Masaryk University

Publication Records

česky | in English

Filter publications

    2016

    1. JANÍK, Tomáš, Jan SLAVÍK, Vladislav MUŽÍK, Josef TRNA, Tomáš JANKO, Veronika LOKAJÍČKOVÁ, Eva MINAŘÍKOVÁ, Jindřich LUKAVSKÝ, Jiří SLIACKY, Zuzana ŠALAMOUNOVÁ, Simona ŠEBESTOVÁ, Naďa VONDROVÁ and Pavel ZLATNÍČEK. Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky (Quality in Education: content focused approach to analysing and improving instruction). 2. dotisk 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 434 pp. Syntézy výzkumu vzdělávání, Svazek 1. ISBN 978-80-210-6349-5.
      Name in Czech: Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky
      Name (in English): Quality in Education: content focused approach to analysing and improving instruction
      Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: quality, quality in education, instructional quality, educational, content, teacher, teacher education, instruction, research
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Changed: 11/10/2016 13:55.
    2. JANÍK, Tomáš, Jan SLAVÍK, Vladislav MUŽÍK, Josef TRNA, Tomáš JANKO, Veronika LOKAJÍČKOVÁ, Eva MINAŘÍKOVÁ, Jindřich LUKAVSKÝ, Jiří SLIACKY, Zuzana ŠALAMOUNOVÁ, Simona ŠEBESTOVÁ, Naďa VONDROVÁ and Pavel ZLATNÍČEK. Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky (Quality in Education: content focused approach to analysing and improving instruction). Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 434 pp. Syntézy výzkumu vzdělávání, Svazek 1. ISBN 978-80-210-8258-8. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8258-2016.
      Čítárna Munispace
      Name in Czech: Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky
      Name (in English): Quality in Education: content focused approach to analysing and improving instruction
      Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: quality, quality in education, instructional quality, educational, content, teacher, teacher education, instruction, research
      Reviewed: yes

      Changed by: PhDr. Lea Novotná, učo 110512. Changed: 3/6/2016 09:06.

    2014

    1. ZERZOVÁ, Jana and Simona ŠEBESTOVÁ. Příležitosti k rozvíjení interkulturní komunikační kompetence v kontextu řečových dovedností: IVŠV videostudie anglického jazyka (Opportunities to develop intercultural communicative competence in the context of language skills: IRSE Video Study of English). Pedagogická orientace. Česká pedagogická společnost o.s., 2014, vol. 24, No 3, p. 394-422. ISSN 1211-4669. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/PedOr2014-3-394.
      URL
      Name in Czech: Příležitosti k rozvíjení interkulturní komunikační kompetence v kontextu řečových dovedností: IVŠV videostudie anglického jazyka
      Name (in English): Opportunities to develop intercultural communicative competence in the context of language skills: IRSE Video Study of English
      RIV/00216224:14410/14:00076157 Article in a journal. Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Zerzová, Jana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Šebestová, Simona (203 Czech Republic)
      Keywords in English: communicative competence; English teaching; foreign language teaching; ICC; intercultural competence; intercultural communicative competence; language skills; opportunities to learn; system of categories; teaching and learning; video study
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Jana Zerzová, M.A., Ph.D., učo 79615. Changed: 22/2/2018 22:38.
    2. ŠEBESTOVÁ, Simona. Příležitosti k rozvíjení řečových dovedností ve výuce anglického jazyka: videostudie (Opportunities to develop language skills in Czech lower-secondary classes: A video study). Online. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 158 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 25. ISBN 978-80-210-6825-4. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-6825-2014.
      Čítárna Munispace
      Name (in English): Opportunities to develop language skills in Czech lower-secondary classes: A video study
      Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: communicative approach;communicative competence;English;language skills;mother tongue;opportunity to learn;system of categories;target language;teaching and learning;video study
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Jana Dykastová, učo 371418. Changed: 24/2/2015 16:30.

