Masaryk University

Publication Records

česky | in English

Filter publications

    2021

    1. ZOUNEK, Jiří, Libor JUHAŇÁK, Hana STAUDKOVÁ and Jiří POLÁČEK. E-learning : učení (se) s digitálními technologiemi (E-learning : Teaching/Learnig Using Digital Technologies). 2nd ed. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2021, 330 pp. ISBN 978-80-7676-175-9.

    2019

    1. NAVRÁTIL, Pavel. Epistemic discourses of 'explanation' and 'understanding' in assessment models. In Malcolm Payne, Emma Reith-Hall. The Routledge Handbook of Social Work Theory. 1st. Oxon, New York: Routledge, 2019, p. 41-54. Routledge International Handbooks. ISBN 978-0-415-79343-8.

    2012

    1. ZOUNEK, Jiří. E-learning : komplementarita a flexibilita přístupů k učení (se) (E-learning : flexibility and complementarity of approaches to learning (with)). 2012.

    2010

    1. NĚMČÍK, Václav. Utilizing Linguistic Resources: Theory and Practical Experience. In Proceedings of Recent Advances in Slavonic Natural Language Processing 2010. Brno: Masarykova Univerzita, 2010, p. 47-51. ISBN 978-80-7399-246-0.

    2009

    1. COLLIER, Aaron Marc. Designing E-Learning Courses: Theory Vs. Practice. In SCO 2009: sbornník 6. ročníku konference o electronické podpoře výuky. Brno: Masaryk University, 2009, p. 23-28. ISBN 978-80-210-4878-2.

    2008

    1. ZAPLETALOVÁ, Dana. Váně, Jan: Proměny spravedlnosti. Pokus o typologii. (Recenze) (Váně, Jan: Metamorphosis of Justice. Attempt to Typology. (Reveiw)). Časopis pro právní vědu a praxi. Brno: Masarykova univerzita. Právnická fakulta, 2008, vol. 2008, II, p. 181-182. ISSN 1210-9126.
    2. MRKÝVKA, Petr and Ivana PAŘÍZKOVÁ. Základy finančního práva (Basics of financial law). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2008, 252 pp. Edice učebnic č. 406. ISBN 978-80-210-4514-9.

    2007

    1. ŠIMONÍK, Oldřich. Edukace nadaných žáků; teorie, výzkum, dokumenty a realita. (Education talented pupils; theory, research, paper and reality.). In Dimenze pedagogické práce s nadanými žáky. první. Brno.: MSD s.r.o., 2007, p. 211-220., 10 pp. ISBN 978-80-7392-006-7.
    2. POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ and Jiří ZOUNEK. Em busca do conceito de cultura escolar: Uma contribuição para as discussões actuais (In Search of the Concept of School Culture: A Contribution to Current Discussions). Revista Lusófona de Educação. Lisabon: Lisabonská univerzita, 2007, neuvedeno, No 10, p. 63-79, 16 pp. ISSN 1645-7250.
    3. PETRŽELKA, Josef. Poznání idejí - teorie nebo praxe? (Cognition of Ideas - Theory or Practice?). In Problém hraníc medzi filozofiou, umením a vedou. prvé. Banská Bystrica: Univerzita Mateja Bela, Fakulta humanitných vied, 2007, p. 189-194. ISBN 978-80-8083-461-6.

    2006

    1. ŠMÍDOVÁ, Iva. Čím žije česká sociologie (Life of the the Czech Sociology). 2006.
    2. PODBORSKÝ, Vladimír. Náboženství pravěkých Evropanů (The Religions of the Prehistoric Europeans). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2006, 607 pp. ISBN 80-210-4178-1.
    3. DANIELOVÁ, Kateřina. Přehled vybraných teorií rasismu (Review of Chosen Theories of Racism). Rexter - časopis pro výzkum radikalismu, extremismu a terorismu. Brno: Centrum strategických studií, 2006, vol. 2006, No 2, p. 21-27. ISSN 1214-7737.

