Masaryk University

Publication Records

česky | in English

Filter publications

    2009

    1. JANÍKOVÁ, Věra, Renée GRENAROVÁ, Světlana HANUŠOVÁ and Hana KYLOUŠKOVÁ. Dramatická výchova v cizojazyčné výuce u žáků s SPU (Drama education in foreign language teaching in learners with SLD). 2009.
      Name in Czech: Dramatická výchova v cizojazyčné výuce u žáků s SPU
      Name (in English): Drama education in foreign language teaching in learners with SLD
      RIV/00216224:14410/09:00036030 Organization of a conference. Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Janíková, Věra (203 Czech Republic, guarantor) -- Grenarová, Renée (203 Czech Republic) -- Hanušová, Světlana (203 Czech Republic) -- Kyloušková, Hana (203 Czech Republic)
      Keywords in English: foreign language; drama education; specific learning difficulties

      Changed by: PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D., učo 1065. Changed: 25/6/2009 14:00.
    2. KYLOUŠKOVÁ, Hana. Literární komunikace v jazykové třídě (Literatury Communication in Foreign Language Teaching). In 29. celostátní seminář k teoretickým základům didaktiky cizích jazyků. 2009.
      Name in Czech: Literární komunikace v jazykové třídě
      Name (in English): Literatury Communication in Foreign Language Teaching
      Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: literatury; communication; foreign language
      Type of participation: requested lecture

      Changed by: PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D., učo 1065. Changed: 17/6/2009 10:22.

    2008

    1. JANÍKOVÁ, Věra, Renée GRENAROVÁ, Světlana HANUŠOVÁ and Hana KYLOUŠKOVÁ. Komunikativní přístup v cizojazyčné výuce u žáků s SPU. Communicative Approach in Foreign Language Teaching in Learners with SLD (Communicative Approach in Foreign Language Teaching in Learners with SLD). 2008.
      Name in Czech: Komunikativní přístup v cizojazyčné výuce u žáků s SPU
      Name (in English): Communicative Approach in Foreign Language Teaching in Learners with SLD
      RIV/00216224:14410/08:00027661 Organization of a conference. Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Janíková, Věra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Grenarová, Renée (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Hanušová, Světlana (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Kyloušková, Hana (203 Czech Republic, belonging to the institution)
      Keywords in English: foreign language; communicative approach; communicative competence; specific learning difficulties; learning styles and strategie

      Changed by: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D., učo 33747. Changed: 31/3/2011 16:49.
    2. HANUŠOVÁ, Světlana and Petr NAJVAR. Raná výuka cizího jazyka (Early Foreign Language Instruction). In Pokrivčáková, S.: Inovácie a trendy vo vyučovaní cudzích jazykov u žiakov mladšieho školského veku. 1st ed. Nitra: Univerzita Konstantina Filozofa, 2008, 15 pp. .. ISBN 978-80-8094-417-9.
      Name (in English): Early Foreign Language Instruction
      RIV/00216224:14410/08:00034149 Chapter(s) of a specialized book. Pedagogy and education. Czech. Slovakia.
      Hanušová, Světlana (203 Czech Republic, guarantor) -- Najvar, Petr (203 Czech Republic)
      Keywords in English: early language teaching; young learners;age factor;foreign language
      Reviewed: yes

      Changed by: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D., učo 33747. Changed: 4/3/2010 16:25.
    3. JANÍKOVÁ, Věra. Teilleistungsstörungen beim Fremdsprachenlernen. (Specific Learning Disorders and Foreign Language Learning.). Inozemni movi. Kyiev: Kyjevská národní univerzita, 2008, X, No 2, p. 14-18. ISSN 1817-8510.
      Name in Czech: Poruchy učení a osvojování cizího jazyka.
      Name (in English): Specific Learning Disorders and Foreign Language Learning.
      RIV/00216224:14410/08:00026405 Article in a journal. Linguistics. German. Ukraine.
      Janíková, Věra (203 Czech Republic, guarantor)
      Keywords in English: specific learning disorders; foreign language; teaching and learning of German
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Changed: 16/9/2008 08:02.

