PdF:MSBK_KPV2 Kurikulum vzdělávání 2 - Informace o předmětu
MSBK_KPV2 Kurikulum předškolního vzdělávání 2 (třídní management)
Pedagogická fakultajaro 2020
- Rozsah
- 0/0/.7. 8 hodin. 3 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Sabina Autratová
Dodavatelské pracoviště: Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- MSBK_KPV1 Kurikulum vzdělávání 1 && MSBK_PP2 Předškolní pedagogika 2 && NOW( MSBK_PPP3 Průběžná praxe 3 )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro mateřské školy (program PdF, B-PMP)
- Učitelství pro mateřské školy (program PdF, C-CV)
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
porozumět a vysvětlit roli manažera při řízení třídy;
použít informace o strategiích řízení třídy k realizaci vzdělávání v mateřské škole;
vytvořit třídní vzdělávací program;
předkládat odůvodněná (argumentačně promyšlená, racionální) rozhodnutí při definování cílů vzdělávání opřená o analýzu třídy;
interpretovat požadavky na učitele mateřské školy jako profesionála; - Osnova
- Učitel mateřské školy jako profesionál vzdělávání
- Východiska plánování ve třídě – individualizace vzdělávání
- Projektování
- Hodnocení výsledků vzdělávání
- Literatura
- ŠKODA, JIŘÍ - DOULÍK, PAVEL. Psychodidaktika. První. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3341-8. info
- HORKÁ, Hana a Zora SYSLOVÁ. Studie k předškolní pedagogice. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, 121 s. ISBN 9788021054677. info
- SMOLÍKOVÁ, Kateřina. Praktický průvodce třídním vzdělávacím programem mateřské školy. Vyd. 1. V Praze: Výzkumný ústav pedagogický, 2006, 31 s. ISBN 8087000048. info
- SMOLÍKOVÁ, Kateřina. Manuál k přípravě školního (třídního) vzdělávacího programu mateřské školy. V Praze: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2005, 27 s. ISBN 8087000013. info
- PASCH, Marvin, Trevor G. GARDNER, Georgea M. LANGER, Alane STARK a Christella MOODY. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Translated by Milan Koldinský. Vydání druhé. Praha: Portál, 2005, 416 stran. ISBN 8073670542. info
- HAVLÍNOVÁ, Miluše. Kurikulum podpory zdraví v mateřské škole :rozšířený a aktualizovaný modelový program (dokument a metodika). Vyd. 1. Praha: Portál, 2000, 220 s. ISBN 80-7178-383-8. info
- KOVALIKOVÁ, Susan a Karen OLSENOVÁ. Integrovaná tematická výuka :model : [výuka, která vychází z poznání, jak učit lidský mozek]. 2. opr. vyd. Kroměříž: Spirála, 1995, 304 s. ISBN 80-901873-1-5. info
- Výukové metody
- Konzultace
- Metody hodnocení
- Písemná práce-návrh třídního vzdělávacího programu.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2020/MSBK_KPV2