DSKUVP Kolaborativní učení s virtuálním pacientem

Faculty of Medicine
spring 2024

The course is not taught in spring 2024

Extent and Intensity
0/0/0. 5 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
MUDr. Hana Harazim, Ph.D. (seminar tutor)
doc. MUDr. Martina Kosinová, Ph.D. (seminar tutor)
doc. Ing. Daniel Schwarz, Ph.D. (seminar tutor)
MUDr. Tamara Skříšovská, DESAIC (seminar tutor)
prof. MUDr. Petr Štourač, Ph.D., MBA, FESAIC (seminar tutor)
Irena Vaďurová (assistant)
Guaranteed by
doc. Ing. Daniel Schwarz, Ph.D.
Department of Simulation Medicine – Theoretical Departments – Faculty of Medicine
Supplier department: Department of Simulation Medicine – Theoretical Departments – Faculty of Medicine
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.

The capacity limit for the course is 10 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 1/10, only registered: 0/10
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 228 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
Předmět seznamuje studenty s metodami kolaborativního učení, vybrané metody blíže popisuje, a to z hlediska přípravy obsahu a také z hlediska vedení lekce – facilitace. Absolventi získají teoretický základ pro rozšíření svých existujících nebo i budoucích předmětů či výukových jednotek o prvky, kterými mohou u svých studentů cílit na rozvoj dovedností klinického usuzování (clinical reasoning), a to v konturách personalizované medicíny – na příkladech vybraných virtuálních kazuistik.
Learning outcomes (in Czech)
Absolvent předmětu bude schopen:
• vysvětlit silné stránky kolaborativního učení a porovnat je s těmi slabými
• pojmenovat základní části TBL lekce
• vysvětlit rozdíly v rolích experta na probíranou látku a facilitátora v rámci TBL
• definovat výstupy z učení pro vlastní TBL lekci, a to podle Bloomovy taxonomie
• naplánovat didakticky kvalitní readiness assessment test
• sestavit preclass-reading materiál v rozumné struktuře a rozsahu
• zdokonalit existující aplikační cvičení, anebo vytvořit zbrusu nové – s využitím modality virtuálního pacienta
Syllabus (in Czech)
  • Předmět se skládá ze dvou integrálních výukových jednotek: (1) Metodika kolaborativního učení: specifika vybraných tří metod z pohledu přípravy lekce a jejího vedení - metody PBL (Problem-Based Learning), FC (Flipped Classroom) a TBL (Team-Based Learning); možnosti využití modality virtuálního pacienta coby aplikačního cvičení; Bloomova taxonomie kognitivních cílů coby efektivní nástroj k přípravě lekce. (2) TBL lekce s virtuálními pacienty – readiness assessment proces, tvorba a analýza SBA (Single-Best-Answer) otázek; praktické aspekty vedení lekce – facilitace.
Literature
    recommended literature
  • • Burgess A, Bleasel J, Haq I, Roberts C, Garsia R, Robertson T, Mellis C. Team-based learning (TBL) in the medical curriculum: better than PBL?. BMC medical education. 2017 Dec;17(1):1-11.
  • • Gullo C, Ha TC, Cook S. Twelve tips for facilitating team-based learning. Medical Teacher. 2015 Sep 2;37(9):819-24.
  • • Case SM, Swanson DB. Constructing written test questions for the basic and clinical sciences. Philadelphia: National Board of Medical Examiners;
Assessment methods (in Czech)
• Aktivní účast na krátkých cvičeních mezi přednáškovými bloky • Samostatná práce v minimálním rozsahu 4 h – adaptace případů virtuálních pacientů ze zahraničních databází.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Study Materials
Information on course enrolment limitations: preferenčně bude nabízeno studentům mateřského programu

  • Permalink: https://is.muni.cz/course/med/spring2024/DSKUVP