výzkumného nástroje. In Doktorandská konference studentů Pedagogické fakulty MU. 2020.
    2. SVOBODOVÁ, Hana, Darina MÍSAŘOVÁ, Radek DURNA and Eduard HOFMANN. Geography Outdoor Education from the Perspective of Czech Teachers, Pupils and Parents. Journal of geography. PHILADELPHIA: National Council for Geographic Education, 2020, vol. 119, No 1, p. 32-41. ISSN 0022-1341. Available from: https://dx.doi.org/10.1080/00221341.2019.1694055.
    3. BALÁK, Ivan, Eduard HOFMANN, Hana SVOBODOVÁ, Radek DURNA and Jaromír KOLEJKA. Moravský kras a okolí. Atlas pro terénní výuku a outdoorové aktivity (Moravian karst and its environs. Atlas for field work and outdoor activities). Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2020, 116 pp. ISBN 978-80-210-9627-1. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9627-2020.
    4. BALÁK, Ivan, Eduard HOFMANN, Hana SVOBODOVÁ, Radek DURNA and Jaromír KOLEJKA. Moravský kras a okolí. Atlas pro terénní výuku a outdoorové aktivity (Moravian karst and its environs. Atlas for field work and outdoor activities). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2020, 116 pp. ISBN 978-80-210-9626-4.
    5. BALÁK, Ivan, Eduard HOFMANN, Hana SVOBODOVÁ, Radek DURNA and Jaromír KOLEJKA. Moravský kras a okolí. Atlas pro terénní výuku a outdoorové aktivity (Moravian karts and its environs. Atlas for field work and outdoor activities). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2020, 116 pp. ISBN 978-80-210-9626-4. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9627-2020.
    6. SVOBODOVÁ, Hana and Radek DURNA. Strengthening Pupils’ Physical Activity through Outdoor Education. Studia Sportiva. Brno: Masarykova univerzita, 2020, vol. 14, No 2, p. 24-36. ISSN 1802-7679. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/StS2020-2-3.

