Masaryk University

Publication Records

česky | in English

Filter publications

    2021

    1. NOVOTNÝ, Petr, Karla BRÜCKNEROVÁ, Milada RABUŠICOVÁ, Libor JUHAŇÁK, Dana KNOTOVÁ and Katarína ROZVADSKÁ. Netradiční studenti pedagogických oborů na českých vysokých školách (Non-traditional students studying education in Czech universities). Brno: Masarykova univerzita, 2021, 306 pp. ISBN 978-80-210-9973-9.
    2. NOVOTNÝ, Petr, Karla BRÜCKNEROVÁ, Milada RABUŠICOVÁ, Libor JUHAŇÁK, Dana KNOTOVÁ and Katarína ROZVADSKÁ. Netradiční studenti pedagogických oborů na českých vysokých školách (Non-traditional students studying education in Czech universities). Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2021, 305 pp. ISBN 978-80-210-9974-6.
    3. NOVOTNÝ, Petr, Karla BRÜCKNEROVÁ, Milada RABUŠICOVÁ, Libor JUHAŇÁK, Dana KNOTOVÁ and Katarína ROZVADSKÁ. Netradiční studenti pedagogických oborů na českých vysokých školách (Non-traditional students studying education in Czech universities). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2021, 305 pp. ISBN 978-80-210-9973-9.
    4. NOVOTNÝ, Petr, Petr NOVOTNÝ, Milada RABUŠICOVÁ, Libor JUHAŇÁK, Dana KNOTOVÁ and Katarína ROZVADSKÁ. Netradiční studenti pedagogických oborů na českých vysokých školách. (Non-traditional students studying education in Czech universities). Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2021, 306 pp. ISBN 978-80-210-9974-6. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9974-2021.

    2020

    1. BRÜCKNEROVÁ, Karla, Katarína ROZVADSKÁ, Dana KNOTOVÁ, Libor JUHAŇÁK, Milada RABUŠICOVÁ and Petr NOVOTNÝ. Educational Trajectories of Non-traditional Students: Stories Behind Numbers. Studia paedagogica. Masarykova univerzita, 2020, vol. 25, No 4, p. 93-114. ISSN 1803-7437. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/SP2020-4-5.
    2. NOVOTNÝ, Petr, Libor JUHAŇÁK, Milada RABUŠICOVÁ, Dana KNOTOVÁ and Karla BRÜCKNEROVÁ. Netradiční studenti : Role angažovanosti ve studiu (Nontraditional Students : The Role of Study Engagement). In XXVIII. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 2020.

    2019

    1. NOVOTNÝ, Petr, Karla BRÜCKNEROVÁ, Katarína ROZVADSKÁ, Milada RABUŠICOVÁ, Libor JUHAŇÁK and Dana KNOTOVÁ. Research based typology of non-traditional university students studying for education degrees. In ECER 2019 : Education in an Era of Risk – the Role of Educational Research for the Future, 2.-6.9.2019, Hamburg. 2019.
    2. NOVOTNÝ, Petr, Milada RABUŠICOVÁ, Libor JUHAŇÁK, Karla BRÜCKNEROVÁ and Dana KNOTOVÁ. Typologie netradičních univerzitních studentů pedagogických oborů postavená na datech (Research-based typology of non-traditional university students studying for education degrees). In 27. ročník konference České asociace pedagogických výzkumu : Pedagogický výzkum, školní praxe a výzvy demokracie, 11.-13.9.2019, Liberec. 2019.

    2018

    1. KNOTOVÁ, Dana. Heliocentrický obrat v rodinné výchově (Heliocentric turnover in family education). In 100 let české rodiny. 2018.
    2. NOVOTNÝ, Petr, Karla BRÜCKNEROVÁ, Milada RABUŠICOVÁ, Dana KNOTOVÁ and Libor JUHAŇÁK. Non-traditional Students Studying for Education Degrees. In ECER 2018, 3 – 7 September, Bolzano. 2018.
    3. KNOTOVÁ, Dana. Social pedagogy in Czech Republic and United Kingdom. In International Conference Social Pedagogy and Social Education Bridging Traditions and Innovations. 2018.
    4. ZOUNEK, Jiří, Dana KNOTOVÁ and Michal ŠIMÁNĚ. “You have betrayed us for a little dirty money!” The Prague Spring as seen by primary school teachers. Paedagogica Historica. International Journal of the History of Education. Belgie, 2018, vol. 54, No 3, p. 320-337. ISSN 0030-9230. Available from: https://dx.doi.org/10.1080/00309230.2017.1394884.

    2017

    1. ZOUNEK, Jiří, Dana KNOTOVÁ and Michal ŠIMÁNĚ. Normální život v nenormální době : základní školy a jejich učitelé (nejen) v období normalizace (Normal Life In Not So Normal Times. Primary Schools And Their Teachers (Not Only) During The So-Called Normalization Period). Vydání první. Praha: Wolters Kluwer, 2017, 192 pp. ISBN 978-80-7552-709-7.
    2. ZOUNEK, Jiří, Michal ŠIMÁNĚ and Dana KNOTOVÁ. O vstupování na tenký led. Orální historie ve výzkumu soudobých dějin školství (Entering on thin ice. Oral History Research in Contemporary History Education). In Mnoho tváří orální historie. Od teorie a metodologie k výzkumné praxi, výuce i popularizaci, 15.-16. 2. 2017, Brno. 2017.
    3. ZOUNEK, Jiří, Michal ŠIMÁNĚ and Dana KNOTOVÁ. Primary school teachers as a tool of secularisation of society in communist Czechoslovakia. History of education. Taylor&Francis, 2017, vol. 46, No 4, p. 480-497. ISSN 0046-760X. Available from: https://dx.doi.org/10.1080/0046760X.2016.1276970.
    4. ZOUNEK, Jiří, Michal ŠIMÁNĚ and Dana KNOTOVÁ. Socialistická základní škola pohledem pamětníků : sonda do života učitelů v Jihomoravském kraji (Socialist Primary School as Seen by Eyewitnesses : Probing teachers’ life in the South Moravia Region). Vydání první. Praha: Wolters Kluwer, 2017, 201 pp. ISBN 978-80-7552-493-5.
    5. ŠIMÁNĚ, Michal, Jiří ZOUNEK and Dana KNOTOVÁ. Učitelé základních škol v období pražského jara a počátku normalizace (Primary school teachers in the Prague Spring and at the beginning of normalization). In Mnoho tváří orální historie. Od teorie a metodologie k výzkumné praxi, výuce i popularizaci. 2017.
    6. ZOUNEK, Jiří, Dana KNOTOVÁ and Michal ŠIMÁNĚ. Život Karla – příběh učitele v socialistickém Československu (Karel's Life – the Story of a Teacher in Socialist Czechoslovakia). Orbis Scholae. Karolinum, 2017, vol. 11, No 1, p. 31-52. ISSN 1802-4637. Available from: https://dx.doi.org/10.14712/23363177.2018.56.

