PdF:SPD4_VPU2 Learning Disabilities 2 - Course Information
SPD4_VPU2 Specialisation - Broad Scientific Foundation - Learning Disabilities 2
Faculty of EducationAutumn 2016
- Extent and Intensity
- 30/0/0. 10 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Department of Special and Inclusive Education – Faculty of Education
Contact Person: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Supplier department: Department of Special and Inclusive Education – Faculty of Education - Prerequisites (in Czech)
- Vypracovat recenze zahraniční tematické publikace Zpracovat případovou studii z dosavadních výsledků výzkumných studií k tématu specifických poruch učení Prezentace praktických dovedností, intervence vedení případu včetně diagnostiky. Výuka v předmětu SPU ve dvou semestrech
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Special Education (ger.) (programme PdF, D-SPD4)
- Special Education (programme PdF, D-SPD4) (2)
- Course objectives (in Czech)
- Rozšířit znalosti z oblasti specifických poruch učení, propojit je s didaktikou českého jazyka a matematiky na ZŠ se zřetelem na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, znát významné teorie, koncepty a metody, které jsou v popředí poznání oboru, a to v národní i mezinárodním kontextu.
- Syllabus (in Czech)
- • Zvláštnosti psychického vývoje jedince s SPU • Resilience v rodině a výchovné působení na dítě s SPU, rodiče jako partneři • Zásady reedukační péče, intervenční přístupy, alternativní metody • Reedukace dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie a dalších poruch SPU • Kognitivní procesy v odraze osobnosti jedince s SPU • Postavení cizího jazyka ve vzdělávání žáků s SPU • Strategie a přístupy v inkluzivní edukaci jedinců se specifickými poruchami učení • Identifikování potřeb-motivace, zvládání zátěže a úspěšnost jedince s SPU v procesu učení • Sociální a kulturní potřeby jedince s SPU v životě • Odstraňování bariér neúspěchu čtenářská a matematická gramotnost
- Literature
- BARTOŇOVÁ, Miroslava. Inkluzivní didaktika v základní škole se zřetelem na edukaci žáků s lehkým mentálním postižením (Inclusive Didactics in Elementary School with Regard to the Education of Students with mild Intellectual Bisabilities). 1. dotisk 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 224 pp. ISBN 978-80-210-6560-4. info
- BARTOŇOVÁ, Miroslava. Specifické poruchy učení : text k distančnímu vzdělávání. Brno: Paido, 2012, 237 s. ISBN 9788073152321. info
- POKORNÁ, Věra. Teorie a náprava vývojových poruch učení a chování. Vydání čvrté. Praha: Portál, 2010, 333 stran. ISBN 9788073678173. URL info
- REID, Gavin. Dyslexia : a practitioner's handbook. 4th ed. Chichester: Wiley-Blackwell, 2009, xx, 388. ISBN 9780470760406. info
- REID, Gavin and Shannon GREEN. 100 ideas for supporting pupils with dyslexia. New York: Continuum, 2007, xi, 123. ISBN 9780826493989. info
- BLAŽKOVÁ, Růžena, Květoslava MATOUŠKOVÁ, Milena VAŇUROVÁ and Miloslav BLAŽEK. Poruchy učení v matematice a možnosti jejich nápravy. 2000, 93 pp. ISBN 80-85931-89-3. info
- Specifické poruchy učení a chování :sborník 2000. Edited by Anna Kucharská. Vyd. 1. Praha: Portál, 2000, 166 s. ISBN 80-7178-389-7. info
- Teaching methods (in Czech)
- Diskuse, rešerše, přehledové studie.
- Assessment methods (in Czech)
- Diskuse na základě plnění zadaných úkolů.
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course is taught each semester.
The course is taught: in blocks.
- Enrolment Statistics (Autumn 2016, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2016/SPD4_VPU2