HEN649 Crowdfunding- alternativní financování

Fakulta sociálních studií
podzim 2015
Rozsah
0/2. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Petr Sič (přednášející)
Mgr. Petra Bernatíková (pomocník)
Garance
doc. Mgr. Bohuslav Binka, Ph.D.
Katedra environmentálních studií – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Bc. Petra Burišková
Dodavatelské pracoviště: Katedra environmentálních studií – Fakulta sociálních studií
Rozvrh
Čt 15:15–16:45 U32
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Studenti se seznámi s crowdfundingem tak, aby na konci semestru byli schopni vést vlastní kampaň. Tedy vytvořit životaschopný projekt, zmapovat svou cílovou skupinu, připravit plán, pracovat s médii a vytvářet mediální obsahy. Díky vlastní zkušenosti by taktéž měli být schopni posoudit smysluplnost cizích projektů a konzultovat je.
Osnova
  • I. týden - úvodní teorie, výběr projektů, které se budou realizovat
  • II. - IV. týden - příprava kampaně (strategie, rozvržení časového harmonogramu) práce na crowdu (fb, twitter), mapování cílové skupiny, vytvoření media plánu
  • V.-VI. týden - vytvoření stránek crowdfundingu (vytvoření motivačního videa a textů, příprava odměn), oslovení médií, aktivizování crowdu
  • VII. týden - čtecí
  • VIII.-IX. týden - spuštění kampaně, první fáze realizace projektů, emailová kampaň, pravidla sdílení
  • X.-XI. týden - druhá fáze projektu (zapojení médií), vytváření vizuální komunikace (grafika a video)
  • XII.-XIII. týden - finalizace projektů, strategie postupného přidávání odměn, navyšování částky, oslava úspěšné pomoci vybraným projektům
Výukové metody
Na začátku vybereme se studenty dva zajímavé projekty. Těm připravíme kampaň a následně v druhé části semestru tuto kampaň i realizujeme.Většina hodin bude mít následující strukturu: První část budeme věnovat hodnocení úkolů (např. vytvoření a publikování reklamního obsahu) a diskuzi, poté bude následovat krátká přednáška. V druhé části hodiny budeme vypracovávat dané cvičení (např. vytváření reklamní grafiky, střih videa etc.) a jejich prezentace.
Metody hodnocení
Zápočet studenti získají za vypracování úkolů a práci v hodině.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován jednou za dva roky.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/podzim2015/HEN649