SPMG_SPDG Special Education Diagnostics

Faculty of Education
Autumn 2000
Extent and Intensity
16/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
PhDr. Dagmar Přinosilová, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Department of Special and Inclusive Education – Faculty of Education
Contact Person: Mgr. Jitka Halešová
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Syllabus (in Czech)
  • Pojetí speciálně pedagogické diagnostiky, její význam, členění podle věkových kategorií, zvláštnosti podle druhu postižení, průběh, podmínky, výsledky a využití pro praxi, požadavky na vlastnosti diagnostických metod, oblasti speciálně pedagogické diagnostiky podle zaměření, diagnostické situace Přehled nejpoužívanějších metod a diagnostických situací, oblasti speciálně pedagogické diagnostiky podle zaměření - rozumové oblasti a vědomosti, sociabilita a sociální oblast, diagnostika rodinného prostředí, motorika a grafomotorika, kresba, lateralita, sebeobsluha, verbální schopnosti, hra
Literature
  • PŘINOSILOVÁ, Dagmar. Vybrané okruhy speciálně pedagogické diagnostiky a využití v praxi (Selected parts of special pedagogic diagnostics and their application). In Vybrané okruhy a speciál. pedagog.diagnost.a využití v praxi. Brno: Masarykova univerzita Brno, 1997, p. 1-89. ISBN 80-210-1595-0. info
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course is taught annually.
The course is taught: in blocks.
The course is also listed under the following terms Autumn 2004, Autumn 2005.
  • Enrolment Statistics (Autumn 2000, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2000/SPMG_SPDG