Bibliografie - správa publikací, které cituji
JANÍK, Tomáš, Petr NAJVAR a Milan KUBIATKO. Kvalita kurikula a výuky: výzkumné přístupy a nástroje. Online. 1. elektron. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 245 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. ISBN 978-80-210-6398-3. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-6398-2013.
Podrobněji:
https://is.muni.cz/publication/1170271
Bibliografie |
---|
Adamová, K., & Křížkovský, L. (2000). Základy politologie. Praha: C. H. Beck. |
Adorno, T. W., & Horkheimer, M. (2009). Dialektika osvícenství. Praha: Oikoymenh. |
Alloway, N. (1995). Foundation Stones: The Construction of Gender in Early Childhood. Carlton, Victoria: Curriculum Corporation. |
Almegta, N. R. (1997). Relationship of self-efficacy, causal attribution and emotions to female college students’ academic self-evaluations. Dissertation Abstracts International, 58(1), 78A (UMI No. 9720596). |
Altbach, G. P. (1991a). Textbook: The International Dimension. In M. Apple, & L. Christian-Smith (Eds.), The Politics of the Textbook (pp. 242–258). New York: Routledge. |
Altbach, G. P. (1991b). Textbooks in American Society: Politics, Policy, and Pedagogy. Albany: State University of New York Press. |
Ammer, R. (1994). Das Deutschlandbild in den Lehrwerken für Deutsch als Fremdsprache. In B. Kast, & G. Neuner (Hrsg.), Zur Analyse, Begutachtung und Entwicklung von Lehrwerken für den fremdsprachlichen Deutschunterricht (pp. 31–41). München: Langenscheidt. |
Andrášová, H. (2011). Němčina jako další cizí jazyk po angličtině. In V. Janíková et al., Výuka cizích jazyků (pp. 133–159). Praha: Grada. |
Apple, M. (2003). The State and the Politics of Knowledge. New York: RoutledgeFalmer. |
Apple, M., & Christian-Smith, L. (1991). The Politics of the Textbook. In M. Apple, & L. Christian-Smith (Eds.), The Politics of the Textbook (pp. 3–24). New York: Routledge. |
Arnold, K. H. (1999). Diagnostische Kompetenz erwerben. Pädagogik, 20(7–8), 72–77. |
Artino, A. R., Jr. (2005). Review of the Motivated Strategies for Learning Questionnaire. Storrs: University of Connecticut. |
Ballstaedt, S. P. (1997). Wissensvermittlung. Die Gestaltung von Lernmaterial. Weinheim: Psychologie Verlags Union. |
Bank, B. (2007). Gender and Education: An Encyclopedia. Westport: Praeger Publishers. |
Barker, J. R., & Olsen, J. P. (1995). Medical students’ learning strategies: Evaluation of first-year changes. Journal of Educational Psychology, 80, 321–331. |
Bar-Tal, D. (1989). Images of an Arab and Jewish-Arab relations in school readers. Megamot, 8(2), 301–317. |
Bar-Tal, D. (1998). The Rocky Road Toward Peace: Beliefs on Conflict in Israeli Textbooks. Journal of Peace Research, 35(6), 723–742. DOI: 10.1177/0022343398035006005 |
Bednarz, S. W. (2004). US World Geography Textbooks: Their Role in Education Reform. International Research in Geography and Environmental Education, 13(3), 223–238. |
Bednařík, M. (1981). Problematika informační struktury učebnice fyziky. Acta Universitatis Palackianae Olomucensis, 69, 225–241. |
Bem, S. (1981). Gender Schema Theory: A Cognitive Account of Sex Typing. Psychological Review, 88(4), 354–364. DOI: 10.1037/0033-295X.88.4.354 |
Bem, S. (1993). The Lenses of Gender: Transforming the Debate on Sexual Inequality. New Haven: Yale University Press. |
Beneš, Z. (2007). Společná, či společné učebnice dějepisu? Francouzsko-německá učebnice jako výsledek hledání a ukazatel možných cest. Český časopis historický, 106(3), 633–642. |
Beneš, Z. (2009). Učebnice jako literární útvar. In M. Nogová (Ed.), Kurikulum a učebnice z pohľadu pedagogického výskumu (s. 13–26). Bratislava: Štátny pedagogický ústav. |
Bernstein, B. (1971). On the Classification and Framing of educational Knowledge. In M. Young (Ed.), Knowledge and Control (pp. 47–69). London: Collier-Macmillian. |
Bertrand, Y. (1998). Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál. |
Bluestein, N., & Acredolo, L. (1979). Developmental Changes of Map-reading Skills. Child Development, 50(1), 691–697. DOI: 10.2307/1128934 |
Boardman, D. (1983). Graphicacy and Geography Teaching. London: Croom Helm. |
Boardman, D. (1989). The Development of Graphicacy: Children’s Understanding of Maps. Geography, 74(4), 321–331. |
Boekaerts, M. (2002). Motivation to learn. Geneva: International Bureau of Education. |
Bojan, C. (2009). Conceptualisations of education. The European dimension of education (Disertační práce). Cluj: Babeş-Bolyai University. |
Bombardelli, O. (Hrsg.). (1993). Die Europäische Dimension im Schulbuch für politische Bildung und Geschichte. Trient: Universität von Trient. |
Bortz, J., & Döring, N. (2002). Forschungsmethoden und Evaluation für Human- und Sozialwissenschaftler. Heidelberg: Springer. |
Böttcher, W. (1976). Die westeuropäische Integration in Schulbüchern der Bundesrepublik Deutschland. Gegenwartskunde, 76(4), 441–454. |
Böttcher, W. (1978). Die west-europäische Integration in Schulbüchern der Bundesrepublik. In G. Neumann, & E. H. Schallenberger (Hrsg.), Europa im Schulbuch (pp. 38–51). Duisburg: Norbert E. Kaschuge. |
Brophy, J. (1985). Interactions of Male and Female Students with Male and Female Teachers. In F. C. Wilkinson, & C. B. Marret (Eds.), Gender Influences in Classroom Interraction (pp. 115–142). Orlando: Academic Press. |
Bryant, J., Brown, D., Silberberg, A. R., & Elliott, S. C. (1981). Effects of Humorous Illustrations in college Textbooks. Human Communication Research, 8(1), 43–57. DOI: 10.1111/j.1468-2958.1981.tb00655.x |
Burešová, H. (2007). Social Strategies in Foreign Language Teaching (Diplomová práce). Brno: PdF MU. |
Butler, J. (1990). Gender Trouble: Feminism and the Subversion of Identity. New York: Routledge. |
Buttjes, D. (1991). Landeskunde-Didaktik und landeskundliches Curriculum. In K. J. Bausch (Ed.), Handbuch Fremdsprachenunterricht (pp. 112–119). Tübingen: Francke. |
Byram, M. (1993). Germany. Its Representation in Textbooks for Teaching German in Great Britain. Frankfurt/Main: Diesterweg. |
Cajani, L. (2003). Between Cosmopolitanism, Europeanism and Nationalism: the shifting focus in the teaching of history in Europe. In A. Ross (Ed.), A Europe of Many Cultures. Proceedings of the fifth conference of the Children´s Identity and Citizenship in Europe Thematic Network (pp. 225–231). London: CiCe. |
Campbell, M. M. (2007). Motivational systems theory and the academic performance of college students. Journal of College Teaching & Learning, 4(7), 11–24. |
Cauwenberghe, C. (1996). Evropská dimenze ve výchově k občanství. In C. Cauwenberghe, & R. Dostálová (Eds.), Nové horizonty občanské výchovy (pp. 40–53). Praha: Porta linguarum. |
Cohen, A., & Weaver, S. (2002). Styles- and Strategies-Based Instruction. A Teachers´ Guide. Minneapolis: Centre for Advanced Research on Language Acquisition, University of Minnesota. |
Commission of the European Communities. (1988). Resolution of the Council and the Ministers of Education Meeting within the Council on the European dimension in education of 24 May 1988. Luxemburg: Office for Official Publications of the EC. Dostupné z http://eurlex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:419 |
Commission of the European Communities. (1992). The Maastricht Treaty. Text of the Treaty establishing the European Community. Luxembourg: Office for Official Publications of the European Communities. Dostupné z http://www.eurotreaties.com/maastrichtec.pdf |
Commission of the European Communities. (1993). Green Paper on the European Dimension of Education. Luxemburg: Office for Official Publications of the EC. Dostupné z http://aei.pitt.edu/936/01/education_gp_COM_93_457.pdf |
Commission of the European Communities. (1996). White paper on education and training – Teaching and Learning towards the learning Society. Luxemburg: Office for Official Publications of the EC. Dostupné z http://europa.eu/documents/comm/white_papers/pdf/com95_590_en.pdf |
Cools, D., & Sercu, L. (2006). Die Beurteilung von Lehrwerken an Hand des Gemeinsamen Europäischen Referenzrahmens für Sprachen: Eine empirische Untersuchung von zwei kürzlich erschienenen Lehrwerken für Deutsch als Fremdsprache. Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht, 11(3), 1–17. |
Copeland, W. D., Birmingham, C., DeMeulle, L., D‘Emidio-Caston, M., & Natal, D. (1994). Making Meaning in Classrooms: An Investigation of Cognitive Processes in Aspiring Teachers, Experienced Teachers, and Their Peers. American Educationa Research Journal, 31(1), 166–196. DOI: 10.3102/00028312031001166 |
