2015
Média v pohybu: K proměně současných českých publik
MACEK, JakubZákladní údaje
Originální název
Média v pohybu: K proměně současných českých publik
Název anglicky
Media on Move: On The Transformation of the Current Czech Audiences
Autoři
MACEK, Jakub (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Brno, 136 s. Media, 2015
Nakladatel
MUNI Press
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
Písemnictví, masmedia, audiovize
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14230/15:00081511
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
ISBN
978-80-210-8033-1
Klíčová slova anglicky
Media studies; audience studies; media audiences; mass media; new media; digital media; theory of structuration
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 29. 1. 2016 15:03, doc. Mgr. Jakub Macek, Ph.D.
V originále
Kniha shrnuje zjištění autorova tříletého výzkumného projektu "Nová a stará média v každodenním životě: mediální publika v čase proměny mediálních praxí". V návaznosti na kvalitativní a kvantitativní šetření a s oporou v Giddensově teorii strukturace se věnuje čtyřem základním dimenzím transformace současných českých mediálních publik: (1) dematerializaci mediálních obsahů a s ní související fragmentaci mediálních praxí a změně vztahů mezi členy mediálních publik a producenty mediálních obsahů, (2) sílící mediatizaci každodennosti a sociálních interakcí, (3) proměnám ve vztahu členů publika ke sdílenému veřejnému a politickému prostoru a (4) časoprostorové proměně každodenního života.
Anglicky
This book presents the research findings from a three-year project entitled “New and Old Media in Everyday Life: Media audiences in the time of transformational media usage”. Utilizing qualitative and quantitative insights and drawing upon Anthony Giddens’ Theory of Structuration, the author identifies four primary dimensions to the evolving transformation of current Czech media audiences: (1) the dematerialization of media content linked with the increased fragmentation of media-related practices as well as transforming relations between audiences and media producers, (2) the increasing mediatization of everyday life and social interactions, (3) notable shifts in audiences' attitude towards shared public and political spheres and (4) a spatiotemporal transformation of everyday life.
Návaznosti
GP13-15684P, projekt VaV |
|