    2016

    1. ZOUNEK, Jiří, Michal ŠIMÁNĚ and Dana KNOTOVÁ. Cesta k učitelství v socialistickém Československu pohledem pamětníků (On teaching in socialist Czechoslovakia through the perspective of contemporaries). Studia paedagogica. Brno: Masarykova univerzita, 2016, vol. 21, No 3, p. 131-159. ISSN 1803-7437. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/SP2016-3-7.
    2. ZOUNEK, Jiří, Michal ŠIMÁNĚ and Dana KNOTOVÁ. Diktafon a/nebo dokument/historický pramen? Orální historie a archivní materiály ve výzkumu dějin socialistického školství (Dictaphone and/or documentary/historical source? Oral history and archival materials in research of history of socialist education). In Mücke, P.; Brychta, M. Na hranicích mezi minulostí a přítomností. Současné perspektivy orální historie. Vydání první. Praha: Česká asociace orální historie, 2016, p. 83-96. ISBN 978-80-7464-880-9.
    3. ŠIMÁNĚ, Michal, Jiří ZOUNEK and Dana KNOTOVÁ. Učitelé základních škol jako nástroj ateizace společnosti v komunistickém Československu (Basic school teachers as a tool of secularization of society in communist Czechoslovakia). In XXIV. výroční konferenci České asociace pedagogického výzkumu s tématem "Síťování (networking) v pedagogickém výzkumu", České Budějovice, 15.-16. září 2016. 2016.
    4. KNOTOVÁ, Dana, Jiří ZOUNEK and Michal ŠIMÁNĚ. Vzdělávání učitelů základních škol v socialistickém Československu (1948-1989) (Education of primary school teachers in socialist Czechoslovakia (1948-1989)). In XXIV. výroční konferenci České asociace pedagogického výzkumu s tématem "Síťování (networking) v pedagogickém výzkumu". České Budějovice, 15.-16. září. 2016.
    5. ZOUNEK, Jiří, Michal ŠIMÁNĚ and Dana KNOTOVÁ. Život a práce učitele v (post)socialistickém Československu (Life and work of a teacher in (post)socialist Czechoslovakia). In XXIV. výroční konferenci České asociace pedagogického výzkumu s tématem "Síťování (networking) v pedagogickém výzkumu". České Budějovice, 15.-16. září 2016. 2016.

    2015

    1. ZOUNEK, Jiří, Michal ŠIMÁNĚ and Dana KNOTOVÁ. Dějiny socialistického školství : terra inkognita historicko pedagogického výzkumu? K problematice zdrojů poznání minulosti (The history of socialist education : terra incognita of historical-pedagogical research? To the issue of the sources of the past). Pedagogická orientace. Brno: Masarykova univerzita, 2015, vol. 25, No 3, p. 319-344. ISSN 1211-4669. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/PedOr2015-3-319.
    2. KNOTOVÁ, Dana. K možnostem domácí péče o seniory (The possibilities of home care for the elderly). In XII. Hradecké dny sociální práce. 2015.
    3. KNOTOVÁ, Dana, Michal ŠIMÁNĚ and Jiří ZOUNEK. K problematice zdrojů poznání soudobých dějin školství v Československu (To the issue of the sources of the contemporary history of education in Czechoslovakia). In IV. konference České asociace orální historie: "Na hranicích mezi minulosti a přítomností. Perspektivy orální historie." Ostrava, 19.-20. března 2015. 2015.
    4. ZOUNEK, Jiří, Michal ŠIMÁNĚ and Dana KNOTOVÁ. Oral history in researching socialist education in the Czech Republic. In Oral history in Central-Eastern Europe: Current research areas, challenges and specificity, University of Lodz, 17-18 September, 2015, Lodz, Poland. 2015.
    5. KNOTOVÁ, Dana. Profese sociálního pedagoga? (The Profession- social educator?). In Socialia 2015. 2015.
    6. ZOUNEK, Jiří, Dana KNOTOVÁ and Michal ŠIMÁNĚ. Resources mediating the history of primary schooling during the normalization period in the Czech Republic (1969-1989). In ECER 2015 : Education and Transition. Contributions from Educational Research, Corvinus University, 7.-11. 9. 2015, Budapest, Hungary. 2015.
    7. ZOUNEK, Jiří, Michal ŠIMÁNĚ and Dana KNOTOVÁ. Soudobé dějiny školství jako výzva pro historicko-pedagogický výzkum i výuku (dějin pedagogiky) (Contemporary history of education as a challenge for historical and educational research and teaching (history of education)). In Aktuální situace a perspektivy dějin pedagogiky jako vědního oboru a jako vyučovacího předmětu. Katedra pedagogiky, Filozofická fakulta, Univerzita Karlova, 4. února, 2015, Praha. 2015.
    8. ZOUNEK, Jiří, Michal ŠIMÁNĚ and Dana KNOTOVÁ. Teoretické ukotvení výzkumu životních příběhů učitelů a možnosti jejich analýzy (This theoretical background of research the life stories of teachers and the possibilities of their analysis). In XIV. mezinárodní setkání historiků a příznivců orální historie, 10.-12. 6. 2015, hrad Sovinec. 2015.
    9. ZOUNEK, Jiří, Dana KNOTOVÁ and Michal ŠIMÁNĚ. Výzkum soudobých dějin pedagogiky a školství : k metodologickým otázkám historicko-pedagogického výzkumu (Research in the contemporary history of education and schooling : on methodological questions of historical-pedagogical research). Studia paedagogica. Brno: Masarykova univerzita, 2015, vol. 20, No 3, p. 89-112. ISSN 1803-7437. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/SP2015-3-6.