Crawford, A. K. (2006). Culture wars: Japanese history textbooks and the construction of official memory. In A. K. Crawford, & J. S. Foerster (Eds.), What shall we tell the children?: international perspectives on school history textbooks (pp. 49–68). Greenwich: Information Age Publishing. |
Crawford, A. K., & Foerster, J. S. (Eds.). (2006). What shall we tell the children?: International perspectives on school history textbooks. Greenwich: Information Age Publishing. |
Čáp, J., & Mareš, J. (2001). Psychologie pro učitele. Praha: Portál. |
Čapek, V. (1970). Problémy a tendence vyučování dějepisu v současném světě (studie k otázkám koncepcí dějepisného vyučování). Praha: SPN. |
Čapek, V. (1974). Cílové struktury v dějepise a způsoby jejich prověřování. Praha: SPN. |
Čapek, V. (1994). Otázky cílů, závěrů dějepisné výuky. In T. Jílek et al., Vybrané kapitoly z didaktiky dějepisu (pp. 5–29). Plzeň: PdF ZU. |
Čapek, V. (1998). Podíl historie jako školní disciplíny na výchově k evropanství. In Česká a polská mládež o sobě (ve světle českých a polských historických a sociologických výzkumů) (pp. 59–80). Ostrava: FF OU. |
Čapek, V. (2001). Národní a evropské vědomí školní mládeže. Praha: FF UK. |
Červenková, I. (2010). Žák a učebnice: užívání učebnic na 2. stupni základních škol. Ostrava: Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta. |
D’Apollonia, S., Galley, D., & Simpson, M. (2001). Formal reasoning and conceptual development. In M. R. Talebinezhad, & G. M. Negari (Eds.), The Effect of Explicit Teaching of Concept Mapping in Expository Writing on EFL Students’ Self-regulation. Pazhuhesh-e Zabanha-ye Khareji, 49 (Special Issue English), 85–108. |
Davies, B. (1989). Frogs and Snails and Feminist Tales: Preschool Children and Gender. Sydney: Allen & Unwin. |
Davis, E. A. (2006). Characterizing productive reflection among preservice elementary teachers: Seeing what matters. Teaching and Teacher Education, 22(3), 281–301. |
De Castell, S. (1991). Literacy as Disempowerment: The Role of Documentary Texts. In D. P. Ericson (Ed.), Philosophy of Education (pp. 74–84). Yearbook of the Philosophy of Education Society. Illinois: Normal. |
Deci, E. L., & Ryan, R. M. (2000a). Intrinsic and Extrinsic Motivations: Classic Definitions and New Directions. Contemporary Educational Psychology, 25(1), 54–67. DOI: 10.1006/ceps.1999.1020 |
Deci, E. L., & Ryan, R. M. (2000b). Self-determination theory and the facilitation of intrinsic motivation, social development, and well-being. American Psychologist, 55(1), 68–78. DOI: 10.1037/0003-066X.55.1.68 |
DeLoacheová, J. (1991). Young Children’s Undestanding of Models. In R. Fivush, & J. Hudson (Eds.), Knowing and Remembering in Young Children (pp. 94–126). New York: Cambridge University Press. |
DeLoacheová, J. S., Miller, K. F., & Rosengren, K. S. (1997). The Credible Shrinking Room: Very Young Children’s Performance with Symbolic and Nonsymbolic Relation. Psychological Science, 8(4), 111–126. |
Dhindsa, H. S., & Chung, G. (2003). Attitudes and Achievement of Bruneian Science Students. International Journal of Science Education, 25(8), 907–922. DOI: 10.1080/09500690305025 |
Didacus, J. (1991). Building democracy: Content and ideology in Grenadian educational texts, 1979–1983. In M. Apple, & L. Christian-Smith (Eds.), The Politics of the Textbook (pp. 259–288). New York: Routledge. |
Dimopoulos, K., Koulaidis, V., & Sklaveniti, S. (2003). Towards an Analysis of Visual Images in School Science Textbooks and Press Articles about Science and Technology. Research in Science Education, 33, 189–216. |
Ditton, H. (2009). Schulqualität – Modelle zwischen Konstruktion, empirischen Befunden und Implementierung. In Buer, J., & C. Wagner (Eds.), Qualität von Schule. Ein kritisches Handbuch (pp. 83–92). Frankfurt am Main: Lang. |
Dömischová, I. (2009). Landeskundliche Bilder in den Lehrwerken für Deutsch als Fremdsprache an tschechischen Grundschulen. In V. Janíková, & B. Sorger (Eds.), Germanistik und die neuen Herausforderungen in Forschung und Lehre (pp. 66–75). Brno: Academicus. |
Doskočilová, M. (2010). Výzkum výskytu a reprodukce genderových stereotypů ve výuce angličtiny. In T. Janík, P. Knecht, & P.Najvar (Eds.), Nástroje pro monitoring a evaluaci kvality výuky a kurikula (pp. 157–166). Brno: Paido. |
Drabinová-Labischová, D. (2000). Evropská dimenze ve vzdělávání jako cesta k překonávání národních a etnických stereotypů (Rigorózní práce). Brno: PdF MU. |
Duszenko, M. (1994). Lehrwerkanalyse. München: Goethe-Institut. |
Eccles, J. S., Wigfield, A. (2002). Motivational beliefs, values, and goals. Annual Review of Psychology, 53(1), 109–132. DOI: 10.1146/annurev.psych.53.100901.135153 |
Edelbrock, C., & Sugawara, A. I. (1978). Acquisition of sex-typed preferences in preschool-aged children. Developmental Psychology, 14(6), 614–623. DOI: 10.1037/0012-1649.14.6.614 |
Edelenbos, P., & Kubanek-German, A. (2004). Teacher Assessment. The concept of „diagnostic competence”. Language Testing, 21(3), 259–283. DOI: 10.1191/0265532204lt284oa |
Einsiedler, W., & Martschinke, S. (1997). Elaboriertheit und Strukturiertheit in Schulbuchillustrationen des Grundschulsachunterrichts. Nürnberg: Institut für Grundschulforschung der Universität Erlangen – Nürnberg. |
Engel, U., Krumm, H. J., & Wierlacher, A. (1977/1979). Mannheimer Gutachten zu ausgewählten Lehrwerken Deutsch als Fremdsprache. 2 Bände. Heidelberg: Groos. |
Ertel, S. (1972). Erkenntnis und Dogmatismus. Psychologische Rundschau, 23(4), 241–269. |
European Commission for Education and Culture. (2004). Education & Training 2010 – The Access of the Lisbon strategy hinges on urgent reforms. Joint interim report of the Council and the Commission on the implementation of the detailed work programme on the follow-up of the objectives of education and training systems in Europe. Brussels: Council of Europe Union. |
Evans, M. A., Watson, C., & Willows, D. M. (1987). A Naturalistic Inquiry into Illustration in Instructional Textbooks. In H. A. Houghton, & D. M. Willows (Eds.), The Psychology of Illustration. Vol. 2. Instructional Issues (pp. 87–111). New York, Berlin, Heidelberg: Springer Verlag. |
Evropská komise (2009). Mnohojazyčnost – most k vzájemnému porozumění. Lucemburk: Úřad pro úřední tisky Evropských společenství. |
Filosofický slovník (1995). Olomouc: FIN. |
Fischerová, M. (2009). Používání strategií učení cizímu jazyku u žáků na konci prvního stupně základního vzdělávání (Diplomová práce). Brno: PdF MU. |
Fitzgerald, F. (1979). America Revised: History Schoolbooks in the Twentieth Century. New York: Vintage Press. |
Fitzpatrick, M. J., & McPherson, B. J. (2010). Coloring Within the Lines: Gender Stereotypes in Contemporary Coloring Books. Sex Roles, 62, 127–137. DOI: 10.1007/s11199-009-9703-8 |
Foltýnová, D. (2009). Vliv metakognitivních strategií na rozvoj dovedností žáků autoregulovat své učení. Pedagogická orientace, 19(2), 72–88. |
Francis, B., & Skelton, C. (2005). Reassessing Gender and Achievement. London: Routledge. |
Frey, K. (1969). Lehrplananalyse als Teil der Curriculumforschung. International Review of Education/ Internationale Zeitschrift für Erziehungswissenschaft/ Revue Internationale de l´Education, 15(1), 4–26. |
Fuller, R. (1999). Do university students’ conceptions of learning really influence their learning? In Cornerstones: What do we value in higher education? Australia: Higher Education Research and Development Society of Australasia. Dostupné z: http://www.herdsa.org.au/wp-content/uploads/conference/1999/pdf/Fuller.PDF |
Gable, R. K., & Wolfe, M. B. (1993). Instrument development in the affective domain: Measuring attitudes and values in corporate and school settings. Boston: Kluwer Academic Publishers. |
Gall, M. D., Gall, J. P., & Borg, W. R. (2003). Educational Research. An Introduction. Boston: Allyn and Bacon. |
Gavora, P. (2000). Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido. |
Gavora, P. (2010). Akí sú moji žiaci? Nitra: Enigma. |
Gavora, P. a kol. (1988). Pedagogická komunikácia v základnej škole. Bratislava: Veda. |
Geist, B. (1992). Sociologický slovník. Praha: Victoria Publishing. |
Gibson, C. C. (1998). The distance learners’ academic self-concept. In C. C. Gibson (Ed.), Distance Learners in higher education: Institutional responses for quality outcomes (pp. 65–76). Madison, Wisconsin: Atwood Publishing. |
Gilmartin, P. P., & Patton, J. C. (1984). Comparing the Sexes on Spatial Abilities: Map-Use Skills. Annals of the Association of American Geographers, 74(4), 605–619. DOI: 10.1111/j.1467-8306.1984.tb01477.x |
