JANÍK, Tomáš, Marcela JANÍKOVÁ, Tomáš JANKO, Petr KNECHT, Petr NAJVAR, Veronika NAJVAROVÁ, Simona ŠEBESTOVÁ and Kateřina VLČKOVÁ. Kurikulum - výuka - školní klima - učitelské vzdělávání: Analýza nálezů českého pedagogického výzkumu (2001-2008) (Curriculum ­ teaching ­ school climate ­ teacher education: An analysis of the Czech Educational Research (2001­2008)). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita. 72 pp. 1/09. ISBN 978-80-210-4771-6. 2009.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Kurikulum - výuka - školní klima - učitelské vzdělávání: Analýza nálezů českého pedagogického výzkumu (2001-2008)
Name (in English) Curriculum ­ teaching ­ school climate ­ teacher education: An analysis of the Czech Educational Research (2001­2008)
Authors JANÍK, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Marcela JANÍKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Tomáš JANKO (203 Czech Republic, belonging to the institution), Petr KNECHT (203 Czech Republic, belonging to the institution), Petr NAJVAR (203 Czech Republic, belonging to the institution), Veronika NAJVAROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Simona ŠEBESTOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Kateřina VLČKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, 72 pp. 1/09, 2009.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/09:00034331
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-4771-6
Keywords in English Curriculum; teaching; school climate; teacher education; educational research
Tags curriculum, educational research, school climate, teacher education, teaching
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 16/7/2013 09:54.
Abstract
Analýza nálezů českého pedagogického výzkumu (2001-2008) k problematice kurikula, výuky, klimatu školy a učitelského vzdělávání je systematická, vyčerpávající rešerše empirických studií, které byly v letech 2001-2008 uveřejněny v hlavních publikačních platformách pedagogického výzkumu. Jedná se o časopisy Pedagogika (2001-2008), Pedagogická orientace (2001-2008), Orbis scholae (2001-2008) a dosud vydané sborníky České asociace pedagogického výzkumu (2001-2007). V analýze se lze dočíst o problémech, s nimiž se český pedagogický výzkum v současné době potýká. Tyto problémy jsou v textu podrobněji rozebírány.
Abstract (in English)
This monograph presents an analysis of the findings of Czech educational research between 2001 and 2008 in the areas of curriculum, teaching, school climate and teacher education. A thorough analysis was carried out of empirical studies published in journals (Pedagogika, Pedagogická orientace, Orbis schlae), ERCA conference proceedings and selected other sources.
Links
LC06046, research and development projectName: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Acronym: RECES)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Research Centre on Schooling
PrintDisplayed: 19/4/2024 17:33