    2013

    1. JANÍK, Tomáš, Jan SLAVÍK, Vladislav MUŽÍK, Josef TRNA, Tomáš JANKO, Veronika LOKAJÍČKOVÁ, Jindřich LUKAVSKÝ, Eva MINAŘÍKOVÁ, Jiří SLIACKY, Zuzana ŠALAMOUNOVÁ, Simona ŠEBESTOVÁ, Naďa VONDROVÁ and Pavel ZLATNÍČEK. Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky (Quality in Education: content focused approach to analysing and improving instruction). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 434 pp. Syntézy výzkumu vzdělávání, sv. 1. ISBN 978-80-210-6349-5.
      Name (in English): Quality in Education: content focused approach to analysing and improving instruction
      RIV/00216224:14410/13:00066815 Book on a specialized topic. Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Janík, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Slavík, Jan (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Mužík, Vladislav (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Trna, Josef (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Janko, Tomáš (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Lokajíčková, Veronika (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Lukavský, Jindřich (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Minaříková, Eva (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Sliacky, Jiří (203 Czech Republic) -- Šalamounová, Zuzana (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Šebestová, Simona (203 Czech Republic) -- Vondrová, Naďa (203 Czech Republic) -- Zlatníček, Pavel (203 Czech Republic, belonging to the institution)
      Keywords in English: quality; quality in education; instructional quality; educational; content; teacher; teacher education; instruction; research
      Reviewed: yes

      Changed by: doc. PaedDr. Vladislav Mužík, CSc., učo 549. Changed: 17/2/2015 20:59.
    2. JANÍK, Tomáš, Jan SLAVÍK, Vladislav MUŽÍK, Josef TRNA, Tomáš JANKO, Veronika LOKAJÍČKOVÁ, Eva MINAŘÍKOVÁ, Jindřich LUKAVSKÝ, Jiří SLIACKY, Zuzana ŠALAMOUNOVÁ, Simona ŠEBESTOVÁ, Naďa VONDROVÁ and Pavel ZLATNÍČEK. Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky (Quality in Education: content focused approach to analysing and improving instruction). 1. dotisk 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 434 pp. Syntézy výzkumu vzdělávání, Svazek 1. ISBN 978-80-210-6349-5.
      Name in Czech: Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky
      Name (in English): Quality in Education: content focused approach to analysing and improving instruction

      Keywords in English: quality, quality in education, instructional quality, educational, content, teacher, teacher education, instruction, research
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. et Mgr. Bc. Zuzana Šalamounová, Ph.D., učo 109084. Changed: 23/11/2016 16:48.
    3. NAJVAR, Petr, Tomáš JANÍK and Simona ŠEBESTOVÁ. The language of communication in English classrooms in the Czech Republic: Mixing languages. Pedagogická orientace. Česká pedagogická společnost o.s., 2013, vol. 23, No 6, p. 823-843. ISSN 1211-4669. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/PedOr2013-6-823.
      URL
      Name in Czech: Jazyk komunikace ve výuce anglického jazyka v České republice: míšení jazyků
      RIV/00216224:14410/13:00066820 Article in a journal. Pedagogy and education. English. Czech Republic.
      Najvar, Petr (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Janík, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Šebestová, Simona (203 Czech Republic)
      Keywords in English: language mixing; code switching; foreign language teaching; English as a foreign language; classroom interaction; communication in foreign language classrooms
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 25/4/2014 12:38.

    2011

    1. ŠEBESTOVÁ, Simona. Cena děkana PdF MU. PdF MU, 2011.
      Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Changed by: Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D., učo 14647. Changed: 29/2/2012 14:33.
    2. NAJVAROVÁ, Veronika, Petr NAJVAR and Simona ŠEBESTOVÁ. Opportunities to Learn English at Primary and Lower-Secondary Schools in the Czech Republic. In ECER 2011 Urban Education. 2011.
      URL
      Name in Czech: Příležitosti k učení ve výuce anglického jazyka na 1. a 2. stupni základní školy v České republice
      Name (in English): Opportunities to Learn English at Primary and Lower-Secondary Schools in the Czech Republic
      Pedagogy and education. English. Germany.
      Keywords in English: opportunities to learn, teachnich, learning, primary and lower-secondary school level
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D., učo 14647. Changed: 4/4/2012 13:32.
    3. ŠEBESTOVÁ, Simona, Petr NAJVAR and Tomáš JANÍK. Příležitosti k rozvíjení řečových dovedností ve výuce anglického jazyka: samostatně anebo v integraci? (Opportunities to develop language skills in Czech lower-secondary English classes: separated or integrated approach?). Pedagogická orientace. 2011, vol. 21, No 3, p. 322-348, 26 pp. ISSN 1211-4669.
      URL
      Name in Czech: Příležitosti k rozvíjení řečových dovedností ve výuce anglického jazyka: samostatně anebo v integraci?
      Name (in English): Opportunities to develop language skills in Czech lower-secondary English classes: separated or integrated approach?
      RIV/00216224:14410/11:00053612 Article in a journal. Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Šebestová, Simona (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Najvar, Petr (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Janík, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
      Keywords in English: communicative approach; communicative competence; English; language skills; mother tongue; opportunity to learn; system of categories; teaching and learning; video study
      Reviewed: yes