    2014

    1. KNOTOVÁ, Dana. člen redakční rady. Pedagogická orientace, 2014 - 2018. ISSN 1211-4669.
    2. KNOTOVÁ, Dana. členka vědecké rady. Vědecká rada Fakulta humanitních studií Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně, 2014.
    3. KNOTOVÁ, Dana. Informace o sjezdu polských sociálních pedagogů (Information about the Congress of Polish social educators). Sociální pedagogika/Social education. Zlín: Univerzita Tomáše Bati, 2014, roč. 2, č. 1, p. 122-125. ISSN 1805-8825.
    4. KNOTOVÁ, Dana and Bohumíra LAZAROVÁ. Podpora osob ohrožených domácím násilím na trhu práce pohledem pracovníků (Support for vulnerable people at risk of domestic violence on the labor market looking Support for vulnerable people at risk of domestic violence on the labor market). In Martina Kotková. Domácí násilí v kontextu rodiny a práce. 1. vyd. Brno: Spondea, 2014, p. 103- 114, 11 pp. ISBN 978-80-260-7191-4.
    5. KNOTOVÁ, Dana and Bohumíra LAZAROVÁ. Podpora osob ohrožených domácím násilím na trhu práce pohledem pracovníků. 2014.
    6. KNOTOVÁ, Dana. Social Pedagogy in the Czech Republic. Intenational Journal of Social Pedagogy. London: ThemPra Social Pedagogy, 2014, vol 3, N 01 2014, p. 30-38, 8 pp. ISSN 2051-5804.
    7. KNOTOVÁ, Dana, Lenka HLOUŠKOVÁ, Bohumíra LAZAROVÁ, Šárka PORTEŠOVÁ, Martina HREJSEMNOU and Michaela VACKOVÁ. Školní poradenství (School counseling). Vyd. 1. Praha: Grada, 2014, 258 pp. Pedagogika. ISBN 978-80-247-4502-2.
    8. KNOTOVÁ, Dana. The development of social pedagogy in the Czech Republic in the past two decades. Pedagogika Społeczna. Warzsava: PEDAGOGIUM, 2014, 52/ XIII, 2 (52), p. 9- 15. ISSN 1642-672X.
    9. ZOUNEK, Jiří, Dana KNOTOVÁ and Michal ŠIMÁNĚ. The primary school teacher in socialist Czechoslovakia in the era of normalization (1969-1989). In European Conference on Educational Research: The Past, Present and Future of Educational Research in Europe, Porto, Portugal, 1-6 September 2014. 2014.
    10. KNOTOVÁ, Dana. Tři v jednom (Three in one). Studia paedagogica. Brno: Masarykova univerzita, 2014, vol. 19, No 2, p. 165- 170, 5 pp. ISSN 1803-7437.
    11. ZOUNEK, Jiří, Dana KNOTOVÁ and Michal ŠIMÁNĚ. Učitel v době normalizace (The teacher in the period of normalization). In XXII. ročník konference České asociace pedagogického výzkumu. Pedagogický výzkum: spojnice mezi teorií a praxí, 8.-10. září, Olomouc. 2014.
    12. ZOUNEK, Jiří, Dana KNOTOVÁ and Michal ŠIMÁNĚ. Učitelé v totalitním režimu – život a práce učitelů v Československu v letech 1969-1989 (Teachers in a totalitarian regime - the life and work of teachers in Czechoslovakia in the years 1969-1989). In Současná škola - "Dílna lidskosti"?, Uherský Brod, 27.-28. března 2014. 2014.
    13. KNOTOVÁ, Dana, Bohumíra LAZAROVÁ, Kateřina PEVNÁ and Kateřina LOJDOVÁ. Úvod do sociální pedagogiky (Introduction to Social Pedagogy). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 115 pp. ISBN 978-80-210-7077-6.
    14. KNOTOVÁ, Dana, Bohumíra LAZAROVÁ, Kateřina PEVNÁ and Kateřina LOJDOVÁ. Úvod do sociální pedagogiky (Introduction to Social Pedagogy). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 115 pp. ISBN 978-80-210-7077-6.

