FSS:SOCn5020 Sociology of education - Course Information
SOCn5020 Sociology of education and evaluation research
Faculty of Social StudiesAutumn 2021
- Extent and Intensity
- 2/0/0. 10 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Mgr. Ing. Tomáš Doseděl, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Petr Fučík, PhD. (lecturer) - Guaranteed by
- Mgr. Ing. Tomáš Doseděl, Ph.D.
Department of Sociology – Faculty of Social Studies
Contact Person: Ing. Soňa Enenkelová
Supplier department: Department of Sociology – Faculty of Social Studies - Timetable
- Tue 12:00–13:40 P21b
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 20 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/20, only registered: 0/20, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/20 - fields of study / plans the course is directly associated with
- Gender studies (programme FSS, N-SOC)
- Population studies (programme FSS, N-SOC)
- Social Anthropology (programme FSS, N-SOC)
- Sociology (programme FSS, N-SO)
- Sociology (programme FSS, N-SOC)
- Course objectives (in Czech)
- Předmět sleduje dva cíle, které jsou do značné míry provázané. Jednak se snaží poskytnout studujícím přehled způsobů, jakými sociologie uvažuje o roli vzdělání v moderní společnosti. Jednak vybaví studující kompetencemi k provádění vlastních evaluačních výzkumů (ať už kvantitativních nebo kvalitativních). Jedná se o nový předmět, jeho přesná podoba se může mírně vyvíjet.
- Learning outcomes (in Czech)
- Po absolvování předmětu budou studující schopni:
- chápat různé role vzdělání ze sociologického pohledu
- reflektovat kritické pohledy na vzdělání
- provádět evaluační výzkum - Syllabus (in Czech)
- Jedná se o nový předmět, přesná podoba osnovy se bude mírně měnit.
- - přínosy vzdělání pro jednotlivce
- - přínosy vzdělání pro společnost
- - nerovnosti v přístupu ke vzdělání
- - segregace ve školství
- - hrozba inflace vzdělání
- - technologický obrat
- - masifikace univerzit a proměna jejich role
- - kritické pohledy na význam vzdělání
- - evaluační výzkum
- Teaching methods (in Czech)
- semináře, samostatná práce na projektu
- Assessment methods (in Czech)
- Studující v průběhu semestru vypracují vlastní evaluační výzkum, předloží závěrečnou zprávu a odprezentují výsledky. Jako podklad pro svůj výzkum využijí vlastní data (závěry České školní inspekce, výsledky mezinárodních srovnávacích testů, statistiky státních maturit apod.).
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Study Materials
The course is taught annually.
General note: Předmět nebude vyučován pokud si ho zapíše méně než 5 studujících.
- Enrolment Statistics (Autumn 2021, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/fss/autumn2021/SOCn5020