ESF:KFMAPJ Marketing in Insurance - Course Information
KFMAPJ Marketing in Insurance
Faculty of Economics and AdministrationSpring 2006
- Extent and Intensity
- 0/0. 5 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
- Teacher(s)
- Ing. František Řezáč, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- Ing. František Kalouda, CSc., MBA
Department of Finance – Faculty of Economics and Administration
Contact Person: Iva Havlíčková - Timetable
- Fri 10. 3. 14:35–17:55 S315, Fri 31. 3. 12:50–17:55 S315, Fri 21. 4. 12:50–17:55 S315
- Prerequisites (in Czech)
- Marketing v pojišťovnictví navazuje na předměty pojišťovnictví, pojistná ekonomika a pojistný trh.
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Monetary System (programme ESF, B-HPS, specialization Insurance System)
- Course objectives (in Czech)
- Marketing v pojišťovnictví navazuje na předměty pojišťovnictví, pojistná ekonomika a pojistný trh. Předmět má za úkol rozšířit znalosti studentů o poznatky marketingového způsobu řízení komerčních pojišťoven, marketingové komunikace s klientem a řízení vztahu se zákazníky. S využitím marketingového mixu bude poukázáno na jednotlivé nástroje marketingového mixu. Absolvováním předmětu získají studenti teoretické znalosti i praktické dovednosti z oblasti marketingu v pojišťovnictví.
- Syllabus (in Czech)
- 1.Úvod do teorie marketingu. Marketingový způsob řízení. Plánování marketingu. 2.Marketingový výzkum. Definování trhu a segmentace trhu. 3.Marketingový mix ve výrobě a službách. Produkt a produktová nabídka komerčních pojišťoven na pojistném trhu ČR. Tvorba ceny pojistného. 4.Alternativní distribuční cesty. 5..Propagace a reklama. Vztahy s veřejností (PR). 6.Komunikace s klienty. Odborná způsobilost zprostředkovatelů pojištění. 7.Materiální prostředí a procesy. 8.Řízení vtahů se zákazníky.
- Literature
- KOTLER, Philip and Gary ARMSTRONG. Marketing. Translated by Hana Machková. Praha: Grada, 2004, 855 s. ISBN 8024705133. info
- KOTLER, Philip. Marketing, management : analýza, plánování, využití a kontrola. Edited by Stanislav Jurnečka, Translated by Václav Dolanský. 9. přepracované vyd. Praha: Grada, 1998, 710 s. ISBN 8071696005. info
- ZUZAŇÁK, Aleš. Marketing v pojišťovnictví. Praha: Linde, 1998, 79 s. ISBN 8072011375. info
- ČEJKOVÁ, Viktória, František ŘEZÁČ and Aleš ZUZAŇÁK. Pojištění pro podnikatele (Insurance for Enterpreneurs). 1998th ed. Břeclav: Moraviapress, 1998, 212 pp. ISBN 80-86181-13-8. info
- ČEJKOVÁ, Viktória, Svatopluk NEČAS and František ŘEZÁČ. Pojistná ekonomika. 1.vyd. Brno: MU ESF, 2003, 145 pp. ISBN 80-210-3288-X. info
- ŘEZÁČ, František. Marketingový mix jako prostředek uplatnění nabídky pojistných produktů na pojistném trhu ČR. In Ekonomika firiem 2003 (Zborník z medzinárodnej konferencie) 1. diel. 1st ed. Snina: Podnikovohospodárska fakulta Košice, 2003, p. 142-148. ISBN 80-225-1737-2. info
- PELSMACKER, Patrick de. Marketingová komunikace. Translated by Vlasta Šafaříková. Praha: Grada, 2003, 581 s. ISBN 8024702541. info
- STORBACKA, Kaj and Jarmo LEHTINEN. Řízení vztahů se zákazníky : (customer relationship management). 1. vyd. Praha: Grada, 2002, 167 s. ISBN 807169813X. info
- Assessment methods (in Czech)
- Výuka je ukončena kolokviem, rozpravou o problematice předmětu. Požadavkem k úspěšnému ukončení předmětu je aktivní účast na výuce a vypracování písemné práce zabývající se dilčí tématikou předmětu.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught annually.
- Enrolment Statistics (Spring 2006, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/econ/spring2006/KFMAPJ