Glücková, J. (2001). Die Entwicklung des Landkartenverständnisses bei Kindern: Forschungsstand, methodische, Überlegungen und ein neuer Unterschungsansatz. Psychologie in Erziehung und Unterricht, 48, 298–313. |
Gödde-Baumanns, B. (1984). Entwurf eines Fragebogens für die Erstellung einer Übersicht „Europa in Schulbüchern aus Europa“. In B. Gödde-Baumanns (Hrsg.), Schulbuch-Thema. Europa: Hohe Ziele Kleine Schritte (pp. 37–41). Duisburg: Institut für Schulbuchforschung e. V. an der Universität Duisburg. |
Goldsmith, E. (1987). The Analysis of Illustration in Theory and Practice. In H. A. Houghton, & D. M. Willows (Eds.), The Psychology of Illustration. Vol. 2. Instructional Issues (pp. 53–82). New York, Berlin, Heidelberg: Springer Verlag. |
Goňec, V. (2001). Evropská idea – Idea mírové, kooperující a sjednocující se Evropy II. (1938–1950). Brno: MU. |
Gonzalez, L. E., & Carter, K. (1996). Correspondence in Cooperating Teachers‘ and Student Teachers‘ Interpretations of Classroom Events. Teaching & Teacher Education, 12(1), 39–47. |
Good, J. J., Woodzicka, J. A., & Wingfield, L. C. (2010). The Effects of Gender Stereotypic and Counter-Stereotypic Textbook Images on Science Performance. The Journal of Social Psychology, 150(2), 132–147. DOI: 10.1080/00224540903366552 |
Göttel, (2002). Optimálně bez charakteristik. Evropská dimenze kvality ve vzdělávání. In E. Koliadis, R. Seebauer, & Z. Helus (Eds.), Kvalita cestou kvalifikace (pp. 155–161). Brno: Paido. |
Gramsci, A. (1967). Základy politiky. Praha: Mladá fronta. |
Grondin, J. (1997). Úvod do hermeneutiky. Praha: Oikoymenh. |
Hammann, L. A., & Stevens, R. J. (1998). Metacognitive awareness assessment in self-regulated learning and performance measures in an introductory educational psychology course. Washington D. C.: ERIC Clearinghouse microfiches. ERIC Document Reproduction Service No ED 424249. |
Handt, G. (2003). Qualitätssicherung und – entwicklung. In K. R. Bausch, H. Christ, & H. J. Krumm, Handbuch Fremdsprachenunterricht (pp. 390–394). Basel: Tübingen. |
Hartl, P., & Hartlová, H. (2004). Psychologický slovník. Praha: Portál. |
Hauser, M. (2005). Adorno: moderna a negativita. Praha: Filosofia. |
Heitzmann, A. (2010). Von der Alltagssprache zur Fachsprache gelangen. In P. Labudde (Ed.), Fachdidaktik Naturwissenschaft 1. – 9. Schuljahr (pp. 73–86). Bern: Haupt Verlag. |
Helmke, A. (2007). Unterrichtsqualität erfassen, bewerten, verbessern. Seelze: Kallmeyersche Verlagbuchshandlung, GmbH. |
Helmke, A. (2009). Unterrichtsqualität und Lehrerprofessionalisierung. Diagnose, Evaluation und Verbesserung des Unterrichts. Seelze: Klett Verlag. |
Helmke, A. et al. (2007). Der Ratingbogen der DESI-Videostudie. Dostupné z http://www.uni-landau.de/helmke/download/index_buch.php |
Helmke, A., Hosenfeld, I., & Schrader, F. W. (2004). Vergleichsarbeiten als Instrument zur Verbesserung der Diagnosekompetenz von Lehrkräften. In R. Arnold, & C. Griese (Eds.), Schulmanagement und Schulentwicklung (pp. 115–135). Hohengehren: Schneider-Verlag. |
Helmke, A., Schrader, F-W., Wagner, W., Nold, G., & Helmke, T. (2008). Die Videostudie des Englischunterrichts. In E. Klieme, et al., Unterricht und Kompetenzerwerb in Deutsch und Englisch. Ergebnisse der DESI-Studie (pp. 345–363). Weinheim – Basel: Beltz Verlag. |
Helus, Z., & Pavelková, I. (1992). Vedení žáků ke vzdělělávací autoregulaci a humanizaci školy. Pedagogika, 42(2), 197–208. |
Heyd, G. (1990). Deutsch lehren. Grundwissen für den Unterricht in Deutsch als Fremdsprache. Frankfurt am Main: Moritz Diesterweg. |
Hnilica, K. (1992). Kognitivní a metakognitivní strategie autoregulovaného učení. Pedagogika, 42(4), 477–485. |
Hofer, B. K., Yu, S. L., & Pintrich, P. R. (1998). Teaching college students to be self-regulated learners. In B. J. Zimmerman, & D. H. Schunk (Eds.), Self-Regulated Learning. From Teaching to Self-Reflective Practice (pp. 57–85). New York: Guilford. |
Holoušová, D. (1987). Pokusy o kognitivní výcvik žáků pro řešení učebních úloh v pracích teoretiků učebních úloh. In D. Tollingerová, et al., K teorii učebních činností (pp. 11–19). Praha: SPN. |
Holz, O., & Janík, T. (2004). Učitelem v Evropě – učitelem pro Evropu. Komenský, 128(3), 24–26. |
Hrabí, L. (2006). Hodnocení grafické informace učebnic přírodopisu. e-Pedagogium, 6(1), 26–32. |
Hrachovcová, M. (2008). Výchova k evropanství jako součást české kurikulární reformy a její odraz v českých učebnicích občanské výchovy. In Z. Novotný, Evropská a národní identita (pp. 25–36). Olomouc: PdF UP. |
Hrbáčková, K. (2009). Autoregulace procesu čtenářského rozvoje žáků na 1. stupni základní školy. Pedagogická orientace, 19(4), 89–103. |
Hrdlička, M. (2005). K otázce komunikační metody a komunikativnosti. Dostupné z http://www.auccj.cz/?p=kotazcekomunikace |
Hroch, M. (2009). Národy nejsou dílem náhody. Příčiny a předpoklady utváření moderních evropských národů. Praha: Sociologické nakladatelství (Slon). |
Hugener, I. (2006). Überblick über die Beobachtungsinstrumente. In K. Rakoczy, & Ch. Pauli, Dokumentation der Erhebungs- und Auswertungsinstrumente zur schweizerisch-deutschen Videostudie “Unterrichtsqualität, Lernverhalten und mathematisches Verständnis” (pp. 45–54). Frankfurt am Main: GFPF/DIPF. |
Hüttermann, A. (2004). Kartographische Kompetenzen im Geographieunterricht allgemein bildender Schulen. Stuttgart: Vortrag Kartographentag. |
Chan, K. (2002). Teacher education students epistemological beliefs and their relations with conceptions of learning and learning strategies. The asia pacific-education researcher, 16(2), 199–214. |
Chartier, D. (2003). Les styles d´apprentissage : entre flou conceptionel et intér?t pratique. Savoirs, 2(2), 7–28. DOI: 10.3917/savo.002.0007 |
Chevrier, J. (2000a). La construction du style d´apprentissage. Le style d´apprentissage, 28(1), 47–72. |
Chevrier, J. (2000b). Problématique de la nature du style d´apprentissage. Le style d´apprentissage, 28(1), 3–19. |
Chlup, O. (1956). K theorii osnov. Pedagogika, 6(4), 404–410. |
Chudak, S. (2007). Lernerautonomie fördernde Inhalte in ausgewählten Lehrwerken DaF für Erwachsene. Überlegungen zur Gestaltung und zur Evaluation von Lehr- und Lernmaterialien. Possener Beiträge zur Germanistik. Frankfurt am Main: Peter Lang. |
Ingenwerth, A. (1984). Thema „Europa/Europäische Gemeinschaften“ in zwei Geschichtsschulbüchern aus den letzten Jahren. In B. Gödde-Baumanns (Hrsg.), Schulbuch-Thema. Europa: Hohe Ziele Kleine Schritte (pp. 37–41). Duisburg: Institut für Schulbuchforschung e. V. an der Universität Duisburg. |
Janík, T. (2005). Několik poznámek k autoregulovanému učení. In V. Janíková (Ed.), Autonomie v procesu učení a vyučování cizích jazyků (pp. 7–16). Brno: Masarykova univerzita. |
Janík, T. (2006). Teorie konceptuální změny a učebnice. In J. Maňák, & D. Klapko (Eds.), Učebnice pod lupou (pp. 33–44). Brno: Paido. |
Janík, T. (2009). Didaktické znalosti obsahu a jejich význam pro oborové didaktiky, tvorbu kurikula a učitelské vzdělávání. Brno: Paido. |
Janík, T. (2010). Stav a výhledy českého pedagogického výzkumu. Pedagogická orientace, 20(2), 5–22. |
Janík, T. et al. (2009). Kurikulum – výuka – školní klima – učitelské vzdělávání. Brno: Masarykova univerzita. |
Janík, T., & Minaříková, E. et al. (2011). Video v učitelském vzdělávání: teoretická východiska, aplikace, výzkum. Brno: Paido. |
Janík, T., Janíková, M., Knecht, P., Kubiatko, M., Najvar, P., Najvarová, V., & Šebestová, S. (2009). Exploring Different Ways of Using Video in Teacher Education: Examples from CPV Video Web. In T. Janík, & T. Seidel (Eds.), The Power of Video Studies in Investigating Teaching and Learning in Classroom (pp. 207–224). Münster: Waxmann Verlag. |
Janík, T., Janíková, M., & Vlčková, K. (2009). Výzkum výuky: vymezení pojmu. In M. Janíková, & K. Vlčková et al., Výzkum výuky: tematické oblasti, výzkumné přístupy a metody (pp. 11–22). Brno: Paido. |
Janík, T., Knecht, P., Najvar, P., Píšová, M., & Šebestová, S. (2011). Institut výzkumu školního vzdělávání Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity (2003–2010): Janua reserata. Brno: Masarykova univerzita. |
Janík, T., Maňák, J., & Knecht, P. (2009). Cíle a obsahy školního vzdělávání a metodologie jejich utváření. Brno: Paido. |
Janík, T., Slavík, J., & Najvar, P. et al. (2011). Kurikulární reforma na gymnáziích: od virtuálních hospitací k videostudiím. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze. |
