SV4BP_DT1E Didaktic Technology 1

Faculty of Education
Autumn 2006
Extent and Intensity
0/0/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. et Mgr. Karel Ouroda, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
Mgr. et Mgr. Karel Ouroda, Ph.D.
Department of Physics, Chemistry and Vocational Education – Faculty of Education
Contact Person: Miluše Čánská
Timetable of Seminar Groups
SV4BP_DT1E/01: Mon 7:00–8:40 učebna 25
SV4BP_DT1E/02: Mon 8:50–10:30 učebna 25
SV4BP_DT1E/03: Tue 7:55–9:35 učebna 25
SV4BP_DT1E/04: Wed 18:00–19:40 učebna 25
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.

The capacity limit for the course is 80 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/80, only registered: 0/80
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Předmět obsahuje teoretickou přípravu k práci se školními pomůckami a didaktickou technikou (s počítači pouze v situaci, kdy jsou nezbytné jako součást ucelené sestavy). Výsledkem tohoto semestru práce bude teoretická příprava zápočtového projektu, jehož realizace bude probíhat v dalším semestru jako výsledek ovládání didaktických technologií.
Syllabus (in Czech)
  • Osnova: 1. Pravidla provozu laboratoře. Studijní příprava podporovaná ISem MU a Ústřední knihovnou PdF MU. E-learning. 2. Technologické teorie. 3. Teoretické principy přístrojů používaných při výuce nebo prezentaci a bezpečnost při práci s nimi. 4. Spojování moderních přístrojů didaktické techniky do soustav a dodržování bezpečnosti práci s touto technikou. 5. Didaktické možnosti software a internetu. 6. Text a písmo ve výuce a při prezentaci. 7. Příprava grafických materiálů. 8. Principy zpracování zvuku. 9. Principy zpracování obrazu. 10.Autorské právo a tvorba učebních pomůcek. 11. Exkurze s tématikou didaktických technologií. 12. Teoretická část projektu (popis vytvoření učební nebo prezentační pomůcky s využitím v pedagogice volného času nebo v sociální pedagogice).
Literature
  • Kouba, L. a kol. Technické systémy ve výuce. Praha: UK Karolinum, 1992.
  • OURODA, K. Vybrané přístroje didaktické techniky.Brno : CERM, 2002. ISBN 80-214-2357-9.
  • ZOUNEK, Jiří. Brázda, J.: Internet cz - jak hledat a najít. (Brazda, J.: Internet cz - How to Search and Find.). Pedagogická orientace. Brno: Česká pedagogická společnost, 1999, vol. 1999, No 4, p. 111-112. ISSN 1211-4669. info
  • ZOUNEK, Jiří. ICT a prostředí podporující učení a vyučování v současné české škole (ICT and learning/teaching-friendly environment in Czech primary schools). In Pedagogický výzkum: reflexe společenských potřeb a očekávání? Olomouc: Katedra pedagogiky s celoškolskou působností PF Univerzity Palackého, ČAPV, 2005, p. 362-365. ISBN 80-244-1079-6. info
Assessment methods (in Czech)
Typ výuky: laborator. cvič.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on completion of the course: vypracování zadaného úkolu
The course is taught annually.
The course is also listed under the following terms Autumn 2002, Autumn 2003, Autumn 2004, Autumn 2005, Autumn 2007, Autumn 2008, Autumn 2009, Autumn 2010, Autumn 2011, Autumn 2012, Autumn 2013, Autumn 2014, Spring 2016.
  • Enrolment Statistics (Autumn 2006, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2006/SV4BP_DT1E