    2013

    1. KNOTOVÁ, Dana. Čas volnosti- čas výchovy. (Time freedom- time education.). Sociální pedagogika. Časopis pro vědu a praxi. Zlín: Univerzita Tomáše bati, Zlín, 2013, 1. roč., č. 1, p. 117-119. ISSN 1805-8825.
    2. KNOTOVÁ, Dana. členka vědecké rady Fakulty humanitních studií UTB Zlín. 2013.
    3. KNOTOVÁ, Dana. Jaká je (a může být) česká sociální pedagogika. In Perspektivy sociální pedagogiky v 21. století. 2013.
    4. TRNKOVÁ, Kateřina and Dana KNOTOVÁ. Koncept komunitních škol a málotřídky - inspirace nebo realita? (Concept of community schools and small schools - inspiration or reality?). Komenský: odborný časopis pro učitele základní školy. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, 2013, vol. 137, No 4, p. 23-27. ISSN 0323-0449.
    5. KNOTOVÁ, Dana. Možnosti rozvoje kompetencí sociálních pedagogů. In Sociální pedagogika v kontextu životních etap člověka. 2013.
    6. KNOTOVÁ, Dana. Proměny české sociální pedagogiky. In V. zjazd pedagogov spolecznych. 2013.
    7. KNOTOVÁ, Dana. Rozvoj kompetencí studentů oboru sociální pedagogika. In Koncepce vzdělávání v současné kurikulární diskusi. 2013.

    2012

    1. KNOTOVÁ, Dana. členka vědecké rady Fakulty humanitních studií Univerzity T. Bati ve Zlíně. 2012.
    2. KNOTOVÁ, Dana. Fond rozvoje vysokých škol, předsedkyně oborové komise B5,. 2012.
    3. KNOTOVÁ, Dana. Jaká je současná sociální pedagogika? In Současná orientace sociální pedagogiky a její další směřování. 2012.
    4. KNOTOVÁ, Dana. Perspektivy sociální pedagogiky v České republice (Future Social Pedagogy in Czech Republic). In Sympozium pedagogiky spolecznej. 2012.
    5. KNOTOVÁ, Dana. Učebnice sociální pedagogiky? (A course book of social education?). Studia paedagogica. Brno: Masarykova univerzita, 2012, roč. 17, č. 2, p. 145-149, 4 pp. ISSN 1803-7437.
    6. KNOTOVÁ, Dana and Bohumíra LAZAROVÁ. Zkušenostně reflektivní učení (Reflective and Experiential Learning). In Dilemata sociální pedagogiky v postmoderním světě, Brno, 19.-20. duben 2012. 2012.
    7. KNOTOVÁ, Dana. Zkušenostně reflektivní učení v přípravě sociálních pedagogů (Reflective and Experiential Learning in training of social educators). In Sympozium Aktuální úkoly sociální pedagogiky. 2012.

    2011

    1. KNOTOVÁ, Dana. Pedagogické dimenze volného času (Leisure Time Dimensions of Pedagogy). 1. vyd. Brno: Paido, 2011, 195 pp. 333. ISBN 978-80-7315-223-9.
    2. KOLÁŘ, Jan, Jan NEHYBA, Bohumíra LAZAROVÁ and Dana KNOTOVÁ. Zkušenostně reflektivní učení ve vzdělávání (nejen) sociálních pedagogů (Experiential reflective learning in social educators training). In konference Sociální pedagogika v souvislostech globální krize. 2011.
    3. KOLÁŘ, Jan, Jan NEHYBA, Bohumíra LAZAROVÁ and Dana KNOTOVÁ. Zkušenostně reflektivní učení ve vzdělávání (nejen) sociálních pedagogů (Experiential reflective learning in social educators training). In Bargel, Miroslav; Jarosz, Ewa ; Jůzl, Miloslav. Sociální pedagogika v souvislostech globální krize. Sborník příspěvků z mezinárodní konference. Brno: Institut mezioborových studií, 2011, p. 141-147. ISBN 978-80-87182-16-1.

    2010

    1. KNOTOVÁ, Dana. Málotřídní školy v České republice (Small schools in the Czech Republic). In Kam směřuje současný pedagogický výzkum? 2010.
    2. TRNKOVÁ, Kateřina, Dana KNOTOVÁ and Lucie CHALOUPKOVÁ. Málotřídní školy v České republice (Small schools with composite classes in the Czech Republic). 1st ed. Brno: Paido, 2010, 197 pp. 314. ISBN 978-80-7315-204-8.

    2009

    1. KNOTOVÁ, Dana. členka oborové komise F5 Fondu rozvoje vysokých škol. Fond rozvoje vysokých škol, 2009.
    2. KNOTOVÁ, Dana. Pedagogické dimenze volného času (Educational dimension leisure time). Brno: Masarykova univerzita, 2009, 135 pp. habilitační spis.
    3. KNOTOVÁ, Dana and Kateřina TRNKOVÁ. Pedagogičtí pracovníci málotřídních škol (Educator staff in small schools with composite classes). In Český pedagogický výzkum v mezinárodním kontextu. 2009.
    4. KNOTOVÁ, Dana, Kateřina TRNKOVÁ and Lucie CHALOUPKOVÁ. Pedagogičtí pracovníci na málotřídkách- izolovaní a nekvalifikovaní? (Educator staff in small schools with composite classes- isolated and underqualified?). Studia paedagogica. Brno: Masarykova univerzita, 2009, 14/2009, No 2, p. 51-69, 18 pp. ISSN 1803-7437.
    5. KNOTOVÁ, Dana. Zájmové vzdělávání dospělých (Non-formal education adult). In Učíme se po celý život? O vzdělávání dospělých v ČR. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2009, p. 169-189, 20 pp. ISBN 978-80-210-4779-2.