      Changed by: prof. PhDr. Tomáš Janík, Ph.D., M.Ed., učo 17210. Changed: 28/10/2011 11:54.
    4. ŠEBESTOVÁ, Simona. Příležitosti k rozvíjení řečových dovedností ve výuce anglického jazyka: videostudie (Opportunities to develop language skills in Czech lower-secondary classes: A video study). 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2011, 158 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi; svazek 25. ISBN 978-80-210-5685-5.
      Name in Czech: Příležitosti k rozvíjení řečových dovedností ve výuce anglického jazyka: videostudie
      Name (in English): Opportunities to develop language skills in Czech lower-secondary classes: A video study
      RIV/00216224:14410/11:00055458 Book on a specialized topic. Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Šebestová, Simona (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
      Keywords in English: communicative approach;communicative competence;English;language skills;mother tongue;opportunity to learn;system of categories;target language;teaching and learning;video study
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Changed: 22/3/2012 09:36.
    5. ŠEBESTOVÁ, Simona. Příležitosti k rozvíjení řečových dovedností ve výuce anglického jazyka: videostudie. Disertační práce. (Opportunities to develop language skills in Czech lower-secondary classes: A video study. Dissertation thesis.). Brno, 2011, 157 pp.
      Name in Czech: Příležitosti k rozvíjení řečových dovedností ve výuce anglického jazyka: videostudie. Disertační práce.
      Name (in English): Opportunities to develop language skills in Czech lower-secondary classes: A video study. Dissertation thesis.

      Keywords in English: communicative approach;communicative competence;English;language skills;mother tongue;opportunity to learn;system of categories;target language;teaching and learning;video study

      Changed by: Mgr. Simona Šebestová, Ph.D., učo 80460. Changed: 29/2/2012 14:52.
    6. JANÍK, Tomáš, Petr KNECHT and Simona ŠEBESTOVÁ. Smíšený design v pedagogickém výzkumu: Sborník anotací příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. Janík, T. - Knecht, P. - Šebestová, S. (eds.). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, 156 pp. ISBN 978-80-210-5553-7.

      Keywords in English: Czech Educational Research Association, educational research, methodology of educational research, mix methodology

      Changed by: Mgr. Martina Dvořáková, učo 180818. Changed: 14/2/2012 08:53.
    7. NAJVAR, Petr, Veronika NAJVAROVÁ, Tomáš JANÍK and Simona ŠEBESTOVÁ. Videostudie v pedagogickém výzkumu (Video Study in Educational Research). 1st ed. Brno: Paido, 2011, 203 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, sv. 24. ISBN 978-80-7315-222-2.
      Name in Czech: Videostudie v pedagogickém výzkumu
      Name (in English): Video Study in Educational Research
      RIV/00216224:14410/11:00055443 Book on a specialized topic. Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Najvar, Petr (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Najvarová, Veronika (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Janík, Tomáš (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Šebestová, Simona (203 Czech Republic, belonging to the institution)
      Keywords in English: Video Study; research on teaching; research on learning
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D., učo 14647. Changed: 4/10/2014 10:45.

    2010

    1. JANÍK, Tomáš, Petr NAJVAR and Simona ŠEBESTOVÁ. Arten sprachlicher Äusserungen im Englishunterricht in der Tschechischen Republik: Ergebnisse einer Videostudie (Language performance in English lessons in the Czech Republic: videostudy findings). In Mixed Methods in der Empirischen Bildungsforschung. 2010.
      Name in Czech: Charekteristika řečového projevu v hodinách anglického jazyka v České republice: výsledky videostudie
      Name (in English): Language performance in English lessons in the Czech Republic: videostudy findings

      Keywords in English: communicative competence, language performance, foreign language, English, mother tongue
      Type of participation: active participation (giving a lecture, organization, etc.)

