TRUMPEŠOVÁ - RUDOLFOVÁ, Eva a Martina ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ. Fostering Autonomous Learning: English Across Disciplines. In CLIL: methodological Concept to effectively Support Key Professional Competencies Using Foreign Language. 2019.
TRUMPEŠOVÁ - RUDOLFOVÁ, Eva. Emotional Intelligence in Foreign Language Acquisition. In Language Centres in Higher Education: Sharing, Innovations, Research, Methodology and Best Practises. 2015.
TRUMPEŠOVÁ - RUDOLFOVÁ, Eva. Emotions in Language Learning. Iatefl Voices. Canterbury, Kent: The International Association of Teachers of English as a Foreign Language, 2015, roč. 2015, č. 245, 1 s. ISSN 1814-3830.
TRUMPEŠOVÁ - RUDOLFOVÁ, Eva a Lenka ZOUHAR LUDVÍKOVÁ. To Dare or Not to Dare. In Language Centres in Higher Education: Sharing, Innovations, Research, Methodology and Best Practices. 2015.
COLLINS, Rita Chalmers. Using Story Boxes in Language Learning. English Teaching Forum. USA: US Department of State, 2009, roč. 47, č. 1, s. 18-21. ISSN 1559-663X.
KOTT, Petr a Lubomír POPELÍNSKÝ. Automatická klasifikace transformovaných vět. In Sborník konference SCO 2008. Brno: PřF MU, 2008, 6 s. ISBN 978-80-210-4613-9.
BRYCHOVÁ, Alice. Lehrwerkauswahl für die sprachpraktischen Übungen der Primarschullehrerausbildung oder: Kann der Unterricht auch ohne ein Lehrwerk erfolgreich sein? Brünner Hefte zu Deutsch als Fremdsprache. Brno: Masarykova univerzita, 2008, roč. 1/2, č. 1, s. 26-36, 9 s. ISSN 1803-4411.
JANÍKOVÁ, Věra a Alice BRYCHOVÁ. Janíková,V.(ed.): Autonomie a cizojazyčná výuka. Masarykova univerzita, Brno 2006,364 s. Lingua Viva. České Budějovice: Katedry jazyků Jihočeské univerzity, 2007, roč. 5/2007, č. 5, s. 66-67. ISSN 1801-1489.