    2019

    1. DURNA, Radek and Hana SVOBODOVÁ. Breaking barriers of outdoor education. In Hidden Geographies International Conference Slovenia, Ljubljana, 29-31 August 2019. 2019.
    2. SVOBODOVÁ, Hana, Darina MÍSAŘOVÁ, Radek DURNA, Tereza ČEŠKOVÁ and Eduard HOFMANN. Cena děkana v kategorii významný tvůrčí čin zaměstnanců. Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita, 2019.
    3. ČEŠKOVÁ, Tereza, Hana SVOBODOVÁ, Radek DURNA, Anna HRICKOVÁ, Jana PETRÁKOVÁ and Lucie GREBÍKOVÁ. Fieldwork around the world: A systematic mapping review. 2019.
    4. SVOBODOVÁ, Hana, Radek DURNA, Darina MÍSAŘOVÁ and Eduard HOFMANN. Komparace formálního ukotvení terénní výuky ve školních vzdělávacích programech a její pojetí v modelových základních školách (Comparison Between Formal Anchoring of Outdoor Education in School Curriculum and its Conception on Model Elementary Schools). Orbis Scholae. Praha: Karolinum, 2019, vol. 13, No 2, p. 95-116. ISSN 1802-4637. Available from: https://dx.doi.org/10.14712/23363177.2019.25.
    5. SVOBODOVÁ, Hana, Darina MÍSAŘOVÁ, Radek DURNA, Tereza ČEŠKOVÁ and Eduard HOFMANN. Koncepce terénní výuky pro základní školy (The Concept of Outdoor Education for Elementary School). Komenský. Masarykova univerzita, 2019. ISSN 0323-0449.
    6. SVOBODOVÁ, Hana, Darina MÍSAŘOVÁ, Radek DURNA, Tereza ČEŠKOVÁ and Eduard HOFMANN. Koncepce terénní výuky pro základní školy : na příkladu námětů pro krátkodobou a střednědobou terénní výuku vlastivědného a zeměpisného učiva (The Concept of Outdoor Education for Elementary School. On examples of topics for short-term and medium-term outdoor education in primary and lower secondary education). 2019. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9246-2019.
    7. SVOBODOVÁ, Hana, Darina MÍSAŘOVÁ, Radek DURNA, Tereza ČEŠKOVÁ and Eduard HOFMANN. Koncepce terénní výuky pro základní školy. Na příkladu námětů pro krátkodobou a střednědobou terénní výuku vlastivědného a zeměpisného učiva (The Concept of Outdoor Education for Elementary School. On examples of topics for short-term and medium-term outdoor education in primary and lower secondary education). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2019, 110 pp. ISBN 978-80-210-9245-7.
    8. SVOBODOVÁ, Hana, Darina MÍSAŘOVÁ, Radek DURNA, Tereza ČEŠKOVÁ and Eduard HOFMANN. Koncepce terénní výuky pro základní školy. Na příkladu námětů pro krátkodobou a střednědobou terénní výuku vlastivědného a zeměpisného učiva (The Concept of Outdoor Education for Elementary School. On examples of topics for short-term and medium-term outdoor education in primary and lower secondary education). Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2019, 110 pp. ISBN 978-80-210-9246-4. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9246-2019.
    9. SVOBODOVÁ, Hana and Radek DURNA. Pamětní list ministra školství, mládeže a tělovýchovy za reprezentaci České republiky v mezinárodních vědomostních soutěžích konaných v roce 2019. Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, 2019.
    10. DURNA, Radek, Jakub JELEN and Hana SVOBODOVÁ. Práce v terénu jako součást zeměpisných olympiád. Geografické rozhledy. Praha: Nakladatelství České geografické společnosti s.r.o., 2019, vol. 28, No 4, p. 24–25. ISSN 1210-3004.
    11. ČEŠKOVÁ, Tereza, Darina MÍSAŘOVÁ, Hana SVOBODOVÁ, Radek DURNA and Eduard HOFMANN. The conception of geographical fieldwork at primary and lower secondary school. In SVOBODOVÁ, Hana and Radek DURNA. EUROGEO 2019 "Teaching Geography in challenging times". 2019.

    2018

    1. SVOBODOVÁ, Hana, Radek DURNA and Darina MÍSAŘOVÁ. ActiGraph Measurement of Primary School Pupils’ Physical Activity during Outdoor Education. In The Mediation of Experiences by Technology in the Outdoors. 2018.
    2. MÍSAŘOVÁ, Darina, Hana SVOBODOVÁ, Tereza ČEŠKOVÁ, Radek DURNA and Eduard HOFMANN. Analytické podklady pro zpracování metodiky "Koncepce terénní výuky pro základní školy" (Analytical Background for Methodology Elaboration "Outdoor Education Conception for Elementary School"). 2018.
    3. TRÁVNÍČEK, Marek, Hana SVOBODOVÁ and Radek DURNA. Assessment of pupils’ physical activity during diverse types of teaching lessons. Studia Sportiva. Brno: Masarykova univerzita, 2018, vol. 12, No 1, p. 141-148. ISSN 1802-7679. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/StS2018-1-16.
    4. SVOBODOVÁ, Hana, Eduard HOFMANN, Radek DURNA, Darina MÍSAŘOVÁ and Tereza ČEŠKOVÁ. Bezpečnost jako bariéra terénní výuky zeměpisu na základní škole (Safety as a barrier to geography outdoor education at elementary school). In 8. medzinárodné geografické kolokvium. 2018. ISBN 978-80-8152-646-6.
    5. MÍSAŘOVÁ, Darina, Tereza ČEŠKOVÁ, Radek DURNA, Hana SVOBODOVÁ and Eduard HOFMANN. Koncepce terénní výuky pro 1. a 2. stupeň ZŠ (Outdoor Education Concept for Elementary School). In 17. kongres SGS a 24. zjazd ČGS, 2018. 2018. ISBN 978-80-223-4576-7.
    6. MÍSAŘOVÁ, Darina, Tereza ČEŠKOVÁ, Radek DURNA, Hana SVOBODOVÁ and Eduard HOFMANN. Koncepce terénní výuky pro 1. a 2. stupeň ZŠ (Outdoor Education Concept for Elementary School). In 17. kongres SGS a 24. zjazd ČGS, 2018. 2018.
    7. SVOBODOVÁ, Hana, Radek DURNA, Marek PERNICA and Eduard HOFMANN. Námětovník pro terénní výuku socioekonomické geografie (školní pozemek, město, venkov). 1., aktualizované vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2018. ISSN 1802-128X.
    8. SVOBODOVÁ, Hana, Darina MÍSAŘOVÁ, Radek DURNA and Eduard HOFMANN. The evaluation of potential contributions of outdoor education – teacher’s versus pupil’s point of view. In Hana Svobodová (ed.). Proceedings of 25th Central European Conference Useful Geography: Transfer from Research to Practice. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2018, p. 82-90. ISBN 978-80-210-8907-5. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8908-2018.

