PdF:OSDV_ZPRA Final thesis - Course Information
OSDV_ZPRA Final thesis
Faculty of EducationAutumn 2015
- Extent and Intensity
- 0/5/0. 5 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
- Teacher(s)
- Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Veronika Michovská, Ph.D. (lecturer)
PaedDr. Marie Pavlovská, Ph.D. (lecturer)
MgA. Lenka Polánková, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Petr Soják, Ph.D. (lecturer) - Guaranteed by
- Mgr. Petr Soják, Ph.D.
Department of Social Education – Faculty of Education
Supplier department: Department of Social Education – Faculty of Education - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Personal Social and Drama in Education (programme PdF, C-CV)
- Course objectives
- Students will become familiar with the form of the final thesis, working of theoretical and practical elements, like the kind of research. We offered a variety of topics of theses according to the type of school and teacher orientation to students. Writing of final thesis under the supervision.
- Syllabus
- 1. Form of Thesis 2. Theoretical part, work with literature 3. Research - qualitative, quantitative 4. Project, type of projects
- Literature
- Úvod do metodologie psychologického výzkumu : jak zkoumat lidskou duši. Translated by Petr Bakalář, Illustrated by Ján Ferjenčík. Vyd. 2. Praha: Portál, 2010, 255 s. ISBN 9788073678159. URL info
- ŠEĎOVÁ, Klára and Roman ŠVAŘÍČEK. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. E-learningový kurz (Qualitative Research in Educational Sciences. E-learning Course). In Sojka,P., Kvizda, M. (ed.). Sborník čtvrtého ročníku konference o e-learningu SCO 2007; CD-ROM, Přehlídka kursů. Brno: Masarykova univerzita, 2007, p. 1-7. ISBN 978-80-210-4296-4. info
- HENDL, J. Přehled statistických metod zpracování dat: analýza a metaanalýza dat. 2. vyd. Praha: Portál, 2006, 583 pp. ISBN 80-7367-123-9. info
- HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum : základní metody a aplikace. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005, 407 s. ISBN 8073670402. info
- MAŇÁK, Josef and Vlastimil ŠVEC. Cesty pedagogického výzkumu (Ways to educational research). Brno: Paido, 2004, 78 pp. 188. ISBN 80-7315-078-6. info
- PLICHTOVÁ, Jana. Metódy sociálnej psychológie zblízka. Kvalitatívne a kvantitatívne skúmanie sociálnych reprezentácií. Bratislava: Média, 2002, 350 pp. ISBN 80-967525-5-3. info
- MORGAN, David L. Ohniskové skupiny jako metoda kvalitativního výzkumu. Translated by Jana Krchová. Vydání první. Boskovice: Albert, 2001, 99 stran. ISBN 8085834774. info
- GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. 2000. ISBN 978-80-7367-628-5. info
- STRAUSS, Anselm and Juliet M CORBINOVÁ. Základy kvalitativního výzkumu: postupy a techniky metody zakotvené teorie. Boskovice: Albert, 1999. info
- PELIKÁN, Jiří. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum, 1998, 270 s. ISBN 9788071845690. info
- CHRÁSKA, Miroslav. Základy výzkumu v pedagogice. 2. vyd. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, 1998, 257 s. ISBN 8070677988. info
- POPPER, Karl R. Logika vědeckého bádání. Translated by Jiří Fiala. 1. vyd. Praha: Oikoymenh, 1997, 617 s. ISBN 80-86005. info
- PRŮCHA, Jan. Pedagogický výzkum a vzdělávací politika : vytváření mostů. Praha: Ústav pro informace ve vzdělávání, 1997, 118 s. info
- DISMAN, Miroslav. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum, 1993, 374 s. ISBN 80-7066-822-9. info
- Teaching methods
- lectures, excercises, consultations
- Assessment methods
- colloguium
- Language of instruction
- Czech
- Enrolment Statistics (Autumn 2015, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn/OSDV_ZPRA