    2008

    1. KNOTOVÁ, Dana and Kateřina TRNKOVÁ. Cooperation Between Small Schools and Municipalities in the Czech Republic. 2008.
    2. KNOTOVÁ, Dana. členka oborové komise F5 Fondu rozvoje vysokých škol. Fond rozvoje vysokých škol, 2008.
    3. JANÍKOVÁ, Marcela. Interakční vzorce ve výuce tělesné výchovy: Představení výzkumného projektu. (Interaction Patterns in the Physical Education: Presentation of the Research Project). In FRANIOK, Petr and Dana KNOTOVÁ. Učitel a žák v současné škole. Brno: MU, 2008, p. 105-111. ISBN 978-80-210-4752-5.
    4. KNOTOVÁ, Dana and Kateřina TRNKOVÁ. Málotřídní školy a volnočasové aktivity (Small Schools and Leisure Time Actvities). In Pedagogika volného času- teória a prax. Trnava: Trnavská univerzita, 2008, p. 56-62. ISBN 978-80-8082-171-5.
    5. KNOTOVÁ, Dana and Kateřina TRNKOVÁ. Málotřídní školy a volnočasové aktivity (The small schools and free-time activities). Trnava: Trnavská univerzita, 2008.
    6. LAZAROVÁ, Bohumíra and Dana KNOTOVÁ. O čem, jak a s kým v osobnostním rozvoji (What about, how and with whom in personality development). In K sobě, k druhým, k profesi. Brno: Masarykova univerzita, 2008, p. 38-44. ISBN 978-80-210-4595-8.
    7. MAŇÁK, Josef. Učitel a kurikulum (Teacher and curriculum). In FRANIOK, Petr and Dana (eds). KNOTOVÁ. Učitel a žák v současné škole. Brno: MU, 2008, p. 29-36. ISBN 978-80-210-4752-5.

    2007

    1. KNOTOVÁ, Dana. Česká vzdělávací soustava a její kontext. 2007, 5 pp.
    2. UHROVÁ, Alena, Pavel HUMPOLÍČEK and Renáta BENDOVÁ. Interdisciplinární přístup ke zkvalitnění vzdělávání a odborné přípravy studentů psychologie v rámci Klinicko-poradenského centra (Interdisciplinary approach to enhancement of education and proffesional training of students of psychology in the Clinical and Counselling Centre). In KNOTOVÁ, Dana, Lenka HLOUŠKOVÁ and Kateřina ZAVADILOVÁ. Trendy v přípravě pedagogických pracovníků. první. Brno: KONVOJ, spol. s r.o., 2007, p. 186-195. ISBN 978-80-7302-133-7.
    3. ŠVAŘÍČEK, Roman. Jak vyučovat kvalitativní výzkum? Možné přístupy k výuce kvalitativní metodologie (How to teach qualitative research?). In KNOTOVÁ, Dana, Lenka HLOUŠKOVÁ and Kateřina ZAVADILOVÁ. Trendy v přípravě pedagogických pracovníků. 2007th ed. Brno: Konvoj, 2007, p. 71-79. ISBN 978-80-7302-133-7.
    4. KNOTOVÁ, Dana. K tradicím a vývoji sociální pedagogiky v České republice. In Sociální pedagogika v současné společnosti. 1. vyd. Zlín: Univerzita T. Bati ve Zlíně, 2007, p. 18-22. ISBN 978-80-7318-579-4.
    5. KNOTOVÁ, Dana. Mimoškolní péče o děti v Evropě (Out of School Care for Children in Europe). In Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity, řada pedagogická (U). 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2007, p. 67- 79. ISBN 978-80-210-4472-2.
    6. KNOTOVÁ, Dana. Mimoškolní péče o děti ze znevýhodněného prostředí (Out of School Care for Children in Disadvantaged Area). In Svět výchovy a vzdělávání v reflexi současného pedagogického výzkumu. 1. vyd. České Budějovice: Pedagogická fakulta JU, 2007, p. 58. ISBN 978-80-7040-987-9.
    7. KNOTOVÁ, Dana. Neformální vzdělávání dospělých ve volném čase (Non-formal education adult in leisure time). In Výchova a volný čas 2. 1. vydání. Brno: PdF MU Brno, 2007, p. 182-186. ISBN 978-80-8663397-8.
    8. LAZAROVÁ, Bohumíra and Jan KOLÁŘ. Osobnostní příprava studentů pedagogických oborů (The personal development of the educational science students). In KNOTOVÁ, Dana, Lenka HLOUŠKOVÁ and Kateřina ZAVADILOVÁ. Trendy v přípravě pedagogických pracovníků. Brno: Konvoj, 2007, p. 170-177, 201 pp. ISBN 978-80-7302-133-7.
    9. HORKÁ, Hana. ROZVOJ EKOSOCIÁLNÍ KOMPETENCE V SOCIÁLNÍ PEDAGOGICE - MOŽNOSTI A MEZE (THE DEVELOPMENT OF ECOSOCIAL COMPETENCE IN SOCIAL PEDAGOGY - POSSIBILITIES AND LIMITS). In KNOTOVÁ, Dana, Lenka HLOUŠKOVÁ and Kateřina ZAVADILOVÁ. Trendy v přípravě pedagogických pracovníků. první. Brno: Konvoj, spol. s r.o., 2007, p. 41 - 50. ISBN 978-80-7302-133-7.
    10. KNOTOVÁ, Dana, Lenka HLOUŠKOVÁ and Kateřina ZAVADILOVÁ. Trendy v přípravě pedagogických pracovníků (Trends in the training of pedagogical staff). In Trendy v přípravě pedagogických pracovníků. 1. vydání. Brno: FF MU, 2007, 201 pp. ISBN 978-80-7302-133-7.
    11. SMÉKAL, Vladimír. Úloha psychologie v rozvoji sociální kultury pedagogických pracovníků (The role of psychology in educationalists' social culture development). In KNOTOVÁ, Dana, Lenka HLOUŠKOVÁ and Kateřina (eds.) ZAVADILOVÁ. Trendy v přípravě pedagogických pracovníků. 1. vydání. Brno: Konvoj, 2007, p. 19-26. ISBN 978-80-7302-133-7.
    12. NEČASOVÁ, Mirka. Využití supervize v pomáhajících profesích na příkladu sociální práce (The use of supervision in helping profession - example of social work). In KNOTOVÁ, Dana, Lenka HLOUŠKOVÁ and Kateřina PEVNÁ. Trendy v přípravě pedagogických pracovníků. 1. vydání. Brno: Konvoj, 2007, p. 165 - 169, 4 pp. ISBN 978-80-7302-133-7.
    13. CHALOUPKOVÁ, Lucie, Kateřina PEVNÁ and Lenka HLOUŠKOVÁ. Zkvalitňování přípravy budoucích profesionálů v pomáhajících profesích prostřednictvím inovované koncepce praxí. (Improve to future Professionals for helping career by innovated approach of students practical training). In KNOTOVÁ, Dana, Lenka HLOUŠKOVÁ and Kateřina PEVNÁ. Trendy v přípravě pedagogických pracovníků. 2007th ed. Brno: Konvoj, 2007, p. 165-169. ISBN 978-80-7302-133-7.