    2017

    1. DURNA, Radek, Hana SVOBODOVÁ and Adam KONÍČEK. ANALÝZA PROGRESE UČEBNÍCH ÚLOH VZTAHUJÍCÍCH SE K TERÉNNÍ VÝUCE V ČESKÝCH UČEBNICÍCH ZEMĚPISU PRO ZÁKLADNÍ ŠKOLY (ANALYSIS OF PROGRESSION OF OUTDOOR EDUCATION LEARNING TASKS IN CZECH ELEMENTARY SCHOOL TEXTBOOKS). Geografická revue. Banská Bystrica: Katedra geografie FPV UMB, 2017, 13/2017, No 2, p. 29-39. ISSN 1336-7072. Available from: https://dx.doi.org/10.24040/GR.2017.13.2.29-39.
    2. DURNA, Radek, Hana SVOBODOVÁ and Adam KONÍČEK. ANALÝZA PROGRESE UČEBNÍCH ÚLOH VZTAHUJÍCÍCH SE K TERÉNNÍ VÝUCE V ČESKÝCH UČEBNICÍCH ZEMĚPISU PRO ZÁKLADNÍ ŠKOLY (ANALYSIS OF PROGRESSION OF OUTDOOR EDUCATION LEARNING TASKS IN CZECH ELEMENTARY SCHOOL TEXTBOOKS). 2017. Available from: https://dx.doi.org/10.24040/GR.2017.13.2.29-39.
    3. HOFMANN, Eduard, Radek DURNA, Hana SVOBODOVÁ, Petr VLČEK and Marek TRÁVNÍČEK. Comparison of physical activity of pupils during learning in outdoor and indoor setting. 2017.
    4. SVOBODOVÁ, Hana, Eduard HOFMANN and Radek DURNA. Outdoor Learning in the Czech Republic – Confrontation between Plans and Reality. In Mafalda Carmo. Education and New Developments 2017. Lisbon: InScience Press, 2017, p. 165-169. ISBN 978-989-99864-3-5.
    5. SVOBODOVÁ, Hana, Radek DURNA and Ivona KEJÍKOVÁ. Potenciál využití QR kódu ve výuce zeměpisu. In XXV. konference České asociace pedagogického výzkumu Vliv technologií v oblasti vzdělávání a v pedagogickém výzkumu. 2017.
    6. SVOBODOVÁ, Hana, Radek DURNA and Ivona KEJÍKOVÁ. Potenciál využití QR kódu ve výuce zeměpisu. In XXV. konference České asociace pedagogického výzkumu Vliv technologií v oblasti vzdělávání a v pedagogickém výzkumu. 2017. ISBN 978-80-7435-688-9.
    7. TRÁVNÍČEK, Marek, Hana SVOBODOVÁ, Tereza GYURJÁNOVÁ and Radek DURNA. The volume and intensity of motoric load of primary school children in the implementation of integrated fieldwork education. In Proceedings of the 11th International Conference on Kinanthropology. 2017.
    8. TRÁVNÍČEK, Marek, Hana SVOBODOVÁ, Tereza GYURJÁNOVÁ and Radek DURNA. The volume and intensity of motoric load of primary school children in the implementation of integrated fieldwork education. In 11th International Conference on Kinanthropology. 2017. ISBN 978-80-210-8816-0.
    9. TRÁVNÍČEK, Marek, Hana SVOBODOVÁ, Tereza GYURJÁNOVÁ and Radek DURNA. The volume and intensity of motoric load of primary school children in the implementation of integrated fieldwork education. Online. In Martin Zvonař, Zuzana Sajdlová. Proceedings of the 11th International Conference on Kinanthropology. 1st ed. Brno, Česká republika: Masarykova univerzita, 2017, p. 932-942. ISBN 978-80-210-8917-4.
    10. SVOBODOVÁ, Hana and Radek DURNA. 14. mezinárodní zeměpisná olympiáda tentokrát na Balkáně. In Informace ČGS 36/2. Praha: Česká geografická společnost, 2017, p. 48-50. ISSN 1213-1075.