Janíková, M. (2011). Interakce a komunikace učitelů tělesné výchovy. Brno: Paido. |
Janiš, K., & Ondřejová, E. (2006). Slovník pojmů z obecné didaktiky. Opava: Slezská univerzita. |
Janko, T. (2010). Posuzování kvalit nonverbálních prvků v učebnicích. In T. Janík, P. Knecht, & P. Najvar, et al., Nástroje pro monitoring a evaluaci kvality výuky a kurikula (pp. 55–71). Brno: Paido. |
Jará, Z. (2010). Používání strategií učení se češtině jako cizímu jazyku (Diplomová práce). Brno: PdF MU. |
Jelínek, S. (1994-1995). K funkční charakteristice učebnic cizích jazyků. Cizí jazyky, 38(3/4), 83–87. |
Jenkins, R. (2004). Social Identity. London/New York: Routledge. |
Ježková, V. (2008). Výzkum souboru učebnic němčiny pro základní školy. In P. Knecht, & T. Janík, et al., Učebnice z pohledu pedagogického výzkumu (pp. 137–145). Brno: Paido. |
Jireček, M. (2010). Vývoj výuky dějepisu na školách odpovídajících dnešní základní škole od roku 1918 do současnosti z hlediska vývoje kurikulárních dokumentů. In T. Janík, P. Knecht, & P. Najvar, et al., Nástroje pro monitoring a evaluaci kvality výuky a kurikula (pp. 111–124). Brno: Paido. |
Jireček, M. (2011a). Historicko-srovnávací analýza kurikulárních dokumentů dějepisu. In T. Janík, P. Knecht, & S. Šebestová, Smíšený design v pedagogickém výzkumu: sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. Brno: MU (v tisku). |
Jireček, M. (2011b). Výuka dějepisu na školách obecných a měšťanských v Československu v letech 1918–1939 z hlediska vývoje kurikulárních dokumentů. Sborník prací Pedagogické fakulty MU, 25(1), 3–20. |
Joo, Y., Bong, M., & Choi, H. (2000). Self-efficacy for self-regulated learning, academic self-efficacy and internet self-efficacy in web based instruction. In J. C. Liang, & C. C. Tsai, Internet self-efficacy and preferences toward constructivist Internet-based learningenvironments: A study of pre-school teachers in Taiwan. Educational Technology & Society, 11(1), 226–237. |
Julínek, S. et al. (2004). Základy oborové didaktiky dějepisu. Brno: PdF MU. |
Kast, B., & Neuner, G. (1994). Zur Analyse, Begutachtung und Entwicklung von Lehrwerken für den fremdsprachlichen Deutschunterricht. München: Langenscheidt. |
Kerrins, J. A., & Cushing, K. S. (2010). Taking a Second Look: Expert and Novice Differences when Observing the Same Classroom Teaching Segment a Second Time. Journal of Personnel Evaluation in Education, 14(1), 5–24. DOI: 10.1023/A:1008152928725 |
Kesidou, A. (1999). Die europäische Dimension der griechischen und baden-württembergischen Lehrpläne und Schulbücher der Sekundarschule (Disertační práce). Frankfurt/Main: Peter Lang. |
Kimmel, M. (2000). The Gendered Society. New York: Oxford University Press. |
Kimmerling, A. J., et al. (2009). Map Use: Reading and Analysis. Redlands: ESRI Press. |
Klieme, E. et al. (2008). Unterricht und Kompetenzerwerb in Deutsch und Englisch. Ergebnisse der DESI-Studie. Weinheim – Basel: Beltz Verlag. |
Knecht, P., & Janík, T., et al. (2008). Učebnice z pohledu pedagogického výzkumu. Brno: Paido. |
Knechtges, T. (1981). Das Thema Europäische Integration in Schulbüchern. In H. G. Lehmann, (Hrsg.), Die Europäische Integration in der interdisziplinären Lehrerbildung (pp. 13–29). Bonn: Europa Union Verlag. |
Kopp, V., Stark, R., & Fischer, M. R. (2009). Förderung von Diagnosekompetenz durch fallbasiertes Lernen mit ausgearbeiteten Lösungsbeispielen: Evaluation einer computerbasierten Lernumgebung. Unterrichtswissenschaft, 37(1), 17–34. |
Korejs, J., & Hřebejková, J. (1956). Vývoj učebního plánu naší všeobecně vzdělávací školy (Příspěvek k theorii učebního plánu). Pedagogika, 6(2), 185–206. |
Koudelková, M. (2009). Strategie učení francouzštině jako cizímu jazyku na Gymnáziu Matyáše Lercha v Brně (Diplomová práce). Brno: PdF MU. |
Kovaříček, V., & Kovaříčková, I. (1989). Vývoj školských soustav v českých zemích. Olomouc: PdF UP. |
Kozmonová, M. (2009). Language Learning Strategies and Their Training in a Primary English Class (Diplomová práce). Brno: PdF MU. |
Králíková, M. (1973). Příspěvek k teorii osnov a učebnic. In Aktuální problémy didaktiky (pp. 3–36). Praha: SPN. |
Krejčí, J. (1993). O češství a evropanství. O českém národním charakteru. Ostrava: Amosium servis. |
Krippendorff, K. (2004). Content Analysis: An Introduction to Its Methodology. Thousand Oaks: Sage Publications. |
Krumm, H. J. (1994). Stockholmer Kriterienkatalog. In B. Kast, & G. Neuner (Hrsg.), Zur Analyse, Begutachtung und Entwicklung von Lehrwerken für den fremdsprachlichen Deutschunterricht (pp. 100–105). München: Langenscheidt. |
Krykorková, H., & Chvál, M. (2001). Rozvoj metakognice – cesta k hodnotnějšímu poznání. Pedagogika, 51(2), 185–196. |
Kulič, V. (1992). Psychologie řízeného učení. Praha: Academia. |
Labischová, D., & Gracová, B. (2008). Příručka ke studiu didaktiky dějepisu. Ostrava: FF OU. |
Lan, W. Y. (1998). Teaching Self-Monitoring Skills in Statistic. In B. J. Zimmerman, & D. H. Schunk (Eds.), Self-Regulated Learning. From Teaching to Self-Reflective Practice (pp. 86–105). New York: Guilford. |
Lawler, S. (2008). Identity: sociological perspectives. Cambridge: Polity Press. |
Lee, L. H. (1997). Goal orientation, goal setting, and academic performance in college students: An integrated model of achievement motivation in school settings. Dissertation Abstracts International, 59(06), 1905A (UMI 9835095). |
Lehmann, H. G. (Hrsg.). (1981). Die Europäische Integration in der interdisziplinären Lehrerbildung. Bonn: Europa Union Verlag. |
Levin, J. R. (1981). On the Functions of Pictures in Prose. In F. J. Pirozzolo, & M. C. Wittrock (Eds.), Neuropsychological and Cognitive Processes in Reading (pp. 203–228). New York: Academic Press. |
Levin, J. R. (1983). Pictorial Strategies for School Learning: Practical Illustrations. In M. Pressley, & J. R. Levin (Eds.), Cognitive Strategy Research. Educational Applications (pp. 213–234). New York, Berlin, Heidelberg, Tokyo: Springer Verlag. |
Levin, J. R., & Mayer, R. E. (1993). Understanding Illustrations in Text. In B. K. Britton, A. Woodward, & M. Binkley (Eds.), Learning from textbooks. Theory and practice (pp. 95–113). Hillsdale, New Jersey: LEA. |
Levin, J. R., Anglin, G. R., & Carney, R. N. (1987). On Empirical Validating Functions of Picture in Prose. In D. M. Willows, & H. A. Houghton (Eds.), The Psychology of Illustration (pp. 51–85). New York: Springer Verlag. |
Liben, L., & Yekel C. A. (1996). Preschoolers‘ Knowledge of Their Classroom Environment: Evidence from Small–Scale and Life-Size Spatial Tasks‘. Child Development, 53(5), 1275–1284. |
Lin, Y. G., & McKeachie, W. J. (1999). College student intrinsic and / or extrinsic motivation and learning. Washington D. C.: ERIC Clearinghouse microfiches. ERIC Document Reproduction Service No ED 435954. |
Lisovskaya, E., & Karpov, V. (1999). New Ideologies in Postcommunist Russian Textbooks. Comparative Education Review, 43(4), 522–543. DOI: 10.1086/447582 |
Lorber, J. (1994). Paradoxes of Gender. New Haven: Yale University Press. |
Loveless, T., & Wong, K. (1991). The Politics of Textbook Policy: Proposinga Framework. In P. Altbach (Ed.), Textbooks in American Society: Politics, Policy, and Pedagogy (pp. 27–60). Albany: State University of New York Press. |
Lynch, R., & Dembo, M. (2004). The relationship between self-regulation and online learning in a blended learning context. International Review of Research in Open and Distance Learning, 5(2), 1–12. |
Macdonald, S. (Ed.). (2000). Approaches to European Historical Consciousness. Reflections and provocations. Hamburg: Körber-Stifung. |
Maňák, J. (2005). Hledání orientace moderní základní školy. In J. Maňák, & T. Janík (Eds.), Orientace české základní školy (pp. 21–28). Brno: MU. |
Maňák, J. (2006). Determinanty kurikula. In J. Maňák, & T. Janík (Eds.), Problémy kurikula základní školy (pp. 23–28). Brno: MU. |
Maňák, J. et al. (1994). Kapitoly z metodologie pedagogiky. Brno: MU. |
Maňák, J., Janík, T., & Švec, V. (2008). Kurikulum v současné škole. Brno: Paido. |
Maňák, J., & Klapko, D. (Eds.). (2006). Učebnice pod lupou. Brno: Paido. |
Maňák, J., Švec, Š, & Švec, V. et al. (2003). Slovník pedagogické metodologie. Brno: Paido. |
Manniová, J. (2004). Európska dimenzia vo výchove a vzdelávaní. Pedagogická orientace, 14(1), 16–21. |
Marcuse, H. (1991). Jednorozměrný člověk. Praha: Naše vojsko. |
Mareš, J. & Ježek, S. (2006a). Kvalitativní metody pro diagnostiku psychosociálního klimatu školy. 1. část. Pedagogická revue, 58(1), 30–45. |