    2006

    1. KNOTOVÁ, Dana. Neformální zájmové vzdělávání dospělých ve volném čase (Non formal adult leisure time education). In Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity, řada pedagogická (U). 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2006, p. 56-67, 11 pp. ISBN 80-210-4143-9.
    2. KNOTOVÁ, Dana. Volný čas dospělých v kontextu celoživotního učení (Leisure time adult in life long learning). In Výchova a volný čas. 1. vydání. České Budějovice: Jihočeská univerzita, 2006, p. 29-32. ISBN 80-7040-849-9.
    3. ZOUNEK, Jiří, Petr NOVOTNÝ, Dana KNOTOVÁ and Vlastimil ČIHÁČEK. Vzdělávací nabídka pro dospělé v České republice (Educational Courses for Adults in the Czech Republic). Pedagogika. Praha: PedF UK, 2006, LVI, No 2, p. 152-163. ISSN 0031-3815.
    4. KNOTOVÁ, Dana and Zuzana ŠIMBEROVÁ. Vzdělávání - jedna z činností dospělých ve volném čase? (Education - one of activities of adults in leisure time?). Pedagogická orientace. Brno: ČPdS, Konvoj, 2006, vol. 2006, No 4, p. 42-52, 108 pp. ISSN 1211-4669.

    2005

    1. HLOUŠKOVÁ, Lenka and Dana KNOTOVÁ. Analýza diplomových a bakalářských prací ÚPV FF Masarykovy univerzity v Brně s tématikou mládeže (Analysis diploma and bachalor works ÚPV FF MU). In Sociália. Hradec Králové: Gaudeamus, 2005, p. 86-90. ISBN 80-7041-247-X.
    2. KNOTOVÁ, Dana. Socializace a multikulturalita. In Osobnost člověka a jeho socializace v evropské společnosti. 1. vyd. Brno: IMS Brno, 2005, p. 338-346, 7 pp. ISBN 80-902936-7-0.
    3. KNOTOVÁ, Dana and Jiří NĚMEC. The Interrelationship of Czech and Polish Social Pedagogy, an Outline of Approaches to its Study in the Czech Republic. In Selected Educational Problems. 1.vyd. Krakov: Uniwersitet Wroclawski, 2005, p. 23-33, 10 pp. ISBN 83-7308-563-7.
    4. KNOTOVÁ, Dana. Vědecko- výzkumné aktivity v sociální pedagogice (Empirical activities in social pedagogy). In Sociální pedagogika v teorii a praxi. 1. vyd. Brno: IMS Brno, 2005, p. 20-27. ISBN 80-902936-6-2.
    5. HUMPOLÍČEK, Pavel, Dana KNOTOVÁ, Helena KLIMUSOVÁ, Lenka HLOUŠKOVÁ and Mojmír SVOBODA. Zkvalitnění vzdělávání a odborné přípravy studentů psychologie a sociální pedagogiky (Enhancement of education and practical training of students of psychology and sociale pedagogy). Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy České republiky; Evropský sociální fond, 2005.

    2004

    1. KNOTOVÁ, Dana. Institucionální podpora výchovy ve volném čase (Education in leisure time). In Cesty demokracie vo výchove a vzdelávaní VIII. 1. vyd. Bratislava: Univerzita Komenského, Pedagogická fakulta, 2004, p. 133-137. ISBN 80-969146-0-X.
    2. KNOTOVÁ, Dana. Jaká je současná sociální pedagogika? In sborník Konstituování Sociální pedagogiky jako vědeckého oboru. 1. vyd. Brno: IMS Brno, 2004, p. 61-67. ISBN 80-902936-5-4.
    3. KNOTOVÁ, Dana. Konference Slovenské pedagogické společnosti a katedry pedagogiky FF UCM v Trnavě. Pedagogická orientace. Brno: Česká pedagogická společnost, 2004, vol. 2004, No 1, p. 115-117. ISSN 1211-4669.
    4. KNOTOVÁ, Dana. Poradenství jako součást sociálně pedagogických aktivit. In sborník Pedagogický výskum na Slovensku v európskom kontexte. 1. vyd. Trnava: Univerzita sv. Cyrila a Metoda, 2004, p. 240-250, 9 pp. ISBN 80-89034-77-2.
    5. KNOTOVÁ, Dana. Proměny rolí současného učitele. In sborník Profese učitele a současná společnost. 1. vyd. Ústí n.Labem: UJEP, 2004, p. 28-35, 7 pp.
    6. KNOTOVÁ, Dana. recenze Grantové nabídky a české školy. Pedagogická orientace. Brno: ČSPdS, 2004, vol. 2004, No 2, p. 120-121. ISSN 1211-4669.
    7. KNOTOVÁ, Dana. Sociální pedagogika a poradenství (Social pedagogy and counselling). In Socialia Olomouc 2003. 1 vyd. Olomouc: Univerzita palackého v Olomouci, 2004, p. 141-144, 3 pp. ISBN 80-244-0878-3.
    8. KNOTOVÁ, Dana. Vliv společenských podmínek na trávení volného času dětí a mládeže. In sborník Výchova v kontextu sociálních proměn. 1. vyd. Brno: ČSPdS, 2004, p. 154-158, 4 pp. ISBN 80-7302-087-4.
    9. KNOTOVÁ, Dana and Lenka HLOUŠKOVÁ. Vzdělávání poradců jako jedna z cest k profesionalizaci poradenské práce (Education and trainnig of counsellors). Zpravodaj Pedagogicko-psychologické poradenství. Praha: IPPP ČR, 2004, vol. 10, No 40, p. 33-40. ISSN 1214-7230.
    10. HLOUŠKOVÁ, Lenka, Dana KNOTOVÁ, Petr NOVOTNÝ, Milan POL and Milada RABUŠICOVÁ. Vzdělávání poradců v České republice (Education and training of counsellors in the Czech Republic). Praha: Národní vzdělávací fond, 2004, 118 pp. aa. ISBN 80-86728-15-3.
    11. KNOTOVÁ, Dana. Vzdělávání poradců v České republice (zpráva o výzkumu) (Education and training of counsellors in the Czech Republic (research project)). In sborník prací FF MU Studia paedagogica. 1 vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2004, p. 127-139, 12 pp. ISBN 80-86728-15-3.
    12. KNOTOVÁ, Dana. Zpráva o konferenci Výchova v kontextu sociálních proměn. In Sborník prací FF MU Studia paedagogica. 1 vyd. Brno: FF MU, 2004, p. 204-205. ISBN 80-210-3452-1.

