FSpS:CORE150 Coaching basics - Course Information
CORE150 Coaching basics
Faculty of Sports Studiesspring 2026
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 3 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
In-person direct teaching - Teacher(s)
- Mgr. Radek Šíp (seminar tutor)
- Guaranteed by
- Mgr. Radek Šíp
Department of Physical Education and Social Sciences – Faculty of Sports Studies
Supplier department: Department of Physical Education and Social Sciences – Faculty of Sports Studies - Prerequisites (in Czech)
- TYP_STUDIA(BM) && FORMA(P)
- Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
The capacity limit for the course is 30 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/30, only registered: 0/30, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/30 - Course objectives (in Czech)
- Kurz CORE150 Koučovací minimum je zaměřen na poskytnutí základních znalostí a praktických dovedností v oblasti koučování. Studenti se seznámí s klíčovými principy a technikami koučování, včetně stanovování cílů, efektivní komunikace, práce s reflexí a aplikace koučovacích otázek. Kurz staví na metodologických základech modelů SMART a G.R.O.W., které jsou široce využívané v profesionální koučovací praxi. Specifickým cílem je naučit studenty aplikovat získané znalosti nejen v profesním kontextu, ale i pro osobní rozvoj a efektivní plánování. Kurz je určen studentům napříč obory a rozvíjí přenositelné dovednosti, které jsou využitelné v různých prostředích. Kurz navazuje na obecné rozvojové předměty a přispívá k budování mezioborových kompetencí.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
Popsat klíčové principy koučování, jeho etiku a rozdíly od jiných metod rozvoje.
Aplikovat model G.R.O.W. a metodu SMART při stanovování a strukturování cílů.
Vést koučovací rozhovor a používat efektivní koučovací otázky.
Identifikovat a analyzovat zpětnou vazbu v procesu koučování.
Implementovat principy sebekoučinku v osobním i profesním rozvoji. - Syllabus (in Czech)
- Úvod do koučování: základní principy, etika a rozdíly mezi koučováním a jinými rozvojovými metodami.
- Model G.R.O.W. a jeho aplikace v koučovacím procesu.
- Metoda SMART: stanovování a práce s cíli.
- Koučovací otázky: struktura, formulace a praktické použití.
- Vedení koučovacího rozhovoru: praktická cvičení a zpětná vazba.
- Sebekoučink: práce na osobním rozvoji.
- Koučování týmů a skupin: specifika a techniky.
- Monitorování změn: sledování pokroku a reflexe.
- Literature
- CRKALOVÁ, Anna and Norbert RIETHOF. Cesta světem koučování : průvodce pro paxi. 2. aktualizované vydání. Osnice: Ekopress, 2024, 324 stran. ISBN 9788087865880. info
- WHITMORE, John. Koučování : rozvoj osobnosti a zvyšování výkonnosti : metoda transpersonálního koučování. Translated by Aleš Lisa. 4. doplněné a přepracovan. Praha: Management Press, 2019, 243 stran. ISBN 9788072615599. info
- Teaching methods (in Czech)
- Formy výuky: teoretická příprava, interaktivní semináře, praktická cvičení, domácí úkoly.
- Assessment methods (in Czech)
- Studenti budou hodnoceni na základě: Aktivní účasti na seminářích (minimálně 80% účast). Odevzdání dvou písemných reflexí na zadaná témata (celkem 20 bodů). Praktického vedení koučovacího rozhovoru. Závěrečného písemného testu zaměřeného na teoretické znalosti.
- Language of instruction
- Czech
- Enrolment Statistics (spring 2026, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/fsps/spring2026/CORE150