Mareš, J. & Ježek, S. (2006b). Kvalitativní metody pro diagnostiku psychosociálního klimatu školy. 2. část. Pedagogická revue, 58(2), 127–141. |
Mareš, J. (1998). Styly učení žáků a studentů. Praha: Portál. |
Mareš, J. (2000). Pedagogicko-psychologické práce publikované v časopise Pedagogika v letech 1951-2000. Pedagogika, 50(4), 365–405. |
Mareš, J. (2001). Učení z obrazového materiálu. In J. Čáp, & J. Mareš, Psychologie pro učitele (pp. 493–504). Praha: Portál. |
Marsh, E. E., & White, M. D. (2003). A Taxonomy of Relationships between Images and Text. Journal of Documentation, 59(6), 647–672. DOI: 10.1108/00220410310506303 |
Marshall, C. S., & Reinhartz, J. (1997). Gender Issues in the Classroom. Clearing House: A Journal of Educational Strategies, Issues and Ideas, 70(6), 333-337. |
Marx, K., & Engels, F. (1969). Werke: Band 3. Berlin: Dietz Verlag. |
Matyasková, J. (2009). Strategie učení cizímu jazyku u žáků 2. stupně základní školy (Diplomová práce). Brno: PdF MU. |
Mayer, R. E., & Gallini, J. K. (1990). When Is an Illustration Worth Ten Thousand Words? Journal of Educational Psychology, 82(4), 715–726. DOI: 10.1037/0022-0663.82.4.715 |
Mayring, P. (1983). Qualitative Inhaltsanalyse: Grundlagen und Techniken. Weinheim: Beltz Verlag. |
McClendon, R. C. (1996). Motivation and cognition of preservice teachers: MSLQ. Journal of Instructional Psychology, 23(3), 216–221. |
Meyer, H. (2004). Was ist guter Unterricht? Berlin: Cornelsen Verlag Scriptor GmbH. |
Mickel, W. W. (Ed.). (1979). Politikunterricht. Im Zusammenhang mit seinen Nachbarfächern. München: Ehrenwirth. |
Mikk, J. (2000). Textbook: Research and Writing. Baltische Studien Zur Erziehungs und Sozialwissenschaft. Frankfurt: Peter Lang GmbH. |
Miller, C. F., Lurye, L. E., Zosuls, K. M., & Ruble, D. N. (2009). Accessibility of Gender Stereotype Domains: Developmental and Gender Differences in Children. Sex Roles, 60 (11–12), 870–881. |
Minaříková, E. (2011). Videopřípad jako stavební jednotka IVŠV videowebu pro vzdělávání učitelů anglického jazyka. In T. Janík, P. Knecht, & S. Šebestová (Eds.), Smíšený design v pedagogickém výzkumu: sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. Brno: MU (v tisku). |
Mojžíšek, L. (1986). Základy pedagogické diagnostiky. Praha: SPN. |
Morara, F. (2004). Ways of Integrating the European Dimension into Primary Education. In H. Gash (Ed.), European Primary Village: Trainer´s Manual (pp. 147–171). Dostupné z http://www.ec49.org/europeanvillage/ |
Morse, L., & Handley, H. M. (1985). Listening to Adolescents: Gender Differences in Science Classroom Interaction. In F. C. Wilkinson, & C. B. Marret (Eds.), Gender Influences in Classroom Interraction (pp. 37–56). Orlando: Academic Press. |
Motschmann, B. (2001). Die Umsetzung der „europäischen Dimension“ in der Lehrerbildung (Disertační práce). Lüneburg: Universität Lüneburg. Dostupné z http://www.gbv.de/dms/lueneburg/LG/OPUS/2001/14/pdf/Motschmann.pdf |
Mrázková, K. (2010). Kartografické dovednosti v RVP ZV a amerických standardech geografického vzdělávání. In V. Najvarová, & P. Knecht (Eds.), Bulletin Institutu výzkumu školního vzdělávání PdF MU 2010 (pp. 54–58). Brno: MU. |
MŠMT (2001). Bílá kniha – Národní program rozvoje vzdělávání ČR. Praha: Tauris. |
Naiman, N., Fröhlich, M., Stern, H. H., & Todesco, A. (1978). The Good Language Learner. Toronto: Ontario Institute for Studies in Education. |
Najvar, P., Janík, T., Janíková, M., Hübelová, D., & Najvarová, V. (2009). CPV Videostudy: Comparative Perspectives on Teaching in Different School Subjects. In T. Janík, & T. Seidel (Eds.), The Power of Videostudies in Investigating Teaching and Learning in the Classroom (pp. 103–120). Münster: Waxmann. |
Najvar, P., Najvarová, V., Soběslavská, V., Šebestová, S., & Vlčková, K. (2008). CPV videostudie anglického jazyka: sběr dat a zamýšlené analýzy. Orbis Scholae, 2(1), 73–91. |
Natterer, A. (2001). Europa im Schulbuch. Die Darstellung der europäischen Einigung in baden-württembergischen Schulbüchern für Geschichte und Gemeinschaftskunde der Sekundarstufe I. Grevenbroich: Omnia. |
Neumann, G., & Schallenberger, E. H. (Hrsg.). (1978). Europa im Schulbuch. Duisburg: Norbert E. Kaschuge. |
Nicholls, J. (2003). Methods in School Textbook Research. International Journal of Historical Learning, Teaching and Research, 3(2), 1–17. |
Nicholls, J. (2006). Are Students Expected to Critically Engage with Textbook Perspective of the Second World War? A Comparative and International Study. Research in Comparative and International Education, 1(1), 40–55. |
Noordink, H. (1992). The European dimension and the social subjects; handout for authors and publishers for the analysis of their learning materials. In I. Barr, & H. Hooghoff (Eds.), Report on the Third International Dillingen Symposium „The European Dimension in Education“ (pp. 67–68). Enschede: National Institute for Curriculum Development. |
Nosek, B. (2009). National Differences in Gender-Science Stereotypes Predict National Sex Differences in Science And Math Achievement. In C. M. Steele (Ed.), Proceedings of the National Academy of Sciences of the USA (pp. 10593–10597). Dostupné |
z http://www.pnas.org/content/106/26/10593 |
Novák, P. (2010). Realizace experimentu ve výuce fyziky. In T. Janík, P. Knecht, & P. Najvar et al., Nástroje pro monitoring a evaluaci kvality výuky a kurikula (pp. 177–184). Brno: Paido. |
Novák, P. (2011). Realizace experimentu ve výuce fyziky. In P. Knecht, & T. Janko (Eds.), Bulletin IVŠV 2011. Brno: MU (v tisku). |
Nováková, P. (2009). Motive zum Lernstrategieneinsatz beim Fremdsprachenlernen (Bakalářská práce). Brno: PdF MU. |
Novotný, P. (2007). Vizuální informace ve vybraných učebnicích dějepisu pro 9. ročník základní školy. In T. Janík, P. Knecht, & V. Najvarová (Eds.), Příspěvky k tvorbě a výzkumu kurikula (pp. 133–140). Brno: Paido. |
Nunally, J. C. (1987). Psychometric Theory. New York: McGraw-Hill. |
Öhl, F. (2006). Die Europäische Union in Schulbüchern. Medien Impulse, 55(3), 37–41. |
Opwis, K., & Lüer, G. (1996). Modelle der Repräsentation von Wissen. In D. Albert, & K. H. Stapf (Hrsg.), Enzyklopädie der Psychologie. Themebereich C: Theorie und Forschung, Serie 2: Kognition, Band 4: Gedächtnis (pp. 337–431). Göttingen, Bern, Toronto, Seattle: Hogrefe–Verlag. |
Ostrom, E. (2005). Understanding Institutional Diversity. Princeton: Princeton University Press. |
Oxford, R. (1990). Language Learning Strategies: What Every Teacher Should Know. New York: Newbury House Publishers. |
Paivio, A. (1971). Imagery and Verbal Processes. New York: Holt, Rinehart and Winston. |
Palmer, D. J., Stough, L. M., Burdenski, T. K., & Gonzales, M. (2005). Identifying teacher expertise: An examination of researchers decision making. Educational Psychologist, 40(1), 13–25. DOI: 10.1207/s15326985ep4001_2 |
Pardel, J. et al. (1963). Pedagogická psychologie. Praha: SPN |
Peeck, J. (1987). The Role of Illustrations in Processing and Remembering Illustrated Text. In D. M. Willows, & H. A. Houghton (Eds.), The Psychology of Illustration. Vol. 1. Basic Research (pp. 115–145). New York, Berlin, Heidelberg: Springer Verlag. |
Peeck, J. (1993). Increasing Picture Effect in Learning from Illustrated Text. Learning and Instruction, 3(3), 227–238. |
Perales, F. J., & Jiménez, J. D. (2002). Las ilustraciones en la ense?anza – aprendizaje de las ciencias. Análisis de libros de texto. Ense?anza de las Ciencias, 20(3), 369–386. |
Perry, N. E. (1998). Young chidren’s self-regulated learning and contexts that support it. Journal of Education Psychology, 90(4), 715–729. DOI: 10.1037/0022-0663.90.4.715 |
Pešková, K. (2010). Návrh diagnostického nástroje pro hodnocení vizuálních prostředků v učebnicích německého jazyka pro výuku reálií. In T. Janík, P. Knecht, & P. Najvar, et al., Nástroje pro monitoring a evaluaci kvality výuky a kurikula (pp. 192–201). Brno: Paido. |
Peterson, P., & Fenema, E. (1985). Autonomous Learning Behaviour: A Possible Explanation of Gender-Related Differences in Mathematics. In F. C. Wilkinson, & C. B. Marret (Eds.), Gender Influences in Classroom Interraction (pp. 17–36). Orlando: Academic Press. |
Piaget, J., & Inhelder, B. (1971). The Child’s Conception of Space. London: Routledge & Kegan Paul. |
Pingel, F. (1993). Europa im Schulbuch – eine Bestandsaufnahme. In O. Bombardelli (Hrsg.), Die Europäische Dimension im Schulbuch für politische Bildung und Geschichte (pp. 83–88). Trient: Universität von Trient. |
