VPL462 Praxis for human resources management and development

Faculty of Social Studies
Spring 2013
Extent and Intensity
0/0. 10 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Josef Horňáček, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Blanka Plasová, Ph.D. (lecturer)
PhDr. Vlasta Řezníková, Ph.D. (lecturer)
doc. PhDr. Jiří Winkler, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Iveta Zelenková, Ph.D. (lecturer)
Bc. Lucie Mořkovská, MPP (assistant)
PhDr. Helena Tomešová Bartáková, Ph.D., M.Sc. (assistant)
doc. PhDr. Jiří Winkler, Ph.D. (assistant)
Guaranteed by
prof. PhDr. Tomáš Sirovátka, CSc.
Department of Social Policy and Social Work – Faculty of Social Studies
Supplier department: Department of Social Policy and Social Work – Faculty of Social Studies
Timetable
Mon 14:00–15:40 U53
Prerequisites (in Czech)
Předpoklady zápisu: 1) Zájemce o zápis má vyjasněn cíl své diplomové práce a alespoň zčásti provedenou konceptualizaci. 2) Student v semestru, kdy si zapisuje tento kurz, plánuje sběr dat pro diplomovou práci (obvykle poslední semestr studia) 3) Předpokladem je uzavření smlouvy o stáži s organizací, ve které bude stáž realizována.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.

The capacity limit for the course is 14 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/14, only registered: 0/14
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
1) Umožnit bezprostřední návaznost teoretické a metodické přípravy diplomové práce studenta s řešením praktických problémů v oblasti rozvoje a řízení lidských zdrojů ve vybraných zaměstnavatelských organizacích, které využije při přípravě a tvorbě empirické části diplomové práce.
2) Seznámit studenty s praktickou zkušeností expertů z oblasti rozvoje a řízení lidských zdrojů.
3) Poskytnout studentům metodickou podporu při a propojování praktických problémů/témat s teoretickými poznatky.
4) Umožnit studentům navázat kontakt s budoucími zaměstnavateli absolventů oboru.
Syllabus (in Czech)
  • Organizace stáže:
  • 1) Nejpozději do druhého týdne semestru si student dle svého uvážení zvolí organizaci a domluví si v ní stáž (na výběr má partnerské předjednané organizace poskytující stáže nebo si domluví vlastní organizaci). Na začátku semestru studenti obdrží aktuální seznam předjednaných partnerských organizací a dle svého zájmu vyplní a zašle vyučujícím Formulář zájemce o stáž, kde označí organizace, ve kterých má zájem stáž vykonávat. Student formuluje nabídku pro organizaci, tedy navrhne a stručně popíše téma výzkumu diplomové práce, kterou dané organizaci nabízí. Tato nabídka musí být zpracována zvlášť pro každou organizaci, o kterou má student/ka zájem. Organizace si pak na základě svých požadavků, podkladů, případně pohovorů, vyberou studenta/ku, která/á bude u nich stáž vykonávat. Organizace souhlasí s výzkumným projektem. Tento souhlas je explicitně vyjádřen v podepsaném protokolu, který je součástí smlouvy. Studenti, kteří v tomto výběru neuspějí, si musí sami najít jinou organizaci, protože jinak nemohou splnit požadavky kurzu! Studenti musí konzultovat celý proces výběru organizace s vyučujícími předmětu (buď na prvních dvou skupinových setkáních či individuálně).
  • 2) V prvním či maximálně druhém týdnu semestru si student vytiskne ze studijních materiálů předmětu „Smlouvu o spolupráci při realizaci odborné praxe studentů FSS MU“ – tuto smlouvu vyplní, nechá potvrdit statutárním zástupcem a školitelem odborné stáže v organizaci a předá ji ve třech vyhotoveních do kanceláře 5.57, která ji nechá potvrdit děkanem FSS a garantem praxí na katedře. Jeden výtisk potvrzené Smlouvy zůstává ve škole, jeden je předán studentem v organizaci stáže a jeden zůstává studentovi (o podpisu Smlouvy jsou studenti upozorněni elektronicky).
  • 3) Další organizační pokyny student získá při první skupinové konzultaci.
  • Harmonogram: 1. setkání: Úvodní informace k průběhu kurzu a stáže, vytvoření tématické a organizační databáze odborné stáže, konzultace výzkumných záměrů.
  • 2. setkání: Projednání rozmístění studentů v organizacích a případných problémů s podepisováním Smlouvy o spolupráci a Protokolu o přijetí studenta na praxi. Konzultace výzkumných záměrů a dosavadního postupu.
  • 3. a 4. setkání: Konzultace dosavadního postupu, reflexe pobytu na stáži, sdílení zkušeností. Každý student si na seminář připraví ppt prezentaci obsahující 1) typ organizace, řešený praktický problém (1 slide); 2) hlavní výzkumná otázka, dílčí výzkumné otázky a jejich ukazatele (max. 2 slidy); 3) výzkumná strategie, výzkumný design, technika sběru dat, výběr a velikost vzorku (1 slide); 4) limity proveditelnosti výzkumu (1 slide); 5) případné otázky pro skupinu, které byste chtěli prodiskutovat vzhledem k prováděnému výzkumu a pobytu na stáži.
  • V posledním týdnu semestru: odevzdání Výkazu o vykonané praxi a Závěrečného hodnocení studenta na praxi (po domluvě s vyučujícími je možné individuální posunutí termínu v závislosti na termínu dokončení praxe).
  • Na konci zkouškového období: Odevzdání Výzkumného protokolu do odevzdávány předmětu.
Literature
    recommended literature
  • Kubr, M. Poradenství pro podnikatele a manažery. Ženeva: ILO, 1986
  • Lubasová A., 2001. Personální analýza, plánování a strategie: čítanka pro kurz magisterského kombinovaného studia. Brno: MUNI.
  • The SAGE handbook of organizational research methods. Edited by David A. Buchanan - Alan Bryman. Los Angeles: SAGE, 2009, xxxvi, 738. ISBN 9781446200643. info
  • BRYMAN, Alan. Social research methods. 3rd ed. Oxford: Oxford University Press, 2008, xiii, 748. ISBN 9780199202959. info
  • HRONÍK, František. Jak se nespálit podruhé :strategie a praxe výběrového řízení. 1st ed. Brno: MotivPress, 2007, 376 pp. ISBN 978-80-254-0698-4. info
  • HRONÍK, F. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007, 233 pp. ISBN 978-80-247-1457-8. info
  • ARMSTRONG, Michael Stuart. Řízení lidských zdrojů : nejnovější trendy a postupy. 10. vyd. Praha: Grada, 2007, 789 pp. ISBN 978-80-247-1407-3. info
Teaching methods (in Czech)
Přímá praxe realizace empirického výzkumu v organizacích, zpracování výzkumného protokolu/ záznamu o výzkumu, konzultace skupinová i individuální.
Assessment methods (in Czech)
Prezentace výzkumného protokolu.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on the extent and intensity of the course: 100.
Listed among pre-requisites of other courses
The course is also listed under the following terms Spring 2012, Autumn 2013, Spring 2014, Autumn 2014, Spring 2015, Autumn 2015, Spring 2016, Autumn 2016, Spring 2017, Autumn 2017, Spring 2018, Autumn 2018, Spring 2019.
  • Enrolment Statistics (Spring 2013, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/fss/spring2013/VPL462