Novinky a zajímavosti ze světa IS MU

RSS Máte-li zájem, přihlaste se k odběru novinek e-mailem. Novinky můžete odebírat také pomocí RSS nebo si zařaďte blog mezi sledované, pokud jste uživatel IS MU.
Tento blog píše
FotografieFI:Vývojový tým IS MU, Mgr. Eva Zárybnická, 206552
Starší příspěvky
Kategorie
Vlastníci blogu: FI:Vývojový tým IS MU, Mgr. Eva Zárybnická, 206552
Právo číst: kdokoliv v Internetu, pojmenovaná skupina osob: FI:CVT FI
Právo komentovat: pojmenovaná skupina osob: FI:CVT FI
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14  ... 107 »
25. 7.
2023

Rozvoj Informačního systému MU v roce 2022

Zajímavé | 2 | 2
Novinky

Vývojový tým Informačního systému Masarykovy univerzity (IS MU) zveřejnil výroční zprávu za rok 2022.

Rozvoj IS MU byl v roce 2022 soustředěn zejména na elektronizaci studijních a dalších agend. V oblasti administrativy studia došlo ke změnám evidence komisí u státních doktorských zkoušek, nebo k rozšíření aplikace E-výpisy. V archivu závěrečné práce je nově ukládán protokol o výsledcích kontroly práce na podobnosti. Byla inovována agenda pro registraci a zápis předmětů nebo agenda Rozpisy. Doplněna byla také možnost evidence specifické podpory výuky. Pokračovaly také další vývojové práce v agendě Praxe.

V rámci přijímacího řízení proběhla elektronizace protokolů přijímacího řízení v doktorských studijních programech. Uchazeči o studium mohou nově založit e-přihlášku ke studiu pomocí Identity občana a své osobní údaje nechat automaticky předvyplnit z Registru obyvatel. Jako součást distančního zápisu do studia bylo doplněno splnění školení BOZP.

Pokračovaly také práce na e-learningových nástrojích pro online výuku, například v agendě Odpovědníky, Vzájemné hodnocení, Interaktivní osnovy či Poznámkové bloky. Byl představen nový nástroj pro elektronickou podporu výuky: KvIS, který mohou vyučující využít pro dotazování studentů v hodině nebo pro rychlé získání přehledu o studentech v posluchárně.

V agendě Úřadovna bylo navrženo rozšíření agendy pro spisovou službu a realizovány nové možnosti pro nastavení jednotlivých procesů. Nově lze každý jednotlivý úkon nastavit individuálně dle potřeb uživatelů, v rámci jedné agendy tak lze vyřizovat věci různými způsoby, tak jak je to v praxi potřeba, a zároveň je vše správně zaevidováno z hlediska spisového řádu.

V rámci převádění dalších agend do responzivního designu získala novou, modernější podobu aplikace Prohlídka pracovišť, titulní stránka Univerzitního repozitáře v IS MU a systém Repozitar.cz (http://repozitar.cz/). Pokračoval rozvoj agend pro hodnocení akademických pracovníků (EVAK) i pro hodnocení neakademických pracovníků. Agenda Jednání získala novou grafickou podobu i řadu nových funkcí.

V Obchodním centru MU byla nasazena elektronická podpora pro účtování odchozích plateb v EUR do zahraničí (např. stipendií v IS MU) a byla přidána podpora QR platby, která usnadňuje zákazníkům zadání údajů pro bankovní převod.

Pokračoval vývoj algoritmu pro vyhledávání podobných souborů a vznikly nové funkce, které podobnosti prezentují uživatelům, např. vyjádření míry podobnosti intenzitou barevného podbarvení podobných pasáží, aplikace Porovnej dva nebo možnost přístupu k výsledkům kontroly na podobnosti bez nutnosti autentizace do systému Odevzdej.cz nebo Theses.cz.

Obr. 1: Graf využití Informačního systému za rok 2022*

O všech výše uvedených novinkách byli uživatelé informováni prostřednictvím Novinek a zajímavosti ze světa IS MU Novinek (přihlásit se k odběru novinek) či Deníčku.

Výroční zprávy z předchozích let jsou dostupné pro autentizované uživatele v IS MU → Systém → [Obecné] → [Výroční zprávy]. Neautentizovaní uživatele je naleznou v sekci Více o IS MU v dolním panelu úvodní stránky.


* Na vodorovné ose grafu jsou měsíce roku 2022 a na svislé ose je znázorněn počet otevřených stránek na is.muni.cz v příslušném měsíci. Zobrazují se pouze autentizované přístupy, a to po jednotlivých fakultách MU.

Dosud nečteno0 komentářůpermalink
18. 4.
2023

Informační systém MU v tmavém designu

Informačně přínosné | 4 | 4
Novinky

Uživatelé Informačního systému Masarykovy univerzity (IS MU) si mohou již několik let zvolit motiv IS MU a zpříjemnit si tak práci se systémem. Kromě řady stálých motivů je dostupný například automatický motiv, který se v průběhu roku mění. V letošním roce Vývojový tým IS MU vyslyšel žádosti uživatelů a poskytl k dispozici také tmavý motiv systému. Vývoj tmavého motivu trval téměř rok a bylo nutné překonat řadu překážek. Informační systém je velmi rozsáhlý a komplexní systém, který čítá přes 2 000 aplikací. Před zveřejněním tmavého motivu bylo nutné zajistit, aby jeho vlivem nedošlo k problémům s používáním systému, dvojnásob pak u kritických aplikací, jako je např. udělování známek, vyplácení stipendií, správa studia a dalších.