Pingel, F. (1995). Europa im Schulbuch – Einleitung. In F. Pingel (Hrsg.), Macht Europa Schule? Die Darstellung Europas in Schulbüchern der Europäischen Gemeinschaft. Studien zur internationalen Schulbuchforschung (pp. 7–25). Frankfurt am Main: Diesterweg Verlag. |
Pingel, F. (1999). Europa im Geschichtsbuch. In S. Kolb, & P. Rösgen (Hrsg.), Europäische Geschichtskultur im 21. Jahrhundert (pp. 215–237). Bonn: Stiftung Haus der Geschichte der Literaturverzeichnis. |
Pingel, F. (2006). New Structures for a Medium in the State of Change. In M. Horsley (Ed.), The future of textbooks? (pp. 24–34). Sydney: University of Sydney. |
Pintrich, P. R. (2002). The role of metacognitive knowledge in learning, teaching, and assessing. Theory into Practice, 41(42), 219–226. |
Pintrich, P. R. (Ed.). (1991). A manual for the use of the Motivational Strategies for Learning Queastionnaire (MSLQ). Ann Arbor: University of Michigan. |
Pintrich, P. R. (Ed.). (1995). Understatnding self-regulated learning: New directions for teaching and learning. San Fransisco: Jossey – Bass Publisher. |
Pintrich, P. R., Smith, D. A. F., Garcia, T., & McKeachie, W. J. (1993). Reliability and predictive validity of the Motivated Strategies for Learning Questionnaire (MSLQ). Educational and Psychological Measurement, 53(3), 801–813. DOI: 10.1177/0013164493053003024 |
Píšová, M. (2010). Učitel-expert: přehled výzkumných trendů a jejich výsledků. Pedagogika, 60(3/4), 242–253. |
Plháková, A. (2006). Dějiny psychologie. Praha: Grada. |
Podroužek, L. (2005). Přírodovědné vzdělávání. In V. Spilková et al., Proměny primárního vzdělávání v ČR (pp. 193–207). Praha: Portál. |
Posner, G. J., Strike, K. A., Hewson, P. W., & Gertzog, W. A. (1982). Accommodation of a scientific conception: Towards a theory of conceptual change. Science Education, 66(4), 221–227. DOI: 10.1002/sce.3730660207 |
Postigo, Y., & Pozo, J. I. (2004). On the Road to Graphicacy: The Learning of Graphical Representation Systems. Educational Psychology, 24(5), 623–644. |
Potměšil, Z. (1975). Vývoj, současný stav a perspektivy rozvoje školního dějepisného vzdělání a výchovy v československé socialistické škole. In B. Kujal (Ed.), Systém vzdělání a výchovy v socialistické společnosti a jeho výzkum (pp. 369–384). Praha: PÚ JAK ČSAV. |
Pravda, J. (2003). Mapový jazyk. Bratislava: Vydavatelstvo UK. |
Pressley, M., & Afflerbach, P. (1995). Verbal protocols of reading: The nature of constructively responsive reading. Hillsdale: Lawrence Erlbaum Associates. |
Pressley, M., & Miller, G. E. (1987). Effect of Illustration on Children´s Listening Comprehension and Oral Prose Memory. In D. M. Willows, & H. A. Houghton (Eds.), The Psychology of Illustration. Vol. 1. Basic Research (pp. 87–111). New York, Berlin, Heidelberg: Springer Verlag. |
Presson, C. C. (1982). The Development of Map-reading Skills Child Development, 53(1), 196–199. DOI: 10.2307/1129653 |
Prodi, R. (2003). Idea Evropy. Praha: Barrister and Principal ve spolupráci s Centrem strategických studií. |
Průcha, J. (1987). Učení z textu a didaktická informace. Praha: Academia. |
Průcha, J. (1998). Učebnice: teorie a analýzy edukačního média: příručka pro studenty, učitele, autory učebnic a výzkumné pracovníky. Brno: Paido. |
Průcha, J. (1999). Vzdělávání a školství ve světě. Základy mezinárodní komparace vzdělávacích systémů. Praha: Portál. |
Průcha, J. (2002). Moderní pedagogika. Praha: Portál. |
Průcha, J. (2005). Český pedagogický výzkum: problém využitelnosti produktů. In Pedagogický výzkum: Reflexe společenských potřeb a očekávání? (pp 11–16). Olomouc: PdF UP. |
Průcha, J. (2006a). Srovnávací pedagogika. Praha: Portál. |
Průcha, J. (2006b). Výzkum kurikula: aplikované přístupy. In J. Maňák, & T. Janík (Eds.), Problémy kurikula základní školy (pp. 113–127). Brno: MU. |
Průcha, J. (2006c). Učebnice: Teorie, výzkum a potřeby praxe. In J. Maňák, & D. Klapko (Eds.), Učebnice pod lupou (pp. 9–21). Brno: Paido. |
Průcha, J. (2008). Možnosti výzkumu učebnic ve vztahu k učení. In P. Knecht, & T. Janík, et al., Učebnice z pohledu pedagogického výzkumu (pp. 27–36). Brno: Paido. |
Průcha, J. (2010). Interkulturní komunikace. Praha: Grada. |
Průcha, J., Walterová, E., & Mareš, J. (2003). Pedagogický slovník. Praha: Portál. |
Přikrylová, J. (2010). Strategie učení cizímu jazyku a jejich diagnostikování. In T. Janík, P. Najvar, & P. Knecht, et al., Nástroje pro monitoring a evaluaci kvality výuky a kurikula (pp. 167?175). Brno: Paido. |
Přinosilová, J. (2010). Používání strategií učení cizímu jazyku (Diplomová práce). Brno: PdF MU. |
Psotková, P. (2004). Historické vědomí české studující mládeže ve vztahu k evropským národům (Diplomová práce). Ostrava: FF OU. |
Purm, R. (1996/1997). K teorii učebnice cizího jazyka. Cizí jazyky, 40(7/8), 111–113. |
Radvanovský, Z. (1996). Čech – Středoevropan – Evropan. In Z. Lehmanová (Ed.), Výchova k evropanství – kulturně historické souvislosti evropského procesu (pp. 100–106). Praha: VŠE. |
Renner, G. (Hrsg.). (1992). Die Europäische Einigung im Schulbuch. Bonn: Vertretung der EG-Komm. |
Riding, R. J., & Boardman, D. (1983). The Relationship Between Sex and Learning Style and Graphicacy in 14-Year-Old-Children. Educational Review, 35(1), 69–79. |
Röhrs, H. (1995). Die vergleichende und internationale Erziehungswissenschaft. Weinheim: Dt. Studien Verlag. |
Rokeach, M. (1960). The open and closed mind. New York: Basic Books. |
Rubin, J., & Wenden, A. (1987). Learning Strategies in Language Learning. Herefordshire: Prentice Hallinternational. |
Rupp, C. (2000). „Europa“ nach 1945: Darstellungs-Topoi in deutschen und französischen Schulgeschichtesbüchern. Münster: Universität Münster. |
ezníčková, D. (2003). Geografické dovednosti, jejich specifikace a kategorizace. Geografie – Sborník ČGS, 108(2), 146–163. |
Sadker, M., & Sadker, D. (1982). Sex equity handbook for schools. New York: Longman. |
Sakki, I. (2010). A Success Story or a Failure? Representing the European Integration in the Curricula and Textbooks of Five Countries (Disertační práce). Helsinki: University of Helsinki. Dostupné z http://www.doria.fi/bitstream/handle/10024/63341/asuccess.pdf?sequence=1 |
Sanders, J. (2000). Fairness at the Source: Assessing Gender Equity in Teacher Education for Colleges and Universities. Washington: Washington Research Institute. |
Sankaran, S. R., & Bui, T. (2001). Impact of learning strategies and motivation on performance: A study in web based instruction. Journal of Instructional Psychology, 28(3), 191–198. |
Sedláková, M. (2004). Vybrané kapitoly z kognitivní psychologie. Mentální reprezentace a mentální modely. Praha: Grada. |
Seidel, T. (2003). Überblick über Beobachtungs- und Kodierungsverfahren. In T. Seidel, M. Prenzel, R. Duit, & M. Lehrke, Technischer Bericht zur Videostudie „Lehr-Lern-Prozesse im Physikunterricht“ (pp. 99–113). Kiel: IPN. |
Seidel, T., Blomberg, G., & Stürmer, K. (2010). „Observer“ – Validierung eines videobasierten Instruments zur Erfassung der profesionellen Wahrnehmung von Unterricht. Zeitschrift für Pädagogik, 56(Beiheft), 296–306. |
Seidel, T., Prenzel, M., Duit, R., & Lehrke, M. (2003). Technischer Bericht zur Videostudie „Lehr-Lern-Prozesse im Physikunterricht“. Kiel: IPN. |
Seidel, T., Prenzel, M., Rimmele, R., Dalehefte, I. M., Herweg, C., Kobarg, M., & Schwindt, K. (2008). Pohledy na výuku fyziky v Německu: souhrnné výsledky videostudie IPN. Orbis Scholae, 2(1), 115–136. |
Seidel, T., Prenzel, M., Schwindt, K., Stürmer, K., Blomberg, G., & Kobarg, M. (2009). LUV and Observe: Two Projects Using Video to Diagnose Teachers’ Competence. In T. Janík, & T. Seidel (Eds.), The Power of Video Studies in Investigating Teaching and Learning in Classroom (pp. 243–258). Münster: Waxmann Verlag. |
Seidel, T., Schulmeiß, I., & Meyer, L. (2003). Vermischung von Lern- und Leistungssituationen. In T. Seidel, M. Prenzel, R. Duit, & M. Lehrke, Technischer Bericht zur Videostudie „Lehr-Lern-Prozesse im Physikunterricht“ (pp. 229–238). Kiel: IPN. |
Seidel, T., Trepke, C., & Dalehefte, I.-M. (2003). Zielorientierung im Physikunterricht. In T. Seidel, M. Prenzel, R. Duit, & M. Lehrke, Technischer Bericht zur Videostudie „Lehr-Lern-Prozesse im Physikunterricht“ (pp. 201–228). Kiel: IPN. |
Shennan, M. (1991). Teaching about Europe. Strasbourg: Council of Europe Publishing. |
Sherin, M. G. (2007). The Development of Teachers‘ Professional Vision in Video Clubs. In R. Goldman, R. Pea, B. Barron, & S. J. Derry (Eds.), Video Research in the Learning Sciences (pp. 383–395). London: Lawrence Erlbaum Associates Publishers. |
