BZPG041c Nursing Education - practice

Faculty of Medicine
Spring 2006
Extent and Intensity
0/1/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Petra Juřeníková, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
Mgr. Petra Juřeníková, Ph.D.
Department of General Internal Medicine – Joint workplaces with the University Hospital Brno - workplaces of the Bohunice and Mater. Hospital – Faculty of Medicine
Contact Person: Bc. Tereza Polzer, DiS.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Struktura edukační práce
Práce bude odevzdána v písemné podobě a na disketě, případně na CD v den prezentace, pokud nebude tak učiněno práce bude hodnocena známkou F. Disketa (CD) bude řádně označena (jméno a přijmení, roční, studijní obor a forma, akademický rok, název edukační práce) - práce budou zveřejněny na www stránkách kliniky.
Struktura práce: 1. Úvodní strana: jméno a přijmení, ročník, akademický rok, studijní obor, forma studia, název edukační práce, cílová skupina (rodina, pacient, zdravotník, veřejnost, ...) - u dětí je nutno uvést věk. 2. Dlouhodobý edukační plán pro ošetřovatelskou diagnózu neznalost pomu na zvolené téma: rozpracování dlouhodobého edukačního plánu pro danou problematiku na jednotlivé edukační hodiny (lekce). Každá edukační jednotka bude obsahovat: název problematiky, časový údaj jak dlouho bude edukační lekce trvat, edukační cíl, metodu edukace (přednáška, rozhovor, ...), formu edukace (skupinová, hromadná, individuální, ...), kdo bude edukovat (lékař, sestra, dietní sestra,...), kde bude edukace prováděna (doma, ambulance, ošetřovací jednotka, ...), pomůcky, které budou použity, formulář pro záznam edukace (nevyplněný). 3. Edukační hodina (lekce). Podrobné rozpracování jedné edukační lekce: název problematiky, časový údaj jak dlouho bude edukační jednotka trvat, edukační cíl, formu edukace (skupinová, hromadná, individuální, ...), kdo bude edukovat (lékař, sestra, dietní sestra,...), kde bude edukace prováděna (doma, ambulance, ošetřovací jednotka,...), pomůcky, které budou použity, metodu edukace - zpracování vlastního obsahu zvolené metody (podrobně), edukační materiál, který bude Vámi zpracován na danou problematiku (edukační léták, videokazeta, plakát, loutka, ..., fantazii se meze nekladou). Tato edukační lekce (hodina) bude prezentována prakticky na seminářích předmětu Edukace v práci sestry a bude klasifikována známkou, která bude součástí známky z ústního zkoušení.
Literature
  • Bastl, P.., Švec, V.: Zdravotník lektorem. Brno, IDVPZ 1997
  • Lemon 5: Učební texty pro sestry a porodní asistentky. Brno, IDVPZ 1998
  • Průcha, J.: Moderní pedagogika. Praha, Portál 2002
  • Bastl, P. et al.: Vybrané problémy pedagogiky pro SZP. Brno, ÚDV SZP 1998
  • Průcha, J., Walterová, E., Mareš, J.: Pedagogický slovník. Praha, Portál 1995
  • Kolierová, B., Erbová, G., Olivierová, R.: Ošetrovatelstvo I. Martin, Oveta 1995
  • Závodná, V.: Pedagogika v ošetrovatelstve. Martin, Osveta 2002
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course is taught annually.
The course is taught: every week.
The course is also listed under the following terms Spring 2005, Spring 2007, Spring 2008.
  • Enrolment Statistics (Spring 2006, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/med/spring2006/BZPG041c