Masaryk University

Publication Records

česky | in English

Filter publications

    2016

    1. PULIŠOVÁ, Kristýna. Problémový vztah rodiče a učitele (Parents-school problematic relationship). In Rodina, tolerancia inakosti a kvalita života detí a mládeže, Bratislava, 18.3.2016. 2016.

    2015

    1. PULIŠOVÁ, Kristýna. Problematický vztah rodiče a učitele (Problematic relationship between parents and teachers). In Konference ČAPV 2015, Fakulta pedagogická ZČU v Plzni, 16.-18. 9. 2015, Plzeň. 2015.

    2009

    1. CHRZ, Vladimír, Ivo ČERMÁK and Dušana CHRZOVÁ. Between the Worlds of the Disabled and the Healthy: A Narrative Analysis of Autobiographical Conversation. In In D. Robinson, P. Fisher, Yeadon-Lee, T., Robinson, S.J., Woodcock,P. (eds), Narrative, Memory, and Identities. Huddersfield, UK: Huddersfield University, 2009, p. 11-19. ISBN 978-1-86218-073-4.
    2. PAVLÍKOVÁ, Eva. Časné poruchy vývoje: identifikace, prevence? (Early detection of neurodevelopmental disorders. Is possible prevention?). In Diagnosticko-terapeutický proces v meziresortním pojetí u dětí s neurovývojovými poruchami. 2009.
    3. PAVLÍKOVÁ, Eva and Hana JAHNOVÁ. Diagnosticko-terapeutický proces v meziresortním pojetí u dětí s neurovývojovými poruchami (Diagnostic and therapeutic process of child neurodevelopmental disorders in multidisciplinary approach). E-psychologie. Praha: Českomoravská psychologická společnost, 2009, vol. 3, No 2, p. 77-81. ISSN 1802-8853.

    2008

    1. ZÁMEČNÍKOVÁ, Dana, Petr KACHLÍK and Ilka VAĎUROVÁ. Questions about Education of Pupils Suffering from Chronic Disease or Another Grave Illness from The Parents Point of View-International Project TIMSIS. In Řehulka, Evžen et al. Social and Health Aspects of Health Education. 1st ed. Brno: MSD, s.r.o., 2008, p. 221-239. School and Health 21. ISBN 978-80-7392-043-2.
    2. ŠIRŮČEK, Jan and Lenka LACINOVÁ. Relationships with Parents from the Perspective Attachment Theory. In Ježek, S., Lacinová, L. (Eds.). Fifteen-Year-Olds in Brno: A Slice of Longitudinal Self-Reports. Brno: Masarykova univerzita, 2008, p. 123-130. Psychologie. ISBN 978-80-210-4755-6.
    3. VAĎUROVÁ, Helena. Sociální podpora a komunikace jako významné faktory zvládání zátěže u pečovatelů o děti se závažným onemocněním (Social Support and Communication as an Important Factors of Coping in Caregivers of Seriously Ill Children). In BARTOŇOVÁ, Miroslava and Marie VÍTKOVÁ. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. Education of Pupils with Special Educational Needs II. První. Brno: Paido, 2008, p. 201-208. edice pedagogické literatury. ISBN 978-80-7315-170-6.
    4. ŠIMONÍK, Oldřich and Magdalena NOVOTNÁ. Teacher, parents and talented pupils. In Education and Talent 2. Brno: MSD, spol. s r. o., 2008, 10 pp. Výzkumné práce, číslo 4. ISBN 978-80-7392-056-2.
    5. ŠIMONÍK, Oldřich and Magdalena NOVOTNÁ. Učitel, rodiče a nadaní žáci. (Teacher, parents and talented pupils.). In Výchova a nadání 2. Brno: MSD, spol. s r. o., 2008, 10 pp. Výzkumné práce. Svazek 3. ISBN 978-80-7392-055-5.

