PdF:IPPp02 Vstupní pedagogická praxe - Informace o předmětu
IPPp02 Vstupní pedagogická praxe
Pedagogická fakultapodzim 2017
- Rozsah
- 1 týden. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. et Mgr. Lucie Grůzová, Ph.D. (přednášející)
doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D. (přednášející)
doc. Mgr. Petr Najvar, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Veronika Rodová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Petra Vystrčilová, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D.
Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Soňa Kudelová
Dodavatelské pracoviště: Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Cílem vstupní praxe je poskytnout nastupujícím studentům počáteční empirickou orientaci v současné primární škole tak, aby se potvrdila jejich profesní motivace. Reflexe zážitků z této praxe budou přispívat k porozumění tématům studijního předmětu úvod do pedagogiky a psychologie. Na konci kurzu bude student umět: Popsat vlastními slovy edukační realitu v různých primárních školách. Využít záznamy z hospitací a jejich reflexí při základní orientaci v terminologii pedagogiky a psychologie.
- Osnova
- Praxe probíhá blokově po dobu jednoho týdne v samotném úvodu studia. Studenti společně s metodikem praxe hospitují na různých primárních školách (státní, soukromá, alternativní, speciální…), přičemž jedna návštěva je realizována v mateřské škole a na 2. stupni ZŠ (6. ročník). V hospitačních záznamech reflektují edukační prostředí v navštívených školách, práci učitelů a postavení žáků. Každá návštěva je bezprostředně reflektována ve společné diskusi s metodikem praxe.
- Literatura
- Rámcový vzdělávací program pro ZV (2013). Praha: MŠMT. Dostupné z: http://www.nuv.cz/file/318/
- FILOVÁ, Hana. Příručka pro fakultní cvičné učitele aneb Jak vést pedagogické praxe studentů učitelství 1.stupně základní školy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 92 s. ISBN 978-80-210-6619-9. info
- JANÍK, Tomáš a Petr NAJVAR. Fred A. J. Korthagen - Jak spojit praxi s teorií: didaktika realistického vzdělávání učitelů. 1. vyd. Brno: Paido, 2011, 294 s. ISBN 978-80-7315-221-5. info
- PRŮCHA, Jan. Učitel : současné poznatky o profesi. Vydání první. Praha: Portál, 2002, 154 stran. ISBN 8071786217. info
- Výukové metody
- náslechy, rozbory, asistentské práce
- Metody hodnocení
- portfolio, zápočet
- Informace učitele
- http://katedry.ped.muni.cz/primarni-pedagogika/pro-studenty-zs/praxe-zs
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (podzim 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2017/IPPp02