AJ2MK_DI2A Didaktika 2A

Pedagogická fakulta
podzim 2013
Rozsah
0/2/0. 24 hodin. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučující
PhDr. Helena Havlíčková (cvičící)
Garance
Mgr. Naděžda Vojtková
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
AJ2MK_DI2A/OS01: Pá 20. 9. 7:30–9:10 učebna 59, Pá 11. 10. 7:30–9:10 učebna 59, Pá 25. 10. 7:30–9:10 učebna 59, Pá 8. 11. 7:30–9:10 učebna 59, Pá 22. 11. 7:30–9:10 učebna 59, Pá 6. 12. 7:30–9:10 učebna 59, H. Havlíčková
AJ2MK_DI2A/OS02: Pá 27. 9. 7:30–9:10 učebna 59, Pá 18. 10. 7:30–9:10 učebna 59, Pá 1. 11. 7:30–9:10 učebna 59, Pá 15. 11. 7:30–9:10 učebna 59, Pá 29. 11. 7:30–9:10 učebna 59, Pá 13. 12. 7:30–9:10 učebna 59, H. Havlíčková
Předpoklady
AJ2MK_DI1A, AJ2MK_DI1B
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The course is focused on course design, language learner, theories of language acquisition, evaluation of students and teaching materials.The students will understand different aspects of long-term planning in ELT, will be able to plan a learner-centred course. They will be able to take part in the design of the school educational programmes.
Osnova
  • Course design.
  • RVP and ŠVP.
  • European language policy: Common European Framework of Reference.European Language Portfolio.
  • Theories of language acquisition.
  • Mother tongue in ELT
  • Language learner
  • Needs analysis.
  • Learning styles and strategies.
  • Learner autonomy and learner training.
  • Mixed ability classes.
  • Differentiation in ELT.
  • Teaching materials evaluation.
  • Assessment and evaluation.
  • Teaching English to children with specific learning difficulties.
Literatura
  • GRAVES, Kathleen. Designing language courses: a guide for teachers. Boston: Heinle & Heinle, 2000, xi, 308. ISBN 9780838479094. info
  • UR, Penny. A course in language teaching : practice and theory. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, xiii, 375. ISBN 0-521-44994-4. info
  • TOMALIN, Barry a Susan STEMPLESKI. Cultural awareness. First published. Oxford: Oxford University Press, 1993, 160 stran. ISBN 0194371948. info
  • Společný evropský referenční rámec pro jazyky : jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. Edited by Jaroslava Ivanová. 1. české vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2002, 267 s. ISBN 8024404044. info
  • European language portfolio : for learners aged 11 to 15 in the Czech Republic (Souběž.) : Evropské jazykové portfolio : [pro žáky a žákyně ve věku 11-15 let v České republice]. info
  • CUNNINGSWORTH, Alan. Choosing your coursebook. Oxford: Macmillan Heinemann English language teaching, 1995, vi, 153 s. ISBN 0-435-24058-7. info
Výukové metody
individuální projekt, seminář, zadaná četba
Metody hodnocení
Assessment methods and criteria: 80% attendance, active participation both in the seminars and in moodlinka, all assignements and readings as set, course design - project
Acceptable project: gives evidence of effort, careful consideration of a number of aspects, and creativity. It clearly shows the author is familiar with different teaching resources and materials.
Unacceptable project: is hurried, careless, formal, materials are just piled. Plagiarised.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=1233
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2011, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019.