SP2006 Supporting measure

Faculty of Education
Spring 2024
Extent and Intensity
0/2/0. 3 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
Taught in person.
Teacher(s)
Mgr. et Mgr. Ivana Melichárková (seminar tutor)
PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D.
Department of Special and Inclusive Education – Faculty of Education
Contact Person: PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D.
Supplier department: Department of Special and Inclusive Education – Faculty of Education
Timetable of Seminar Groups
SP2006/Kombi01: Fri 1. 3. 8:00–13:50 učebna 50, I. Melichárková, P. Pitnerová
Prerequisites
participation in the seminar, creation case study of pupil with special edicational needs to supporting arrangement
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 10 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives
Explain and define various levels of supportive measures to pupils with SEN provided in mainstream and high inclusive schools.
Learning outcomes
Outcomes: - student be able to explain and describe levels of supportive measures to pupils with SEN - student be able to make case study of pupil with SEN with application of supportive measures
Syllabus
  • Legislative measures. Characteristics of the levels of support measures. Application of support measures in practice.
Literature
    required literature
  • MICHALÍK, Jan and BASLEROVÁ PAVLÍNA. Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zdravotního nebo sociálního znevýhodnění: obecná část. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4654-7. info
    not specified
  • Drahomíra Jucovičová, Hana Žáčková. (2020) Katalog podpůrných opatření - dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu specifických poruch učení a chování
  • Barvíková, J. a kol. (2015). Katalog podpůrných opatření – dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sluchového postižení nebo oslabení sluchového vnímání. Olomouc: UP. ISBN 978-80-244-4616-5.
  • Čadová, E. a kol, (2015). Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu tělesného postižení a závažného onemocnění. Olomouc: UP.
  • Janková, J. a kol. (2015). Katalog podpůrných opatření – dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zrakového postižení nebo oslabení zrakového vnímání. Olomouc: UP. ISBN 978-80-244-4649-3.
  • Žampachová, Z., Čadilová, V. a kol. (2015). Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu poruchy autistického spektra nebo nebo vybraných psychických onemocnění. Olomouc: UP.
  • Valenta, M. a kol. (2015). Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu mentálního postižení nebo oslabení kognitivního výkonu. Olomouc: UP.
  • VRBOVÁ, Renáta. Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu narušené komunikační schopnosti: dílčí část. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4648-6. info
Teaching methods
seminar, theoretical presentations, practical examples, discussion
Assessment methods
A sample of case studies and drafting instructions will be placed in IS MUNI under the subject code. Seminar work will be a precondition for completion of the subject.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught annually.
Information on the extent and intensity of the course: 2 bloky pro kombinované studium.
Teacher's information
Full-time and combined students are taught together.
The course is also listed under the following terms Spring 2023, Spring 2025.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2024/SP2006