t166 School Pedagogy Seminar

Faculty of Sports Studies
Autumn 2006
Extent and Intensity
0/1. 2 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
Teacher(s)
doc. PhDr. Mgr. Marcela Janíková, Ph.D. (lecturer)
doc. PhDr. Vladimír Jůva, CSc. (lecturer)
Guaranteed by
doc. PhDr. Vladimír Jůva, CSc.
Faculty of Sports Studies
Timetable of Seminar Groups
t166/1: Mon 18:20–19:05 U212, M. Janíková
t166/2: Mon 19:10–19:55 U212, M. Janíková
t166/3: Tue 16:45–17:30 U211, M. Janíková
t166/4: Tue 15:50–16:35 U211, M. Janíková
Prerequisites
Seminar is obligatory for students APAK. Subject "Základy pedagogiky" is prerequisite to take part in this seminar.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 7 fields of study the course is directly associated with, display
Assessment methods (in Czech)
Ukončení předmětu: kolokvium (diskuze o tematických okruzích ve skupinkách po třech osobách + vyučující)
Požadavky k připuštění ke kolokviu:
- aktivní účast
- zpracování jedné z těchto možností:
1. mikrovýstup (Student si připraví 15 minutový výstup, tzn. udělá si písemnou přípravu na část hodiny, kterou odučí před kolegy z kruhu. Učivo zvolí z předmětu, který studuje v rámci své kombinace na fakultě/fakultách. Učivo musí být didakticky zpracováno, např. v power-pointu, a je žádoucí připravit si pro kolegy pracovní listy, pomůcky apod.)
2. obsahová analýza přípravy učitele z vybrané základní/střední školy (Student si vybere školu a požádá učitele TV, zda by si mohl okopírovat jeho přípravu na hodinu. Zdůrazněte, že nepožadujete žádnou „vzorovou“ přípravu, ale jeho normální přípravu, podle které učí. Pročte si ji, pokud tam bude zajímavá informace, něco nového, neobvyklého apod., požádá učitele o vysvětlení této informace, příp. odkud tuto informaci učitel má, jak s ní pracuje při výuce apod. Potom se studenti setkají a provedou obsahovou analýzu příprav učitelů. Obsahová analýza spočívá v porovnání zpracování jednotlivých příprav (např. „vzorová“ versus „blesková“), v porovnání časových proporcí, způsobu vyjadřování učitele apod. Na semináři si stanovíme kritéria pro porovnávání příprav učitelů. Studenti si připraví prezentaci výsledků a interpretaci jednotlivých příprav.)
3. přímé pozorování výuky a kódování stanovených kategorií do pozorovacího archu (Student si domluví hospitaci u vybraného učitele libovolného předmětu na základní/střední škole. Na základě kategoriálního systému, který vyvineme společně na semináři, bude zaznamenávat četnosti jednotlivých kategorií, resp. subkategorií. Data přepíše do Excelu a vytvoří jednoduchý graf. V semináři bude následovat prezentace grafů od jednotlivých učitelů včetně jejich interpretace a také prezentace a interpretace celkového grafu – na zpracování celkového vzorku se počítá jeden student, který nemusí zpracovávat jednotlivé pozorování.)
- písemný test (Během semestru vyvěsím na web soupis několika otázek, z nichž několik vyberu do testu. Test se bude psát v počítačové učebně - termíny budou vyvěšeny v IS a připomenu je i na seminářích.)
Language of instruction
Czech
Further Comments
Study Materials
Teacher's information
http://www.fsps.muni.cz/~mikova
The course is also listed under the following terms Autumn 2003, Autumn 2004, Autumn 2005.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/fsps/autumn2006/t166