Masarykova univerzita

Výpis publikací

česky | in English

Filtrování publikací

    2018

    1. LEXA, Lukáš. František Stanislav - životopis politika a mikrosonda do jeho života provedená na základě osobního diáře z roku 1937. In Ivo Vratislavský. Okolo Strážnice. Strážnice: Městské muzeum Strážnice, 2018, s. 71-79.
      Název anglicky: František Stanislav - biography of politician and microsonde of his life based on his private diary from the year 1937

      Klíčová slova anglicky: František Stanislav, Strážnice, politician, mayor

      Změnila: Mgr. Zuzana Matulíková, učo 405304. Změněno: 28. 4. 2019 14:41.

    2015

    1. ŠEFČÍK, Ondřej. Marii Krčmové k narozeninám. In Linguistica Brunensia. Brno: Masarykova univerzita, 2015, s. 125-126. ISSN 1803-7410.
      Digitální knihovna FF MU
      Název česky: Marii Krčmové k narozeninám
      Název anglicky: For Marie Krčmová to her birthday
      RIV/00216224:14210/15:00085818 Popularizační texty a aktivity. Písemnictví, masmedia, audiovize. čeština. Česká republika.
      Šefčík, Ondřej (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Marie Krčmová; biography; 2010-2014
      Recenzováno: ano

      Změnil: doc. PhDr. Bc. Ondřej Šefčík, Ph.D., učo 7653. Změněno: 3. 11. 2016 14:33.

    2010

    1. PÍŠOVÁ, Michaela a Klára KOSTKOVÁ. Agregace kvalitativních studií: meta-studie, meta-syntéza, meta-analýza? In XVIII. konference ČAPV Kam směřuje pedagogický výzkum? 2010.
      Název česky: Agregace kvalitativních studií: meta-studie, meta-syntéza, meta-analýza?
      Název anglicky: Aggregation of qualitative studies: meta-study, meta-synthesis, meta-analysis?
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: qualitative research; meta-study; meta-synthesis; meta-analysis
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: doc. PhDr. Michaela Píšová, M.A., Ph.D., učo 134100. Změněno: 4. 1. 2015 21:50.
    2. PÍŠOVÁ, Michaela. Burning Issues in English Language Didactics. In Challenges in Foreign Language Education. vydání první. Bratislava: Z-F Lingua, 2010, s. 99-103, 178 s. ISBN 978-80-89328-50-5.
      Název česky: Palčivé otázky didaktiky anglického jazyka
      Název anglicky: Burning Issues in English Language Didactics
      RIV/00216224:14410/10:00046083 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. angličtina. Slovensko.
      Píšová, Michaela (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: emancipation of subject matter didactics; identity problems: general issues and ELT specific controversies; English language didactics as a professional scientific discipline
      Druh sborníku: postkonferenční sborník

      Změnila: doc. PhDr. Michaela Píšová, M.A., Ph.D., učo 134100. Změněno: 13. 1. 2011 13:22.
    3. PÍŠOVÁ, Michaela. Burning Issues in English Language Didactics. In Palčivé otázky didaktiky anglického jazyka. 2010.
      Název česky: Palčivé otázky didaktiky anglického jazyka
      Název anglicky: Burning Issues in English Language Didactics
      Pedagogika a školství. angličtina. Slovensko.
      Klíčová slova anglicky: emancipation of subject matter didactics; identity problems: general issues and ELT specific controversies; English language didactics as a professional scientific discipline
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: doc. PhDr. Michaela Píšová, M.A., Ph.D., učo 134100. Změněno: 7. 1. 2011 15:34.
    4. PÍŠOVÁ, Michaela a Klára KOSTKOVÁ. Didaktická znalost obsahu na výstupu z přípravného vzdělávání učitelů. In Hledisko kvality v přípravě učitele. Vydání první. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2010, s. 123-128. Monografie FPE ZČU. ISBN 978-80-7043-869-5.
      Název česky: Didaktická znalost obsahu na výstupu z přípravného vzdělávání učitelů
      Název anglicky: Pedagogical content knowledge at the end of pre-service teacher education
      RIV/00216224:14410/10:00051605 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Píšová, Michaela (203 Česká republika, garant, domácí) -- Kostková, Klára (203 Česká republika)
      Klíčová slova anglicky: subject matter knowledge; pedagogical content knowledge; ontodidactic and psychodidactic transformation; focus group

