KFMAPJ Marketing in Insurance

Faculty of Economics and Administration
Spring 2008
Extent and Intensity
0/0. 5 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
Teacher(s)
Ing. František Řezáč, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. Ing. Viktória Čejková, Ph.D.
Department of Finance – Faculty of Economics and Administration
Contact Person: Iva Havlíčková
Timetable
Sun 30. 3. 8:30–11:50 P304, Sun 20. 4. 8:30–11:50 P304, Sun 18. 5. 8:30–11:50 P304
Prerequisites (in Czech)
Marketing v pojišťovnictví navazuje na předměty pojišťovnictví a pojistná ekonomika.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Marketing v pojišťovnictví navazuje na předměty pojišťovnictví a pojistná ekonomika. Předmět má za úkol rozšířit znalosti studentů o poznatky marketingového způsobu řízení komerčních pojišťoven, marketingové komunikace s klientem a řízení vztahu se zákazníky. S využitím marketingového mixu bude poukázáno na jednotlivé nástroje marketingového mixu. Absolvováním předmětu získají studenti teoretické znalosti i praktické dovednosti z oblasti marketingu v pojišťovnictví.
Syllabus (in Czech)
  • 1.Úvod do teorie marketingu. 2.Marketingový proces v komerční pojišťovně. 3.Marketingový výzkum. 4.Techniky marketingového výzkumu. 5.Marketingový mix v pojišťovnictví. Pojistný produkt. 6.Cena za pojistnou ochranu. 7.Distribuce pojistného produktu. 8.Komunikační mix. 9.Úloha lidí v marketingovém způsobu řízení. 10.Materiální prostředí a procesy. 11.Mezinárodní marketingová komunikace. 12.Řízení vztahů se zákazníky.
Literature
  • ŘEZÁČ, František and Miroslava ŠIKULOVÁ. Marketing v pojišťovnictví (Marketing in insurance). 1.vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2008, 90 pp. ISBN 978-80-210-4538-5. info
  • KOTLER, Philip and Gary ARMSTRONG. Marketing. Translated by Hana Machková. Praha: Grada, 2004, 855 s. ISBN 8024705133. info
  • PELSMACKER, Patrick de. Marketingová komunikace. Translated by Vlasta Šafaříková. Praha: Grada, 2003, 581 s. ISBN 8024702541. info
  • STORBACKA, Kaj and Jarmo LEHTINEN. Řízení vztahů se zákazníky : (customer relationship management). 1. vyd. Praha: Grada, 2002, 167 s. ISBN 807169813X. info
Assessment methods (in Czech)
Výuka je ukončena kolokviem, rozpravou o problematice předmětu. Požadavkem k úspěšnému ukončení předmětu je aktivní účast na výuce a vypracování písemné práce zabývající se dilčí tématikou předmětu.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught annually.
The course is also listed under the following terms Spring 2005, Spring 2006, Spring 2007, Spring 2009.
  • Enrolment Statistics (Spring 2008, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/econ/spring2008/KFMAPJ