    2007

    1. JANÍKOVÁ, Věra. Aktivizující metody ve výuce němčiny (Activating Methods in Teaching German). 2007.
      Name in Czech: Aktivizující metody ve výuce němčiny
      Name (in English): Activating Methods in Teaching German
      RIV/00216224:14410/07:00032044 Organization of a workshop. Pedagogy and education. German. Czech Republic.
      Janíková, Věra (203 Czech Republic, guarantor)
      Keywords in English: Activating Methods; Teaching German; Foreign Language

      Changed by: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Changed: 17/5/2007 13:02.
    2. RABUŠICOVÁ, Milada and Lucie KOZÁKOVÁ. Learning a Foreign Language as a Part of Early Childhood Education. In Early Childhood Education, An International Encyclopedia. 1st ed. Westport, Connecticut, London: Praeger Publishers, 2007, p. 1048-1053. 4. Vol. ISBN 0-313-34143-5.
      Name in Czech: Učení se cizímu jazyku jako součást předškolního vzdělávání
      Name (in English): Learning a Foreign Language as a Part of Early Childhood Education
      RIV/00216224:14210/07:00032143 Chapter(s) of a specialized book. Pedagogy and education. English. United States of America.
      Rabušicová, Milada (203 Czech Republic, guarantor) -- Kozáková, Lucie (203 Czech Republic)
      Keywords in English: Early Childhood Education; Czech Republic; Foreign Language; Learning
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: prof. PhDr. Milada Rabušicová, Dr., učo 848. Changed: 18/6/2009 18:55.
    3. JANÍKOVÁ, Věra. Sozialformen und Lernerautonomie im Fremdsprachenunterricht (Forschunsgsbericht). (Class Arrangement and Learner Autonomy in Foreign Language Teaching (Research Report).). In Germanistik an tschechischen Universitätetn. 1st ed. Hradec Králové/Ostrava: Ostravská univerzita, 2007, p. 247-257. ISBN 978-80-7368-327-6.
      Name in Czech: Organizační formy výuky a autonomie v cizojazyčné výuce (výzkumná zpráva).
      Name (in English): Class Arrangement and Learner Autonomy in Foreign Language Teaching (Research Report).
      RIV/00216224:14410/07:00020436 Proceedings paper. Pedagogy and education. German. Czech Republic.
      Janíková, Věra (203 Czech Republic, guarantor)
      Keywords in English: classroom; arrangement; autonomous learning; foreign language
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Changed: 3/9/2007 07:44.
    4. VLČKOVÁ, Kateřina. Testování modelu vysvětlujícího známku z cizího jazyka pomocí strategií učení: multinomiální logistická regrese (Testing Model: Foreign Language Learning Strategies Explaining the Academic Achievement: Multinomial Logistic Regression Approach.). In Svět výchovy a vzdělávání v reflexi současného pedagogického výzkumu. Sborník z XV. konference ČAPV. 1st ed. České Budějovice: Pedagogická fakulta Jihočeské univerzity, katedra pedagogiky a psychologie, 2007, p. 1-13. ISBN 978-80-7040-991-6.
      Name (in English): Testing Model: Foreign Language Learning Strategies Explaining the Academic Achievement: Multinomial Logistic Regression Approach.
      RIV/00216224:14410/07:00022316 Proceedings paper. Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Vlčková, Kateřina (203 Czech Republic, guarantor)
      Keywords in English: Foreign language; learning strategies; upper secondary comprehensive school; school grade; study achievement; multinomial logistic regression; models
      Type of proceedings: pre-proceedings

      Changed by: doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D., učo 23594. Changed: 2/6/2009 16:46.
    5. VLČKOVÁ, Kateřina. Umí se žáci na konci základního vzdělávání učit cizí jazyk? Evaluace kompetence k učení ve vzdělávací oblasti (cizí) jazyk a jazyková komunikace (Can the pupils at the end of compulsory education learn foreign language? Assessment of the competency to learning in the subject area of (foreign) language and language communication). Komenský. Brno: PdF MU, 2007, vol. 131, No 3, p. 4 -8. ISSN 0323-0449.
      Full text, full-texty publikovaných článků ke strategiím učení cizímu jazyku
      Name (in English): Can the pupils at the end of compulsory education learn foreign language? Assessment of the competency to learning in the subject area of (foreign) language and language communication
      RIV/00216224:14410/07:00021965 Article in a journal. Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Vlčková, Kateřina (203 Czech Republic, guarantor)
      Keywords in English: foreign language; second language; learning; inidvidual differencies; learning strategies; assessment; compulsory education; key competence; lower secondary education
      Reviewed: yes

      Changed by: doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D., učo 23594. Changed: 9/3/2007 15:58.