      Změnila: doc. PhDr. Michaela Píšová, M.A., Ph.D., učo 134100. Změněno: 25. 8. 2011 09:38.
    5. PÍŠOVÁ, Michaela. Didaktika cizích jazyků – otázky identity. In XVIII. konference ČAPV Kam směřuje současný pedagogický výzkum? 2010.
      Název česky: Didaktika cizích jazyků – otázky identity
      Název anglicky: Foreign language didactics - identity questions
      Pedagogika a školství. angličtina. Česká republika.
      Druh účasti: vyžádaná přednáška

      Změnila: doc. PhDr. Michaela Píšová, M.A., Ph.D., učo 134100. Změněno: 7. 1. 2011 15:41.
    6. NAJVAR, Petr, Tomáš JANÍK, Petr KNECHT, Michaela PÍŠOVÁ a Klára KOSTKOVÁ. Looking at Teaching and Learning from a Comparative Perspective. In “The Power of Video Studies” in Investigating Teaching and Learning. 2010.

      Druh účasti: aktivní účast

      Změnil: doc. Mgr. Petr Knecht, Ph.D., učo 53924. Změněno: 13. 1. 2011 15:30.
    7. PÍŠOVÁ, Michaela. MENTORING as a form of on-the-job learning. In Educational Change in the Global Context. 2010.
      Název česky: MENTORING jako forma učení se na pracovišti
      Název anglicky: MENTORING as a form of on-the-job learning
      Pedagogika a školství. angličtina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: on-the-job learning; mentoring; mentor roles, strategies, types and agendas of interventions
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: doc. PhDr. Michaela Píšová, M.A., Ph.D., učo 134100. Změněno: 7. 1. 2011 15:43.
    8. PÍŠOVÁ, Michaela a Klára KOSTKOVÁ. Notes on foreign language teaching with special attention to giftedness: a case study. In Cizojazyčná výuka a nadaný žák. Foreign Language Teaching and a Gifted and Talented Pupil. Vydání první. Brno: Masarykova univerzita, 2010, s. 140-166, 26 s. ISBN 978-80-210-5375-5.
      Název česky: Poznámky k cizojazyčné výuce se zvláštní pozorností k nadání/talentu: případová studie
      Název anglicky: Notes on foreign language teaching with special attention to giftedness: a case study
      RIV/00216224:14410/10:00051607 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. Pedagogika a školství. angličtina. Česká republika.
      Píšová, Michaela (203 Česká republika, domácí) -- Kostková, Klára (203 Česká republika, garant)
      Klíčová slova anglicky: special educational needs; giftedness; chance and environmental catalysts; English language teaching and strategies to serve the needs of gifted pupils

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 5. 4. 2012 17:38.
    9. PÍŠOVÁ, Michaela. Teacher expertise: key concepts and research methodologies. In Janík, T. Knecht, P. New Pathways in the Professional Development of Teachers. 1. vyd. Munster: Lit Verlag, 2010, s. 18-29, 336 s. ISBN 978-3-643-50153-0.
      Název česky: Expertnost učitele: klíčové koncepty a výzkumné metodologie
      Název anglicky: Teacher expertise: key concepts and research methodologies
      RIV/00216224:14410/10:00046076 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. angličtina. Česká republika.
      Píšová, Michaela (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: teacher expertise and expert performance; approaches to research of expertise; identification of expert teachers
      Druh sborníku: předkonferenční sborník

      Změnila: doc. PhDr. Michaela Píšová, M.A., Ph.D., učo 134100. Změněno: 13. 4. 2011 16:01.
    10. PÍŠOVÁ, Michaela. Učitel-expert. Přehled výzkumných trendů a jejich výsledků. Pedagogika. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 2010, LX, 3/4, s. 242-253, 197-368. ISSN 0031-3815.
      Název česky: Učitel-expert. Přehled výzkumných trendů a jejich výsledků
      Název anglicky: Teacher-expert. An overview of research trends and their results
      RIV/00216224:14410/10:00046085 Článek v odborném periodiku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Píšová, Michaela (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: expert teacher; expertise; expert performance; approaches to research of expertise; adaptive vs. routine expertise; identification of an expert teacher;

      Změnila: doc. PhDr. Michaela Píšová, M.A., Ph.D., učo 134100. Změněno: 7. 1. 2011 15:47.

