D 2014

New Media in Everyday Life: Preliminary Observations and Questions

MACEK, Jakub

Základní údaje

Originální název

New Media in Everyday Life: Preliminary Observations and Questions

Autoři

MACEK, Jakub (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Newcastle upon Tyne, Media, Power and Empowerment: Central and Eastern European Communication and Media Conference CEECOM Prague 2012, od s. 198-204, 7 s. 2014

Nakladatel

Cambridge Scholars Publishing

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

Písemnictví, masmedia, audiovize

Stát vydavatele

Velká Británie a Severní Irsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14230/14:00074040

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

ISBN

978-1-4438-6396-4

UT WoS

000348879700033

Klíčová slova anglicky

new media; television; audience; everyday life; media ensemble

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 10. 3. 2015 08:17, doc. Mgr. Jakub Macek, Ph.D.

Anotace

V originále

Domestication of a variety of new media technologies is gradually changing our everyday lives. Descriptions of this transformation usually stress the process of individualisation of our media practices and changes in our experience of “privacy”. However, the tendency to individuate consumption of media content and objects can hardly fully explain the transformation of “television home” into a qualitatively new everyday environment. The chapter is focused on preliminary observations emerging from ongoing ethnographic research of current media use in Czech families and it formulates preliminary remarks and questions on the character of media uses, on reflexivity of construction of our media ensemble, on the private/public dichotomy and on the ontological security in a situation where the television set is changing its role.

Návaznosti

EE2.3.20.0184, projekt VaV
Název: Vytvoření interdisciplinárního týmu v oblasti výzkumu internetu a nových médií
GP13-15684P, projekt VaV
Název: Nová a stará média v každodenním životě: mediální publika v čase proměny mediálních praxí
Investor: Grantová agentura ČR, Nová a stará média v každodenním životě: mediální publika v čase proměny mediálních praxí

Přiložené soubory