    2016

    1. DURNA, Radek. Dopravní preference žáků druhého stupně základních škol na území Brna (Transport Preferences of Pupils of the Second Degree of Primary Schools in Brno). In Dubcová, A. Geografické informacie 20(2). Nitra: Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, 2016, p. 49-59. ISSN 1337-9453. Available from: https://dx.doi.org/10.17846/GI.2016.20.2.49-59.
    2. DURNA, Radek. DOPRAVNÍ PREFERENCE ŽÁKŮ DRUHÉHO STUPNĚ ZÁKLADNÍCH ŠKOL NA ÚZEMÍ BRNA (PUPIL’S PREFERENCES IN CONVEYANCE IN BRNO). 2016.
    3. SVOBODOVÁ, Hana, Eduard HOFMANN, Ivona KEJÍKOVÁ, Radek DURNA and Arnošt DUBOVÝ. Modelové využití QR kódu ve výuce geografie (Model Use of QR Code in the Teaching of Geography). Geografia Cassoviensis. Košice: Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach, 2016, roč. 10, No 1, p. 82-88. ISSN 1337-6748.
    4. SVOBODOVÁ, Hana, Radek DURNA, Ivona KEJÍKOVÁ and Arnošt DUBOVÝ. Možnosti využití QR kódu ve výuce. Komenský. Brno: Masarykova univerzita, 2016, ročník 141, číslo 01, p. 39-43. ISSN 0323-0449.
    5. HOFMANN, Eduard, Iva FRÝZOVÁ, Hana SVOBODOVÁ and Radek DURNA. Terénní výuka jako specifická výuková forma ve výuce na základní škole (Fieldwork as a specific form of learning in teaching at primary school). Online. In Miroslav Prokša, Anna Drozdíková. Inovácie a trendy v prírodovednom vzdelávaní. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, Prirodovedecká fakulta, 2016, p. 61-67. ISBN 978-80-223-4175-2.
    6. HOFMANN, Eduard, Iva FRÝZOVÁ, Hana SVOBODOVÁ and Radek DURNA. Terénní výuka jako specifická výuková forma ve výuce na základní škole. In konference Inovácie a trendy v prírodovednom vzdelávaní. 2016.
    7. SVOBODOVÁ, Hana, Eduard HOFMANN and Radek DURNA. Zeměpisná olympiáda 2015/2016 - krajské kolo, kategorie A–D. Brno. Pedagogická fakulta MU, 2016.

    2015

    1. SVOBODOVÁ, Hana, Eduard HOFMANN, Ivona KEJÍKOVÁ, Radek DURNA and Arnošt DUBOVÝ. Využití QR kódu ve výuce geografie. In Zborník abstraktov zo 7. medzinárodného geografického kolokvia. 2015. ISBN 978-80-8152-319-9.

    2014

    1. DURNA, Radek. Mapování problémových míst na cyklotrasách a cyklostezkách v Brně (Mapping of critical locations on bike paths and bike routes in Brno). Brno, 2014.
Display details
Displayed: 26/5/2024 11:30