MPH_MAEU Marketing v EU

Ekonomicko-správní fakulta
jaro 2016
Rozsah
0/2. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Vlasta Radová
Dodavatelské pracoviště: Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
MPH_MAEU/01: St 12:50–14:30 VT203, A. Klapalová
MPH_MAEU/02: St 7:40–9:15 VT203, A. Klapalová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Jiné omezení: Předmět nebude v semestru vypsán, pokud se nezhapíše minimálně 10 studentů.
Cíle předmětu
Podnikatelské prostředí Evropské unie je vysoce konkurenční a mnoho aspektů podnikání je usměrňováno a regulováno v rámci jednotné politiky integrovaných zemí. Na druhé straně – i přes nesporný vliv globalizace a integrace – se podnikatel setkává s řadou různých národních, regionálních a lokálních specifik, které významně ovlivňují podnikatelskou činnost. Předmět je zaměřen na rozvíjení základních marketingových dovedností budoucích manažerů a pracovníků podniků vyvíjejících svou činnost v mezinárodním prostředí.
Absolvent kurzu by měl být schopen vnímat specifika marketingu na trhu EU, schopen aplikovat různé techniky marketingového managementu v mezinárodním prostředí a být si vědom zvláštnosti použití marketingových metod, technik či nástrojů, které je nutné adaptovat na odlišné podmínky té-které členské země EU, vyplývající buď z kulturních rozdílů, jiné legislativy, případně dalších odlišností prostředí. Dále by měl umět hledat příležitosti a zaznamenat ohrožení v oblastech, které na domácím trhu (zatím) neexistují anebo nepůsobí a použít výsledky analýz prostředí pro marketingová rozhodnutí v rámci marketingového mixu na trzích Evropské unie.
Osnova
  • 1 Úvod do problematiky Marketingu v EU
  • 2 Prostředí Evropské unie
  • 3 Kulturní prostředí EU
  • 4 Kulturní dimenze a marketing v EU
  • 5 Chování zákazníků na trhu EU
  • 6 Mezinárodní marketingový výzkum a MIS
  • 7 Marketingové strategie na trhu EU
  • 8 Segmentace a positioning na trhu EU
  • 9 Marketingové pojetí produktu a EU
  • 10 Marketingové pojetí ceny v EU
  • 11 Marketingová distribuce na trzích EU
  • 12 Marketingová komunikace v EU
  • 13 Veletrhy a výstavy v EU
Literatura
    povinná literatura
  • HOLLENSEN, Svend. Essentials of global marketing. 2nd ed. Harlow: Pearson, 2012, xxxiv, 524. ISBN 9780273756545. info
  • KOTABE, Masaaki a Kristiaan HELSEN. Global marketing management. 5th ed. Hoboken: John Wiley & Sons, 2010, xxiii, 725. ISBN 9780470381113. info
  • USUNIER, Jean-Claude a Julie Anne LEE. Marketing across cultures. 4th ed. Harlow: Prentice-Hall, 2005, xx, 573. ISBN 0273685295. info
  • KLAPALOVÁ, Alena. Marketing v Evropské unii. první. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2003, 111 s. ISBN 80-210-3072-0. info
    doporučená literatura
  • BRADLEY, Frank. International marketing strategy. 5th ed. Harlow: Prentice-Hall, 2005, xxvii, 408. ISBN 0273686887. info
  • SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing pro evropský trh. 1. vyd. Praha: Grada, 2003, 272 s. ISBN 8024704226. info
    neurčeno
  • MACHKOVÁ, Hana. Mezinárodní marketing : nové trendy a reflexe změn ve světe. 3., aktual. a přeprac. vyd. Praha: Grada Publishing, 2009, 196 s. ISBN 9788024729862. info
  • ONKVISIT, Sak a John J. SHAW. International marketing : strategy and theory. 5th ed. London: Routledge, 2008, xxiv, 710. ISBN 9780203930069. info
Výukové metody
Výuka probíhá formou seminářů s aktivním zapojením studentů v rámci diskusí, řešení případových studií a prezentace skupinového projektu.
Metody hodnocení
Semináře probíhají pravidelně v jednotlivých týdnech semestru. Předmět je ukončen formou prezentace a obhajoby seminární práce v průběhu druhé poloviny semestru.V případě nekvalitně zpracované seminární práce a nízké aktivity na seminářích je nutné absolvovat závěrečný test. Jakékoli opisování, zaznamenávání nebo vynášení testů, používání > nedovolených > pomůcek jakož i komunikačních prostředků nebo jiné narušování objektivity > zkoušky (zápočtu) bude považováno za nesplnění podmínek k ukončení > předmětu a za > hrubé porušení studijních předpisů. Následkem toho uzavře vyučující > zkoušku > (zápočet) hodnocením v ISu známkou "F" a děkan zahájí disciplinární > řízení, > jehož výsledkem může být až ukončení studia.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Informace k inovaci předmětu
Předmět byl inovován v rámci projektu "Inovace studia ekonomických disciplín v souladu s požadavky znalostní ekonomiky (CZ.1.07/2.2.00/28.0227)", který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

logo image
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2017, jaro 2019.