Sherin, M. G., & Van Es, E. A. (2005). Using Video to Support Teacher‘s Ability to Notice Classroom Interactions. Journal of Technology and Teacher Education, 13(3), 475–491. |
Schallert, D. L. (1980). The Role of Illustrations in Reading Comprehension. In R. J. Spiro, B. C. Bruce, & W. F. Brewer (Eds.), Theoretical Issues in Reading Comprehension: Perspectives from Cognitive Psychology, Linguistic, Artifical Inteligence, and Education (pp. 503–524). Hillsdale: Erlbaum. |
Schniotalle, M. (2003). Räumliche Schülervorstellungen von Europa. Ein Unterrichtsexperiment zur Bedeutung kartographischer Medien für den Aufbau räumlicher Orientierung im Sachunterricht der Grundschule. Berlin: Tenea. |
Schrader, F. W. (1989). Diagnostische Kompetenzen von Lehrern und ihre Bedeutung für die Gestaltung und Effektivität des Unterrichts. Frankfurt am Main: Peter Lang. |
Schreiter, I. (2000). Aus Lehrwerken lernen. Deutsch als Fremdsprache, 37(2), 109–115. |
Schuler, H., & Procházka, M. (2003). Dotazník motivace k výkonu – LMI. Praha: Testcentrum. |
Schwindt, K. (2008). Lehrpersonen betrachten Unterricht (Kriterien für die kompetente Unterrichtswahrnehmung). Münster: Waxmann. |
Sikorová, Z. (2004). Výběr učebnic na základních a středních školách. Ostrava: Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta. |
Sikorová, Z. (2010). Učitel a učebnice: užívání učebnic na 2. stupni základních škol. Ostrava: Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta. |
Smetáčková, I. (2007). Genderová rovnost – nový požadavek v českých školách. In R. Jandová (Ed.), Svět výchovy a vzdělávání v reflexi současného pedagogického výzkumu (pp. 10–19). České Budějovice: JČU. [CD-ROM] |
Smetáčková, I. (Ed.) (2006). Gender ve škole: příručka pro budoucí i současné učitelky a učitele. Praha: Otevřená společnost. |
Smith, J. W. (2001). Development of the Domain Identification Measure: A Tool for Investigating Stereotype Threat Efects. Educational and Psychological Measurement, 61(6), 1040–1057. DOI: 10.1177/00131640121971635 |
Spilková, V. (2005). Proměny primárního vzdělávání v ČR. Praha: Portál. |
Spring, J. (1991). Textbook Writing and Ideological Management. A Postmodern Approach. In P. Altbach (Ed.), Textbooks in American Society: Politics, Policy, and Pedagogy (pp. 185–200). Albany: State University of New York Press. |
Staněk, A. (2002). Evropská dimenze ve výchově k myšlení v evropských a globálních souvislostech ve výuce občanské výchovy, občanské nauky a základů společenských věd. In M. Sapík, & S. Murad (Eds.), Evropská dimenze výchovy k občanství (pp. 22–31). České Budějovice: PdF Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. |
Staněk, A. (2006). Výchova k evropanství a národní identita v procesu prohlubující se evropské integrace. In M. Goňcová (Ed.), Střední Evropa a evropská integrace (pp. 291–297). Brno: PdF MU. |
Starý, K., & Chvál, M. (2009). Kvalita a efektivita výuky: metodologické přístupy. In M. Janíková, & K. Vlčková, et al., Výzkum výuky: tematické oblasti, výzkumné přístupy a metod, (pp. 64–74). Brno: Paido. |
Steele, C. M., & Aronson, J. (1995). Stereotype Threat and Intellectual Test Performance of African-Americans. Journal of Personality and Social Psychology, 69(5), 797–811. DOI: 10.1037/0022-3514.69.5.797 |
Stehlíková, N. (2010). Using Videorecordings of Lessons in the Education of Mathematics Teachers. In T. Janík, & P. Knecht (Eds.), New Pathways in the Professional Development of Teachers (pp. 265–273). Wien: LIT Verlag. |
Stein, G. (1979). Immer Ärger mit den Schulbüchern. Stuttgart: J. B. Metzlersche Verlagsbuchhandlung. |
Stejskalíková, J. (2010). Zastoupení tématu Evropa v učebnicích dějepisu: tvorba a ověřování výzkumného nástroje. In T. Janík, P. Knecht, & P. Najvar, et al., Nástroje pro monitoring a evaluaci kvality výuky a kurikula (pp. 99–109). Brno: PdF MU. |
Stejskalíková, J. (2011). Integrace evropské dimenze do vzdělávání na příkladu dějepisných učebnic. In T. Janík, P. Knecht, & S. Šebestová (Eds.), Smíšený design v pedagogickém výzkumu: sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. Brno: MU (v tisku). |
Stern, H. (1975). What Can We Learn from the Doog Language Learner? Canadian Modern Language Review, 31(4), 307?318. |
Sternberg, R. J. (2001). Úspěšná inteligence: Jak rozvíjet praktickou a tvůrčí inteligenci. Praha: Grada Publishing. |
Sternberg, R. J. (2002). Kognitivní psychologie. Praha: Portál. |
Sweeting, A. (2001). Doing Comparative Historical Education Research. In K. Watson (Ed.), Doing Comparative Education Research Issues and Problems (pp. 225–243). Oxford: Oxford University, Symposium Books. |
Šebestová, S. (2010). Příležitost k učení jako aspekt kvality výuky. In T. Janík, P. Najvar, & P. Knecht, et al., Nástroje pro monitoring a evaluaci kvality výuky a kurikula (pp. 127?140). Brno: Paido. |
Šebestová, S., Najvar, P., & Janík, T. (2011). Příležitosti k rozvíjení řečových dovedností ve výuce anglického jazyka: samostatně anebo v integraci. Pedagogická orientace, 20(3) (v tisku). |
Škaloud, J. (1996). Ideové motivy a překážky výchovy k evropanství. In Z. Lehmanová (Ed.), Výchova k evropanství – kulturně historické souvislosti evropského procesu (pp. 61–66). Praha: VŠE. |
Škoda, J., & Doulík, P. (2011). Psychodidaktika. Praha: Grada. |
Šmejkalová, M. (2010). Čeština a škola – úryvky skrytých dějin. Český jazyk a jeho vyučování na středních školách 1918–1989. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Karolinum. |
Švec, O. (1956). Vývoj učebních plánů ruských a sovětských škol od roku 1860 do roku 1955. Pedagogika, 6(3), 304–318. |
Švec, V. (1998). Klíčové dovednosti ve vyučování a výcviku. Brno: MU. |
Švec, V. (1999). Pedagogická příprava budoucích učitelů: Problémy a inspirace. Brno: Paido. |
Švec, V. (2003). Praktikum didaktických dovedností. Brno: MU. |
Švec, V. (2009). Znalosti jako prvek obsahu i procesu vzdělávání. In T. Janík, & V. Švec, et al., K perspektivám školního vzdělávání (pp. 21–28). Brno: Masarykova univerzita. |
Švec, V., & Hrbáčková, K. (2010). Sebereflexe a autoregulace učení jako východisko účinného vzdělávání dospělých. Studie k implementaci distančního vzdělávání do resortu Ministerstva obrany ČR (rukopis). |
Tang, G. M. (1994). Textbook Illustrations: A Cross-cultural Study and Its Implications for Teachers of Language Minority Students. The Journal of Educational Issues of Language Minority Students, 13, 175–194. |
Teves, B. (1984). Entwurf eines Rasters zur Feianalyse von Schulbüchern aus der Bundesrepublik Deutschland zum Thema „Europa/Europäische Einigung seit 1945“. In B. Gödde-Baumanns (Hrsg.), Schulbuch-Thema. Europa: Hohe Ziele Kleine Schritte (pp. 91–98). Duisburg: Institut für Schulbuchforschung e. V. an der Universität Duisburg. |
Therer, J. (1998). Styles d´enseignants, styles d´apprentissage et pédagogie differencenciée de sciences. Informations pédagogiques, 40(3), 3?23. |
Tholey, M., & Noordink, H. (1992). The European Dimension in the subjects History and Geography. In I. Barr, & H. Hooghoff (Eds.), Report on the Third International Dillingen Symposium „The European Dimension in Education“ (pp. 49–60). Enschede: National Institute for Curriculum Development. |
Thomas, R. M. (Ed.). (1990). International Comparative Education. Oxford: Pergamon Press. |
Thorne, B. (1993). Gender Play: Girls and Boys in School. New Brunswick: Rutgers University Press. |
Turner, J. C. (1995). The influence of classroom contexts on young chidren´s motivation for literacy. Reading Research Quarterly, 30(3), 410–441. DOI: 10.2307/747624 |
Ungerer, L. (1992). Europäische Einigungspolitik im Nachkriegseuropa in Schulbüchern der Bundesrepublik Deutschland. In G. Renner (Hrsg.), Die Europäische Einigung im Schulbuch (pp. 11–17). Bonn: Vertretung der EG-Komm. |
Univerzita Palackého v Olomouci (2002). Společný evropský referenční rámec pro jazyky. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. |
Vallerand, R. J. (1992). Academic motivation scale AMS – C28. Educational and Psychological Measurement, 52(4), 1003–1017. |
Van der Schee, J. A. (1987). Kijp op kaarten (Disertační práce). Amsterdam: Vrije Universiteit. |
Van der Zijpp, T. (1996). Het trainen van Kaartvaardigheden (Disertační práce). Amsterdam: Vrije Universiteit. |
Van Dijk, H. (1998). Kaarten Kiezen (Disertační práce). Amsterdam: Vrije Universiteit. |
van Es, E. A. (2009). Participants‘ Roles in the Context of a Video Club. The Journal of Learning Sciences, 18(1), 100–137. DOI: 10.1080/10508400802581668 |