    2009

    1. PÍŠOVÁ, Michaela. Mentoring: podpora profesního rozvoje učitele. In XVII. ročník celostátní konference ČAPV (s mezinárodní účastí) Český pedagogický výzkum v mezinárodním kontextu. Pedagogická fakulta Ostravské univerzity. 2009.
      Změnila: doc. PhDr. Michaela Píšová, M.A., Ph.D., učo 134100. Změněno: 27. 12. 2010 22:47.
    2. PÍŠOVÁ, Michaela a Klára KOSTKOVÁ. Novice Teacher. In Window to the World – 5th International Conference. Oslo University College. 2009.

      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: doc. PhDr. Michaela Píšová, M.A., Ph.D., učo 134100. Změněno: 27. 12. 2010 23:03.
    3. PÍŠOVÁ, Michaela. Od oboru k obsahu vzdělávání a učivu: z příběhu učitele-experta. Pedagogika. Praha: Pedagogická fakulta Karlovy Univerzity, 2009, LIX, č. 2, s. 182-197, 101-226. ISSN 0031-3815.
      Název česky: Od oboru k obsahu vzdělávání a učivu: z příběhu učitele-experta
      Název anglicky: From Academic Discipline to Educational Content: from the story of a teacher-expert
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: subject didactics; communicative conception of subject didactics; teaching-learning-content; teacher as a creator and mediator of educational content; subject knowledge and pedagogical content knowledge

      Změnila: doc. PhDr. Michaela Píšová, M.A., Ph.D., učo 134100. Změněno: 11. 1. 2011 19:21.
    4. PÍŠOVÁ, Michaela a Klára KOSTKOVÁ. Standard of Quality in the Teaching Profession – the Czech Way. In Creative Learning for a Sustainable World. online: www.learningteacher.eu/sites/learningteacher.eu/files/C1_Teacher_Standard_LjubljanaConference09.pdf, 2009.
      Změnila: doc. PhDr. Michaela Píšová, M.A., Ph.D., učo 134100. Změněno: 27. 12. 2010 22:09.

    2008

    1. PÍŠOVÁ, Michaela. Koncept expertizy v profesi učitele. In Konference ČPDS 2008: Učitel a žák v současné škole. 2008.
      Změnila: doc. PhDr. Michaela Píšová, M.A., Ph.D., učo 134100. Změněno: 27. 12. 2010 22:38.
    2. PÍŠOVÁ, Michaela. Příspěvek k diskusi o metodologických problémech diagnostiky didaktické znalosti obsahu. In Metodologické problémy výzkumu a diagnostiky didaktických znalostí obsahu. první. Brno: Paido, 2008, s. 37-50. ISBN 978-80-7315-165-2.
      Změnila: doc. PhDr. Michaela Píšová, M.A., Ph.D., učo 134100. Změněno: 6. 1. 2011 18:05.
    3. PÍŠOVÁ, Michaela, Klára KOSTKOVÁ a Karel RÝDL. Teacher Professional Portfolio – Weaving the Story of Professional Development. In 5th International Conference Values, Equality and Learning – Education for ALL, The Learning Teacher Network. Vienna. 2008.

      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: doc. PhDr. Michaela Píšová, M.A., Ph.D., učo 134100. Změněno: 27. 12. 2010 23:00.
    4. ČERNÁ, Monika, Michaela PÍŠOVÁ, Pavel BREBERA a Klára KOSTKOVÁ. Video Library II – Teaching skills and subskills. první. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2008, DVD.
      Změnila: doc. PhDr. Michaela Píšová, M.A., Ph.D., učo 134100. Změněno: 27. 12. 2010 21:23.