    2005

    1. JANÍKOVÁ, Věra. Autonomie v procesu vyučování a učení se cizímu jazyku. (Autonomy in Foreign Language Teaching and Learning.). In Autonomie v procesu učení a vyučování cizích jazyků. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2005, p. 17-34. ISBN 80-210-3919-1.
    2. HANUŠOVÁ, Světlana. Autonomie žáka v jazykovém vyučování a cesty k ní (Learner Autonomy in Foreign Language Teaching the Ways to Achieve it). In Autonomie v procesu učení a vyučování cizích jazyků. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2005, p. 35-40. Sborník prací PdF MU v Brně, svazek 188. ISBN 80-210-3919-1.
    3. ZOUNEK, Jiří and Martin SEBERA. Budoucí učitelé a inovace v oblasti informačních a komunikačních technologií. (Teacher Trainees and Innovation in Information and Communication Technologies). SPFFBU. Brno: Masarykova univerzita, 2005, vol. 2005, No 10, p. 95-108. ISSN 1211-6971.
    4. ŠVAŘÍČEK, Roman. Je zakotvená teorie teorií? (Is the Grounded Theory a Theory?). In Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity, Studia paedagogica U 10. Brno: Masarykova univerzita, 2005, p. 133-145. ISBN 80-210-3891-8.
    5. ŠIMONÍK, Oldřich. K některým možnostem využití pedagogické praxe v teoretické i praktické složce pedagogicko-psychologické přípravy budoucích učitelů. (K some possibilities usage pedagogic practice in theoretic also practical component pedagogic- psychological disposition future teachers.). In História, súčastnosť a perspektivy učiteľského vzdelavania. Sborník příspěvků z mezinárodní konference. Vydání první. Banská Bystrica.: PdF UMB., 2005, p. 315-316., 2 pp. ISBN 80-8083-107-6.
    6. POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ and Jiří ZOUNEK. Kultura školy. Příspěvek k výzkumu a rozvoji (School Culture). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2005, 217 pp. ISBN 80-210-3746-6.
    7. FRANKOVÁ, Milada. The Novelist, Theory and Reading. In Theory and Practice in English Studies. Volume 4. Proceeding from the Eighth Conference of English, American and Canadian Studies. Brno: Masaryk University in Brno, 2005, p. 57-61. ISBN 80-210-3836-5.
    8. SLAVÍK, Jan and Tomáš JANÍK. Významová struktura faktu v oborových didaktikách (Semantic Structure of the Fact in Subject Didactics). Pedagogika. 2005, vol. 55, No 4, p. 336-353. ISSN 0031-3815.

    2004

    1. KUTÁČEK, Stanislav. Konkrétní zkušeností z likvidace a financování následků krizových situací v obcích (Actual experience with settlement and financing of effects of crisis situations in municipalities). In REKTOŘÍK, Jaroslav. Krizový management ve veřejné správě. Teorie a praxe. První. Praha: Ekopress, s.r.o., 2004, p. 199-209, 250 pp. ISBN 80-86119-83-1.
    2. ZOUNEK, Jiří. Prof. Jaroslav Kopáč, CSc. - nástin života a díla (Life and Work of Prof. Jaroslav Kopáč). In J. Cach, J. B. Čapek, B. Uher a další představitelé dějin české a slovenské pedagogiky. Přerov: Muzeum Komenského v Přerově, 2004, p. 106-114, 8 pp. ISBN 80-239-3958-0.
    3. MAŇÁK, Josef. Teorie a praxe v přípravě učitelů (Theory and practice in teacher education). In HAVEL, Jiří and Tomáš JANÍK. Pedagogická praxe v pregraduální přípravě učitelů. Brno: MU, 2004, p. 10-15. ISBN 80-210-3378-9.
    4. HORYNA, Břetislav. Theoretisch-methodologische Koalitionen-Ausweg für die Religionswissenschaft (The Coalition of method and Theory - The Wey of the Study of Religions). In Unterwegs. Neue Pfade in der Religionswissenschaft. 1st ed. München: Biblion Verlag, 2004, p. 61-74. ISBN 3-932331-93-1.

    2003

    1. MACHÁČEK, Jiří. Archeologie, historie a teorie systémů (Archaeology, History and the Theory of Systems). In Sedmdesát neustupných let. Plzeň: Katedra archeologie, FHS ZČU v Plzni, 2003, p. 121-129, 10 pp. Sborník k životnímu jubileu prof. E. Neustupného. ISBN 80-86473-63-5.
    2. HLOUŠEK, Vít and Lubomír KOPEČEK. Demokracie. Teorie, modely, osobnosti, podmínky, nepřátelé a perspektivy demokracie (Democracy. Theories, Models, Individualities, Conditions, Enemies and Perspectives of Democracy). 1st ed. Brno: Mezinárodní politologický ústav Masarykovy univerzity, 2003, 379 pp. Sborníky, svazek č.16. ISBN 80-210-3195-6.
    3. ZOUNEK, Jiří. Josef Dvořáček. Universitas. Brno: Masarykova univerzita, 2003, vol. 1, No 1, p. 21-22. ISSN 1212-8139.
    4. RUSÍNOVÁ, Zdenka. Principy explanační lingvistiky a jazykové poznání (Principles of explanatory linguistics and linguistic knowledge). Žigo, P. a Matejko, L., ed. In BraSlav2. Bratislava: Kartprint, 2003, p. 234-240. ISBN 80-88870-39-9.
    5. REKTOŘÍK, Jaroslav. Teoreticko-metodologické a praktické aspekty využití auditů při kontrole efektivity rozpočtování disponibilních zdrojů veřejnou správou v krizovém managementu (uditing in crisis management). První. Brno: Ministerstvo financí ČR, 2003, 22 pp.