      Changed by: Mgr. Simona Šebestová, Ph.D., učo 80460. Changed: 3/1/2011 12:06.
    2. JANÍK, Tomáš, Petr NAJVAR and Simona ŠEBESTOVÁ. Arten sprachlicher Äusserungen im Englishunterricht in der Tschechischen Republik: Ergebnisse einer Videostudie (79. Tagung der AEPF in Jena, 13.-15.9.2010) (Language performance in English lessons in the Czech Republic: videostudy findings). In 74. Tagung der AEPF in Jena Mixed Methods in der Empirischen Bildungsforschung (13.-15.9.2010). 2010.
      Name in Czech: Charakteristika řečového projevu v hodinách anglického jazyka v České republice: výsledky videostudie
      Name (in English): Language performance in English lessons in the Czech Republic: videostudy findings

      Keywords in English: communicative competence, language performance, foreign language, English, mother tongue
      Type of participation: active participation (giving a lecture, organization, etc.)

      Changed by: Mgr. Simona Šebestová, Ph.D., učo 80460. Changed: 6/1/2011 11:57.
    3. JANÍK, Tomáš, Petr KNECHT, Petr NAJVAR, Marie DOSKOČILOVÁ, Gabriela DUCHÁČKOVÁ, Tomáš JANKO, Miroslav JIREČEK, Petr NOVÁK, Karolína PEŠKOVÁ, Jana PŘIKRYLOVÁ, Jana STEJSKALÍKOVÁ, Sonia ŠAMALÍKOVÁ, Simona ŠEBESTOVÁ, Jana ZERZOVÁ and Pavel ZLATNÍČEK. Nástroje pro monitoring a evaluaci kvality výuky a kurikula (Tools for the monitoring and evaluation of quality in instruction and curriculum). 1st ed. Brno: Paido, 2010, 222 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 20. ISBN 978-80-7315-209-3.
      Name in Czech: Nástroje pro monitoring a evaluaci kvality výuky a kurikula
      Name (in English): Tools for the monitoring and evaluation of quality in instruction and curriculum
      RIV/00216224:14410/10:00046471 Book on a specialized topic. Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Janík, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Knecht, Petr (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Najvar, Petr (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Doskočilová, Marie (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Ducháčková, Gabriela (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Janko, Tomáš (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Jireček, Miroslav (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Novák, Petr (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Pešková, Karolína (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Přikrylová, Jana (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Stejskalíková, Jana (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Šamalíková, Sonia (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Šebestová, Simona (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Zerzová, Jana (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Zlatníček, Pavel (203 Czech Republic, belonging to the institution)
      Keywords in English: curriculum; instruction; quality; monitoring; evaluation
      Reviewed: yes

      Changed by: doc. Mgr. Petr Najvar, Ph.D., učo 12232. Changed: 12/1/2011 17:21.
    4. ŠEBESTOVÁ, Simona. New Pathways in the Professional Development of Teachers. Trnava: Faculty of Education, Trnava University, 2010.
      Name in Czech: Nové směry profesního rozvíjení učitelů
      Name (in English): New Pathways in the Professional Development of Teachers
      English.
      Changed by: Mgr. Simona Šebestová, Ph.D., učo 80460. Changed: 18/3/2011 12:52.
    5. ŠEBESTOVÁ, Simona. Příležitosti k učení jako aspekt kvality výuky (Konference NAME 2010) (Opportunities to learn as an aspect of quality of instruction). In Konference NAME 2010. 2010.
      Name in Czech: Příležitosti k učení jako aspekt kvality výuky
      Name (in English): Opportunities to learn as an aspect of quality of instruction

      Keywords in English: opportunities to learn, foreign language classroom, learning and teaching, language skills, quality of instruction
      Type of participation: active participation (giving a lecture, organization, etc.)

      Changed by: Mgr. Simona Šebestová, Ph.D., učo 80460. Changed: 12/1/2011 16:33.
    6. ŠEBESTOVÁ, Simona, Marie DOSKOČILOVÁ, Eva MINAŘÍKOVÁ, Veronika NAJVAROVÁ and Petr NAJVAR. Using Video to Analyse Teaching and Learning of English in Czech Lower-Secondary Schools. In “The Power of Video Studies” in Investigating Teaching and Learning. 2010.

      Type of participation: active participation (giving a lecture, organization, etc.)

      Changed by: Mgr. Eva Minaříková, Ph.D., učo 102818. Changed: 26/11/2010 16:48.
    7. ŠEBESTOVÁ, Simona, Marie DOSKOČILOVÁ, Eva MINAŘÍKOVÁ, Veronika NAJVAROVÁ and Petr NAJVAR. Using Video to Analyse Teaching and Learning of English in Czech Lower-Secondary Schools. In “The Power of Video Studies” in Investigating Teaching and Learning. 2010.

