CORE150 Coaching basics

Faculty of Sports Studies
spring 2026
Extent and Intensity
0/2/0. 3 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
In-person direct teaching
Teacher(s)
Mgr. Radek Šíp (seminar tutor)
Guaranteed by
Mgr. Radek Šíp
Department of Physical Education and Social Sciences – Faculty of Sports Studies
Supplier department: Department of Physical Education and Social Sciences – Faculty of Sports Studies
Prerequisites (in Czech)
TYP_STUDIA(BM) && FORMA(P)
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
The capacity limit for the course is 30 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/30, only registered: 0/30, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/30
Course objectives (in Czech)
Kurz CORE150 Koučovací minimum je zaměřen na poskytnutí základních znalostí a praktických dovedností v oblasti koučování. Studenti se seznámí s klíčovými principy a technikami koučování, včetně stanovování cílů, efektivní komunikace, práce s reflexí a aplikace koučovacích otázek. Kurz staví na metodologických základech modelů SMART a G.R.O.W., které jsou široce využívané v profesionální koučovací praxi. Specifickým cílem je naučit studenty aplikovat získané znalosti nejen v profesním kontextu, ale i pro osobní rozvoj a efektivní plánování. Kurz je určen studentům napříč obory a rozvíjí přenositelné dovednosti, které jsou využitelné v různých prostředích. Kurz navazuje na obecné rozvojové předměty a přispívá k budování mezioborových kompetencí.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen: Popsat klíčové principy koučování, jeho etiku a rozdíly od jiných metod rozvoje.
Aplikovat model G.R.O.W. a metodu SMART při stanovování a strukturování cílů.
Vést koučovací rozhovor a používat efektivní koučovací otázky.
Identifikovat a analyzovat zpětnou vazbu v procesu koučování.
Implementovat principy sebekoučinku v osobním i profesním rozvoji.
Syllabus (in Czech)
  • Úvod do koučování: základní principy, etika a rozdíly mezi koučováním a jinými rozvojovými metodami.
  • Model G.R.O.W. a jeho aplikace v koučovacím procesu.
  • Metoda SMART: stanovování a práce s cíli.
  • Koučovací otázky: struktura, formulace a praktické použití.
  • Vedení koučovacího rozhovoru: praktická cvičení a zpětná vazba.
  • Sebekoučink: práce na osobním rozvoji.
  • Koučování týmů a skupin: specifika a techniky.
  • Monitorování změn: sledování pokroku a reflexe.
Literature
  • CRKALOVÁ, Anna and Norbert RIETHOF. Cesta světem koučování : průvodce pro paxi. 2. aktualizované vydání. Osnice: Ekopress, 2024, 324 stran. ISBN 9788087865880. info
  • WHITMORE, John. Koučování : rozvoj osobnosti a zvyšování výkonnosti : metoda transpersonálního koučování. Translated by Aleš Lisa. 4. doplněné a přepracovan. Praha: Management Press, 2019, 243 stran. ISBN 9788072615599. info
Teaching methods (in Czech)
Formy výuky: teoretická příprava, interaktivní semináře, praktická cvičení, domácí úkoly.
Assessment methods (in Czech)
Studenti budou hodnoceni na základě: Aktivní účasti na seminářích (minimálně 80% účast). Odevzdání dvou písemných reflexí na zadaná témata (celkem 20 bodů). Praktického vedení koučovacího rozhovoru. Závěrečného písemného testu zaměřeného na teoretické znalosti.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms spring 2025.
  • Enrolment Statistics (spring 2026, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/fsps/spring2026/CORE150