    2002

    1. ILLNER, Michal and Ivo MOŽNÝ. Sociology - Czech Republic. In Three Social Science Disciplines in Central and Eastern Europe: Handbook on Economics, Political Science and Sociology (1989-2001. Berlin/Bonn, Budapest: Social Science Information Centre/Collegium Budapest, 2002, p. 405-424. ISBN 3-8206-0139-2.
    2. STŘELEC, Stanislav. Teorie a metodika výchovy-pojetí předmětu (The theory and methodology of education-the conception of subject). In Studie z teorie a metodiky výchovy. Brno: MSD, s.r.o., 2002, p. 9-13, 150 pp. ISBN 80-86633-00-4.

    2001

    1. KLEIN, Pavel. Manifesty ruského symbolismu. Divadelní teorie V. Ja. Brjusova. (Manifests of Russian Symbolism. Theatrical Theory by V. J. Bryusov). In Sborník prací FF MU. Brno: Masarykova Univerzita Brno, 2001, p. 33-50. ISBN 80-210-2657-X.

    2000

    1. CHYTRÝ, Milan. Formalizované přístupy k fytocenologické klasifikaci vegetace (Formalized approaches to phytosociological vegetation classification). Preslia. Praha: Česká botanická společnost, 2000, vol. 72, No 1, p. 1-29. ISSN 0032-7786.
    2. ZOUNEK, Jiří and Silvie PELCOVÁ. Osudy českého vědce dvacátého století. Stanislav Velinský (1899-1991) (Story of the Czech scientist of the 20th century. Portrait of Stanislav Velinsky (1899-1991)). SPFFBU. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2000, vol. 1999, No 1, p. 137-143. ISSN 0068-2705.
    3. NAVRÁTIL, Pavel. Úvod do teorií a metod sociální práce (Introduction into Social Work Theory). 1st ed. Brno: Národní centrum pro rodinu, 2000, 67 pp.

    1998

    1. HOLZER, Jan. Teorie a praxe úřednických vlád v českém politickém systému (Theory and Practise of Magisterial Cabinets in the Czech Political System). Proglas : revue pro politiku a kulturu. Brno: CDK, 1998, vol. 1998, 9-10, p. 17-22. ISSN 0862-6731.
    2. FIALA, Petr and Maxmilián STRMISKA. Teorie politických stran (Theory of Political Parties). Brno: Barrister&Principal, 1998, 260 pp. Monografie, 1. ISBN 80-85947-31-5.
    3. HARDY, Stephen Paul. The Significance of Place in the Fictions of Raymond Williams and Iain Sinclair. Význam místa v próze Raymonda Williamse a Iaina Sinclaira. Brno Studies in English. Brno: Masarykova univerzita, 1998, vol. 24, No 24, p. 147-158, 11 pp. ISSN 1211-1791.

    1997

    1. ZOUNEK, Jiří. Jan Uher - I smrtí sloužíme vyšším cílům. (Jan Uher: Even in Death, We Can Serve a Higher Purpose.). Universitas : revue Masarykovy univerzity v Brně. Brno: Masarykova univerzita, 1997, vol. 1997, No 4, p. 15-20. ISSN 1212-8139.

    1995

    1. FIALA, Petr. Teorie politické strany. Úvodní poznámky k otázce definice, typologie a funkcí politických stran (A Theory of Political Party. Preliminary Notes to the Question of Definition, Typology and Functions of Political Parties). In ŠIMÍČEK, Vojtěch. Volby v demokracii. Brno: Nadace Mezinárodního politologického ústavu Právnické fakulty v Brně, 1995, p. 105-116.
    2. ŠIMONÍK, Oldřich. Teorie v pedagogické praxi - praxe v pedagogické teorii (Theory in pedagogical Practice - Practice in pedagogical Theory). Pedagogika. 1995, XLVI, 1995, No 4, p. 183-185. ISSN 1211-2720.

    1991

    1. BURJANEK, Aleš and Jaroslav NEKUDA. Některé teoreticko-metodologické otázky mezinárodních sociálně ekonomických komparací. (Some Theoretical and Methodological Questions of Cross-Country Social and Economical Comparisons.). Sociológia. Bratislava: Sociologický ústav SAV, 1991, roč. 23, č. 4, p. 327-338. ISSN 0049-1225.
Display details
Displayed: 1/5/2024 23:12