      Type of participation: active participation (giving a lecture, organization, etc.)

      Changed by: Mgr. Eva Minaříková, Ph.D., učo 102818. Changed: 7/12/2010 14:43.

    2009

    1. JANÍK, Tomáš, Marcela JANÍKOVÁ, Tomáš JANKO, Petr KNECHT, Petr NAJVAR, Veronika NAJVAROVÁ, Simona ŠEBESTOVÁ and Kateřina VLČKOVÁ. Kurikulum - výuka - školní klima - učitelské vzdělávání: Analýza nálezů českého pedagogického výzkumu (2001-2008) (Curriculum ­ teaching ­ school climate ­ teacher education: An analysis of the Czech Educational Research (2001­2008)). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2009, 72 pp. 1/09. ISBN 978-80-210-4771-6.
      URL
      Name (in English): Curriculum ­ teaching ­ school climate ­ teacher education: An analysis of the Czech Educational Research (2001­2008)
      RIV/00216224:14410/09:00034331 Book on a specialized topic. Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Janík, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Janíková, Marcela (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Janko, Tomáš (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Knecht, Petr (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Najvar, Petr (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Najvarová, Veronika (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Šebestová, Simona (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Vlčková, Kateřina (203 Czech Republic, belonging to the institution)
      Keywords in English: Curriculum; teaching; school climate; teacher education; educational research
      Reviewed: yes

      Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 16/7/2013 09:54.
    2. NAJVAROVÁ, Veronika and Simona ŠEBESTOVÁ. Kurikulum a výuka v proměnách školy (Curriculum and teaching and school change). 2009th ed. Brno: Masarykova univerzita, 2009, 23 pp. ISBN 978-80-210-4927-7.
      Name (in English): Curriculum and teaching and school change
      Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: curriculum; teaching; school; pupil; teacher
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Martina Dvořáková, učo 180818. Changed: 2/8/2010 10:31.
    3. ŠEBESTOVÁ, Simona. Opportunities to Developing Language Skills: Video Study in Czech Lower-Secondary English Classes. In European Conference on Educational Research Vienna 2009: Theory and Evidence in European Educational Research. 2009.
      Name in Czech: Příležitosti k rozvíjení jazykových dovedností v hodinách anglického jazyka: kategoriální systém a první výsledky analýzy
      Name (in English): Opportunities to Developing Language Skills: Video Study in Czech Lower-Secondary English Classes

      Keywords in English: Integrated skills, language skills, communicative skills, coding, system of categories, communicative competence, opportunity to learn, videostudy, CPV videostudy of English
      Type of participation: active participation (giving a lecture, organization, etc.)
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Simona Šebestová, Ph.D., učo 80460. Changed: 18/11/2009 19:29.
    4. ŠEBESTOVÁ, Simona. Příležitosti k rozvíjení jazykových dovedností v hodinách anglického jazyka (Opportunities to developing language skills in English classes). In JANÍK, Tomáš and Vlastimil ŠVEC. In Janík, T., Švec, V. K perspektivám školního vzdělávání. 1st ed. Brno: Paido, 2009, p. 80-95, 15 pp. Paido 1.
      Name (in English): Opportunities to developing language skills in English classes
      RIV/00216224:14410/09:00037211 Chapter(s) of a specialized book. Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Šebestová, Simona (203 Czech Republic, guarantor)
      Keywords in English: English; language skills; category system
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Simona Šebestová, Ph.D., učo 80460. Changed: 22/3/2010 11:48.
    5. ŠEBESTOVÁ, Simona. Příležitosti k rozvíjení jazykových dovedností v hodinách anglického jazyka: kategoriální systém a první výsledky analýzy (Opportunities to developing language skills in English classes). In Kurikulum a výuka v proměnách školy. 2009.
      Name (in English): Opportunities to developing language skills in English classes

      Keywords in English: opportunities to learn, English, coding, language skills
      Type of participation: active participation (giving a lecture, organization, etc.)