Tmavý motiv prozatím běží v režimu beta verze, neboť ačkoliv je dostupný ve většině aplikací, na několika místech je jeho použití určitým kompromisem a v některých aplikacích není dostupný vůbec. Jedná se zejména o aplikace s uživatelským autorským obsahem jako jsou Interaktivní osnovy, či specializované aplikace, kde to není žádoucí – např. Odpovědníky, probíhající KvIS, Jednání, školení BOZP a další. Tým IS MU se důsledně věnuje připomínkám uživatelů a hlášení problémů se zobrazením.

Obr. 1: Titulní stránka IS MU v tmavém motivu

Obr. 2: Agenda Student

Obr. 3: Agenda Vývěska v tmavém motivu

Používání tmavých motivů je v posledních letech stále více oblíbenější. Tmavé pozadí je vhodnější pro oči, protože obrazovka vyzařuje méně modrého světla, což snižuje únavu očí, zejména při slabším osvětlení místnosti, či večer a v noci. Popularitu tmavého motivu dokazuje i množství uživatelů, které si jej od spuštění zapnulo, k 11. 4. 2023 používalo tmavý motiv 1 406 uživatelů. Pro srovnání nejoblíbenější motiv Vesmír má zvoleno 2 660 uživatelů.

Uživatelé si mohou tmavý motiv zapnout na titulní straně IS MU ozubeným kolečkem vpravo nahoře a výběrem motivu "Tmavý (beta)" nebo pomocí odkazu Informační systém -> Systém -> Nastavení systému -> Design .. Volba grafického motivu.

Dosud nečteno0 komentářůpermalink
2. 3.
2023

Podpora pro QR platby v Obchodním centru

Zajímavé | 4 | 4
Novinky

Vývojový tým Informačního systému Masarykovy univerzity (IS MU) se tentokrát zaměřil na zjednodušení a zrychlení plateb v Obchodním centru Masarykovy univerzity (OC MU), a to přidáním možnosti QR platby.

Při zvolení platby bankovním převodem nyní uživatel získává možnost naskenovat QR kód, který v mobilním bankovnictví předvyplní platební údaje. Uživatel tak může platbu odeslat rychleji a s větší jistotou, než kdyby údaje vyplňoval sám. QR kód se uživateli zobrazí v přehledu dané objednávky po rozkliknutí nápisu QR platba v oddílu Způsob platby.

Obr. 1: Rozkliknutá QR platba v přehledu objednávek

O Obchodním centru MU jsme již dříve informovali v novinkách Účtování tržeb knihovnami MU prostřednictvím Pokladny Obchodního centra MU nebo Moderní design Obchodního centra MU přináší nové možnosti.

Dosud nečteno0 komentářůpermalink
2. 3.
2023

Elektronické protokoly k přijímacímu řízení

Zajímavé | 1 | 1
Novinky

Vývojový tým Informačního systému Masarykovy univerzity (IS MU) pokračuje v elektronizaci. Tentokrát se věnoval protokolům k přijímacím zkouškám a souvisejícím procesům.

Nové elektronické protokoly jsou vhodné pro přijímací řízení na doktorské studium, ale je možné použití i pro jiné druhy přijímacích řízení, mezi které spadají například anglické programy. Nepředpokládá se použití pro celouniverzitní přijímací běhy.

Stejně jako u elektronických protokolů pro státní závěrečné zkoušky i v tomto případě elektronizace eliminuje všechny starosti vyplývající z použití papírových protokolů. Průběh zkoušky je zaznamenáván přímo v IS MU, kde jej také členové komise a předseda potvrdí a navrhnou rozhodnutí. Samotný protokol s návrhem rozhodnutí se po vygenerování uloží do spisu přihlášky. Schválení protokolu s navrženým rozhodnutím provede zodpovědná osoba přímo v Úřadovně.

Pro použití elektronických protokolů je před samotnou zkouškou potřeba provést několik kroků v rámci IS MU. Nejdříve je potřeba doplnit informace o přijímací zkoušce, poté je možné přejít k plnění informací o termínech přijímacích zkoušek. Po těchto krocích je možné přiřadit přihlášky ke konkrétním termínům zkoušky.

Připravené termíny přijímacích zkoušek jsou k dispozici v aplikaci Termíny přijímacích zkoušek. V této aplikaci je možné vyplnit průběh zkoušky a navrhnout rozhodnutí. Členové komise a předseda na tomto místě provádí schvalování. Skrze tuto aplikaci je také možné vložit protokol o přijímacím řízení do Úřadovny. Poté co je protokol a návrh přijetí odsouhlasen či okomentován dle zvyklostí fakulty, je možné přejít k generování rozhodnutí.

Po vygenerování rozhodnutí a jeho podepsání příslušným proděkanem se rozhodnutí zobrazí také uchazeči v jeho e-přihlášce, kde také nalezne výsledky přijímacího řízení zavedené komisí.

Obr. 1: Aplikace Termíny přijímacích zkoušek

Obr. 2: Aplikace Termíny přijímacích zkoušek po potvrzení členy komise a předsedou

Dosud nečteno0 komentářůpermalink
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14  ... 107 »