KFMAPJ Marketing in Insurance

Faculty of Economics and Administration
Spring 2006
Extent and Intensity
0/0. 5 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
Teacher(s)
Ing. František Řezáč, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
Ing. František Kalouda, CSc., MBA
Department of Finance – Faculty of Economics and Administration
Contact Person: Iva Havlíčková
Timetable
Fri 10. 3. 14:35–17:55 S315, Fri 31. 3. 12:50–17:55 S315, Fri 21. 4. 12:50–17:55 S315
Prerequisites (in Czech)
Marketing v pojišťovnictví navazuje na předměty pojišťovnictví, pojistná ekonomika a pojistný trh.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Marketing v pojišťovnictví navazuje na předměty pojišťovnictví, pojistná ekonomika a pojistný trh. Předmět má za úkol rozšířit znalosti studentů o poznatky marketingového způsobu řízení komerčních pojišťoven, marketingové komunikace s klientem a řízení vztahu se zákazníky. S využitím marketingového mixu bude poukázáno na jednotlivé nástroje marketingového mixu. Absolvováním předmětu získají studenti teoretické znalosti i praktické dovednosti z oblasti marketingu v pojišťovnictví.
Syllabus (in Czech)
  • 1.Úvod do teorie marketingu. Marketingový způsob řízení. Plánování marketingu. 2.Marketingový výzkum. Definování trhu a segmentace trhu. 3.Marketingový mix ve výrobě a službách. Produkt a produktová nabídka komerčních pojišťoven na pojistném trhu ČR. Tvorba ceny pojistného. 4.Alternativní distribuční cesty. 5..Propagace a reklama. Vztahy s veřejností (PR). 6.Komunikace s klienty. Odborná způsobilost zprostředkovatelů pojištění. 7.Materiální prostředí a procesy. 8.Řízení vtahů se zákazníky.
Literature
  • KOTLER, Philip and Gary ARMSTRONG. Marketing. Translated by Hana Machková. Praha: Grada, 2004, 855 s. ISBN 8024705133. info
  • KOTLER, Philip. Marketing, management : analýza, plánování, využití a kontrola. Edited by Stanislav Jurnečka, Translated by Václav Dolanský. 9. přepracované vyd. Praha: Grada, 1998, 710 s. ISBN 8071696005. info
  • ZUZAŇÁK, Aleš. Marketing v pojišťovnictví. Praha: Linde, 1998, 79 s. ISBN 8072011375. info
  • ČEJKOVÁ, Viktória, František ŘEZÁČ and Aleš ZUZAŇÁK. Pojištění pro podnikatele (Insurance for Enterpreneurs). 1998th ed. Břeclav: Moraviapress, 1998, 212 pp. ISBN 80-86181-13-8. info
  • ČEJKOVÁ, Viktória, Svatopluk NEČAS and František ŘEZÁČ. Pojistná ekonomika. 1.vyd. Brno: MU ESF, 2003, 145 pp. ISBN 80-210-3288-X. info
  • ŘEZÁČ, František. Marketingový mix jako prostředek uplatnění nabídky pojistných produktů na pojistném trhu ČR. In Ekonomika firiem 2003 (Zborník z medzinárodnej konferencie) 1. diel. 1st ed. Snina: Podnikovohospodárska fakulta Košice, 2003, p. 142-148. ISBN 80-225-1737-2. info
  • PELSMACKER, Patrick de. Marketingová komunikace. Translated by Vlasta Šafaříková. Praha: Grada, 2003, 581 s. ISBN 8024702541. info
  • STORBACKA, Kaj and Jarmo LEHTINEN. Řízení vztahů se zákazníky : (customer relationship management). 1. vyd. Praha: Grada, 2002, 167 s. ISBN 807169813X. info
Assessment methods (in Czech)
Výuka je ukončena kolokviem, rozpravou o problematice předmětu. Požadavkem k úspěšnému ukončení předmětu je aktivní účast na výuce a vypracování písemné práce zabývající se dilčí tématikou předmětu.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught annually.
The course is also listed under the following terms Spring 2005, Spring 2007, Spring 2008, Spring 2009.
  • Enrolment Statistics (Spring 2006, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/econ/spring2006/KFMAPJ