      Changed by: Mgr. Simona Šebestová, Ph.D., učo 80460. Changed: 18/11/2009 19:55.
    6. ŠEBESTOVÁ, Simona. Příležitosti k rozvíjení jazykových dovedností v hodinách anglického jazyka: kategoriální systém a první výsledky analýzy (Opportunities to developing language skills: system of categories and first results of the analysis). In Kurikulum a výuka v proměnách školy. 2009.
      Name (in English): Opportunities to developing language skills: system of categories and first results of the analysis

      Keywords in English: Integrated skills, language skills, communicative skills, coding, system of categories, communicative competence, opportunity to learn, videostudy, CPV videostudy of English
      Type of participation: active participation (giving a lecture, organization, etc.)

      Changed by: Mgr. Simona Šebestová, Ph.D., učo 80460. Changed: 12/11/2009 12:51.
    7. ŠEBESTOVÁ, Simona. Příležitosti k rozvíjení jazykových dovedností v hodinách anglického jazyka: kategoriální systém a první výsledky analýzy (Opportunities to developing language skills: video study in Czech lower-secondary English classes: system of categories and first research findings). In Konference ČAPV: Český pedagogický výzkum v mezinárodním kontextu. 2009.
      Name (in English): Opportunities to developing language skills: video study in Czech lower-secondary English classes: system of categories and first research findings

      Keywords in English: Integrated skills, language skills, communicative skills, coding, system of categories, communicative competence, opportunity to learn, videostudy, CPV videostudy of English
      Type of participation: active participation (giving a lecture, organization, etc.)

      Changed by: Mgr. Simona Šebestová, Ph.D., učo 80460. Changed: 18/11/2009 19:48.
    8. ŠEBESTOVÁ, Simona. Příležitosti k rozvíjení jazykových dovedností v hodinách anglického jazyka: kategoriální systém a první výsledky analýzy (Opportunities to developing language skills in Czech lowe-secondary English classes: system of categories and first findings). In Český pedagogický výzkum v mezinárodním kontextu. Sborník abstraktů XVII. ročníku celostátní konference ČAPV. 2009.
      Name (in English): Opportunities to developing language skills in Czech lowe-secondary English classes: system of categories and first findings

      Keywords in English: Integrated skills, language skills, communicative skills, coding, system of categories, communicative competence, opportunity to learn, videostudy, CPV videostudy of English
      Type of participation: active participation (giving a lecture, organization, etc.)