    2007

    1. PÍŠOVÁ, Michaela a Pavel BREBERA. K procesům utváření didaktických znalostí obsahu v raných fázích učitelské dráhy. In Pedagogical Content Knowledge nebo didaktická znalost obsahu? první. Brno: Paido, 2007, s. 75-90. ISBN 978-80-7315-139-3.
      Změnila: doc. PhDr. Michaela Píšová, M.A., Ph.D., učo 134100. Změněno: 6. 1. 2011 18:06.
    2. PÍŠOVÁ, Michaela a Klára KOSTKOVÁ. Podpora profesního rozvoje studentů učitelství v průběhu pedagogické praxe. In Pedagogická prax: súčasnosť a perspektívy. Nitra: Univerzita Konštantína Filozofa, 2007, s. 275-288. ISBN 978-80-8094-145-1.
      Změnila: doc. PhDr. Michaela Píšová, M.A., Ph.D., učo 134100. Změněno: 27. 12. 2010 21:58.
    3. PÍŠOVÁ, Michaela. Portfolio v profesní přípravě učitele. první. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2007, s. 1-132. ISBN 978-80-7395-024-8.
      Název anglicky: Portfolio in professional preparation of teachers

      Druh sborníku: postkonferenční sborník

      Změnila: doc. PhDr. Michaela Píšová, M.A., Ph.D., učo 134100. Změněno: 6. 1. 2011 18:06.
    4. PÍŠOVÁ, Michaela. Portfolio v profesní přípravě učitele – otazníky, naděje, nebezpečí. In Portfolio v profesní přípravě učitele. první. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2007, s. 39-52. ISBN 978-80-7395-024-8.
      Změnila: doc. PhDr. Michaela Píšová, M.A., Ph.D., učo 134100. Změněno: 27. 12. 2010 21:34.
    5. BREBERA, Pavel, Michaela PÍŠOVÁ a Karel RÝDL. Teacher as a key agent in creating an effective learning environment. In Continuing Learning Journeys. 4th International Conference on Learning processes, Inclusion and Learning Environments. Eastbourne. 2007.

      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: doc. PhDr. Michaela Píšová, M.A., Ph.D., učo 134100. Změněno: 27. 12. 2010 22:58.

    2006

    1. PÍŠOVÁ, Michaela a Šárka ČÁŇOVÁ. Development Through Self-Evaluation. In What next? Trends, Traditionen und Entwicklungen in der LehrerInnen-Ausbildung. Trends, Traditions and Developments in Teacher Education. Wien: Verband Wiener Volksbildung, Edition Volkshochschule, 2006, s. 177-200. ISBN 978-3-900799-73-1.
      Změnila: doc. PhDr. Michaela Píšová, M.A., Ph.D., učo 134100. Změněno: 27. 12. 2010 22:06.
    2. PÍŠOVÁ, Michaela a Pavel BREBERA. Chapter 7:Addressing Professional Competence. In A Vision of European Teaching and Learning. Perspectives on the role of the teacher. první. Karlstadt: City Tryck i Karlstadt, 2006, s. 67-92. ISBN 91-975204-3-8.
      Změnila: doc. PhDr. Michaela Píšová, M.A., Ph.D., učo 134100. Změněno: 6. 1. 2011 18:07.
    3. PÍŠOVÁ, Michaela. PRO MENTORY projektu KLINICKÝ ROK. Vedení pedagogické praxe. druhé přepracované vydání. Pardubice: Fakulta filozofická, Univerzita Pardubice, 2006, 77 s. Monografica. ISBN 80-7194-854-3.
      Název česky: PRO MENTORY projektu KLINICKÝ ROK. Vedení pedagogické praxe
      Název anglicky: FOR MENTORS in the Clinical Year Project. Teaching practice management

