Novinky a zajímavosti ze světa IS MU

RSS Máte-li zájem, přihlaste se k odběru novinek e-mailem. Novinky můžete odebírat také pomocí RSS nebo si zařaďte blog mezi sledované, pokud jste uživatel IS MU.
This blog is written by
PhotographsFI:Vývojový tým IS MU, Mgr. Eva Zárybnická, 206552
Old posts
Category
Blog owners: FI:Vývojový tým IS MU, Mgr. Eva Zárybnická, 206552
Right to read: anyone on the Internet, a specific group of users: FI:CVT FI
Right to post comments: a specific group of users: FI:CVT FI
« 1  ... 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36  ... 44 »
1. 10.
2014

Novinky v e-learningových aplikacích

Not rated yet.
Novinky – e-learning

Na základě podnětů od uživatelů provedl Vývojový tým Informačního systému (IS MU) několik změn v oblasti e-learningu. Novinky se týkají Poznámkových bloků, Odpovědníků či Individuálních informací o studentovi v Záznamníku učitele.

Individuální informace o studentovi: Odevzdané soubory
V souhrnných informacích o studentovi se nově zobrazují jeho odevzdané soubory v Odevzdávárnách. Vypisují se všechny soubory najednou včetně data vložení. Vyučujícím tak IS umožňuje snadnější nalezení odevzdané práce konkrétního studenta bez ohledu na strukturu složek.

Poznámkové bloky: Přenos hodnocení
Převod bodů na známku je nyní jednodušší. Po využití funkce Poznámkových bloků "ohodnotit dle bodů" se nově zobrazuje tip: Nezapomeňte přenést hodnocení a studentům hodnocení udělit. Klikatelný odkaz umožňuje rychlé spuštění aplikace hromadného zadávání známek, bez nutnosti dohledávání nově vytvořeného bloku.

Poznámkové bloky: Přizpůsobení velikosti okna
Do editace bloků byla přidána volba, která umožňuje přizpůsobit velikost okna poznámkového bloku velikosti textu. Změna zlepšuje čitelnost dlouhých textů, nyní tak již nebude nutné zvětšovat textové pole pro každého studenta zvlášť.
Poznámkové bloky: Student smí nahlížet do bloku a statistiky od určitého data
V parametrech poznámkových bloků přibyla možnost nastavit datum a čas, od kdy mohou studenti nahlížet na své výsledky nebo statistiky bodů. Zveřejnění proběhne automaticky ve stanoveném termínu.

Změna je dostupná přes Záznamník učitele -> Poznámkové bloky -> Úprava nastavení: parametry.

Poznámkové bloky: Zamezení editace dvěma uživateli
Do zadávání hodnocení s možností editace poznámkových bloků byla přidána kontrola, která upozorní vyučující v případě, že někdo souběžně edituje tentýž blok. Ošetření tak zabraňuje eventuálnímu vzájemnému přepsání a před samotným uložením uživatele upozorní, že mezi jeho otevřením bloku a odesláním hodnocení byla provedena změna.
Aplikace je dostupná v části Poznámkové bloky -> Zadávání hodnocení se zobrazením obsahu bloku nebo v části Hodnocení -> Jiné zadávání hodnocení: formulářem s více studenty -> Do formuláře zahrnout poznámkový blok.
Odpovědníky: Prohlídka korekcí
Do průchodů odpovědníků byl zaveden nový stav korekce, který zobrazuje změny provedené aplikací Korekce správných/špatných odpovědí v hodnotící části. Změna poskytuje uživateli náhled na provedené úpravy.

O přechozích novinkách v e-learningu jsme již dříve informovali v novinkách Nová verze agendy Rozpisy témat, Počítání slov a znaků v odpovědnících a diskusních fórech, Třídění poznámkových bloků nebo Přehrávání videí v diskusních fórech.

Not read yet0 commentspermalink
1. 10.
2014

Servisní středisko představuje realizované výukové pomůcky

Not rated yet.
Novinky – e-learning

Tým techniků Servisního střediska pro e-learning vytvořil inspirativní dokument "Případové studie realizovaných výukových pomůcek", jehož hlavním cílem je seznámit vyučující se zajímavými ukázkami vybraných e-learningových studijních materiálů. Dokument obsahuje ukázky pomůcek (animace, schémata, videozáznamy, online testy, drily atp.) reálně užívaných při výuce oborů jako je např. lékařství, matematika, jazyky či sport. Slouží tak jako inspirace pro další učitele, kteří by se chtěli dozvědět více o možnostech rozšíření svých kurzů o e-learningové materiály.