      Changed by: Mgr. Simona Šebestová, Ph.D., učo 80460. Changed: 12/11/2009 12:30.
    9. JANÍK, Tomáš, Tina SEIDEL, Peter BOWMAN, Geraldine BLOMBERG, Hilda BORKO, David CLARKE, Inger Marie DALEHEFTE, Erin Marie FURTAK, Constanze HERWEG, Dana HÜBELOVÁ, Jennifer Kay JACOBS, Marcela JANÍKOVÁ, Kirsti KLETTE, Eckhard KLIEME, Petr KNECHT, Mareike KOBARG, Karen KOELLNER, Milan KUBIATKO, Peter LABUDDE, Cameron MITCHELL, Petr NAJVAR, Veronika NAJVAROVÁ, Christine PAULI, Manfred PRENZEL, Kurt REUSSER, Rolf RIMMELE, Kathleen J. ROTH, Katharina SCHWINDT, Simona ŠEBESTOVÁ, Richard J. SHAVELSON, Kathleen STÜRMER, Elke SUMFLETH and Maik WALPUSKI. The Power of Video Studies in Investigating Teaching and Learning in the Classroom. 1st ed. Münster: Waxmann, 2009, 282 pp. Empirische Bildungsforschung. ISBN 978-3-8309-2208-7.
      Name in Czech: Potenciál videostudií ve zkoumání vyučování a učení
      Name (in English): The Power of Video Studies in Investigating Teaching and Learning in the Classroom
      RIV/00216224:14410/09:00036996 Book on a specialized topic. Pedagogy and education. English. Germany.
      Janík, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor) -- Seidel, Tina (276 Germany) -- Bowman, Peter (36 Australia) -- Blomberg, Geraldine (276 Germany) -- Borko, Hilda (840 United States of America) -- Clarke, David (36 Australia) -- Dalehefte, Inger Marie (276 Germany) -- Furtak, Erin Marie (840 United States of America) -- Herweg, Constanze (276 Germany) -- Hübelová, Dana (203 Czech Republic) -- Jacobs, Jennifer Kay (840 United States of America) -- Janíková, Marcela (203 Czech Republic) -- Klette, Kirsti (578 Norway) -- Klieme, Eckhard (276 Germany) -- Knecht, Petr (203 Czech Republic) -- Kobarg, Mareike (276 Germany) -- Koellner, Karen (840 United States of America) -- Kubiatko, Milan (703 Slovakia) -- Labudde, Peter (756 Switzerland) -- Mitchell, Cameron (36 Australia) -- Najvar, Petr (203 Czech Republic) -- Najvarová, Veronika (203 Czech Republic) -- Pauli, Christine (756 Switzerland) -- Prenzel, Manfred (276 Germany) -- Reusser, Kurt (756 Switzerland) -- Rimmele, Rolf (276 Germany) -- Roth, Kathleen J. (840 United States of America) -- Schwindt, Katharina (276 Germany) -- Šebestová, Simona (203 Czech Republic) -- Shavelson, Richard J. (840 United States of America) -- Stürmer, Kathleen (276 Germany) -- Sumfleth, Elke (276 Germany) -- Walpuski, Maik (276 Germany)
      Keywords in English: Video Study; research on teaching; video in teacher education
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D., učo 14647. Changed: 30/10/2009 09:30.
    10. ŠEBESTOVÁ, Simona. Vytváření kategoriálního systému pro analýzu jazykových dovedností v hodinách anglického jazyka na 2. stupni základních škol (Creating system of categories for analysing opportunities to language skills development in Czech lower-secondary English classes). In AKTUÁLNÍ PROBLÉMY PEDAGOGIKY VE VÝZKUMECH STUDENTŮ DOKTORSKÝCH STUDIJNÍCH PROGRAMŮ VI. Sborník příspěvků z VI. ročníku studentské vědecké konference. 2009th ed. Olomouc: Votobia, 2009, p. 146-153, 589 pp. ISBN 978-80-7220-315-4.
      Name (in English): Creating system of categories for analysing opportunities to language skills development in Czech lower-secondary English classes
      Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: integrated skills, language skills, category system, coding, communicative competence, opportunities to learn, videostudy, CPV videostudy of English
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Simona Šebestová, Ph.D., učo 80460. Changed: 12/11/2009 12:13.
    11. ŠEBESTOVÁ, Simona. Zpráva z konference ECER (ECER 2009 Conference Report). Bulletin CPV. Brno: CPV, 2009, č. 6, p. 96-97. ISSN 1802-128X.
      Name (in English): ECER 2009 Conference Report

      Keywords in English: ECER, Vienna, conference

      Changed by: Mgr. Simona Šebestová, Ph.D., učo 80460. Changed: 13/1/2010 15:24.
    12. ŠEBESTOVÁ, Simona and Jana ZERZOVÁ. Zpráva z konference ECER 2009 (ECER Conference Report 2009). Pedagogická orientace. Brno: Česká pedagogická společnost, 2009, roč. 19, č. 4, p. 106-108. ISSN 1211-4669.
      Name (in English): ECER Conference Report 2009

      Keywords in English: conference,Vienna,ECER

      Changed by: Mgr. Simona Šebestová, Ph.D., učo 80460. Changed: 9/2/2010 13:09.

    2008

    1. NAJVAR, Petr, Veronika NAJVAROVÁ, Vendula SOBĚSLAVSKÁ, Simona ŠEBESTOVÁ, Kateřina VLČKOVÁ and Jana ZERZOVÁ. CPV videostudie anglického jazyka: sběr dat a zamýšlené analýzy (CPV Videostudy of English: Data Collection and Planned Analyses). Orbis scholae. 2008, vol. 2, No 1, p. 73-91. ISSN 1802-4637.
      URL
      Name (in English): CPV Videostudy of English: Data Collection and Planned Analyses
      RIV/00216224:14410/08:00025872 Article in a journal. Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Najvar, Petr (203 Czech Republic, guarantor) -- Najvarová, Veronika (203 Czech Republic) -- Soběslavská, Vendula (203 Czech Republic) -- Šebestová, Simona (203 Czech Republic) -- Vlčková, Kateřina (203 Czech Republic) -- Zerzová, Jana (203 Czech Republic)
      Keywords in English: video study; foreign language teaching; instruction research; time dimension of instruction; content dimension of instruction
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D., učo 14647. Changed: 2/6/2009 15:22.
    2. ŠEBESTOVÁ, Simona. Pedagogický výzkum jako podpora proměny současné školy. Sborník anotací 16. konference ČAPV. 2008. ISBN 978-80-7041-287-9.