    2003

    1. KNOTOVÁ, Dana. Možnosti intervence do nefunkčního rodinného prostředí. In Teoreticko- metodická propedeutika pro edukační činnost s dětmi a mládeží. 1.vyd. Brno: PdF MU v Brně, 2003, p. 117- 123. ISBN 80-86633-06-3.
    2. KNOTOVÁ, Dana. Sociální kompetence edukátora. In Roly edukátora v meniacej sa spoločnosti. 1st ed. Bratislava: IUVENTA, 2003, p. 178-185, 7 pp. ISBN 80-8072-006-1.
    3. KNOTOVÁ, Dana. Volnočasové instituce a občanská sdružení pro děti a mládež. In Kapitoly ze sociální pedagogiky a pedagogiky volného času. 1. vyd. Brno: Paido, 2003, p. 27-42, 11 str. ISBN 80-7315-012-3.
    4. KNOTOVÁ, Dana. Volný čas a prevence sociálních deviací (Leisure time and prevention deviant behavior). In Socialia 2002- K sociální analýze mládeže. 1. vyd. Hradec Králové: UHK Gaudeamus, 2003, p. 131- 134. ISBN 80-7041-902-4.

    2002

    1. NYKODÝM, Jiří, Zdeněk JOSEFÍK, Dana KNOTOVÁ, Pavel KORVAS and Jan ONDRÁČEK. Prostorové zabezpečení tělovýchovných aktivit se zřetelem na školskou tělovýchovu. (Sport facilities sufficiency mainly for school physical education.). In Půlstoletí tělesné výchovy na vysokých školách. Praha: Nakladatelství Karolinum, 2002, p. 291-294. ISBN 80-246-0558-9.
    2. KNOTOVÁ, Dana. Śkola jako součást sociálního prostředí. In STŘELEC, Stanislav. Studie z teorie a metodiky výchovy. 1. vydání. Brno: Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity v Brně, 2002, p. 147-155. ISBN 80-86633-00-4.
    3. KNOTOVÁ, Dana. Sociální kompetence edukátora. Pedagogická orientace. Brno: Česká pedagogická společnost, 2002, vol. 2001, No 4, p. 35-39, 4 pp. ISSN 1211-4669.
    4. KORVAS, Pavel, Zdeněk JOSEFÍK, Dana KNOTOVÁ, Jiří NYKODÝM and Jan ONDRÁČEK. Vývoj, stav a rozvojové možnosti tělovýchovných a sportovních zařízení v ČR. (Development,Present State and Possibilities of the Improvement of Facilities for Physical Education and Sport in The Czech Republic). Telesná výchova a šport. Bratislava: Slovenská vedecká spoločnosť pre TV, 2002, vol. 12, No 1, p. 10-14. ISSN 1335-2245.

    2001

    1. KNOTOVÁ, Dana and Jarmila FALTÝSKOVÁ. Celoživotní vzdělávání pedagogických pracovníků. In Učitelé jako profesní skupina, jejich vzdělávání a podpůrný systém. 1st ed. Praha: PedF UK Praha, 2001, p. 196-201. ISBN 80-7290-059-5.
    2. JOSEFÍK, Zdeněk, Pavel KORVAS, Jiří NYKODÝM, Dana KNOTOVÁ and Jiří ONDRÁČEK. Komplexní pojetí realizace úkolů veřejné správy v oblasti vybavenosti sídel sportovními zařízeními. (Komplexní pojetí realizace úkolů veřejné správy v oblasti vybavenosti sídel sportovními zařízeními). Brno: MŠMT, 2001, 48 pp. 1.
    3. KNOTOVÁ, Dana. Prostředí a výchova. In Cesty demokracie vo výchove a vzdelávaniu V. Človek- prostredie- príroda. 1. vydání. Bratislava: IUVENTA, 2001, p. 55-58. ISBN 80-88893-63-1.
    4. KNOTOVÁ, Dana. Volný čas dětí a mládeže a aktivity spolků, sdružení a organizací. In Sociália 2000- Mládež a volný čas. 1st ed. Hradec Králové: PdF UHK, 2001, p. 215-218. ISBN 80-7041-760-9.
    5. KNOTOVÁ, Dana. Výchova a sociální prostředí. In Texty pro pedagogicko- psychologickou přípravu romských asistentů. 1st ed. Brno: Paido, 2001, p. 27-31. ISBN 80-7315-011-5.