Obr. 1, 2: Ukázky z dokumentu "Případové studie realizovaných výukových pomůcek".

Ukázky jsou doplněny o ohlasy vyučujících. Ti zde přibližují postup inovace a formu spolupráce se Servisním střediskem, které se na výrobě materiálů podílelo po technické stránce. Také popisují důvody, které je ke zpracování inovací vedly, či své zkušenosti se zapojením výsledných materiálů do výuky.

Obr. 3: Ukázka původní formy materiálů. Ty sloužily především jako podkladový materiál.

Součástí případových studií jsou také náhledy podkladů, ze kterých výsledné materiály vznikaly. Díky těmto ukázkám lze jednoduše srovnat rozdíl mezi původní a inovovanou verzí materiálů.

Tento dokument, ale i další ukázky práce Servisního střediska, naleznete na stránce https://is.muni.cz/elportal/zakazky/.

Not read yet0 commentspermalink
10. 7.
2014

Prázdninový příběh e-techniků

Amusing | 1 | 1
Novinky – e-learning

Tým e-techniků Vývojového týmu Informačního systému MU (IS MU) připravil spolu se Servisním střediskem pro e-learning komiks, kterým zvou všechny vyučující ke spolupráci během prázdnin. Komiks je zveřejněn nejen na stránce Elportálu, ale je vyvěšen ve formě plakátů i na všech fakultách MU. Pokud přemýšlíte o začlenění e-learningu do výuky, tak neváhejte a kontaktujte e-techniky na adrese etech@fi.muni.cz!

Not read yet0 commentspermalink
4. 4.
2014

Ohlédnutí za 4. open space konferencí o e-learningu IS MU

Interesting | 1 | 1
Novinky – e-learning

Na Fakultě sociálních studií se 12. 2. 2014 uskutečnil již 4. ročník Open space konference o e-learningu, který pro vyučující MU připravili pracovníci uživatelské podpory Informačního systému Masarykovy univerzity (IS MU). Podtitul tohoto ročníku konference byl "10 let e-learningu v ISu", jelikož v roce 2014 uplynulo právě 10 let od doby, kdy byl e-learning do IS MU zaveden.

Hlavní část programu tvořily tři přednáškové bloky. První blok byl nazvaný "E-learning jako řešení konkrétních situací", druhý nesl název "Názorný e-learning" a poslední blok byl pojmenován "E-learning a studenti". Celkem předneslo svoje příspěvky 10 vyučujících, kteří účastníkům konference představili zajímavé e-learningové aktivity, ukázali jim, jak využívají e-learning ve výuce a předali jim svoje praktické zkušenosti. V posledním příspěvku konference pak Ing. Jitka Brandejsová z Centra výpočetní techniky FI MU shrnula historii využití e-learningu v IS MU.

Po skončení přednášek následovalo pro účastníky konference překvapení, kterým byl dort s logem IS MU, jehož prostřednictvím mohli účastníci konference oslavit 10 let e-learningu v ISu. Posledním bodem programu byl prakticky zaměřený workshop, který formou školení u počítačů představil vyučujícím novou verzi aplikace Rozpisy témat. Po celou dobu konference mohli vyučující zároveň diskutovat o přednesených příspěvcích nad šálkem kávy a drobným občerstvením, případně mohli probírat svoje konkrétní dotazy k e-learningu s pracovníky uživatelské podpory IS MU.

Na základě pozitivních ohlasů od účastníků konference lze konstatovat, že prakticky zaměřené přednášky, během kterých přednášející s bohatými zkušenostmi s e-learningem předávají svá doporučení kolegům, jsou pro vyučující stále velmi inspirativní. Doufejme proto, že stejně přínosný bude i další ročník konference, který se bude konat na začátku roku 2015.

Další informace o konferenci (včetně fotogalerie a prezentací z jednotlivých přednášek) naleznete na stránkách konference.

Konference byla organizována v rámci projektu Centrum interaktivních a multimediálních studijních opor pro inovaci výuky a efektivní učení, který je spolufinancován z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost (Evropský sociální fond) a ze státního rozpočtu ČR.


logolink OP VK, CZ.1.07/2.2.00/28.0041

Not read yet0 commentspermalink
« 1  ... 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36  ... 44 »