      Keywords in English: category system, language skills, opportunities to learn

      Changed by: Mgr. Simona Šebestová, Ph.D., učo 80460. Changed: 28/1/2009 12:24.
    3. ŠEBESTOVÁ, Simona. Příležitosti k rozvíjení základních jazykových dovedností ve výuce angličtiny: videostudie výuky anglického jazyka na 2. stupni ZŠ. In Bulletin CPV 2008. Brno: MU, 2008, p. 36-43. ISBN 978-80-210-4753-2.
      Name in Czech: Příležitosti k rozvíjení základních jazykových dovedností ve výuce angličtiny: videostudie výuky anglického jazyka na 2. stupni ZŠ
      Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: language skills, opportunities to learn, category system, classroom observation
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Simona Šebestová, Ph.D., učo 80460. Changed: 16/12/2008 12:20.
    4. NAJVAR, Petr, Veronika NAJVAROVÁ, Vendula SOBĚSLAVSKÁ, Simona ŠEBESTOVÁ and Kateřina VLČKOVÁ. Videostudie zum Englischunterricht in der Tschechischen Republik (Video Study of Teaching Eglish in the Czech Republic). In Lehrer/-innenbildung in Europa. 1st ed. Wien: LIT Verlag, 2008, p. 126-129. ISBN 978-3-7000-0826-2.
      Name in Czech: Videostudie výuky angličtiny v České republice
      Name (in English): Video Study of Teaching Eglish in the Czech Republic
      RIV/00216224:14410/08:00025894 Proceedings paper. Pedagogy and education. German. Austria.
      Najvar, Petr (203 Czech Republic) -- Najvarová, Veronika (203 Czech Republic) -- Soběslavská, Vendula (203 Czech Republic) -- Šebestová, Simona (203 Czech Republic) -- Vlčková, Kateřina (203 Czech Republic, guarantor)
      Keywords in English: video study; teaching; English
      Type of proceedings: pre-proceedings
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: doc. Mgr. Petr Najvar, Ph.D., učo 12232. Changed: 23/5/2008 14:48.
    5. ŠEBESTOVÁ, Simona. Vytváření kategoriálního systému pro analýzu jazykových dovedností v hodinách anglického jazyka na 2. stupni ZŠ (PdF Univerzity Hradec Králové). In 16.konference ČAPV. 2008.

      Keywords in English: category system, language skills, opportunities to learn
      Type of participation: active participation (giving a lecture, organization, etc.)

      Changed by: Mgr. Simona Šebestová, Ph.D., učo 80460. Changed: 14/9/2010 14:22.
    6. ŠEBESTOVÁ, Simona. Vytváření kategoriálního systému pro analýzu jazykových dovedností v hodinách anglického jazyka na 2. stupni ZŠ (PdF Univerzity Palackého Olomouc). In 6. ročník studentské vědecké konference. 2008.

      Keywords in English: category system, language skills, opportunities to learn

      Changed by: Mgr. Simona Šebestová, Ph.D., učo 80460. Changed: 14/9/2010 14:20.
    7. JANKO, Tomáš and Simona ŠEBESTOVÁ. Zpráva o celofakultní mezioborové konferenci studentů doktorských studijních programů. In Bulletin CPV 2008. 2008th ed. Brno: MU, 2008, p. 107. ISBN 978-80-210-4753-2.
      Changed by: Mgr. Simona Šebestová, Ph.D., učo 80460. Changed: 16/12/2008 12:34.

    2007

    1. ŠEBESTOVÁ, Simona. Příležitosti k rozvíjení základních jazykových dovedností ve výuce angličtiny: videostudie výuky anglického jazyka na 2. stupni ZŠ (Opportunities to Basic Language Skills Development in EFL Classes: Videostudy of EFL Classes at Lower-Secondary Education). In Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů V. Sborník příspěvků z V. ročníku studentské vědecké konference konané dne 13. prosince 2007. 1. díl. Olomouc: Votobia, 2007, p. 57 - 61. ISBN 978-80-7220-306-2.
      Name (in English): Opportunities to Basic Language Skills Development in EFL Classes: Videostudy of EFL Classes at Lower-Secondary Education
      Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: English language, EFL, foreign language, language skill, category system, coding, language production, opportunities to learn, transcription, videostudy, teaching and learning process

      Changed by: Mgr. Simona Šebestová, Ph.D., učo 80460. Changed: 23/5/2008 16:39.
Displayed: 19/10/2024 17:31