    2000

    1. KNOTOVÁ, Dana. Náhradní rodinná péče- SOS dětské vesničky. In Výchova a práva dítěte na prahu tisíciletí. 1. vydání. Brno: Česká pedagogická společnost, 2000, p. 193-195. ISBN 80-85615-92-4.
    2. KNOTOVÁ, Dana. Sociální pedagogika v České republice. In Súčasný stav sociálnej pedagogiky na Slovensku. Bratislava: Univerzita Komenského Bratislava, 2000, p. 71-77. ISBN 80-223-1419-6.
    3. KNOTOVÁ, Dana. Volný čas žáků základní školy. In Cesty demokracie vo výchove a vzdelávaniu. 1. vydání. Bratislava: IUVENTA, 2000, p. 131-133. ISBN 80-88893-63-1.

    1999

    1. KNOTOVÁ, Dana. K některým sociálním aspektům výchovy na I. stupni ZŠ. In Premeny pedagogickej zložky prípravy učiteľa I.stupňa ZŠ. první. Banská Bystrica: PF UMB, 1999, p. 147-151. ISBN 80-8055-317-3.
    2. PŘADKA, Milan, Dana KNOTOVÁ and Jarmila FALTÝSKOVÁ. Prostředí a výchova. In Kapitoly ze sociální pedagogiky. Brno: PdF MU, 1999, p. 17-33, 16 pp. ISBN 80-210-1946-8.
    3. KNOTOVÁ, Dana. Volný čas a jeho pedagogické aspekty. In Poslanie výchovy v kontexte globálnych zmien. Bratislava: IUVENTA, 1999, p. 152-155. Quo vadis výchova VIII. ISBN 80-88893-43.
    4. KNOTOVÁ, Dana. Vývoj sociální pedagogiky v České republice (Development of Social Pedagogy in the Czech Republic). In Pedagogika spoleczna w Polsce- Miedzy stagnacija a zaangažowaniem. první. Katowice: Katedra pedagogiky spolecznej Uniwersytetu Slaskiego, 1999, p. 136-142. ISBN 83-226-0853-5.

    1998

    1. KNOTOVÁ, Dana. Profesní příprava sociálních pedagogů (Professional Preparation of Social Pedagogue). In Sociálna práca-ludské práva-vzdelávanie dospelých. Prešov: Prešovská univerzita, 1998, p. 308-311. ISBN 80-88885-49-3.
    2. HAVEL, Jiří and Dana KNOTOVÁ. Rozvíjení aktivity, samostatnosti a tvořivosti studentů v seminářích pedagogických předmětů (Development Of Activity, Independent And Creativity Of Students At Lectures Of Pedagogical Subjets). In Tvořivá škola. Brno: Paido, 1998, p. 123-127. ISBN 80-85931-63-X.
    3. KNOTOVÁ, Dana. Sociální pedagogika a její studium na Pedagogické fakultě MU v Brně. In Aktuální problémy sociální pedagogiky. 1st ed. Brno: Paido, 1998, p. 56-58. ISBN 80-85931-66-4.
    4. KNOTOVÁ, Dana. Význam primární prevence ve výchově dospívajících (Importance of Prime Prevention at Adolescens Upbringing). In Cesty demokracie vo výchove a vzdelávaniu. Bratislava: IUVENTA, 1998, p. 74-76. ISBN 80-88893-23-2.

    1997

    1. HAVEL, Jiří, Dana KNOTOVÁ and Vlastimil ŠVEC. Jak studenti učitelství hodnotí podmínky pro podněcování jejich aktivity, samostatnosti a tvořivosti? (What Is The Meaning Of Teaching Profession Students About Conditions For Stimulation Of Their Activity, Independent and Creativity?). In Tvořivostí učitele k tvořivosti žáků. Brno: Paido, 1997, p. 107-113. ISBN 80-85931-47-8.
    2. KNOTOVÁ, Dana. Primární prevence drogových závislostí ve městě Brně (Primary prevention of drug addiction Brno town). In Quo vadis. Bratislava: IUVENTA, 1997, p. 224-225. ISBN 80-88893-15-1.
    3. KNOTOVÁ, Dana. Sociální pedagogika a její studium na vysoké škole (Social pedagogy and its studies at a university). In Transformace našeho školství. Brno: Česká pedagogická společnost - Konvoj, 1997, p. 161-163. ISBN 80-85615-21-5.

    1996

    1. KNOTOVÁ, Dana. Hra ve volném čase (Game in leasure time). In Metody a formy výchovy ve volném čase. Brno: Masarykova univerzita Brno, 1996, p. 12-16. ISBN 80-210-1274-9.
    2. SPOUSTA, Vladimír, Libor HŘEBÍČEK, Evžen ŘEHULKA, Jarmila FALTÝSKOVÁ and Dana KNOTOVÁ. Kapitoly z pedagogiky volného času. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 1996, 40 pp. ISBN 80-210-1274-9.
    3. KNOTOVÁ, Dana and Jarmila FALTÝSKOVÁ. Volný čas a sociální pedagogika (Leasure time and social pedagogy). Pedagogická orientace. Brno: Česká pedagogická společnost, 1996, vol. 1996, 18/19, p. 156-157. ISSN 1211-4669.
    4. FALTÝSKOVÁ, Jarmila and Dana KNOTOVÁ. Volný čas a sociální pedagogika (Free time and social pedagogy). Pedagogická orientace. Brno, 1996, vol. 1996, 18/19, p. 156-157. ISSN 1211-4669.
Display details
Displayed: 4/5/2024 13:53