Životopis
- Identifikace osoby
- Mgr. Petr Svojanovský, Ph.D. narozen 1985 v Brně
- Pracoviště
- Pedagogická fakulta, katedra pedagogiky
-
http://katedry.ped.muni.cz/pedagogika/praxe-spolecneho-zakladu
- Funkce na pracovišti
-
- Vzdělání a akademická kvalifikace
- 2013-2018: PdF MU, Pedagogika, PhD.
-
2012-2013: FF MU, Zkušenostně reflektivní učení pro učitele, CŽV
-
2010-2013: PdF MU, Učitelství občanské výchovy pro základní školy; FSpS MU, Učitelství tělesné výchovy pro základní a střední školy, Mgr.
-
2005-2010: PdF MU, Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání; FSpS MU, Animátor sportovních aktivit, Bc.
- Přehled zaměstnání
- 2014-doposud: PdF MU, katedra pedagogiky, odborný asistent
-
2012-2014: FF MU, ÚPV, Akademické centrum osobnostního rozvoje, odborný pracovník v projektu: „Zkušenostní učení pro praxi - podpora odborné přípravy stávajících/budoucích učitelů“. Poskytovatel dotace ESF.
-
2011-2012: Muzeum romské kultury, manažer a mentor v projektu „Complex work with socially disadvantaged Roma children and their parents in pre-school and elementary school education”. Poskytovatel grantu Roma Education Fund.
-
2010-2011: Muzeum romské kultury, koordinátor a tutor v projektu „Zájmové a vzdělávací aktivity na podporu romských žáků základních škol”. Poskytovatel dotace MŠMT.
- Pedagogická činnost
- výuka zkušenostně a reflektivně orientovaných seminářů
-
realizace workshopů pro vzdělavatele budoucích učitelů za účelem zavádění reflektivní praxe do vysokoškolské výuky
- Vědeckovýzkumná činnost
- jak se studenti učitelství učí pracovat s žákovskou diverzitou (GA19-06763S)
-
výzkum osvojování tacitních znalostí studenty učitelství během jejich pedagogické praxe (GA13-20049S)
-
výzkum podpory reflexe praxe
- Internship and stays for the purpose of study or work
- 15. 7. 2017 – 14. 10. 2017: California State University Monterey Bay, Monterey, ISEP, USA
- Další kvalifikace
- 2014-2019: Sebezkušenostní výcvik ve vedení tříd a růstových skupin KVP III - 600 hodin (akreditace MŠMT); Život bez závislostí, o.s., www.vycvikkvp.cz
-
2014: Výcvik v koučování - Interní a externí profesionální kouč - 125 hodin (akreditace ICF a MŠMT); Koučink centrum, s.r.o., www.koucinkcentrum.cz
-
2013: Výcvik v neurolingvistickém programování - Practitioner NLP - 100 hodin (certifikovaná trenérka NLP Kristina Klimszová); www.nlptraining.cz
-
2011: Vzdělávací kurz ZDrSEM Standard - Zdravotník pro zotavovací akce - 42 hodin (akreditace MŠMT); Prázdninová škola Lipnice, o.s. - Outward Bound ČR, www.zdrsem.cz
-
2011: Metodický vzdělávací kurz Dramaturgie zážitkových programů; Prázdninová škola Lipnice, o.s. - Outward Bound ČR, www.psl.cz
- Vybrané publikace
- OBROVSKÁ, Jana and Petr SVOJANOVSKÝ. Nejdříve celá třída, až potom jednotlivci? Etnografie profesního učení studentů učitelství na praxi zaměřeného na žákovskou diverzitu (The Whole Class First and Individuals Second? The Ethnography of Pre-Service Teachers’ Learning to Address Student Diversity during Their Practicum). SOCIOLOGICKY CASOPIS-CZECH SOCIOLOGICAL REVIEW. CZECH REPUBLIC: SOCIOLOGICKY CASOPIS, 2024, vol. 60, No 4, p. 415-439, 21 pp. ISSN 0038-0288. Available from: https://dx.doi.org/10.13060/csr.2023.035. URL info
- OBROVSKÁ, Jana, Petr SVOJANOVSKÝ, Jana KRATOCHVÍLOVÁ, Kateřina LOJDOVÁ, František TŮMA and Kateřina VLČKOVÁ. Promises and challenges of differentiated instruction as pre-service teachers learn to address pupil diversity. Journal of Education for Teaching. England: Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2024, vol. 50, No 3, p. 403-420. ISSN 0260-7476. Available from: https://dx.doi.org/10.1080/02607476.2023.2247356. URL info
