FSpS:t114 Theory and didactics basketbal - Course Information
t114 Theory and Didactics of Basketball
Faculty of Sports StudiesAutumn 2006
- Extent and Intensity
- 0/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Tomáš Pětivlas, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- Mgr. Tomáš Pětivlas, Ph.D.
Faculty of Sports Studies - Timetable of Seminar Groups
- t114/1: Tue 11:30–12:15 MS-Vídeňská 9, T. Pětivlas
t114/2: Tue 12:15–13:00 MS-Vídeňská 9, T. Pětivlas
t114/3: Tue 13:00–13:45 MS-Vídeňská 9, T. Pětivlas - Prerequisites (in Czech)
- studenti ovládají prakticky nácvik basketbalu, podmínkou registrace jsou vstupní praktické testy
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Upper Secondary School Teacher Training in Physical Education (programme FSpS, M-TV)
- Lower Secondary School Teacher Training in Physical Education (programme FSpS, M-TV)
- Course objectives (in Czech)
- Předmět je zaměřen na didaktické výstupy studentů v hodinách.
- Syllabus (in Czech)
- Studenti v semestru nejprve prochází testy, které jsou podmínkou vstupu do předmětu: technika driblinku výměny driblující ruky kužele technika driblinku se 2 míči souhlasný, střídavý driblink v klusu, sednutí, obrátka přihrávky ve dvojicích zakončené dvojtaktem bez driblinku z P i L strany každá dvojice jde 2x tam a zpět situace jeden proti jednomu přes celé hřiště se dvěma přihrávajícími střelba po provedení zavřeného úniku a zastavení skokem Poznámka: testy jsou v rámci rozsahu obdobou zápočtových požadavků předmětů basketbal I. a P 013. Pokud student již dříve tento předmět absolvoval na MU FSpS a doloží tento zápočet, nemusí vstupní testy provádět. po testu, informační a instruktážní hodině budou zadány metodické výstupy z basketbalu a požadavky pro výstupy. Student v semestru provádí metodické výstupy na zadané téma.Uskuteční 2 výstupy z basketbalu, při výstupu předkládá písemnou přípravu, kterou mu učitel podepíše a vystaví podklad pro hodnocení. Učitel uděluje studentovi známku za výstup a krátké slovní hodnocení výstupu chyby, klady, datum výstupu. Obě přípravy spolu s podklady pro hodnocení pak student odevzdává. Učitel hodnotí obsahovou stránku zpracovaného metodického výstupu. Příprava na vyučovací hodinu je vypracována elektronickou formou, obsahuje vzdělávací úkol, pomůcky a průběh hodiny: rušnou, průpravnou, hlavní a závěrečnou část. Průpravná část může být společná pro oba výstupy, stačí ji vložit jako přílohu. Hlavní část obsahuje úkol graficky zpracovaný lze ručně, chyby žáků a jejich odstraňování ve vzdělávacím procesu a čas trvání jednotlivých cvičení. Druhá část výuky je teoretického rázu. Studenti po přednášce pravidla basketbalu absolvují teoretický test, dále provádí hodnocení výkonu hráče v utkání, rozbor tréninkové jednotky, vypracují seminární práci na zadané téma z teorie basketbalu a provádí výkon rozhodčího v modelovaném utkání
- Literature
- 1. DOBRÝ, L., VELENSKÝ, M. Teorie a didaktika košíkové. Praha: SPN, 1988. 376s.
- 2. LEBEDA, L., VLACH, J. Základy teorie a didaktiky basketbalu a volejbalu. ÚSTÍ n.L.: UJEP, 1992. 137 s.
- 3. PERÁČEK, P. et al. Teória a didaktika športových hier I. 2. vyd. Bratislava: PEEM, 2004. 184 s.
- Assessment methods (in Czech)
- zápočet
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Study Materials
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/fsps/autumn2006/t114