VPLb1161 Odborná praxe pro rozvoj a řízení lidských zdrojů

Fakulta sociálních studií
jaro 2023
Rozsah
0/0/12. 100 hodin praxe. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Iveta Zelenková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Josef Horňáček, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Iveta Zelenková, Ph.D.
Katedra sociální politiky a sociální práce – Fakulta sociálních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra sociální politiky a sociální práce – Fakulta sociálních studií
Rozvrh
každé sudé pondělí 8:00–9:40 P22
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 1/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je: - Zprostředkovat motivovaným a talentovaným studentům praktické zkušenosti v oblasti rozvoje a řízení lidských zdrojů ve vybraných zaměstnavatelských organizací.
- Poskytnout studentům zpětnou vazbu v rámci získávání prvních praktických pracovních zkušeností na odborných profesních pozicích. Skupinové workshopy a individuální konzultace poskytují možnost konfrontovat praktické problémy, které studenti zažívají během praxí, s jejich teoretickým vysvětlením. Obsahem jednotlivých workshopů je především reflexe podmínek výkonu personální práce, rozbor příkladů z praxe a trénování základních schopností a dovedností pro výkon personální/manažerské práce.
- Poskytnout zaměstnavatelským organizacím prostor pro rozvoj a praktickou přípravu vybraných studentů pro jejich budoucí kariéry v rámci daných organizacích.
Výstupy z učení
Studenti budou po absolvování předmětu schopni:
- aplikovat doposud získané teoretické poznatky z oblasti rozvoje a řízení lidských zdrojů v praktických situacích v organizacích
- identifikovat a analyzovat podmínky výkonu personální práce a praktické problémy současné praxe rozvoje a řízení lidských zdrojů v organizacích, a kriticky je reflektovat s ohledem na jejich teoretické vysvětlení
- orientovat se v manažerských rolích a úlohách personálních útvarů v organizacích, reflektovat je a v budoucnu je zvládnout
- prezentovat a argumentovat své návrhy, přijímat a dávat zpětnou vazbu
Osnova
  • 1) Výběr organizace a dohodnutí praxe • 2) Výkon praxe • 3) Aktivní účast a prezentace na seminářích • Harmonogram seminářů: • 1) Úvodní informace k průběhu kurzu a praxe, projednání rozmístění studentů v organizacích. • 2) Seminář: Organizační struktura, organizační kultura, personální strategie a úloha personálního útvaru v organizaci • 3) Seminář: Personální marketing a employer branding • 4) Seminář: Personální plánování, nábor, výběr, přijímání, adaptace a propouštění zaměstnanců • 5) Seminář: Hodnocení zaměstnanců, odměňování a benefity v organizaci, vzdělávání a rozvoj zaměstnanců • 6) Seminář: Kvalita pracovního života a budování pozitivní zaměstnanecké zkušenosti, konflikt a stres na pracovišti a jeho prevence a řešení • 7) Seminář: Digitální transformace HR a personální informační systémy
Literatura
    doporučená literatura
  • JONES, G.R. 1988/2013. Organizational Theory, Design and Change. Harlow: Pearson Education Limited. 7th Edition.
  • MYSLIVCOVÁ, Světlana. Personální marketing v řízení lidských zdrojů. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2019, 215 s. ISBN 978-80-210-9356-0. info
  • ARMSTRONG, Michael a Stephen TAYLOR. Řízení lidských zdrojů. Moderní pojetí a postupy. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5258-7. info
  • HRONÍK, František. Jak se nespálit podruhé :strategie a praxe výběrového řízení. 1. vyd. Brno: MotivPress, 2007, 376 s. ISBN 978-80-254-0698-4. info
  • HRONÍK, F. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007, 233 s. ISBN 978-80-247-1457-8. info
Výukové metody
skupinové a individuální konzultace; • 100 hodin přímé praxe v pracovních organizacích; • reflexe a analýza zkušeností z praxe ve formě pracovních listů a jejich prezentace; • hraní her a scének vyvinutých za účelem tréninku základních dovedností a schopností pro HRM pozice
Metody hodnocení
potvrzení praxe se slovním hodnocením výkonu studentů na praxi ze strany školitelů v organizaci • přijetí pracovních listů na témata skupinových setkání, • prezentace jednoho pracovního listu dle výběru
Informace učitele


Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2019, jaro 2020, podzim 2020, jaro 2021, podzim 2021, jaro 2022, podzim 2022, podzim 2023, jaro 2024, podzim 2024, jaro 2025.