- TŮMA, František, Jana OBROVSKÁ and Petr SVOJANOVSKÝ. Changes in orientations among pre-service EFL teachers’ correction practices: From teaching materials to underlying knowledge structures. LINGUISTICS AND EDUCATION. NETHERLANDS: ELSEVIER, 2023, vol. 76, article ID 101186, p. 1-15. ISSN 0898-5898. Available from: https://dx.doi.org/10.1016/j.linged.2023.101186. URL info
- OBROVSKÁ, Jana and Petr SVOJANOVSKÝ. Ethnography of Pre-Service Teachers' Beliefs and Practices Regarding Working with Student Diversity. In European Conference on Educational Research (ECER), 2021, Geneva (online), Network 19 Ethnography. 2021. URL info
- OBROVSKÁ, Jana, Petr SVOJANOVSKÝ and Kateřina VLČKOVÁ. Ethnography of Pre-service Teachers Learning to Address Student Diversity. In Oxford Ethnography and Education Online Conference. 2021. URL info
- KRATOCHVÍLOVÁ, Jana, Petr SVOJANOVSKÝ, Alena DOBROVOLNÁ, Blanka DVOŘÁKOVÁ, Johana FIALKOVÁ, Martina GRYCOVÁ, Hana HORKÁ, Marta KUCHAŘÍKOVÁ, Olga NOVOTNÁ, Hana PRACHAŘOVÁ, Jitka SLANÁ REISSMANNOVÁ, Petra SUQUET, Lucie TEŠNAROVÁ, Jitka TICHÁ and Petra VYSTRČILOVÁ. Standard kvality profesních kompetencí studenta učitelství (A student teacher professional competence standard). 1. dotisk 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2021, 24 pp. ISBN 978-80-210-9581-6. info
- OBROVSKÁ, Jana, Petr SVOJANOVSKÝ, Kateřina VLČKOVÁ and Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Diversity-Oriented Mentoring of Student-Teachers. In EARLI SIG 10, 21 and 25 Virtual Conference 2020, University of Groningen and University of Applied Sciences, Netherlands. 2020. info
- SVOJANOVSKÝ, Petr. Člen redakční rady Studia paedagogica (Member of editorial board of Studia paedagogica). 2018. URL info
- SVOJANOVSKÝ, Petr. Supporting student teachers’ reflection as a paradigm shift process. Teaching and Teacher Education. Oxford, England: Pergamon Press, 2017, roč. 66, AUG 2017, p. 338-348. ISSN 0742-051X. Available from: https://dx.doi.org/10.1016/j.tate.2017.05.001. URL info
- ŠVEC, Vlastimil, Jan NEHYBA, Petr SVOJANOVSKÝ, James LAWLEY, Radim ŠÍP, Eva MINAŘÍKOVÁ, Blanka PRAVDOVÁ, Barbora ŠIMŮNKOVÁ and Jan SLAVÍK. Becoming a teacher: The dance between tacit and explicit knowledge. Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2017. Pedagogika v teorii a praxi, sv. č. 4. ISBN 978-80-210-8605-0. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8605-2017. Čítárna Munispace info
- SVOJANOVSKÝ, Petr and Jan NEHYBA. Teaching teacher educators: A self-study of our learning from experience. In Dawn Garbett and Alan Ovens. Enacting self-study as methodology for professional inquiry. Herstmonceux, UK: Self-Study of Teacher Education Practices (S-STEP) community, 2016, p. 249-255. ISBN 978-0-473-35893-8. URL info
- SVOJANOVSKÝ, Petr and Jan NEHYBA. Teaching teacher educators: A self-study of our learning from experience. In The 11th International Conference on Self-Study of Teacher Education Practices. 2016. URL info
- SVOJANOVSKÝ, Petr. What Is the Goal of Reflective Practice in Teacher Education: Social Justice or Personal Development?. Online. In Mészáros, György, and Franciska Körtvélyesi, eds. Brussels – Budapest, Social Justice and Diversity in Teacher Education. Proceedings of the ATEE Winter Conference 15-17 April, Budapest, Hungary. Association for Teacher Education in Europe - Magyar Pedagógiai Társaság, 2015, p. 207-222. ISBN 978-963-7123-38-2. URL info
- SVOJANOVSKÝ, Petr, Jan NEHYBA, Vlastimil ŠVEC, Blanka PRAVDOVÁ and Jakub LANC. Metaphors in the tacit dimension of student teachers’ subjective theories. In 17th Biennial International Study Association of Teachers and Teaching Conference (ISATT). 13-17 July 2015, University of Auckland, New Zealand. 2015. info
2020/07/30