    2007

    1. ŠEĎOVÁ, Klára. Chtějí se rodiče učit? Rodinné a rodičovské vzdělávání očima potenciálních účastníků. (Do parents want to learn? Family life education and parenting education from point of view of potential klients.). Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity, Studia Paedagogica. Brno: Masarykova univerzita, 2007, U 12, U 12, p. 79 - 92. ISSN 1211-6971.
    2. ZÁMEČNÍKOVÁ, Dana, Petr KACHLÍK and Ilka VAĎUROVÁ. Issues of Education of Pupils with Chronic or Other Serious Disorders in Terms of a Teacher-International Project TIMSIS. In ŘEHULKA, Evžen. 2nd Conference School and Health 21. 1st ed. Brno: Paido, 2007, p. 463-480. ISBN 978-80-7315-138-6.
    3. ZÁMEČNÍKOVÁ, Dana, Petr KACHLÍK and Ilka VAĎUROVÁ. Otázky edukace žáků s chronickým či jiným závažným onemocněním z pohledu rodičů-mezinárnodní projekt TIMSIS (Questions about Education of Pupils Suffering from Chronic Disease or Another Grave Illness from the Parents Point of View: International Project TIMSIS). In Přehled anotací 3. konference Škola a zdraví 21 a 35. konference pro podporu zdraví dětí a mládeže. 1st ed. Brno: MSD a PdF MU, 2007, p. 46-47, 48 pp. ISBN 978-80-86633-98-5.

    2004

    1. MACEK, Petr. Adolescenti a jejich rodiče: důležitost vzájemné percepce pro sebehodnocení dospívajících (Adolescents and their parents: The Importance of Mutual Perception for the Self-Esteem of Young People). Pedagogika. Praha, 2004, vol. 54, No 4, p. 342-354, 17 pp. ISSN 0031-3815.
    2. ŠEĎOVÁ, Klára and Milada RABUŠICOVÁ. Komunitní škola a rodiče (Community school and the Parents). Učitelské listy : měsíčník Agentury Strom. Praha: Agentura Strom, 2004, 2003/2004, No 10, p. 9 - 12. ISSN 1210-6313.
    3. DOUBRAVOVÁ, Marta. Tak takhle ne, milý rodiové! (Dear parents, this is not the way!). Igor Nosál (ed.). In NOSÁL, Igor. Obrazy dtství v dnešní eské spolenosti. Studie ze sociologie dtství. Brno: Barrister&Principal, 2004, p. 172-197, 25 pp. Sociální studia. ISBN 80-86598-80-2.
    4. ČIHÁČEK, Vlastimil. Zájmy rodičů jako součást kontaktů speciálních škol s rodiči (Parents` interests as part of the contacts between parents and special schools). Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity. Řada pedagogická (U). Brno: Masarykova univerzita, 2004, 52 (2004), No 9, p. 73-86. ISSN 1211-6971.

    2003

    1. ŠEĎOVÁ, Klára. Komunitní škola a rodiče (případová studie) (The Community School and the parents). In Sociální a kulturní souvislosti výchovy a vzdělávání, 11. konference ČAPV. Brno: Paido, 2003, p. 20-39. ISBN 80-7315-046-8.
    2. LACINOVÁ, Lenka, Elena SEJRKOVÁ, Eva PAVLÍKOVÁ, Radka MICHALČÁKOVÁ and Jan ŠIRŮČEK. Mezinárodní longitudinální studie ELSPAC (druhá vlna psychologického šetření) (THE INTERNATIONAL LONGITUDINAL ELSPAC STUDY (SECOND WAVE OF PSYCHOLOGICAL EXAMINATION)). Psychológia a patopsychológia dieťaťa. Bratislava: VÚ detskej psychológie a patopsychológie, 2003, vol. 38, No 1, p. 40-45. ISSN 0555-5574.
    3. RABUŠICOVÁ, Milada, Klára ŠEĎOVÁ, Kateřina TRNKOVÁ and Vlastimil ČIHÁČEK. OPENNESS OF SCHOOLS TO THE PARENTS AND THE PUBLIC:CASE OF THE CZECH REPUBLIC. Leeds: Brotherton Library, 2003.
    4. ŠLECHTOVÁ, Hana. Rodina dvou generací vrstevníků jako ideální typ (Two-Peer Generations Family as an Ideal Type). In Modernizace a česká rodina. Brno: Barrister & Principal, 2003, p. 145 - 155. ISBN 80-86598-61-6.
    5. RABUŠICOVÁ, Milada, Vlastimil ČIHÁČEK, Kateřina EMMEROVÁ and Klára ŠEĎOVÁ. Role rodičů ve vztahu ke škole - empirická zjištění (The Role of Parents in relation to School - empirical evidence). Pedagogika. Praha: PedF UK, 2003, vol. 2003, No 3, p. 309 - 320. ISSN 0031-3815.
    6. RABUŠICOVÁ, Milada and Kateřina TRNKOVÁ. Role rodičů ve vztahu ke škole - teoretické koncepty (The Role of parents in Relation to the School - Theoretical Concepts). Pedagogika. Praha: UK Praha, 2003, vol. 2003, No 2, p. 141-151. ISSN 0031-3815.