van Es, E. A., & Sherin, M. G. (2008). Mathematics teachers‘ „learning to notice“ in the context of a video club. Teaching and Teacher Education, 24(2), 244–276. |
Váňová, M. (1998). Teoretické a metodologické otázky srovnávací pedagogiky. Praha: UK. |
Vašíčková, M. (2011). Návrh metodiky výzkumu dovedností žáků v hodinách přírodopisu na základní škole. In P. Knecht, & T. Janko (Eds.), Bulletin IVŠV 2011. Brno: MU (v tisku). |
Vašutová, J. (2004). Profese učitele v českém vzdělávacím kontextu. Brno: Paido. |
Večerková, R. (2010). Diagnostika strategií učení angličtině jako cizímu jazyku u žáků 6. třídy základní školy (Diplomová práce). Brno: PdF MU. |
Veselý, A. (2011). Konceptuální rámec pro analýzu vztahu vzdělávací politiky a vzdělávacích výsledků. Orbis scholae, 5(1), 23–52. |
Vlček, P. & Janík, T. (2010). Školské reformy a tvorba kurikula tělesné výchovy v České republice, Spolkové republice Německo a Spojených státech amerických. Brno: Paido. |
Vlčková, K. (2003). Nepřímé strategie učení cizímu jazyku (Diplomová práce). Brno: PdF MU. |
Vlčková, K. (2005). Používání strategií učení cizímu jazyku a jejich efektivita v gymnaziálním vzdělávání. In V. Janíková (Ed.), Autonomie v procesu učení a vyučování cizích jazyků (pp. 53?55). Brno: Masarykova univerzita. |
Vlčková, K. (2007). Strategie učení cizímu jazyku: Výsledky výzkumu používání a efektivity strategií na gymnáziích. Brno: Paido. |
Vlčková, K. (2009a). Srovnání používání strategií učení cizímu jazyku u studentů osmiletých a čtyřletých gymnázií. Pedagogická orientace, 19(4), 51?73. |
Vlčková, K. (2009b). Strategie učení: výzkumné oblasti, přístupy a metody. In M. Janíková, & K. Vlčková et al., Výzkum výuky: tematické oblasti, výzkumné přístupy a metody (pp. 97–116). Brno: Paido. |
Vlčková, K. (2010). Žákovské strategie učení cizímu jazyku ve všeobecném vzdělávání (Habilitační práce). Brno: PdF MU. |
Vlčková, K., & Přikrylová, J. (2010). Dotazník strategií učení cizímu jazyku pro studenty středních škol. Praha: NÚOV. |
Vodička, K., & Cabada, L. (2007). Politický systém České republiky; Historie a současnost. Praha: Portál. |
VÚP (2007). Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: VÚP. |
Wahla, A. (1983). Strukturní složky učebnic geografie. Praha: SPN. |
Wahla, A. (2000). Realizace nového cíle geografického a kartografického vzdělávání – výchova k evropanství a evropské dimenzi v České republice v letech 1992–2000. Ostrava: PřF OU. |
Walbert, D. (2010). Map Skills and Higher Order Thinking. Dostupné z http://www.learnnc.org/lp/editions/mapping/cover. |
Walterová, E. (1989). K aktuálním tendencím v projektování výuky. Pedagogika, 39(4), 416–430. |
Walterová, E. (1984). Otázky teorie učebních osnov v pedagogice SSSR a NDR. Pedagogika, 34(5), 567–580. |
Walterová, E. (1985). Teorie učebních osnov v československé pedagogice. Pedagogika, 35(5), 291–305. |
Walterová, E. (1996a). Evropská dimenze ve školním vzdělávání. In Z. Lehmanová (Ed.), Výchova k evropanství – kulturně historické souvislosti evropského procesu (pp. 89–97). Praha: VŠE. |
Walterová, E. (1996b). Evropská dimenze ve vzdělávání: Východiska, problémy, perspektivy. In E. Walterová (Ed.), Evropská dimenze ve vzdělávání a v přípravě učitelů. Sborník referátů a informací z interdisciplinárního kolokvia (pp. 18–27). Praha: PdF UK. |
Walterová, E. (1997). Objevujeme Evropu. Praha: PdF UK. |
Walterová, E. (2001). Evropské záležitosti: výzva pro českou pedagogiku. Pedagogika, 51(1), 42–61. |
Walterová, E. (2004). Česká pedagogika: reflexe oboru v expertním šetření. In E. Walterová (Ed.), Česká pedagogika: proměny a výzvy (pp. 7–20). Praha: PedF UK. |
Walterová, E. (2006a). Proměny paradigmatu kurikulárního diskurzu. In J. Maňák, & T. Janík (Eds.), Problémy kurikula základní školy (pp. 11–22). Brno: MU. |
Walterová, E. (2006b). Srovnávací pedagogika. Vývoj a proměny v globálním kontextu. Praha: UK. |
Walterová, E. (2011). Jak se dělá pedagogický výzkum v Česku? Podmínky, instituce, lidé. In Kam směřuje současný pedagogický výzkum? Sborník příspěvků z 18. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. Liberec: TU. [CD-ROM] |
Wiegand, P. (1998). Children and Primary Geography. London: Cassel. |
Wiegand, P. (2004). Maps and Supermaps. In: A. Kent, E. Rawling, & A. Robinson (Eds.), Geographical Education, Expanding Horizons in Shrinking World (pp. 152–158). Glasgow: ICA/IGU. |
Wiegand, P. (2006). Learning and Teaching with Maps. Abingdon: Routledge. |
Wienert, F. E. (1999). Aus Fehlern lernen und Fehler vermeiden lernen. In W. Althof (Ed.), Fehlerwelten. Vom Fehlermachen und Lernen aus Fehlern (pp. 101–109). Opladen: Leske. |
Wigglesworth, J. C. (2003). What Is the Best Route? Route – Finding Strategies of Middle School Students Using GIS. Journal of Geography, 102(6), 282–291. DOI: 10.1080/00221340308978560 |
Williams, J. E., Bennett, S. M., & Best, D. L. (1975). Awareness and expression of sex stereotypes in young children. Developmental Psychology, 11, 635–642. DOI: 10.1037/0012-1649.11.5.635 |
Williams, R. (1961). The Long Revolution. London: Chatto & Windus. |
Winne, P. H., & Stockley, D. B. (1998). Computing Technologies as Sites for Developing Self-Regulated Strategies. In B. J. Zimmerman, & D. H. Schunk (Eds.), Self-Regulated Learning. From Teaching to Self-Reflective Practice (pp. 106–136). New York: Guilford. |
Woodward, A. (1993). Do Illustrations Serve an Instructional Purpose in U.S. Textbooks? In B. K. Britton, A. Woodward, & M. Binkley (Eds.), Learning from textbooks. Theory and practice (pp. 115–133). Hillsdale, New Jersey: LEA. |
Yamauchi, J., Kumangai, Y., & Kawasaki, Y. (1999). Perceived control, autonomy and self-regulated learning strategies among Japanese high school learners. Psychological Reports, 85(3), 779–798. |
Yepez, M. E. (1994). An Observation of Gender-Specific Teacher Behavior in the ESL Classroom. Sex Roles, 30(1/2), 121–133. |
Zerzová, J. (2010). Návrh kategoriálního systému pro analýzu výuky reálií a interkulturní komunikativní kompetence ve výuce cizímu jazyku. In T. Janík, P. Knecht, & P. Najvar et al., Nástroje pro monitoring a evaluaci kvality výuky a kurikula (pp. 141–156). Brno: Paido. |
Zerzová, J. (2011). Interkulturní komunikativní kompetence a její rozvíjení v hodinách anglického jazyka na 2. stupni ZŠ (Disertační práce). Brno: PdF MU. |
Zimmerman, B. J. (2002). Becoming a self-regulated learner: An overview. Theory into Practice, 41(2), 64–70. |
Zimmerman, B. J. (Ed.). (2008). Motivation and Self-Regulated Learning: Theory, Research, and Applications. New York, London: Routledge. |
Zimmerman, B. J., & Martinez-Pons, M. (1986). Development of a structured interview for assessing student use of self-regulated learning strategies. American Educational Research Journal, 23(4), 614–628. DOI: 10.3102/00028312023004614 |
Zlatníček, P. (2011). Kvalita ve výuce cizího jazyka – vývoj a pilotáž pozorovacího nástroje. In T. Janík, P. Knecht, & S. Šebestová (Eds.), Smíšený design v pedagogickém výzkumu: sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. Brno: MU (v tisku). |
Zlatníček, P., Ducháčková, G., & Janík, T. (2010b). Kvalita výuky v oborech školního vzdělávání. In T. Janík, P. Knecht, & P. Najvar, et al., Nástroje pro monitoring a evaluaci kvality výuky a kurikula (pp. 33–42). Brno: Paido. |
Zlatníček, P., Ducháčková, G., Knecht, P., Najvar, P., & Janík, T. (2010a). Kvalita ve zdělávání: vymezení a systematizace pojmů. In T. Janík, P. Knecht, & P. Najvar, et al., Nástroje pro monitoring a evaluaci kvality výuky a kurikula (pp. 13–32). Brno: Paido. |
Zujev, D. D. (1986). Ako tvoriť učebnice. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo. |
Žák, V. (2006). Zjišťování parametrů kvality výuky fyziky (Disertační práce). Praha: Karlova Universita. |
Žinec Anima. (2002). Gender Stereotypes in Elementary School textbooks (Grades 1, 4 and 8) in Use in Montenegro (závěrečná zpráva). Podgorica: Information and Education Center for Women of Montenegro. |
Žofková, H. (1989). Metodologická východiska k analýze učebních osnov a učebnic cizích jazyků. Pedagogika, 39(2), 155–165. |
Učebná osnova pre meštianské školy slovenské (Č. 54.840, 31. 1. 1920). In: Věstník MŠANO, ročník II. (1919-1920), sešit 5, Praha 1920, s. 71–79. |
Výnos MŠANO ze dne 9. června 1932, č. 69.485-I, jímž se stanoví normální učebné osnovy pro měšťanské školy. In: Věstník MŠANO, ročník XIV. (1932), sešit 6, Praha 1932, s. 88–113. |
Výnos O změně učebné osnovy zeměpisu a dějepisu na školách měšťanských (Č. 25.256. 7./VII. 1919.). In: Věstník MŠANO, ročník I. (1918–1919), sešit 10, Praha 1919, s. 163–165. |