    2006

    1. VLČKOVÁ, Kateřina. Evaluace strategií učení v osvojeném kurikulu vzdělávací oblasti (cizí) jazyk a jazyková komunikace na konci základního vzdělávání (zpráva z výzkumu) (Assesment of foreign language learning strategies at the end of compulsory education in the Czech Republic). In MAŇÁK, Josef and Tomáš JANÍK. Problémy kurikula základní školy. 1st ed. Brno: MU, 2006, p. 140-147. ISBN 80-210-4125-0.
      URL
      Name (in English): Assesment of foreign language learning strategies at the end of compulsory education in the Czech Republic
      RIV/00216224:14410/06:00018129 Proceedings paper. Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Vlčková, Kateřina (203 Czech Republic, guarantor)
      Keywords in English: foreign language; learning strategies; assessment; compulsory education
      Type of proceedings: post-proceedings

      Changed by: doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D., učo 23594. Changed: 17/5/2007 17:18.
    2. JANÍKOVÁ, Věra. Nebojme se projektů ve výuce němčiny (Don´t Afraid of the Projects in the Teaching of German.). 2006.
      URL
      Name in Czech: Nebojme se projektů ve výuce němčiny
      Name (in English): Don´t Afraid of the Projects in the Teaching of German.
      Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: project; foreign language; teaching

      Changed by: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Changed: 4/5/2011 07:02.
    3. JANÍKOVÁ, Věra. Učení na stanovištích a výuka cizích jazyků (Learning on the Standing Stations and Foreign Language Teaching). 2006th ed. Brno: Pedagogická fakulta MU, 2006. x.
      URL
      Name in Czech: Učení na stanovištích a výuka cizích jazyků
      Name (in English): Learning on the Standing Stations and Foreign Language Teaching
      Pedagogy and education. Czech. Finland.
      Keywords in English: learning and teaching; foreign language; autonomous learning

      Changed by: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Changed: 26/6/2007 07:39.

    2005

    1. BENEŠOVÁ, Pavla. Emotionalität beim Schreiben in der Fremdsprache (Emotionality within Writing in Foreign Language). In Brünner Hefte für Germanistik. Brno: Masarykova univerzita, 2005, p. 27-30. ISBN 80-210-3882-9.
      Name in Czech: Emocionalita při psaní v cizím jazyce
      Name (in English): Emotionality within Writing in Foreign Language
      RIV/00216224:14410/05:00031464 Proceedings paper. Pedagogy and education. German. Czech Republic.
      Benešová, Pavla (203 Czech Republic, guarantor)
      Keywords in English: creative writing;foreign language;emotions

      Changed by: Mgr. Pavla Marečková, Ph.D., učo 15352. Changed: 22/6/2009 11:04.
    2. SLEZÁKOVÁ, Ivana. Teaching ICT in English: CLIL Lessons in Elementary Schools. In Intensive Programme TiFoLa. Paido. Brno, 2005, p. 92-101, 140 pp. 219. publikace. ISBN 80-7315-109-X.
      Name in Czech: Vyučování ICT v angličtině: CLIL výuka na základních školách

      Keywords in English: CLIL (Content and Language Integrated Learning); foreign language; methodology; motivation; Informatics; one-year schedule

      Changed by: Mgr. Iva Slezáková, učo 53866. Changed: 30/11/2005 02:04.

    2000

    1. VOGEL, Radek, Jiřinka HODOVSKÁ, Zdena KALNÁ and Petra SOJKOVÁ. Přijímací zkoušky z cizího jazyka : Modelové testy s komentářem a příklady testů s klíčem (angličtina, němčina, francouzština). 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2000, 96 pp. ISBN 80-210-2270-1.
      Changed by: Mgr. Radek Vogel, Ph.D., učo 33061. Changed: 25/4/2000 11:39.
      Identification numbers: 4200419870, 4200419871, 4200419872, 4200419873, 4200419874, 4200419875, 4200419876, 4200419877, 4200419878, 4200419879, 4200422091, 4200422092, 4200422093, 4200422094, 4200422095, 4200423874, 4200423875
Displayed: 21/9/2024 11:24