      Změnila: doc. PhDr. Michaela Píšová, M.A., Ph.D., učo 134100. Změněno: 6. 1. 2011 18:08.
    4. PÍŠOVÁ, Michaela, Monika ČERNÁ a Pavel BREBERA. Profesní portfolio v přípravném vzdělávání učitelů. In 14. konference ČAPV. Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu. 2006.
      Změnila: doc. PhDr. Michaela Píšová, M.A., Ph.D., učo 134100. Změněno: 27. 12. 2010 22:35.
    5. PÍŠOVÁ, Michaela. Teacher Education for the Schools of Tomorrow. In Teaching Citizenship. Citizenship Education: Europe and the World. London: CiCe Thematic Network project, London Metropolitan University, 2006, s. 113-126. ISBN 1-899764-66-6.
      Změnila: doc. PhDr. Michaela Píšová, M.A., Ph.D., učo 134100. Změněno: 27. 12. 2010 22:00.

    2005

    1. PÍŠOVÁ, Michaela. Case-studies: connecting the connectors (chair of the session). In English Connections: Showcasing British Council EL Network, Berlin. 2005.
      Změnila: doc. PhDr. Michaela Píšová, M.A., Ph.D., učo 134100. Změněno: 27. 12. 2010 22:56.
    2. BREBERA, Pavel, Monika ČERNÁ a Michaela PÍŠOVÁ. Chapter 12: Practice in Teacher Training. In Learning for the Future. Dimensions of the New Role of the Teacher. první. Karlstadt: City Tryck i Karlstadt, 2005, s. 135- 143. ISBN 91-975204-2-X.
      Změnila: doc. PhDr. Michaela Píšová, M.A., Ph.D., učo 134100. Změněno: 6. 1. 2011 18:09.
    3. PÍŠOVÁ, Michaela. K objektivním determinantám profesního učení studentů učitelství. In Sci. Pap. University of Pardubice. první. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2005, s. 171-182. ISBN 80-7194-734-2.
      Změnila: doc. PhDr. Michaela Píšová, M.A., Ph.D., učo 134100. Změněno: 27. 12. 2010 21:28.
    4. PÍŠOVÁ, Michaela. Klinický rok: procesy profesního rozvoje studentů učitelství a jejich podpora. první. Pardubice: Univerzita Pardubice, Fakulta humanitních studií, 2005, 231 s. Monografica. ISBN 80-7194-744-X.
      Název česky: Klinický rok: procesy profesního rozvoje studentů učitelství a jejich podpora
      Název anglicky: Clinical year: professional development processes in student teachers and their support

      Změnila: doc. PhDr. Michaela Píšová, M.A., Ph.D., učo 134100. Změněno: 6. 1. 2011 18:09.
    5. PÍŠOVÁ, Michaela. Teacher Professional Development. The New Educational Review. Polsko: Wydawnictwo Adam Marszalek, 2005, Vol. 7, s. 189- 203. ISSN 1732-6729.
      Změnila: doc. PhDr. Michaela Píšová, M.A., Ph.D., učo 134100. Změněno: 27. 12. 2010 22:12.
    6. ČERNÁ, Monika, Pavel BREBERA a Michaela PÍŠOVÁ. Video Library – Teaching Practice I. první. Pardubice: FHS Univerzita Pardubice, 2005, CD ROM.
      Změnila: doc. PhDr. Michaela Píšová, M.A., Ph.D., učo 134100. Změněno: 27. 12. 2010 21:20.
    7. PÍŠOVÁ, Michaela. Vzdělávání učitelů pro dnešní školu (Reflektivní projekty v přípravě učitelů). In Škola očami dnešného světa. Zborník príspevkov z medzinárodnej konferencie. Prešov: Metodicko-pedagogické centrum, 2005, s. 336-350. ISBN 80-8045-398-5.
      Změnila: doc. PhDr. Michaela Píšová, M.A., Ph.D., učo 134100. Změněno: 27. 12. 2010 21:56.
    8. PÍŠOVÁ, Michaela. Vztah teorie a praxe v profesní přípravě učitele. In Proměny pedagogiky. Brno: Konvoj, 2005, s. 300-307. ISBN 80-7290-226-1.
      Změnila: doc. PhDr. Michaela Píšová, M.A., Ph.D., učo 134100. Změněno: 27. 12. 2010 21:31.
Zobrazeno: 3. 11. 2024 16:25