    2002

    1. MACEK, Petr and Stanislav JEŽEK. Assessment of Parents and Peers During Adolescence: The Relationship to Self-System. 2002.
    2. EMMEROVÁ, Kateřina. Konference ERNAPE 2001: Spolupráce mezi rodinami, školami a komunitami (The ERNAPE Conference 2001:Collaboration between Parents, Schools and Communities.). In Sborník prací Filozofické fakulty Brněnské univerzity. Studia Paedagogica. U7. Brno: Masarykova Univerzita, 2002, p. 123-126. ISBN 80-210-2814-9.
    3. RABUŠICOVÁ, Milada and Vlastimil ČIHÁČEK. Možnosti vzájemné podpory a spolupráce školy a rodiny (Scope for support and co-operation of schools and parents). tudia Paedagogica, Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity, U7. Brno: Masarykova univerzita, 2002, vol. 2002, No 1, p. 77-91. ISSN 1211-6971.
    4. RABUŠICOVÁ, Milada and Kateřina TRNKOVÁ. The Role of Parents as Educational and Social Partners of Schools in the Czech Republic: legislation and media analysis. European Educational Research Journal. 2002, vol. 1, No 3, p. 480-496, 16 pp. ISSN 1474-9041.
    5. RABUŠICOVÁ, Milada, Vlastimil ČIHÁČEK, Kateřina EMMEROVÁ and Klára ŠEĎOVÁ. Vztahy školy a rodiny: analýza současné situace (Relationships between School and Family: analysis of the current situation). In Výzkum školy a učitele, 10. konference ČAPV. Praha: Univerzita Karlova, 2002, p. 119 - 120. ISBN 80-7290-089-7.

    2001

    1. VACULÍK, Martin. Hráči počítačových her a jejich vztahy s rodiči a přáteli (Players of computer games and relationship with their parents and friends). Československá psychologie: Časopis pro psychologickou teorii a praxi. Praha: Academia, 2001, XLV, No 2, p. 143-151. ISSN 0009-062X.
    2. MACEK, Petr. Parents and peers in the context of adolescent self-system. In Poster presented at the Xth European Conference on Developmental Psychology. Uppsala: Uppsala University, 2001, p. 1-6.
    3. STŘELEC, Stanislav. Positivní a negativní faktory působící na kooperační vztahy mezi učitelem a rodiči žáků (Positive and negative factors in the cooperation between teacher and parents). In XIX. Vědecké kolokvium o řízení osvojovacího procesu. Vyškov: VVŠPV, 2001, p. 384-388. ISBN 80-7231-071-2.
    4. EMMEROVÁ, Kateřina and Milada RABUŠICOVÁ. Relationships between parents and school in the Czech Republic. In A Bridge to the Future: Collaboration between Parents, Schools and Communities. Nijmegen: ITS, 2001, p. 49-53. ISBN 90 5554 177 X.
    5. RABUŠICOVÁ, Milada and Jiří ZOUNEK. Rodiče jako výchovní a sociální partneři školy - aktuálně a ve vizi Bílé knihy (Parents as educational and social partners of the school - reality and vision of the White Book). In Další vzdělávání učitelů na prahu třetího tisíciletí. Brno: PC Brno, 2001, p. 72-78. ISBN 80-238-7168-4.

    2000

    1. MACEK, Petr. I dospívající potřebují rodiče. (Adolescents need parent as well.). Děti a my : časopis pro rodiče, učitele a všechny přátele dětí. Praha: Portál, 2000, roč. 30, No 4, p. 19-20.
    2. MACEK, Petr, Lída OSECKÁ and Oliva ŘEHULKOVÁ. Reakce adolescentů na problémy v rodině: souvislost se sebehodnocením a s vědomím vlastní účinnosti. Zpravy psychologického ústavu AV ČR Brno. Brno: Psychologický ústav AV ČR, 2000, vol. 6, No 2, p. 7. ISSN 1211-8818.

    1999

    1. JEŘÁBKOVÁ, Lenka. Odpovědnost rodičů za škodu způsobenou jejich nezletilými dětmi (Parents responsibility of dammage made by their under-age childern). Rodinné právo : rodina, manželství, děti a mládež, dědictví. Praha: Linde, 1999, Roč. 1, č. 3, p. 6-8. ISSN 1212-3463.
Display details
Displayed: 28/4/2024 14:29